Chevrolet Cruze 2.0 VCDİ

PULAT

Gökhan Karahanlı
Panpa
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
757
Beğeni Puanı
2,131
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Araç: Chevrolet
Modeli: Cruze 2.0 VCDİ LT
Yılı: 2012
KM'si: 56.000

Artıları:
+
Yol tutuş
+ Performans
+ Yalıtım
+ İşçilik
+ Donanım
+ Zengin aksesuar seçenekleri
+ Sınıf standartları üstünde güvenlik puanı

Eksileri:
- Ağırlık
- Yakıt
- Parça ve işçilik f,yatları
- Markanın Avrupa pazarından çekilmiş olması

Araç Hakkında:
Aslında Laguna 3 izlenimlerimi paylaşacaktım lakin hazır benzinlisinin testi yapılmışken dizel ile ilgili görüşlerimi aktarıp tasarım vb konulara fazla değinmeden paylaşmak kolayıma geldi açıkçası :)
Sinan'ın yaptığı testin başlığı burada. Aşağıda paylaşacaklarım dizel ile alakalı daha ziyade.

https://www.otopark.com/forum/threads/chevrolet-cruze-1-6-sport-plus-alınır-mı-mervanın-arabasını-test-ettik.8041/

Tasarım vb konularda zaten benzinli dizel aynı. Benim aracım 2012 LT paketti. Arka tampon ve ön tampon alt ızgarası farklı. İç mekanda şoför tarafında baş hizasında gözlük kabı mevcuttu. Aracın en beğendiğim yeri gece karanlıkta iç aydınlatmaların oluşturduğu ambiyans. Çok hoş bir görüntüsü var. Özellikle direksiyon üzerindeki düğmelerin aydınlatma özelliğinin bulunması çok ince düşünülmüş. Çin de hali hazırda üretilmesinin de etkisiyle bolcana aksesuarı mevcut. Fazla abartmadan yapılacak ufak ilavelerle çok daha güzel görünebiliyor. Stepnesinin de araç üzerinde takılı çelik jantlardan olması ayrı bir güzellik.


Hız sabitlemenin kullanımı pratik. Renolardaki gibi alakasız bir yere koyulmamış düğmeler. Yol bilgisayarı Megane ya da Lagunada ki gibi pratik ve zengin menülü olmasada sorana var deyip yemin etseniz başınız ağrımaz :) Benim aracımda orta konsolda multimedya ekranı yoktu. 2 satırlık olmasada olur bir ekran koymuşlardı. Bagaj oğlumun akülü arabasını alabildiği için seviyordum. Oturma pozisyonu sportif. Yalnız biraz kilolu insanlar koltuğun basen bölgesi yanal desteklerinden rahatsız olabilirler. Benim arabayı satmamdaki en büyük etkenlerden ilk 3 ü arasında bu neden vardı. Bir eleştirimde arka koltuk kısmına olacak. Koltuklar derken arka yaşam alanını kast ediyorum.

Arka camlar sanki biraz yükseğe konumlandırılmış ve arka camlarda küçük gibi gelmişti. Arka taraf fazla basık kasvetli demişti eşim Laguna 2 den sonra Cruze a binince. Bunlar göreceli şeyler olabilir tabiki.

Gelelim dizelle alakalı görüşlerime:
Kendileri keşke dizellere de tüp takılabilseydi dedirten cinsten yakıtı olan bir araç. Kağıt üzerinde şehir dışı 4.4 şehir içi 7.6 gibi yazsada alakası yok baştan söyleyeyim. Hatta baya baya kağıt üzerinde bu değerler. 2012 model 56bin deki aracım uzun yolda hız sabitleme ile 5.5 e kadar ancak düşebiliyordu 90 km sabit hızla. Şehir içinde ise yakıt hanesi 9-11 lt arasında oynuyordu ve bütçe hesaplamalarımda ufak bir krize sebep olmuştu kendileri. Daha 50binlerde iken debriyajı bitmişti. 2014 yılında debriyaj seti değişim maliyeti parça dahil 1800 tl idir indirimli olarak.


Maalesef hem servis hem de sanayi fiyatı aynı olan yan sanayisi neredeyse hiç bulunmayan bir araç gözlemlediğim kadarıyla. Araç standart 163 bg. Yazılımla 145 bg yapılmış Laguna 2 1.9 dci dan bariz daha yavaştı standart hali. Sonrasında yazılımla 195-200 bg arası bir değer almıştık. Lakin araç yinede Lagunanın verdiği o tabiri caizse kafa kaldırma hissiyatını veremiyordu. Sebebi ise sanıyorum çekiş kontrol sistemi. Performansı ciddi anlamda törpülüyordu.


Araç dizel olmasına rağmen kabinde çok az ses vardı. Hatta rüzgar sesi de keza sınıfına göre çok düşük seviyelerdeydi. Yol tutuş anlamında pek çok C segment araçtan daha iyi olduğunu hatta D segmente kafa tuttuğunu söylemliyim. Yatma arkayı bırakma filan hiç gözlemlemedim. Aracın hızlanma videosu arşivimde mevcuttu. İlk fırsatta ekleyeceğim. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
cruze1.jpeg cruze.jpeg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Eto3401

Asfalt Kurutucu
Katılım
13 Nis 2018
Mesajlar
94
Beğeni Puanı
188
Marka
Volkswagen
Araç: Chevrolet
Modeli: Cruze 2.0 VCDİ LT
Yılı: 2012
KM'si: 56.000

Artıları:
+
Yol tutuş
+ Performans
+ Yalıtım
+ İşçilik
+ Donanım
+ Zengin aksesuar seçenekleri
+ Sınıf standartları üstünde güvenlik puanı

Eksileri:
-
Ağırlık
- Yakıt
- Parça ve işçilik f,yatları
- Markanın Avrupa pazarından çekilmiş olması

Araç Hakkında:
Aslında Laguna 3 izlenimlerimi paylaşacaktım lakin hazır benzinlisinin testi yapılmışken dizel ile ilgili görüşlerimi aktarıp tasarım vb konulara fazla değinmeden paylaşmak kolayıma geldi açıkçası :)
Sinan'ın yaptığı testin başlığı burada. Aşağıda paylaşacaklarım dizel ile alakalı daha ziyade.

https://www.otopark.com/forum/threads/chevrolet-cruze-1-6-sport-plus-alınır-mı-mervanın-arabasını-test-ettik.8041/

Tasarım vb konularda zaten benzinli dizel aynı. Benim aracım 2012 LT paketti. Arka tampon ve ön tampon alt ızgarası farklı. İç mekanda şoför tarafında baş hizasında gözlük kabı mevcuttu. Aracın en beğendiğim yeri gece karanlıkta iç aydınlatmaların oluşturduğu ambiyans. Çok hoş bir görüntüsü var. Özellikle direksiyon üzerindeki düğmelerin aydınlatma özelliğinin bulunması çok ince düşünülmüş. Çin de hali hazırda üretilmesinin de etkisiyle bolcana aksesuarı mevcut. Fazla abartmadan yapılacak ufak ilavelerle çok daha güzel görünebiliyor. Stepnesinin de araç üzerinde takılı çelik jantlardan olması ayrı bir güzellik.


Hız sabitlemenin kullanımı pratik. Renolardaki gibi alakasız bir yere koyulmamış düğmeler. Yol bilgisayarı Megane ya da Lagunada ki gibi pratik ve zengin menülü olmasada sorana var deyip yemin etseniz başınız ağrımaz :) Benim aracımda orta konsolda multimedya ekranı yoktu. 2 satırlık olmasada olur bir ekran koymuşlardı. Bagaj oğlumun akülü arabasını alabildiği için seviyordum. Oturma pozisyonu sportif. Yalnız biraz kilolu insanlar koltuğun basen bölgesi yanal desteklerinden rahatsız olabilirler. Benim arabayı satmamdaki en büyük etkenlerden ilk 3 ü arasında bu neden vardı. Bir eleştirimde arka koltuk kısmına olacak. Koltuklar derken arka yaşam alanını kast ediyorum.

Arka camlar sanki biraz yükseğe konumlandırılmış ve arka camlarda küçük gibi gelmişti. Arka taraf fazla basık kasvetli demişti eşim Laguna 2 den sonra Cruze a binince. Bunlar göreceli şeyler olabilir tabiki.

Gelelim dizelle alakalı görüşlerime:
Kendileri keşke dizellere de tüp takılabilseydi dedirten cinsten yakıtı olan bir araç. Kağıt üzerinde şehir dışı 4.4 şehir içi 7.6 gibi yazsada alakası yok baştan söyleyeyim. Hatta baya baya kağıt üzerinde bu değerler. 2012 model 56bin deki aracım uzun yolda hız sabitleme ile 5.5 e kadar ancak düşebiliyordu 90 km sabit hızla. Şehir içinde ise yakıt hanesi 9-11 lt arasında oynuyordu ve bütçe hesaplamalarımda ufak bir krize sebep olmuştu kendileri. Daha 50binlerde iken debriyajı bitmişti. 2014 yılında debriyaj seti değişim maliyeti parça dahil 1800 tl idir indirimli olarak.


Maalesef hem servis hem de sanayi fiyatı aynı olan yan sanayisi neredeyse hiç bulunmayan bir araç gözlemlediğim kadarıyla. Araç standart 163 bg. Yazılımla 145 bg yapılmış Laguna 2 1.9 dci dan bariz daha yavaştı standart hali. Sonrasında yazılımla 195-200 bg arası bir değer almıştık. Lakin araç yinede Lagunanın verdiği o tabiri caizse kafa kaldırma hissiyatını veremiyordu. Sebebi ise sanıyorum çekiş kontrol sistemi. Performansı ciddi anlamda törpülüyordu.


Araç dizel olmasına rağmen kabinde çok az ses vardı. Hatta rüzgar sesi de keza sınıfına göre çok düşük seviyelerdeydi. Yol tutuş anlamında pek çok C segment araçtan daha iyi olduğunu hatta D segmente kafa tuttuğunu söylemliyim. Yatma arkayı bırakma filan hiç gözlemlemedim. Aracın hızlanma videosu arşivimde mevcuttu. İlk fırsatta ekleyeceğim. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
Ekli dosyayı görüntüle 15491 Ekli dosyayı görüntüle 15492
Bu çekiş kontrol ne yapıyor da araba yürümüyor? Yokuşta kalkamayan benzinliler için de aynısı söyleniyordu.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Beğeni Puanı
8,174
Bu 165 lik dizel cidden çok alakasız yakıyor. Opel zafira %100 şehir içi yakıtı ortalama 10 lt çıktığını bilirim.
 

PULAT

Gökhan Karahanlı
Panpa
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
757
Beğeni Puanı
2,131
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Çekiş kontrol denen meret aracın torkunu sınırlandırıyor. Yazılımlı Laguna 2 de tapagaz yapınca araç ufaktan patinaja düşüp kafa kaldırıyordu. O an zaten zevkini yaşadığın nokta. Ama yazılımla 200 bg civarı güç aldığımız cruze 3. vites ortalarına kadar ruhsuz isteksiz sanki biri arkadan tutup çekiyormuş gibi hareket ediyordu. Açıkçası buda kullanım zevkini bitiriyordu. Lagunadan sonra cruze alınca çok aramıştım lagunamı.
 

m.avci99

Takipçi
Katılım
28 Eki 2018
Mesajlar
4
Beğeni Puanı
7
Cruze eksilerine rağmen şu piyasa fiyatlarında alınabilecek mantıklı araçlardan. 1.6 motor seçeneğini Lpg ile tercih eden bir arkadaşım bir yılı aşkın süredir sorunsuz biniyor. Performansı dışında şikayeti yok.
 

Sari

Profesör
Katılım
2 Ocak 2018
Mesajlar
874
Beğeni Puanı
1,290
Konum
Edirne
Marka
Opel
Bu 2.0 cruzeler it gibi gidiyor tabiri caizse, arkadaşa takas karşılığı manuel olandan gelmişti. 2 de gayet güzel yürüyordu aslında ben öyle tutuyolarda isteksiz yürüyomuş gibi hissetmedim belki de multijetten sonra kullandığım için olabilir. Malzeme kalitesi cidden kötü ve direksiyonu baya sertti. Baya eğleniyorduk çıktığımızda 1.6 sanıp gazlamaya çalışıyorlardı yanımıza gelince 2 3 te koyup uzuyorduk şaşırıyorlardı :D
 

Vcdi

Takipçi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
2
Beğeni Puanı
1
Yaş
37
Konum
İstanbul
Marka
Chevrolet
Araç: Chevrolet
Modeli: Cruze 2.0 VCDİ LT
Yılı: 2012
KM'si: 56.000

Artıları:
+
Yol tutuş
+ Performans
+ Yalıtım
+ İşçilik
+ Donanım
+ Zengin aksesuar seçenekleri
+ Sınıf standartları üstünde güvenlik puanı

Eksileri:
-
Ağırlık
- Yakıt
- Parça ve işçilik f,yatları
- Markanın Avrupa pazarından çekilmiş olması

Araç Hakkında:
Aslında Laguna 3 izlenimlerimi paylaşacaktım lakin hazır benzinlisinin testi yapılmışken dizel ile ilgili görüşlerimi aktarıp tasarım vb konulara fazla değinmeden paylaşmak kolayıma geldi açıkçası :)
Sinan'ın yaptığı testin başlığı burada. Aşağıda paylaşacaklarım dizel ile alakalı daha ziyade.

https://www.otopark.com/forum/threads/chevrolet-cruze-1-6-sport-plus-alınır-mı-mervanın-arabasını-test-ettik.8041/

Tasarım vb konularda zaten benzinli dizel aynı. Benim aracım 2012 LT paketti. Arka tampon ve ön tampon alt ızgarası farklı. İç mekanda şoför tarafında baş hizasında gözlük kabı mevcuttu. Aracın en beğendiğim yeri gece karanlıkta iç aydınlatmaların oluşturduğu ambiyans. Çok hoş bir görüntüsü var. Özellikle direksiyon üzerindeki düğmelerin aydınlatma özelliğinin bulunması çok ince düşünülmüş. Çin de hali hazırda üretilmesinin de etkisiyle bolcana aksesuarı mevcut. Fazla abartmadan yapılacak ufak ilavelerle çok daha güzel görünebiliyor. Stepnesinin de araç üzerinde takılı çelik jantlardan olması ayrı bir güzellik.


Hız sabitlemenin kullanımı pratik. Renolardaki gibi alakasız bir yere koyulmamış düğmeler. Yol bilgisayarı Megane ya da Lagunada ki gibi pratik ve zengin menülü olmasada sorana var deyip yemin etseniz başınız ağrımaz :) Benim aracımda orta konsolda multimedya ekranı yoktu. 2 satırlık olmasada olur bir ekran koymuşlardı. Bagaj oğlumun akülü arabasını alabildiği için seviyordum. Oturma pozisyonu sportif. Yalnız biraz kilolu insanlar koltuğun basen bölgesi yanal desteklerinden rahatsız olabilirler. Benim arabayı satmamdaki en büyük etkenlerden ilk 3 ü arasında bu neden vardı. Bir eleştirimde arka koltuk kısmına olacak. Koltuklar derken arka yaşam alanını kast ediyorum.

Arka camlar sanki biraz yükseğe konumlandırılmış ve arka camlarda küçük gibi gelmişti. Arka taraf fazla basık kasvetli demişti eşim Laguna 2 den sonra Cruze a binince. Bunlar göreceli şeyler olabilir tabiki.

Gelelim dizelle alakalı görüşlerime:
Kendileri keşke dizellere de tüp takılabilseydi dedirten cinsten yakıtı olan bir araç. Kağıt üzerinde şehir dışı 4.4 şehir içi 7.6 gibi yazsada alakası yok baştan söyleyeyim. Hatta baya baya kağıt üzerinde bu değerler. 2012 model 56bin deki aracım uzun yolda hız sabitleme ile 5.5 e kadar ancak düşebiliyordu 90 km sabit hızla. Şehir içinde ise yakıt hanesi 9-11 lt arasında oynuyordu ve bütçe hesaplamalarımda ufak bir krize sebep olmuştu kendileri. Daha 50binlerde iken debriyajı bitmişti. 2014 yılında debriyaj seti değişim maliyeti parça dahil 1800 tl idir indirimli olarak.


Maalesef hem servis hem de sanayi fiyatı aynı olan yan sanayisi neredeyse hiç bulunmayan bir araç gözlemlediğim kadarıyla. Araç standart 163 bg. Yazılımla 145 bg yapılmış Laguna 2 1.9 dci dan bariz daha yavaştı standart hali. Sonrasında yazılımla 195-200 bg arası bir değer almıştık. Lakin araç yinede Lagunanın verdiği o tabiri caizse kafa kaldırma hissiyatını veremiyordu. Sebebi ise sanıyorum çekiş kontrol sistemi. Performansı ciddi anlamda törpülüyordu.


Araç dizel olmasına rağmen kabinde çok az ses vardı. Hatta rüzgar sesi de keza sınıfına göre çok düşük seviyelerdeydi. Yol tutuş anlamında pek çok C segment araçtan daha iyi olduğunu hatta D segmente kafa tuttuğunu söylemliyim. Yatma arkayı bırakma filan hiç gözlemlemedim. Aracın hızlanma videosu arşivimde mevcuttu. İlk fırsatta ekleyeceğim. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
Ekli dosyayı görüntüle 15491 Ekli dosyayı görüntüle 15492
Bu araci 5 yıldır kullaniyorum yakit tüketimi istanbul şehiriçi max.8.5 lt ort.hiz 27 kmh uzunyol 90 kmh ile gitmeyi başarabilirsem net 4 küsur lere düşüyor 120 kmh de 5.2-3 gibi yakiyor performans konusunda ise kesinlikle sizin araçta bi sorun var ölülük falan yok bildiğin mermi araç.
 

PULAT

Gökhan Karahanlı
Panpa
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
757
Beğeni Puanı
2,131
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Bu araci 5 yıldır kullaniyorum yakit tüketimi istanbul şehiriçi max.8.5 lt ort.hiz 27 kmh uzunyol 90 kmh ile gitmeyi başarabilirsem net 4 küsur lere düşüyor 120 kmh de 5.2-3 gibi yakiyor performans konusunda ise kesinlikle sizin araçta bi sorun var ölülük falan yok bildiğin mermi araç.
Aracım daha 50 küsür bin km de idi ilk sahibinden alınmış full servis bakımlı bir araçtı. 27 km ortalama hız benim test ettiğim şehir içi koşulları kadar ağır şartlar olmadığını gösteriyor bana. Performans konusuna gelince bu iş sizin açınızdan biraz göreceli zira bahsettiğim araçlarla birebir kıyaslama imkanı bulmuş aynı gün test etme imkanı bulduğum üstelik sahipleri olduğum araçlardı bunlar. 50-60 km/h hızlara kadar devrede olan çekiş kontrol sisteminin varlığından mıdır bilinmez patinaja dahi neredeyse düşmüyordu. Sonrasında ibrenin ivmelenmesini gözle net görebiliyor hızlandığını fark edebiliyordum ama performanslı kullanım hissi yazılımlı bir laguna kadar heyecan verici değildi. Evet araç lagunadan net olarak hızlıydı lakin o hızı ben hissedemiyordum.

Bu arada konunun gereksiz laf yarışına girmemesi adına yineliyorum ben bahsettiğim araçlara sahip oldum ve birebir kullandım. Siz lagunanın yazılımlı halinin neler yapabildiğini bilmiyorsunuz ama zorda olsa denk gelebilirseniz tadına bakmanızı öneririm inanılmaz keyifli.
 
Son düzenleme:

Vcdi

Takipçi
Katılım
29 Eki 2019
Mesajlar
2
Beğeni Puanı
1
Yaş
37
Konum
İstanbul
Marka
Chevrolet
Aracım daha 50 küsür bin km de idi ilk sahibinden alınmış full servis bakımlı bir araçtı. 27 km ortalama hız benim test ettiğim şehir içi koşulları kadar ağır şartlar olmadığını gösteriyor bana. Performans konusuna gelince bu iş sizin açınızdan biraz göreceli zira bahsettiğim araçlarla birebir kıyaslama imkanı bulmuş aynı gün test etme imkanı bulduğum üstelik sahipleri olduğum araçlardı bunlar. 50-60 km/h hızlara kadar devrede olan çekiş kontrol sisteminin varlığından mıdır bilinmez patinaja dahi neredeyse düşmüyordu. Sonrasında ibrenin ivmelenmesini gözle net görebiliyor hızlandığını fark edebiliyordum ama performanslı kullanım hissi yazılımlı bir laguna kadar heyecan verici değildi. Evet araç lagunadan net olarak hızlıydı lakin o hızı ben hissedemiyordum.

Bu arada konunun gereksiz laf yarışına girmemesi adına yineliyorum ben bahsettiğim araçlara sahip oldum ve birebir kullandım. Siz lagunanın yazılımlı halinin neler yapabildiğini bilmiyorsunuz ama zorda olsa denk gelebilirseniz tadına bakmanızı öneririm inanılmaz keyifli.
Dostum amacim laf kalabalığı yapmak değil bnm aracimda yazilimli 3.vitese kadar sariyor sizin anlattiginiz gibi değil araç resmen kafa kaldırıyo hani arkadan biri tutuyormuş gibi açıklama üzerine yazdim ayrica bu aracin emin misiniz ilk sahibinden olduğuna bnde ki aracta jv plaka aldığımda 60 bnde idi jv js jt plaka dizel cruze lar şahıs değil şirket çıkması neden sorun olabilir dedigim nokta ise bu araçların kronikleri var emme manifolt(klape) hava kaçağı turbo int.hortumlari buralardaki ufacik kaçak bile per.düşürüp tepkiyi azaltir laguna yi bilmem kismet denk gelmeyi isterim
 

PULAT

Gökhan Karahanlı
Panpa
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
757
Beğeni Puanı
2,131
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Dostum amacim laf kalabalığı yapmak değil bnm aracimda yazilimli 3.vitese kadar sariyor sizin anlattiginiz gibi değil araç resmen kafa kaldırıyo hani arkadan biri tutuyormuş gibi açıklama üzerine yazdim ayrica bu aracin emin misiniz ilk sahibinden olduğuna bnde ki aracta jv plaka aldığımda 60 bnde idi jv js jt plaka dizel cruze lar şahıs değil şirket çıkması neden sorun olabilir dedigim nokta ise bu araçların kronikleri var emme manifolt(klape) hava kaçağı turbo int.hortumlari buralardaki ufacik kaçak bile per.düşürüp tepkiyi azaltir laguna yi bilmem kismet denk gelmeyi isterim
Şirket çıkmasıydı evet ama tek elden kullanılmıştı ulaştım galeriye bırakan yetkilisine kadar. Adam arabayı satmıştı yalan diyecek hali yoktur sanırım. Aldığımda debriyajı bitikti ondan başkada bişeyine masraf etmedim. Çekiş kontrol sistemi mevcut bu araçlarda. O dönem yazılımı yapan arkadaş dilersen kapatabilirim daha seri kalkar ama savurabilir gibisinden korkutmuştu biraz. Anlamıyordumda işin açıkçası elletmedim. Soft bir yazılım atmıştık ama araç net olarak çok seri hızlanıyordu ama o hazzı yaşatamamıştı laguna gibi. Laguna ile 0 dan kalkış yaptığım zaman 3. viteste dahi sarmaktan gidemiyordu 18 oz f1 jantlara geçmiştik imkanı yok esp olmadığından ayarlayamıyordum :) (acemilikte fazlaydı)
 
Üst