Akıllardaki belkide en büyük soru 20 Yaşına girmiş bu v6 Amerikan araç hala alınır mı başımı ağrıtır mı gibi sorularıdır.
Neticede bu araba belki Chrysler için çok özel bir araba. çünkü M adını taşıyor ve M chryslerin yarış aracıdır eskiden bu modelle yarışlara girerlerdi ve çok özenilerek yapılmış bir modeldir.
Peki bu aracı aldığınızda ne gibi özelliklere sahip olucaksınız gelin bakalım.


En temelden basit özellikleri:
-ABS -ASR - HIZA DUYARLI DİREKSİYON -ARKA KOL DAYAMA VE ÖN -DERİ KOLTUK -ELEKTRİKLİ CAM -FONKSİYONEL DİREKSİYON VE HIZ SABİTLEYİCİ -KARARAN DİKİZ AYNA
-YOL BİLGİSAYARI -FAR YIKAMA -ISITMALI AYNALAR (KATLANABİLİR) -SANROOF -KROM JANT
İÇ MEKAN İNCELEMESİ
Öncelikle araç full deri koltuktur. (2004 öncesi farklıdır) kapı tutacakları kromdur. Ön iki koltukta ısıtma vardır. Koltuklar elektiriklidir istediğiniz gibi ayar yapabiliyorsunuz. Ayrıca sürücü koltuğunda hafıza vardır sürücek kişiler için 3 tane ayarlanabilir profil var ailenizde bu aracı sürekli birileri kullancaksa. koltuğu istediğiniz gibi ayarlayıp o profili kaydediyorsunuz ve her araca bindiginizde otomatik size göre ayarlıyor. Arka koltuklar dik olmayıp hafif yataydır ve çok rahattır bir makam aracından farksızdır. Arka koltuklarda oturanlar için ortanızda kalorifer havalandırması mevcuttur ortadan size kaloriferi açınca hava üflemektedir. ve sağ kapı sol kapıda sigara küllükleri bulunmaktadır (kapaklı) ve sağ solda oturan kişiler için üstlerinde kol tutma yerlerinde ışıklandırma butonları vardır. iki tarafta ışık açabilir. ayrıca araca binince ya da kapıyı açınca kilitleyince aracı otomatik ışıklar yanıp hafifçe söner. ayrıca da birer ceketlerinizi formalarınızı asabilceğiniz de minik askılar oldugunu belirtmek isterim. Genellikle her modelde bulunan arka koltukta orta da 2'li bardak tutucağı da vardır. ön koltukların arkasında da saklama alanları da mevcut. Araçta infinity ses sistemi mevcut. ön konsolun önünde 1 tane. Aracın ön koltuktaki kapı direklerinde sağ sol 2 tane. Kapıların altında büyük 2 tane. arka koltukta'da kapı açma tutucağının önünde 2 tane. ve son olarak arka bagaj bölmesi için 2 tane ayrılmış bölme oraya istediğiniz gibi takabiliyorsunuz. Kısacası ses anlamında çok başarılı izole bir ortam olduğunu görüyorsunuz. Aracın kendi infinty fabrika çıkışlı anfisi vardır. hız göstergesi beyazdır ve max 240km/h hız görmektedir . vitesin olduğu yerde kapanılır açılabilir (saklı) bir bardak tutucağı var inanılmaz hoş gözükür. ayrıca sağ ve şöför koltugundan aracı otomatik kitleyebilceğiniz butonlar vardır. ortada çok şık chryslerin saati bulunmaktadır. aracın 2000modellerinde iç gösterge ışıklar buz mavisi iken diğer modellerde yeşildir (buz mavisine gerekli tedariklerle dönüştürülebiliyormuş ama biraz zor işlem) ondan önemlisi bu aracın içi neredeyse full deri ahşaptan oluşmaktadır. buda bu aracın ne kadar üst segment olduğunun en temel göstergesidir. kapıların içlerinde ahşap detaylar işlenmiştir. ön göğüşte aynı şekilde ortadan ahşap detay geçmektedir. Ayrıca bu arabada sanroof mevcuttur. dilediğiniz gibi ister tam açabilirsiniz ister yarım otomatiktir.
Ve dahası bu aracın bir yol bilgisiyarı var. bu yol bilgisayarı sayesinde kaç km daha benzininizin kaldığını görebilirsiniz. havanın kaç derece olduğunu hangi kutupta olduğunuzu da görebilirsiniz. ayrıca kronometre kaç km yol gitmissiniz bunun gibi pek çok özellik barındırmakta. ayrıca aracın genel ayarlar menüsü orda yer almaktadır. Mesala geri geri geldiğinizde aynaların aşağıya katlanıp katlanmıcağını ayarlayabilirsiniz ya da belli bir hızın üstüne çıktığınızda araç otomatik kapıları kitlemekte. Bunun hız sınırını belirtebilirsiniz. Ve son olarak aracın güneş engelleyici için güneşliklerde hem sürüc hem yolcu için kapaklı aynalı güneşlik bulunmaktadır ve klasik amerikanlar gibi aynaların üstünde o bölmeye özel ışıklandırma vardır ışığın parlaklığını da ayarlayabiliyorsunuz. onların hemen yanında ise ekstra ekstra güneşlik için çekilebilir uzunlamasına çıkan güneşlik yapmışlar. böylelikle tüm aracın ön üstünü kapatabiliyorsunuz.


DIŞ DETAY İNCELEMESİ/MOTOR/YOL TUTUŞU/
Öncelikle dış mekana bakınca aracın Önünün ne kadar keskin olduğunu görebiliyoruz. Önden giden biri aynadan bakınca resmen korku salıyor.
Önde çok güzel kendini Chrysler logosu karşılıyor. aracın kapı çerçevelerinin etrafı komple kromdur. (1999 sonra) ve kapı köşelerinde ve bagaj kısmında Chrysler 300m yazılarıda dikkat çekmekte. Araç fabrikasyon 17 inch krom jantla gelmekte. sağ ve solda kapının yuvarlak turuncu sinyaller bulunmaktadır. ön farlarda gizli yıkama alanları mevcuttur. içerden butona bastığınızda gizli bölmeler havaya kalkıp farı yıkamakta. ince çitalar da olduğunu unutmayalım. ayrıca araçtan akşam indiğiniz zaman kitlediğinizde önünüzü görebilmeniz için 30saniye boyunca ön farlarını açıp yolunuzu da aydınlatmaktadır.
aracın 254 beygir 3.5 v6 motorla geldiğini unutmayalım. çok yakmazmı diyenler için izlenimlerime göre ortalama 11.5 litre yakmakta şehir dışında ise 9.5e kadar düşmekte. tabii ki lpg ile bu miktarlar daha da düşüyor. araç fabrikasyon çift egzozla (solda) gelmektedir aracın yol tutuşu bana kalırsa çok sağlam ve bu kadar ağır bir araç içinse güzel bir freni olduğunu belirtmek isterim. sol şeritte affetmicek bir araçtır 0-100 7.8 saniyedir sürücü koltuğunda otururken resmen gemi kullandığınızı hissediyorsunuz. asla yormuyor direksiyon hissiyatı bi rolls royce gibidir. ayrıca vitesin hem otomatik hem triptonik olduğunu unutmamak gerek. araç triptonik viteste hele çıldırıyor. yalnız aracın 5 metre olduğunu unutmayalım bu kadar konfora tabii ki büyük boylu bir araç olması normal. trafiği bol yerlerde park biraz sorun olabilir her deliğe girilemiyor sonuçta
Ayrıca
bu aracın 1999-2004 yılında üretilmiş olduğunu unutmayalım.
Ve her yıl değişen özelliklerine gelin beraber bakalım.
1999-2004 ARASINDAKİ FARK İNCELEMESİ.
*1999* İZLENİMİ
aracın 1999 model olan versiyonunda vitesin olduğu bölme farklıdır. (sadece 1999 böyledir) büyük ihtimalle sıkışmalardan dolayı ve biraz daha kronik olmasından değiştirdiler.
araba cd çalar ile gelmemektedir (radyonun altındaki bölme boş oluyor) ve anfisi diğer yıllara göre daha kısılmıs düsük modeldir. ve ön torpidonun oralarda bulunmaktadır. serinin en güçsüz anfisi 1999 da bulunmaktadır. araçta sanroof yoktur ve dış kapıların etrafındaki hat siyahtır (normalde krom). kimi modelinde arka koltuklarda bardak tutucağıda yoktur.
direksiyon direkt simsiyahtır chryslerin o uzun dik logosu direksiyonda bulunmaz onun yerine baskı gibi yapılmış yuvarlak bir logosu mevcuttur. ayrıca ahşap detaylar hepsinde düzdür desensizdir. ve fabrika çıkıslı yanlış hatırlamıyorsam 16 inch krom olmayan bir jantla geliyor. egzoz krom degildir dışardan bakıldığında egzoz görülmez daha içeri doğru yapmışlardır. Dikiz aynası diğer modellere göre daha farklıdır


(1999 vites) 1999-2003 iç
*2000* İZLENİMİ
2000 model de 20. yüzyıla özel sadece 2000e has bazı değişiklikler yapmışlardır. vites kısmı değişmiştir (2004e kadar öyle) sanroof artık kalıcı olarak eklenmiştir dış kapı hatları siyahtan kroma çevrilmiştir (2004e kadar öyle). Cam açma tuşları gibi bazı iç detaylar kroma dönüştürülmüştür (sadece 2000modele özel) ve daha güçlü anfi ve cd çalar ile karşımıza çıkmıştır radyonun altındaki bölme artık doludur yani. (bana kalırsa serinin en güzel aracı 2000 modelidir) ayrıca iç göstergenin ışıkları %70inde buz mavisine dönüştürülmüştür. 17 inch krom jantlara geçilmiştir dikiz aynası artık karartmalı olup değişmiştir. ve modelle birlikte gri parlak tonlu renk piyasaya da sürülmüştür. Ve son olarak ülkemizde pek olmasada aracın iç seçeneklerine Krem/beyaz/koyumsu sarımsı kremsi renk ilave edilmiştir.
*2001-2003* İZLENİMİ
Bu modellerde yukardaki bazı iç krom detaylar dışında aynı kalınmıştır ekstra olarak bu modellerle birlikte iç ahşap detayların renkleri değiştirilmiş artık desenli ahşap kullanılmaya baslanıp bu ahşaplar açık renkli desenli koyu renkli desenli. ve çok açık renkli turuncumsu desenle karşımıza çıkmıştır. direksiyona artık yeni logo gelmiş üst tarafı komple ahşapa bürünmüştür yarı ahşap direksiyonunuz olmuş oluyor yani. ve en önemlisi araca yan koltuklarına airbagler eklenmiştir güvenliği daha da üst seviyeye çıkarmışlardır. Ve tabii ki yine anfiler artık bagaj bölmesinde saklı olup daha üst seviyeye çıkarmışlardır.

*
*2004* İZLENİMİ
Serinin son aracı olan ve bir çok değişime uğrayan 2004 modeli . Öncelikle aracın koltukları tamamen değişmiş ve düz çizgiliye dönüşmüştür.
iç gösterge ışığı yeşilimsi olup bu koltukların yanlarına da airbagler eklenmiştir. serinin en güçlü ses sistemi bunda bulunmaktadır ve önde direklerde ses infinity yazan kapaklar premium sound olarak değiştirilmiştir. aracın çift egzozu mevcuttur (krom) kapı içlerindeki ışıklandırmalar kırmızı beyazdan dış kapağı tamamen kırmızıya dönüştürülmüştür. direksiyon seçeneğinde ahşap ve ya ahşap olmayan eklenmiştir. sanroof tuşunun düğmeleri değiştirilmiştir. ve 2001-2003 modellerinin bir çoğunda olan arka farlar düz mattan kristal içi gözükebilen daha gösterişli farlara geçilmiş kalıcılaştırılmıştır. ayrıca bazı modellerinde ise far yıkama kaldırılmıştır.


Aracın en basitinden temel farklarını gördük. Peki bu aracın türkiye de ustası var mı? Alanın başı ağrır mı? Gelin cevaplayalım.
*TÜRKİYE DE USTASI VAR MI PARÇA SORUNU VAR MI*
Malum bu tür biraz yakan. Geniş sokaklarda pek görülmeyen araçlar bir çok kitle için çok önyargıyla yaklaşılıyor. en sık sorulan sorular. ''Bu aracı alırsan benzin yetmez'' ''Bu araç motor yese altından kalkamassın'' ''Ustası yoktur bunun yaptırsan yaptıramazsın'' ''parçası bir araba parasıdır parçası gitse nasıl yaptırcan'' soruları zaten çok meşhurdur. ama size söylemeliyim ki bu araca 2008 de ve 2025 de sahip biri olarak büyük bir yalan olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu arabanın F- segmenti olduğunu unutmayalım dönemi için.
Ülkemizde bir araç alırken ben bunu satıcağımda çok hızlı satmalıyım algısı meşhur olduğu için ve bu aracın piyasası olmadığı için. Sürekli iftira üstüne iftira. Bu aracı alan kişi zaten keyfine düşkün uzun yol gitmeyi seven biridir. piyasası 500.000tl civarındayken bu fiyatta giriş seviye araçlar satılıyorken bir b segment birde f segment iki aracın aynı fiyatlarda satıldığından bahsediyoruz. bu paraya birazcık elbette masraf yapıcaksınız ama b segmentteki araç sizi 5bin km götürcekse bu araç 10 bilemedin 15bin km götürür daimler chryslerden bahsediyoruz motoru çok sağlamdır hor kullanmadıgınız sürece bozamazsınız.
Parça olarak facebookta 300m için türkiyede 3 tane grup var oraya istediğiniz parçayı yazdıgınızda bir çok yer size bu parça elimizde var diye dönüş yapıyor çıkma kazalı orjinal yan sanayi gibi bir çok seçenek mevcut. Yurt dışında ise 300m org diye 300m' e özel resmi siteler var a-z'ye kadar her şeyi en detaylı şekilde anlatan gerek soru sorabilceğiniz yerler bile mevcut. çok aktif bir kitlesi mevcut yani yurt dışında. Ustası olarak çok köy gibi yerlerde değilseniz emin olun ustasını rahat bulursunuz. yıl 2025 olmuş elektrikli araçlar piyasaya çıkmış bu aracı da yapabilcek tonla usta çıkar. Parça fiyatı olarak daha yeni buji aldık tanesi 800tl idi. 5 aydır sadece 1 kez buji değişimi için gittik..
Özetle gönlünüz rahat olsun asla bir zararı yok sıkıntısı yok. zaten bu aracı kullanan 1 milyonluk araç kullanıyormuş gibi hisseder ki hakkıda odur. Hiç elimde kalır patlar korkusuna girmeyin. sitenin en düşük ilanını alırsanız expere sokmadan ve ya detaylı incelemeden vs. illaki başınız ağrıyabilir. sorunlu bir araba değildir. bakımsızsa sorunlu olur. her arabaya ilgi lazımdır.
''KRONİK SORUNLARI''
Göğüsün olduğu yerde güneşin etkisinden ve yılların getirdiği zamandan dolayı hep çatlak olabiliyor (ortadaki petek havalandırmasının orda oluyor genellikle) Bu çatlağın boyutu değişebiliyor az çatlamış olanda var boydan boya da ya da en sol ve en sağda çatlak olması gibi. araca herhangi bir zararı yok sadece görsel açıdan pek hoş durmuyo olabilir. genellikle bunu vakumla vs tamir edebiliyorlarmış ama ilanlardaki tamir edilmeşlerin hiç görüntüsünü sevmiyorum. (bunu anlamanız için göğüsün üstünde srs airbag yazısı var mı yokmu diye bakmanız yeterli.) 2. sorun ise ışıklandırma bazılarında yol bilgisayarının olduğu ekran gidiyor ya göstermiyor ya da yarım gösteriyor. bu sorun çok olmasa da yine de bir kroniktir. aynısı radyo klima kontroldeki gibi. 10 araçtan 2sinde falan vardır yani bu sorun öyle diyim. ve son olarak elektrik tesisatıyla ne kadar oynanmış ona çok dikkat edin. aracın koltuklarından tutun aynalarına kadar elektrikli olduğu için biraz başınızı ağrıtabilir. ve kapı kollarındaki krom detay dökülebiliyor
''Benim yorumum''
Türkiyede harcanan araçlardan biri sırf amerikan adı altında yüksek hacimli motora sahip diye herkes korkuyor aslında normal araçlardan hiç bir farkı yok sadece cok uzun bir araç ön yargıyla yaklaşmayın şu araca gerçek kullanıcılardan fikir alın. bu aracı kullanmamış kişiler kötülemekten başka bir şey yapmıyor. ve ayrıca bu araç ilk çıktığında amerikada pek tutulmadı en büyük 2 sebebi ise v6 nın orada giriş seviye olarak görülmesiydi ve o yıllarda petrol krizi çıktığı için araç pek tutulamadı daha sonrasında ise araç sevildi fakat v6 250 beygir çıkardıkları için ve biraz ağır kasaya sahip olduğundan. Çok fazla eleştirildi. herkes bu aracı v8 300 beygir beklerken böyle gelince bir çok kişi için hayal kırıklığı olmuş. İyi ki de v6 250 beygir çıkmış biz daha buna laf ediyoruz kim bilir v8 olsa ne tür eleştiriler gelirdi ülkemizde
Son olarak ben konfor hastasıyım gösterisi seviyorum yıllar boyu kullanıyım cebimde de az buçuk para bırakırım diyenler için kaçırılmıcak araçtır değerlenmeden alın araştırın.
Buraya kadar okumuş tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum bu konu hakkında sorusu olana atladığım bir şey varsa seve seve cevap vermek isterim. iyi forumlar herkese


Neticede bu araba belki Chrysler için çok özel bir araba. çünkü M adını taşıyor ve M chryslerin yarış aracıdır eskiden bu modelle yarışlara girerlerdi ve çok özenilerek yapılmış bir modeldir.
Peki bu aracı aldığınızda ne gibi özelliklere sahip olucaksınız gelin bakalım.


En temelden basit özellikleri:
-ABS -ASR - HIZA DUYARLI DİREKSİYON -ARKA KOL DAYAMA VE ÖN -DERİ KOLTUK -ELEKTRİKLİ CAM -FONKSİYONEL DİREKSİYON VE HIZ SABİTLEYİCİ -KARARAN DİKİZ AYNA
-YOL BİLGİSAYARI -FAR YIKAMA -ISITMALI AYNALAR (KATLANABİLİR) -SANROOF -KROM JANT
İÇ MEKAN İNCELEMESİ
Öncelikle araç full deri koltuktur. (2004 öncesi farklıdır) kapı tutacakları kromdur. Ön iki koltukta ısıtma vardır. Koltuklar elektiriklidir istediğiniz gibi ayar yapabiliyorsunuz. Ayrıca sürücü koltuğunda hafıza vardır sürücek kişiler için 3 tane ayarlanabilir profil var ailenizde bu aracı sürekli birileri kullancaksa. koltuğu istediğiniz gibi ayarlayıp o profili kaydediyorsunuz ve her araca bindiginizde otomatik size göre ayarlıyor. Arka koltuklar dik olmayıp hafif yataydır ve çok rahattır bir makam aracından farksızdır. Arka koltuklarda oturanlar için ortanızda kalorifer havalandırması mevcuttur ortadan size kaloriferi açınca hava üflemektedir. ve sağ kapı sol kapıda sigara küllükleri bulunmaktadır (kapaklı) ve sağ solda oturan kişiler için üstlerinde kol tutma yerlerinde ışıklandırma butonları vardır. iki tarafta ışık açabilir. ayrıca araca binince ya da kapıyı açınca kilitleyince aracı otomatik ışıklar yanıp hafifçe söner. ayrıca da birer ceketlerinizi formalarınızı asabilceğiniz de minik askılar oldugunu belirtmek isterim. Genellikle her modelde bulunan arka koltukta orta da 2'li bardak tutucağı da vardır. ön koltukların arkasında da saklama alanları da mevcut. Araçta infinity ses sistemi mevcut. ön konsolun önünde 1 tane. Aracın ön koltuktaki kapı direklerinde sağ sol 2 tane. Kapıların altında büyük 2 tane. arka koltukta'da kapı açma tutucağının önünde 2 tane. ve son olarak arka bagaj bölmesi için 2 tane ayrılmış bölme oraya istediğiniz gibi takabiliyorsunuz. Kısacası ses anlamında çok başarılı izole bir ortam olduğunu görüyorsunuz. Aracın kendi infinty fabrika çıkışlı anfisi vardır. hız göstergesi beyazdır ve max 240km/h hız görmektedir . vitesin olduğu yerde kapanılır açılabilir (saklı) bir bardak tutucağı var inanılmaz hoş gözükür. ayrıca sağ ve şöför koltugundan aracı otomatik kitleyebilceğiniz butonlar vardır. ortada çok şık chryslerin saati bulunmaktadır. aracın 2000modellerinde iç gösterge ışıklar buz mavisi iken diğer modellerde yeşildir (buz mavisine gerekli tedariklerle dönüştürülebiliyormuş ama biraz zor işlem) ondan önemlisi bu aracın içi neredeyse full deri ahşaptan oluşmaktadır. buda bu aracın ne kadar üst segment olduğunun en temel göstergesidir. kapıların içlerinde ahşap detaylar işlenmiştir. ön göğüşte aynı şekilde ortadan ahşap detay geçmektedir. Ayrıca bu arabada sanroof mevcuttur. dilediğiniz gibi ister tam açabilirsiniz ister yarım otomatiktir.
Ve dahası bu aracın bir yol bilgisiyarı var. bu yol bilgisayarı sayesinde kaç km daha benzininizin kaldığını görebilirsiniz. havanın kaç derece olduğunu hangi kutupta olduğunuzu da görebilirsiniz. ayrıca kronometre kaç km yol gitmissiniz bunun gibi pek çok özellik barındırmakta. ayrıca aracın genel ayarlar menüsü orda yer almaktadır. Mesala geri geri geldiğinizde aynaların aşağıya katlanıp katlanmıcağını ayarlayabilirsiniz ya da belli bir hızın üstüne çıktığınızda araç otomatik kapıları kitlemekte. Bunun hız sınırını belirtebilirsiniz. Ve son olarak aracın güneş engelleyici için güneşliklerde hem sürüc hem yolcu için kapaklı aynalı güneşlik bulunmaktadır ve klasik amerikanlar gibi aynaların üstünde o bölmeye özel ışıklandırma vardır ışığın parlaklığını da ayarlayabiliyorsunuz. onların hemen yanında ise ekstra ekstra güneşlik için çekilebilir uzunlamasına çıkan güneşlik yapmışlar. böylelikle tüm aracın ön üstünü kapatabiliyorsunuz.


DIŞ DETAY İNCELEMESİ/MOTOR/YOL TUTUŞU/
Öncelikle dış mekana bakınca aracın Önünün ne kadar keskin olduğunu görebiliyoruz. Önden giden biri aynadan bakınca resmen korku salıyor.
Önde çok güzel kendini Chrysler logosu karşılıyor. aracın kapı çerçevelerinin etrafı komple kromdur. (1999 sonra) ve kapı köşelerinde ve bagaj kısmında Chrysler 300m yazılarıda dikkat çekmekte. Araç fabrikasyon 17 inch krom jantla gelmekte. sağ ve solda kapının yuvarlak turuncu sinyaller bulunmaktadır. ön farlarda gizli yıkama alanları mevcuttur. içerden butona bastığınızda gizli bölmeler havaya kalkıp farı yıkamakta. ince çitalar da olduğunu unutmayalım. ayrıca araçtan akşam indiğiniz zaman kitlediğinizde önünüzü görebilmeniz için 30saniye boyunca ön farlarını açıp yolunuzu da aydınlatmaktadır.
aracın 254 beygir 3.5 v6 motorla geldiğini unutmayalım. çok yakmazmı diyenler için izlenimlerime göre ortalama 11.5 litre yakmakta şehir dışında ise 9.5e kadar düşmekte. tabii ki lpg ile bu miktarlar daha da düşüyor. araç fabrikasyon çift egzozla (solda) gelmektedir aracın yol tutuşu bana kalırsa çok sağlam ve bu kadar ağır bir araç içinse güzel bir freni olduğunu belirtmek isterim. sol şeritte affetmicek bir araçtır 0-100 7.8 saniyedir sürücü koltuğunda otururken resmen gemi kullandığınızı hissediyorsunuz. asla yormuyor direksiyon hissiyatı bi rolls royce gibidir. ayrıca vitesin hem otomatik hem triptonik olduğunu unutmamak gerek. araç triptonik viteste hele çıldırıyor. yalnız aracın 5 metre olduğunu unutmayalım bu kadar konfora tabii ki büyük boylu bir araç olması normal. trafiği bol yerlerde park biraz sorun olabilir her deliğe girilemiyor sonuçta

Ayrıca
bu aracın 1999-2004 yılında üretilmiş olduğunu unutmayalım.
Ve her yıl değişen özelliklerine gelin beraber bakalım.
1999-2004 ARASINDAKİ FARK İNCELEMESİ.
*1999* İZLENİMİ
aracın 1999 model olan versiyonunda vitesin olduğu bölme farklıdır. (sadece 1999 böyledir) büyük ihtimalle sıkışmalardan dolayı ve biraz daha kronik olmasından değiştirdiler.
araba cd çalar ile gelmemektedir (radyonun altındaki bölme boş oluyor) ve anfisi diğer yıllara göre daha kısılmıs düsük modeldir. ve ön torpidonun oralarda bulunmaktadır. serinin en güçsüz anfisi 1999 da bulunmaktadır. araçta sanroof yoktur ve dış kapıların etrafındaki hat siyahtır (normalde krom). kimi modelinde arka koltuklarda bardak tutucağıda yoktur.
direksiyon direkt simsiyahtır chryslerin o uzun dik logosu direksiyonda bulunmaz onun yerine baskı gibi yapılmış yuvarlak bir logosu mevcuttur. ayrıca ahşap detaylar hepsinde düzdür desensizdir. ve fabrika çıkıslı yanlış hatırlamıyorsam 16 inch krom olmayan bir jantla geliyor. egzoz krom degildir dışardan bakıldığında egzoz görülmez daha içeri doğru yapmışlardır. Dikiz aynası diğer modellere göre daha farklıdır


(1999 vites) 1999-2003 iç
*2000* İZLENİMİ
2000 model de 20. yüzyıla özel sadece 2000e has bazı değişiklikler yapmışlardır. vites kısmı değişmiştir (2004e kadar öyle) sanroof artık kalıcı olarak eklenmiştir dış kapı hatları siyahtan kroma çevrilmiştir (2004e kadar öyle). Cam açma tuşları gibi bazı iç detaylar kroma dönüştürülmüştür (sadece 2000modele özel) ve daha güçlü anfi ve cd çalar ile karşımıza çıkmıştır radyonun altındaki bölme artık doludur yani. (bana kalırsa serinin en güzel aracı 2000 modelidir) ayrıca iç göstergenin ışıkları %70inde buz mavisine dönüştürülmüştür. 17 inch krom jantlara geçilmiştir dikiz aynası artık karartmalı olup değişmiştir. ve modelle birlikte gri parlak tonlu renk piyasaya da sürülmüştür. Ve son olarak ülkemizde pek olmasada aracın iç seçeneklerine Krem/beyaz/koyumsu sarımsı kremsi renk ilave edilmiştir.
*2001-2003* İZLENİMİ
Bu modellerde yukardaki bazı iç krom detaylar dışında aynı kalınmıştır ekstra olarak bu modellerle birlikte iç ahşap detayların renkleri değiştirilmiş artık desenli ahşap kullanılmaya baslanıp bu ahşaplar açık renkli desenli koyu renkli desenli. ve çok açık renkli turuncumsu desenle karşımıza çıkmıştır. direksiyona artık yeni logo gelmiş üst tarafı komple ahşapa bürünmüştür yarı ahşap direksiyonunuz olmuş oluyor yani. ve en önemlisi araca yan koltuklarına airbagler eklenmiştir güvenliği daha da üst seviyeye çıkarmışlardır. Ve tabii ki yine anfiler artık bagaj bölmesinde saklı olup daha üst seviyeye çıkarmışlardır.


*2004* İZLENİMİ
Serinin son aracı olan ve bir çok değişime uğrayan 2004 modeli . Öncelikle aracın koltukları tamamen değişmiş ve düz çizgiliye dönüşmüştür.
iç gösterge ışığı yeşilimsi olup bu koltukların yanlarına da airbagler eklenmiştir. serinin en güçlü ses sistemi bunda bulunmaktadır ve önde direklerde ses infinity yazan kapaklar premium sound olarak değiştirilmiştir. aracın çift egzozu mevcuttur (krom) kapı içlerindeki ışıklandırmalar kırmızı beyazdan dış kapağı tamamen kırmızıya dönüştürülmüştür. direksiyon seçeneğinde ahşap ve ya ahşap olmayan eklenmiştir. sanroof tuşunun düğmeleri değiştirilmiştir. ve 2001-2003 modellerinin bir çoğunda olan arka farlar düz mattan kristal içi gözükebilen daha gösterişli farlara geçilmiş kalıcılaştırılmıştır. ayrıca bazı modellerinde ise far yıkama kaldırılmıştır.


Aracın en basitinden temel farklarını gördük. Peki bu aracın türkiye de ustası var mı? Alanın başı ağrır mı? Gelin cevaplayalım.
*TÜRKİYE DE USTASI VAR MI PARÇA SORUNU VAR MI*
Malum bu tür biraz yakan. Geniş sokaklarda pek görülmeyen araçlar bir çok kitle için çok önyargıyla yaklaşılıyor. en sık sorulan sorular. ''Bu aracı alırsan benzin yetmez'' ''Bu araç motor yese altından kalkamassın'' ''Ustası yoktur bunun yaptırsan yaptıramazsın'' ''parçası bir araba parasıdır parçası gitse nasıl yaptırcan'' soruları zaten çok meşhurdur. ama size söylemeliyim ki bu araca 2008 de ve 2025 de sahip biri olarak büyük bir yalan olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu arabanın F- segmenti olduğunu unutmayalım dönemi için.
Ülkemizde bir araç alırken ben bunu satıcağımda çok hızlı satmalıyım algısı meşhur olduğu için ve bu aracın piyasası olmadığı için. Sürekli iftira üstüne iftira. Bu aracı alan kişi zaten keyfine düşkün uzun yol gitmeyi seven biridir. piyasası 500.000tl civarındayken bu fiyatta giriş seviye araçlar satılıyorken bir b segment birde f segment iki aracın aynı fiyatlarda satıldığından bahsediyoruz. bu paraya birazcık elbette masraf yapıcaksınız ama b segmentteki araç sizi 5bin km götürcekse bu araç 10 bilemedin 15bin km götürür daimler chryslerden bahsediyoruz motoru çok sağlamdır hor kullanmadıgınız sürece bozamazsınız.
Parça olarak facebookta 300m için türkiyede 3 tane grup var oraya istediğiniz parçayı yazdıgınızda bir çok yer size bu parça elimizde var diye dönüş yapıyor çıkma kazalı orjinal yan sanayi gibi bir çok seçenek mevcut. Yurt dışında ise 300m org diye 300m' e özel resmi siteler var a-z'ye kadar her şeyi en detaylı şekilde anlatan gerek soru sorabilceğiniz yerler bile mevcut. çok aktif bir kitlesi mevcut yani yurt dışında. Ustası olarak çok köy gibi yerlerde değilseniz emin olun ustasını rahat bulursunuz. yıl 2025 olmuş elektrikli araçlar piyasaya çıkmış bu aracı da yapabilcek tonla usta çıkar. Parça fiyatı olarak daha yeni buji aldık tanesi 800tl idi. 5 aydır sadece 1 kez buji değişimi için gittik..
Özetle gönlünüz rahat olsun asla bir zararı yok sıkıntısı yok. zaten bu aracı kullanan 1 milyonluk araç kullanıyormuş gibi hisseder ki hakkıda odur. Hiç elimde kalır patlar korkusuna girmeyin. sitenin en düşük ilanını alırsanız expere sokmadan ve ya detaylı incelemeden vs. illaki başınız ağrıyabilir. sorunlu bir araba değildir. bakımsızsa sorunlu olur. her arabaya ilgi lazımdır.
''KRONİK SORUNLARI''
Göğüsün olduğu yerde güneşin etkisinden ve yılların getirdiği zamandan dolayı hep çatlak olabiliyor (ortadaki petek havalandırmasının orda oluyor genellikle) Bu çatlağın boyutu değişebiliyor az çatlamış olanda var boydan boya da ya da en sol ve en sağda çatlak olması gibi. araca herhangi bir zararı yok sadece görsel açıdan pek hoş durmuyo olabilir. genellikle bunu vakumla vs tamir edebiliyorlarmış ama ilanlardaki tamir edilmeşlerin hiç görüntüsünü sevmiyorum. (bunu anlamanız için göğüsün üstünde srs airbag yazısı var mı yokmu diye bakmanız yeterli.) 2. sorun ise ışıklandırma bazılarında yol bilgisayarının olduğu ekran gidiyor ya göstermiyor ya da yarım gösteriyor. bu sorun çok olmasa da yine de bir kroniktir. aynısı radyo klima kontroldeki gibi. 10 araçtan 2sinde falan vardır yani bu sorun öyle diyim. ve son olarak elektrik tesisatıyla ne kadar oynanmış ona çok dikkat edin. aracın koltuklarından tutun aynalarına kadar elektrikli olduğu için biraz başınızı ağrıtabilir. ve kapı kollarındaki krom detay dökülebiliyor
''Benim yorumum''
Türkiyede harcanan araçlardan biri sırf amerikan adı altında yüksek hacimli motora sahip diye herkes korkuyor aslında normal araçlardan hiç bir farkı yok sadece cok uzun bir araç ön yargıyla yaklaşmayın şu araca gerçek kullanıcılardan fikir alın. bu aracı kullanmamış kişiler kötülemekten başka bir şey yapmıyor. ve ayrıca bu araç ilk çıktığında amerikada pek tutulmadı en büyük 2 sebebi ise v6 nın orada giriş seviye olarak görülmesiydi ve o yıllarda petrol krizi çıktığı için araç pek tutulamadı daha sonrasında ise araç sevildi fakat v6 250 beygir çıkardıkları için ve biraz ağır kasaya sahip olduğundan. Çok fazla eleştirildi. herkes bu aracı v8 300 beygir beklerken böyle gelince bir çok kişi için hayal kırıklığı olmuş. İyi ki de v6 250 beygir çıkmış biz daha buna laf ediyoruz kim bilir v8 olsa ne tür eleştiriler gelirdi ülkemizde

Son olarak ben konfor hastasıyım gösterisi seviyorum yıllar boyu kullanıyım cebimde de az buçuk para bırakırım diyenler için kaçırılmıcak araçtır değerlenmeden alın araştırın.
Buraya kadar okumuş tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum bu konu hakkında sorusu olana atladığım bir şey varsa seve seve cevap vermek isterim. iyi forumlar herkese


