KAPALI Chevrolet Aveo T300 Code 89 hatası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BoraA.

Elit Apaçi
63
Marka
Chevrolet
Merhabalar. Aracım 3 gündür code 89 verip motor ikaz lambası yakıyordu. Ardından bir süre sonra da DPF (Dizel partikül filtresi) uyarısı verdi. O hatayı verdikten sonra 2000 devir üstünde 15 dk kullandım ve hata geçti ancak code 89 ve motor ikaz lambası yanmaya devam etti. Ben de bugün aracımı sanayiye götürdüm. OBD'den aracı kontrol ettiler ve turbo valfi (galiba selenoid valfi diye geçiyor) ve motor gücü ile ilgili arızalar görmüşlerdi. Ardından yüksek devirde turboyu dinledikten sonra sıkıntı yok bunlar geçici arızalar diyip hatayı sildiler. Ancak bi 20 km sonra sadece code 89 hatası yeniden karşıma çıktı. Konuyla ilgili bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. İyi forumlar...
 
Şöyle söyleyeyim, motor kontrol lambası yanmıyor artık (onu da OBD den sildiler) sadece kod 89 veriyor. Bugün 100 km yol yaptım. Hala veriyor. Lakin dün bi ara kod 89 vermedi ama sonra yine verdi.
Bileöedim bu arıza ışıkları hep dert olur zaten. Ama bir sorun varsa devamlı yanmaya devam ediyor.
 
Biraz baktım sıfır araçta evine gitmeden bu hatayı alanlar olmuş. Vaktim pek yok bi de sağdan soldan gördüğümü biliyomuş gibi söylemek istemem. Arattıysanız messjımı dikkate almayın ama eğer hiç aratmadıysanız aveo code 89 diye aratırsanız birkaç sayfa çıkıyor kullanıcılarının konuştuğu
 
Biraz baktım sıfır araçta evine gitmeden bu hatayı alanlar olmuş. Vaktim pek yok bi de sağdan soldan gördüğümü biliyomuş gibi söylemek istemem. Arattıysanız messjımı dikkate almayın ama eğer hiç aratmadıysanız aveo code 89 diye aratırsanız birkaç sayfa çıkıyor kullanıcılarının konuştuğu
Tabii ki arattım. Bilmeyenler için kod 89: en kısa zamanda servise gidin demektir. Ayrıca herkesin mesajını tabii ki dikkate alacağım ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arıza kodu bu kadar sık kendini tekrarlıyorsa en iyi ihtimalle sensörlerden birinde arıza vardır veya sensöre yeterli elektrik akımı gitmediği için (akü zayıflaması veya kablo oksitlenmesine/zedelenmesine işaret) arıza algılıyordur. Kötü ihtimal ise, servisin geçici uyarı dediği arızaların gerçekten var olmasıdır. Naçizane tavsiyem, ülke çapındaki Opel/Chevrolet servislerine pek güvenmemeniz. Yetkili servisler personellerini yanlış bilgilerle eğitiyor. Dışarı çıkıp kendisi servis açanlar da, zamanında bu yalan yanlış eğitimleri almış insanlar oluyor. Bir sürü özel ve yetkili servisini yıllarca bizzat denedim, sadece bir tane güvenilirini bulabildim. Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama gittiğiniz sanayide mutlaka başka bir Opel servisi de vardır. Onlara da gösterin derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BoraA.
Sanayiye değil de artık bir Opel yetkili servisine götürmeyi düşünüyorum (eskiden olan Gedizler gibi). Acaba tavsiyesi olan arkadaşlar var mıdır?
Arıza kodu bu kadar sık kendini tekrarlıyorsa en iyi ihtimalle sensörlerden birinde arıza vardır veya sensöre yeterli elektrik akımı gitmediği için (akü zayıflaması veya kablo oksitlenmesine/zedelenmesine işaret) arıza algılıyordur. Kötü ihtimal ise, servisin geçici uyarı dediği arızaların gerçekten var olmasıdır. Naçizane tavsiyem, ülke çapındaki Opel/Chevrolet servislerine pek güvenmemeniz. Yetkili servisler personellerini yanlış bilgilerle eğitiyor. Dışarı çıkıp kendisi servis açanlar da, zamanında bu yalan yanlış eğitimleri almış insanlar oluyor. Bir sürü özel ve yetkili servisini yıllarca bizzat denedim, sadece bir tane güvenilirini bulabildim. Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama gittiğiniz sanayide mutlaka başka bir Opel servisi de vardır. Onlara da gösterin derim.
 
Güncelleme: DPF lambası yeniden yandı doğal olarak sonra söndü. Aldığım yakıttan şüphelenmeye başladım.
 
Son düzenleme:
Sanayiye değil de artık bir Opel yetkili servisine götürmeyi düşünüyorum (eskiden olan Gedizler gibi). Acaba tavsiyesi olan arkadaşlar var mıdır?
Net söylüyorum, Opel'in hiçbir yetkili servisini önermem. İstanbul'da ikamet ediyorsanız Anadolu yakasında 1-2 servis önerebilirim.
 
Evet, Sancaktepe'de oturuyorum. Önerirseniz sevinirim.
Kartal Oto Sanayi girişinde hemen soldaki ilk dükkan: Star Oto. Aydın Usta. Şu ana kadar memnun kalabildiğim tek Opel servisi o oldu.
Alternatif olarak Bostancı Oto sanayide de bir Opel servisi vardı ama onun konum tarifini görsel hafızayla yapabilirim ancak =) Adı Özel Bostancı Opel Servisi gibi yaratıcı bir şeydi :D Periyodik bakımlar için oraya gidip memnun kaldığım olmuştu.
Maltepe Değer yetkili servisinden uzak durmanızı şiddetle öneririm. Arabamda birkaç tane kalıcı hatıra bıraktılar.
 
Bugün Star Oto'ya gittim, aracı cihaza bağladılar ve DPF'nin temizlenmesi gerektiğini söylediler. DPF'yi söküp bir kimyasalla temizleyeceklermiş. Toplam 450TL istediler. Fiyat hakkında düşünceleriniz nedir? Fazla mıdır vs.
 
Bugün Star Oto'ya gittim, aracı cihaza bağladılar ve DPF'nin temizlenmesi gerektiğini söylediler. DPF'yi söküp bir kimyasalla temizleyeceklermiş. Toplam 450TL istediler. Fiyat hakkında düşünceleriniz nedir? Fazla mıdır vs.
Yeni bir dpf fiyatının fahiş (birkaç bin ₺) olduğunu düşünürsek gayet makul. Temizleyici malzemenin maliyeti 100₺ filan olsa, kalanı temizleme işçiliği+söküp takma işçiliği olarak normal karşılanır. Star oto muhtemelen temizlik işlemini kendi yapmıyordur, bunu yapan güvendiği bir yere gönderiyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BoraA.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...