Chip Tuning ve DSG İlişkisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan emreogut
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emreogut

Taklacı Güvercin
32
Marka
Opel
Arkadaşlar daha önceki dizel araçlarım yazılım idi ancak bu ilk otomatik aracım(2013octavia 1.6tdi dsg 7 ileri kuru kavrama)
Aracımın otomatik olması heleki DSG li olması beni düşündürüyor çeşitli yerlerde şanzımanın max 250 torka dayandığını falan okudum bu konu hakkında sizin bilgilerinizi öğrenmek istiyorum şimdiden teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
250 tork denildiği söyleniyor ama eğer bakarsanız dq200 dsg kullanan arabaların motorlarının çoğu max 250 tork. Böyle ucu ucuna limitin sınırlarını zorlayacağını sanmıyorum 250 den daha yüksek olacağı kesin. Sorun konusunda bizimde 2015 jetta vardı yazılım atmadan 50k civarı 70k civarında 2 kere bozuldu ama bir arkadaşımda yazılım attığı halde yıllardır sıkıntısız kullanıyor. Başka bir arkadaşımında 150k km (daha yüksek olabilir hatırlamıyorum) de yeni balatası bozuldu. Biraz risk işi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreogut
Sizin otomobilinizde DQ200 kuru kavrama mevcut. Tork dayanım listesini aşağıya bırakayım. Gerisini siz düşünün.
Ben tam tersine ucu ucuna zorlandığı için çok sorun çıkardığını düşünüyorum. Dünya üzerinde 1.3 milyon tane aracı geri çağırtan bir şanzıman bu, zorlamaya gerek yok bence...
 

Ekli dosyalar

  • Screen Shot 2017-10-11 at 18.45.51.png
    Screen Shot 2017-10-11 at 18.45.51.png
    99.4 KB · Görüntüleme: 576
Sizin otomobilinizde DQ200 kuru kavrama mevcut. Tork dayanım listesini aşağıya bırakayım. Gerisini siz düşünün.
Ben tam tersine ucu ucuna zorlandığı için çok sorun çıkardığını düşünüyorum. Dünya üzerinde 1.3 milyon tane aracı geri çağırtan bir şanzıman bu, zorlamaya gerek yok bence...

Hocam teşekkür ederim cevabınız için benim şanzıman dq200 eminiz değil mi [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Hocam teşekkür ederim cevabınız için benim şanzıman dq200 eminiz değil mi [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yani gidip Skoda'nın fabrikasına bakmadım :D İnternetten okudum. Size bir SS daha paylaşayım, içiniz rahatlasın...

Not: Üstten 3.sırada...
 

Ekli dosyalar

  • Screen Shot 2017-10-11 at 19.01.14.png
    Screen Shot 2017-10-11 at 19.01.14.png
    729.3 KB · Görüntüleme: 620
Aracınız dq200 şanzımanlı.Vw 250 desede aslında limiti 320-330 dur.Yazılımlı olarak da sorunsuz binenler var ama yaptırmadan önce düşünün derim.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Kusura bakmayın bilmediğimden soruyorum hocam, nereden bu bilgi?
Çoğu forumlarda da bu şekilde yazıyor.Ki vw araçları limitte bırakmayacağına göre %25-30 gibi değerden hesaplarsak 320-330 gibi bi değer yapıyor.Çoğu 1.6 tdi dsgler 320 küsür tork geziyor 100 küsür binler yapanlar var genelde sorun çıkarmamasının nedenini buna bağlıyorlar.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Çoğu forumlarda da bu şekilde yazıyor.Ki vw araçları limitte bırakmayacağına göre %25-30 gibi değerden hesaplarsak 320-330 gibi bi değer yapıyor.Çoğu 1.6 tdi dsgler 320 küsür tork geziyor 100 küsür binler yapanlar var genelde sorun çıkarmamasının nedenini buna bağlıyorlar.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Abim "forumlarda diyorlar" dediğin kaynak, resmi yayınlanan teknik özelliklerden alıntılanarak yazılmadıkça çok sağlıklı bir bilgi değil. Ayrıca o dediğin tolerans payı dünyada üretilip son kullanıcıya sunulan her üründe var. Şarküteriden alınan sütlerin yoğurtların son kullanma tarihinde bile bu kadar sapma payı var ama son kullanma tarihi geçmiş bir gıdayı asla tüketmem. :)

DSG'yi zorlayacak koşullarla karşılaştıkları anda o 320Nm lerde gezen chip'li araçların sahipleri, şanzımanlarını ellerine alırlar. Sorunsuz kullananlar da destursuz basmıyordur gaza emin ol :)

@emreogut hocam aracınızdaki şanzıman, @alptamer arkadaşımızın verdiği bilgilerdeki gibi DQ200 kodlu, 7 ileri kuru kavramalı modeldir. DSG ürün gamının en çok satılan ve en narin modelidir. DSG'nin "sorunlu" namını yürüten seridir desek yeridir. O yüzden herhangi bir yolla güç artışı yapmanızı hiç tavsiye etmem.
 
Çoğu forumlarda da bu şekilde yazıyor.Ki vw araçları limitte bırakmayacağına göre %25-30 gibi değerden hesaplarsak 320-330 gibi bi değer yapıyor.Çoğu 1.6 tdi dsgler 320 küsür tork geziyor 100 küsür binler yapanlar var genelde sorun çıkarmamasının nedenini buna bağlıyorlar.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Normalde %25 kaldırma payı olur diye söylersek yanlış olur. Otomotivde özellikle bu dönemlerde artık o ''güvenli alanlar'' bazı masraf azaltmalar uğruna daha az bir alan olabiliyor. 320 nM tork ürettiği verisini kontrol edemiyoruz, edebilirsek size katılacağım :D Ben artık Türkiye'deki insanların ''benim makine 320 tork veriyo kaaaankaaaa'' demesine alıştığım için inanamıyorum artık pek... Yanlış anlamayın belki de dediğiniz gibidir, yine de inanmak zor siz de takdir edersiniz diye düşünüyorum...
 
Abim "forumlarda diyorlar" dediğin kaynak, resmi yayınlanan teknik özelliklerden alıntılanarak yazılmadıkça çok sağlıklı bir bilgi değil. Ayrıca o dediğin tolerans payı dünyada üretilip son kullanıcıya sunulan her üründe var. Şarküteriden alınan sütlerin yoğurtların son kullanma tarihinde bile bu kadar sapma payı var ama son kullanma tarihi geçmiş bir gıdayı asla tüketmem. :)

Tam da bundan bahsediyordum :D Ağzınıza sağlık hocam...
 
Abim "forumlarda diyorlar" dediğin kaynak, resmi yayınlanan teknik özelliklerden alıntılanarak yazılmadıkça çok sağlıklı bir bilgi değil. Ayrıca o dediğin tolerans payı dünyada üretilip son kullanıcıya sunulan her üründe var. Şarküteriden alınan sütlerin yoğurtların son kullanma tarihinde bile bu kadar sapma payı var ama son kullanma tarihi geçmiş bir gıdayı asla tüketmem. :)

DSG'yi zorlayacak koşullarla karşılaştıkları anda o 320Nm lerde gezen chip'li araçların sahipleri, şanzımanlarını ellerine alırlar. Sorunsuz kullananlar da destursuz basmıyordur gaza emin ol :)

@emreogut hocam aracınızdaki şanzıman, @alptamer arkadaşımızın verdiği bilgilerdeki gibi DQ200 kodlu, 7 ileri kuru kavramalı modeldir. DSG ürün gamının en çok satılan ve en narin modelidir. DSG'nin "sorunlu" namını yürüten seridir desek yeridir. O yüzden herhangi bir yolla güç artışı yapmanızı hiç tavsiye etmem.

Detaylı cevabınız için teşekkürler [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
aynı şekilde örnek vermek gerekirse. bir inşaat mühendisi de bir binayı boyutlarken o emniyet katsayılarına bölmese çok daha küçük kolon ve kirişler çıkacaktır.
250 nm üstünde de tabiykide çalışacaktır ama derin sularda gezerek.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...