Arkadaşlar modifiyeyi seviyoruz yapıyoruz elimizden geldiğince bir şeyler. Bazımız görsel bazımız ise performansa yönelik kaput altına çalışıyor. Bu modifiye işlerinin birde çevresel faktörleri var. Dünyamız hızla sonuna yaklaşıyor. Tüm ülkelerde bir çevreye karşı duyarlı araç üretimi telaşı var. Bunun yanında fosil yakıtlarla çalışan araçları tedavülden kaldırmayı planlıyorlar. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde bu süreç kağnı hızında ilerliyor haliyle. Hal böyle iken bilinen ve en çok tercih edilen yöntemlerden bir tanesi de yazılım modifiyesi. Artan %30 hatta bazı modellerde ilavelerle birlikte %300 e varan güç artışları oluyor.
Geçen bir otopark.com videosunda Sinan'ın da belirttiği gibi güç bir yerlerden geliyor artıyor evet ama bir şeylerden de feragat ediyoruz. Motor ömründen feragat etmek işin bireysel boyutu, bütçesi vardır adamın harcar zevkine bakar. Ama ya çevresel faktörler? İptal edilen katalizörlere müthiş cezalar yazılıyor hele ki aracın egzoz muayenesi yok ise. Peki bunlar yapılırken dpf iptali yapan yazılım yapan yerlerin var olması bir çelişki değil midir? Çevreyi koruyabilmek adına bu işlerin yasaklanması çok daha mantıklı ve etkili bir adım olmaz mı?
Bunları söylerken aynı zamanda öz eleştiri yapıyorum. Zira aldım alalı aracımın katalizörü yok ve yenisini de açıkçası bulamıyorum. Satışı yok. Farklı modellerden uydursam aracımın zaten yaşlı olan motoruna zarar vermekten korkuyorum. Yeni araç alma şansımda yok.
İşin özü performans egzozu yasaklayıp satışına ses çıkarmamak hatta bu satıştan vergi almak, egzoz emisyonlarına binlerce lira ceza yazarken partikül iptali yapan yazılım yapan mekanlara ruhsat vermek dükkan açılmasına müsaade etmek gibi birbiriyle taban tabana çelişkili işlerin yapılması sizce de tuhaf değil mi? Şahsi gözlemlerim otomobillerin çevresel etkilerini en aza indirmek isteniyorsa ve bunu gelir kaynağı değil de gerçekten çevreyi korumak adına yapıyorsa devletler, başlamaları gereken ilk noktanın bu işleri tedavülden kaldırmak olacağını düşünüyorum. Yahutta bu işlemlerin çevreye herhangi bir ekstra zarar vermeden yapılmasının bir yolu var mıdır yok mudur bilen beni de aydınlatırsa memnun olurum. Zira yazılım egzoz vb işleri bende yaptım hatta mevcut aracımda da egzoz mevcut her ne kadar gündelik hayatımda hiç açmasam da...
Geçen bir otopark.com videosunda Sinan'ın da belirttiği gibi güç bir yerlerden geliyor artıyor evet ama bir şeylerden de feragat ediyoruz. Motor ömründen feragat etmek işin bireysel boyutu, bütçesi vardır adamın harcar zevkine bakar. Ama ya çevresel faktörler? İptal edilen katalizörlere müthiş cezalar yazılıyor hele ki aracın egzoz muayenesi yok ise. Peki bunlar yapılırken dpf iptali yapan yazılım yapan yerlerin var olması bir çelişki değil midir? Çevreyi koruyabilmek adına bu işlerin yasaklanması çok daha mantıklı ve etkili bir adım olmaz mı?
Bunları söylerken aynı zamanda öz eleştiri yapıyorum. Zira aldım alalı aracımın katalizörü yok ve yenisini de açıkçası bulamıyorum. Satışı yok. Farklı modellerden uydursam aracımın zaten yaşlı olan motoruna zarar vermekten korkuyorum. Yeni araç alma şansımda yok.
İşin özü performans egzozu yasaklayıp satışına ses çıkarmamak hatta bu satıştan vergi almak, egzoz emisyonlarına binlerce lira ceza yazarken partikül iptali yapan yazılım yapan mekanlara ruhsat vermek dükkan açılmasına müsaade etmek gibi birbiriyle taban tabana çelişkili işlerin yapılması sizce de tuhaf değil mi? Şahsi gözlemlerim otomobillerin çevresel etkilerini en aza indirmek isteniyorsa ve bunu gelir kaynağı değil de gerçekten çevreyi korumak adına yapıyorsa devletler, başlamaları gereken ilk noktanın bu işleri tedavülden kaldırmak olacağını düşünüyorum. Yahutta bu işlemlerin çevreye herhangi bir ekstra zarar vermeden yapılmasının bir yolu var mıdır yok mudur bilen beni de aydınlatırsa memnun olurum. Zira yazılım egzoz vb işleri bende yaptım hatta mevcut aracımda da egzoz mevcut her ne kadar gündelik hayatımda hiç açmasam da...