KAPALI Çekiş problemi ve rölanti dalgalanması hk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

parad0x

Senkromeççi
14
33
Marka
Fiat
Öncelikle merhaba arkadaşlar, üyeliğim onaylandığı gibi yardım konusu açtım yüzsüzlük gibi göründüyse affola ama artık usta gezmekten yorulmuş olan birisi olduğum için konuları kendim araştırıp fikirker alarak öyle ustaya gitmem lazım yoksa "bu nasılsa bişeyden anlamıyor" mantığıyla arabanın orasında burasında sürekli arıza var diyip daha binip kontrol etmeden fiyat veriyorlar. Gelelim konuyı fazla uzatmadan arıza detaylarına değerli yorumlarınızı bekliyorum,


4-5 ay önce aldığım ikinci el 2012 1.2 pop model 8v fiat punto aracım var,

Öncelikle aracımda gaza yüklendiğinde titreme ve kerkinme sorunu oluyordu bunu ateşleme sistemini (bobin,buji,buji kablosu) değiştirerek çözdük ki bunuda benim araştırmam sonucu ustaya söylemesem önce farklı yerleri kurcalıyacaktı.
Aynı zamanda aracın çekiş problemi var gaza ne kadar bassamda devir yükseliyor fakat araba çok zor hızlanıyor ve boşta çalşırken araba bazen rölantide titreme yapıyor rölanti devri 800 den 1500 lere çıkıyor ve düşüyor bunu yaparken araç anlık titriyor.
bakan usta buna sente kaçıklığı ve triger kayışı alakalı dedi triger değişimi olabilir dedi ama pek tatmin olmadım çünkü araştırdığım kadarıyla sente kaçması triger değişiminden sonra hemen belli etmesi lazım kendini ki bu aracın trigeri 50000km 2yıl önce değişti, yetkili servise sorduğumda onlarda aynısını söyledi. Aracım lpg li ama aynı sorunu benzinde de yapıyor yağ filtre bakımları herşey yapıldı sadece önerilen yağ 5w 30 ken ustalar 5w 40 ta olur dedi ve onu koydu.
yaptığım araştırmalarda baskı balatada çekiş sorunu yapabileceğini gördüm ama bu titreme olayını yine çözmüyor. usta gezmekten artık kafam pırıl pırıl oldu.
fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.
s20.gif


unutmadan motorun seside değişti bu çekiş problemiyle ve motor sürekli yüksek devirdeymiş gibi ses yapıyor araç 90 lara gelince 5. viteste 3000 devirde ve sonrasında devir göstergesi 3.500 oluyor yükseliyor 4000 e yaklaştığında ancak 110 120 yapmış oluyor sese bakınca bi korku sarıyor beni hemen 90 a geri çekiyorum :)
 
Öncelikle foruma hoşgeldiniz.
Başta belirtmek gerekir: Arabanız kusursuz ve benzinli olsa bile zor hızlanan bir araba, bunu göz önünde bulundurun derim :)

Devirle hız doğru orantıyla yükselmiyorsa veya hız sabit kalıp devir yükseliyorsa mutlaka kavrama sorunu vardır. Debriyaj baskı&balata ve volan kontrol edilmeli. Gerekirse baskı balata değişimi ve volan taşlaması (duruma göre değişimi) yapılmalı.

Çekişle ilgili lpg regülatörüne de bir baktırmakta fayda var. Lpg regülatörü sorunluysa benzinde çalışmasına da etkisi olur.

Benden bu kadar fikir çıktı :)
 
Devir yükseliyor fakat aracın hızı aynı oranda artmıyorsa, @bt 'nin de dediği baskı balata gibi :)

Gelelim rölantide titremeye. Ateşleme değişmiş, benzinde de yapıyor. Sente atlasa arabanın içinde duramazsınız, devir fark etmeksizin. Bunca km'de illa belli eder kendini. Ayrıca sadece rölantide değil, her devirde sallanır motor. Sadece rölantide enayilik varsa boğaz kelebeği ve rölanti valfi kanalı temizlenmeli. İşinin ehli bir elektrikçide rölanti valfinin şase hattına paralel kablo çekilmeli. Şase güçlendirilmeli. Bazı fiat motorlarında yapıyordu bunu, öyle hatırlıyorum.
 
Öncelikle foruma hoşgeldiniz.
Başta belirtmek gerekir: Arabanız kusursuz ve benzinli olsa bile zor hızlanan bir araba, bunu göz önünde bulundurun derim :)

Devirle hız doğru orantıyla yükselmiyorsa veya hız sabit kalıp devir yükseliyorsa mutlaka kavrama sorunu vardır. Debriyaj baskı&balata ve volan kontrol edilmeli. Gerekirse baskı balata değişimi ve volan taşlaması (duruma göre değişimi) yapılmalı.

Çekişle ilgili lpg regülatörüne de bir baktırmakta fayda var. Lpg regülatörü sorunluysa benzinde çalışmasına da etkisi olur.

Benden bu kadar fikir çıktı :)

öncelikle değerli geri dönüşleriniz için teşekkür ederim.
aracımın mevcut potansiyelinin farkındayım hatta alıştım da diyebilirim, ilk arabam ve ilk deneyimim oldu bununla farklı araçlarda kullandım anladığım bir şey oldu bu süreçte araba kullanmak ayrı ama 1.2 1.0 gibi düşük motorlu arabayı kullanmak apayrı bir deneyim istiyor :)
bu bu yaşadığım problem bariz bir performans kaybını gösteriyor sizin de dediğiniz gibi baskı balata dan şüpheliyim ama şuanlık sıyırma gibi gözükmüyor. bugün sanayiye tekrar uğradım ve bu seferde bakan (tanıdık) ustalar arabayı tek sefer dinleyip hemen subaplar bitik değişmesi gerekiyor dedi ben kompresyon testi istedim bir türlü bu testi yapmaya yanaştıramadım beni gazcıya yönlendirdiler gazcıda ölçüm yaptı ve subap sıkışması var değerleri verdi ama aklımda kalmadı o koşturmada ama ölçümü yapan arkadaş subap ayarlarıyla sorunun büyük ihtimal çözülecektir dedi ki bu benimde aklıma yattı yarın öncelikle subap ayarı yaptırıcam gerekirse 200 tl çöpe gitsin ama en azından kafamda ki soru işareti aradan çıksın. sonra ki süreçte eğer sorunum düzelse bile baskı balata zamanı geldiğini düşünüyorum onun değişimini yapıcam.




Devir yükseliyor fakat aracın hızı aynı oranda artmıyorsa, @bt 'nin de dediği baskı balata gibi :)

Gelelim rölantide titremeye. Ateşleme değişmiş, benzinde de yapıyor. Sente atlasa arabanın içinde duramazsınız, devir fark etmeksizin. Bunca km'de illa belli eder kendini. Ayrıca sadece rölantide değil, her devirde sallanır motor. Sadece rölantide enayilik varsa boğaz kelebeği ve rölanti valfi kanalı temizlenmeli. İşinin ehli bir elektrikçide rölanti valfinin şase hattına paralel kablo çekilmeli. Şase güçlendirilmeli. Bazı fiat motorlarında yapıyordu bunu, öyle hatırlıyorum.

merhaba hocam sizlerede değerli geri dönüşünüz için teşekkürlerimi sunuyorum :)
bu arada yukarıda belirtmeyi unuttum tam olarak devir çok farklı orantıda yükselmiyor yani balata sıyırmalarına baktığımda daha hızlı devir yükselmesi oluyor ama bende daha yavaş yükseliyor. sente olayı benim hiç aklıma yatmamıştı zaten ki sente atlamasında yanlış bilgi edinmediysem motor arıza ışığı yakması gerekiyor. rölanti dalgalanması için dediğiniz gibi boğaz kelebeği çok kötü bir halde gözlerimle gördüm ama bir kişinin daha beni ikna etmesini bekliyordum oda siz oldunuz :)
son olarak işinin ehli bir elektrikçi bulursam mutlaka söylediğinizi iletip baktırıcam ona.

yarın yapacağım subap ayarı sonrası sonuçları burada sizinle paylaşacağım az bir umutta olsa denemek ve görmek istiyorum ayar sonrası çözülecekmi problemim.
 
öncelikle değerli geri dönüşleriniz için teşekkür ederim.
aracımın mevcut potansiyelinin farkındayım hatta alıştım da diyebilirim, ilk arabam ve ilk deneyimim oldu bununla farklı araçlarda kullandım anladığım bir şey oldu bu süreçte araba kullanmak ayrı ama 1.2 1.0 gibi düşük motorlu arabayı kullanmak apayrı bir deneyim istiyor :)
bu bu yaşadığım problem bariz bir performans kaybını gösteriyor sizin de dediğiniz gibi baskı balata dan şüpheliyim ama şuanlık sıyırma gibi gözükmüyor. bugün sanayiye tekrar uğradım ve bu seferde bakan (tanıdık) ustalar arabayı tek sefer dinleyip hemen subaplar bitik değişmesi gerekiyor dedi ben kompresyon testi istedim bir türlü bu testi yapmaya yanaştıramadım beni gazcıya yönlendirdiler gazcıda ölçüm yaptı ve subap sıkışması var değerleri verdi ama aklımda kalmadı o koşturmada ama ölçümü yapan arkadaş subap ayarlarıyla sorunun büyük ihtimal çözülecektir dedi ki bu benimde aklıma yattı yarın öncelikle subap ayarı yaptırıcam gerekirse 200 tl çöpe gitsin ama en azından kafamda ki soru işareti aradan çıksın. sonra ki süreçte eğer sorunum düzelse bile baskı balata zamanı geldiğini düşünüyorum onun değişimini yapıcam.






merhaba hocam sizlerede değerli geri dönüşünüz için teşekkürlerimi sunuyorum :)
bu arada yukarıda belirtmeyi unuttum tam olarak devir çok farklı orantıda yükselmiyor yani balata sıyırmalarına baktığımda daha hızlı devir yükselmesi oluyor ama bende daha yavaş yükseliyor. sente olayı benim hiç aklıma yatmamıştı zaten ki sente atlamasında yanlış bilgi edinmediysem motor arıza ışığı yakması gerekiyor. rölanti dalgalanması için dediğiniz gibi boğaz kelebeği çok kötü bir halde gözlerimle gördüm ama bir kişinin daha beni ikna etmesini bekliyordum oda siz oldunuz :)
son olarak işinin ehli bir elektrikçi bulursam mutlaka söylediğinizi iletip baktırıcam ona.

yarın yapacağım subap ayarı sonrası sonuçları burada sizinle paylaşacağım az bir umutta olsa denemek ve görmek istiyorum ayar sonrası çözülecekmi problemim.
Rica ederim. Yalnız, aracınızda mekanik iticili supap mı mevcut ? Bilmiyordum :) Hidrolik itici sandım. Eğer supap ayarı yapılıyorsa ve ayar kaçıksa, rölanti dalgalanması, üst devirlerde gürültü vs yapar evet. Çekişi de biraz bozar.
 
Devir yükseliyor fakat aracın hızı aynı oranda artmıyorsa, @bt 'nin de dediği baskı balata gibi :)

Gelelim rölantide titremeye. Ateşleme değişmiş, benzinde de yapıyor. Sente atlasa arabanın içinde duramazsınız, devir fark etmeksizin. Bunca km'de illa belli eder kendini. Ayrıca sadece rölantide değil, her devirde sallanır motor. Sadece rölantide enayilik varsa boğaz kelebeği ve rölanti valfi kanalı temizlenmeli. İşinin ehli bir elektrikçide rölanti valfinin şase hattına paralel kablo çekilmeli. Şase güçlendirilmeli. Bazı fiat motorlarında yapıyordu bunu, öyle hatırlıyorum.
Benim araçta triger seti değiştirirken fark ettik, egzoz tarafı 1 diş kaçıktı. Büyük ihtimalle ondan önce değişimi yapan kişi yanlış takmış. Motorda hiç bir problem yoktu. Ama senteyi doğru ayarlayınca alt devirlerin canlandığını hemen hissetmiştim.
 
Rica ederim. Yalnız, aracınızda mekanik iticili supap mı mevcut ? Bilmiyordum :) Hidrolik itici sandım. Eğer supap ayarı yapılıyorsa ve ayar kaçıksa, rölanti dalgalanması, üst devirlerde gürültü vs yapar evet. Çekişi de biraz bozar.
bugün uğradım biraz yoğundu yarın teslim edicem aracı bi ayar deniycez baştan çekimser davrandılar ayar için ben biraz ısrar edince ikna edebildim anlamadığım nokta ücreti neyse vericem diyorum illaki subap değişimine sokmak istiyorlar ki şöylede bir durum var subaplar gitmiş olsa bu aracın çekişinin bayırlarda yerle bir olması lazım ama ben bayırları rahat çıkıyorum sadece seri çıkamıyorum ki bu aracın yapısında o var vites düşürmem gerekiyor bazen onu da düşürüp devam ediyorum yoluma.

Benim araçta triger seti değiştirirken fark ettik, egzoz tarafı 1 diş kaçıktı. Büyük ihtimalle ondan önce değişimi yapan kişi yanlış takmış. Motorda hiç bir problem yoktu. Ama senteyi doğru ayarlayınca alt devirlerin canlandığını hemen hissetmiştim.

triger kısmıda olabilir ama şu var benim bu sorunu daha önce fark etmem gerekiyordu triger değişiminden sonra bu araç 50000km gidiyor ve son 30 bini ben yapıyorum ama yaşadığım problem son 1 ayda ortaya çıktı. triger için servisi bi yokluycam triger in garantili değişmiş olma ihtimali var ama önce şu subapları görmem lazım artık benim için namus meselesi oldu subap ayarı illa ki yaptırcam :D
 
Son durum güncellemesi yapıyorum :)
Subaplar çok sıkıymış ayardan sonra araba kendini toparladı ve çekiş sorunu düzeldi seste normale döndü. Burdan anlıyoruz ki araştırmadan danışmadan kendimizi kurbanlık koyun gibi sanayidr ustanın eline bırakmamız lazım yoksa dediklerini yapsaydım 1000 tl sente ayarı triger değişimi 2000 tl subap değişimi yapıcaklardı.
Bu sorunu yaşayan arkadaşlar içinde özet geçeyim belki faydası olur,
Gaza yüklenince araba sallıyordu: buji, buji kablosu, ateşleme bobini değiştirttim düzeldi.
Motor bağırıyor ama çekişi zayıftı yavaş hızlanıyor ve ortalama %30 performans kaybı vardı, ışıklarda falan yavaşlarken bazen usulca stop ediyor ve boşta dururken titreme yapıyordu: subap ayarı yaptırınca o sorunda düzeldi.

İlgilenen herkese teşekkür ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...