KAPALI Chevrolet Aveo T300 Code 89 hatası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BoraA.

Elit Apaçi
63
Marka
Chevrolet
Merhabalar. Aracım 3 gündür code 89 verip motor ikaz lambası yakıyordu. Ardından bir süre sonra da DPF (Dizel partikül filtresi) uyarısı verdi. O hatayı verdikten sonra 2000 devir üstünde 15 dk kullandım ve hata geçti ancak code 89 ve motor ikaz lambası yanmaya devam etti. Ben de bugün aracımı sanayiye götürdüm. OBD'den aracı kontrol ettiler ve turbo valfi (galiba selenoid valfi diye geçiyor) ve motor gücü ile ilgili arızalar görmüşlerdi. Ardından yüksek devirde turboyu dinledikten sonra sıkıntı yok bunlar geçici arızalar diyip hatayı sildiler. Ancak bi 20 km sonra sadece code 89 hatası yeniden karşıma çıktı. Konuyla ilgili bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. İyi forumlar...
 
DPF'i istediğiniz kadar temizletin.

Şehir içi kullanım için dizel motorda DPF tekrar dolacak. Özellikle soğuk motoru bolca gören kısa mesafelerde. İlla ki bir gün, rejenerasyon yapma kabiliyetini bulamadığı zaman DPF iyice dolacak ve arıza lambasını yakacak.

Servislerde vs alım sırasında dizel araç sahiplerine anlatılmayan bir olay bu. Uzun vadede tıkanan bir şey değil. 400-500 km'de bir dolar aslında, siz fark etmeden rejenerasyon yapar. Yapamadığı zaman lambayı görürsünüz. Şehir içinde rejenerasyon ihtimali daha düşük. Bu sebeple dizel araçlar şehir içi dur kalk trafiğe aslında uygun değil. Fakat anlatınca linç yeriz :)

Kısa vadeli çözüm önerisi: Arabayı uzun sayılabilecek bir yola çıkarın. Uzun süre 100-120 takılın. Hatta mümkünse 120-140.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
DPF'i istediğiniz kadar temizletin.

Şehir içi kullanım için dizel motorda DPF tekrar dolacak. Özellikle soğuk motoru bolca gören kısa mesafelerde. İlla ki bir gün, rejenerasyon yapma kabiliyetini bulamadığı zaman DPF iyice dolacak ve arıza lambasını yakacak.

Servislerde vs alım sırasında dizel araç sahiplerine anlatılmayan bir olay bu. Uzun vadede tıkanan bir şey değil. 400-500 km'de bir dolar aslında, siz fark etmeden rejenerasyon yapar. Yapamadığı zaman lambayı görürsünüz. Şehir içinde rejenerasyon ihtimali daha düşük. Bu sebeple dizel araçlar şehir içi dur kalk trafiğe aslında uygun değil. Fakat anlatınca linç yeriz :)

Kısa vadeli çözüm önerisi: Arabayı uzun sayılabilecek bir yola çıkarın. Uzun süre 100-120 takılın. Hatta mümkünse 120-140.
Yeni bilgiler öğrenmeyi çok severim, asla linç etmem merak etmeyin :D. Valla dediğinizi İzmirden İstanbul'a dönerken toplam 4 saat yaptım ve DPF lambası aralıksız yanıp söndü. Star Oto'daki Aydın Usta çok fazla kurım birikmişti dedi. Temizledi etti şimdilik bir arza görünmüyor ve motor lambası da söndü.
 
Bu arada turbo hortumu da patlamış onu da söyleyeyim. Toplam 500tl tuttu. Bu arada bütün hata kodlarını da koyayım. Şimdilik bir sıkıntı gözükmüyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20190803_123912_compress14.jpg
    IMG_20190803_123912_compress14.jpg
    215.1 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...