Citroen C3 1.4 E-Hdi Comfort İnceleme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GARAJ TV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Detaylı Test Videosu:
Muhteşem hızlanması :)

DSC06907.JPG

  • Marka-Model: Citroen C3 1.4 E-Hdi Comfort
  • Motor: 1398 cc , 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 68 hp @ 4000 d/d
  • Tork: 160 Nm @ 1750 d/d
  • Şanzıman: 5 İleri tek kavrama (Etg5)
  • 0-100 km/s: 16,2 sn
  • Son hız: 160 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 5,7 litre/100 km
  • Ağırlık: 1243 kg
  • Bagaj hacmi: 300 litre
  • Lastik: Michelin Energy Saver 195/55/16
KONFOR: Direk buradan başlamak istiyorum çünkü arabanın tek beğendiğim kısmı burası. Süspansiyonlar yumuşacık ayarlanmış kasis ve çukurları çok az hissettiriyor. Buna koltukların yumuşaklığı,yaşam alanındaki ferahlık ve beklediğimden daha iyi bir yalıtım ile birleşince konfor konusunda biraz da olsun öne çıkıyor.



Yalıtım: B segmenti olduğunu düşünüldüğünde yalıtımı beklediğimden çok iyi motor baya sessiz, rüzgar 95 km hızdan sonra gelmeye başlıyor. Tabii çok iyi olduğu söylenemez ama daha önceki C4 Picasso testinden sonra Citroen’in B segmenti arabasından daha kötü bekliyordum.

Yaşam Alanı: Ön tarafta hiçbir sıkıntı yok. Görüş açıları da fena değil. Arka tarafta ise sürücü koltuğumu kendime göre ayarladığım da (1.80 cm) diz limit ama baş beklediğimden daha iyi 4 parmaklık bir alan vardı




İÇ MEKAN:



Kullanışlılık: Kısaca özetlemek gerekirse torpido ve bagajı(300 litre) dışında çok rakiplerinin çok gerisinde.





Eksiklikleri: Bardaklık,sol far altı göz,kolçak,gözlüklük,koltuk altında göz yok

Sadece vitesin hemen önünde 2 küçük göz var.





Kapı içleri sadece 1 tane 500 ml su alacak büyüklükte.



Arkada da çok kullanışsız bir göz var.



Bagaj: Büyüklüğü sınıfı için iyi ama yükleme eşiği biraz yüksek ve koltuk
yatırınca düz bir zemin oluşmuyor.



Direksiyon: Kullanışlılık olarak kötü olduğunu söyleyebilirim. Arabayı kullanırken bir sıkıntı yok direksiyon yumuşak manevralar çok kolay bir şekilde yapılıyor oradaki asıl sorun direksiyonun arkasındaki düğme kalabalığı kullanımı hiç rahat değil alışmak baya zaman alıyor ayrıca direksiyona neden düğme koymamışlar anlamadım artık A segmenti arabalarda bile var bu.





Kalite: Bu konuda B segmentinden çok bir şey beklenmez ama testi yazmadan önce Opel Corsa,Volkswagen Polo,Hyundai İ20 ve Ford Fiesta yı inceledim ve hepsinin gerisinde olduğunu söyleyebilirim kapılardaki kol dayama ve konsolun üstü dışında yumuşak yer yok. Rakiplerine baktığınızda bu konuda biraz daha iyi olduğunu direk söyleyebilirim.




Donanım:

  • Cd çalar
  • ESP
  • ABS
  • Hız sabitleyici
  • Led ön gündüz farları
  • Elektrikli 4 cam
  • Katlanır aynalar
  • Start and Stop
  • Sürücü ve yolcu hava yastığı, yan hava yastıkları
  • Elektrikli çocuk kilidi
  • Arka park sensörü


Motor: 1.4 e-hdi ünite 68 bg 160 tork üretiyor. Çok gittiği söylenemez beklentilerinize bağlı her şey asıl performansı bozan şey şanzıman ona ileride değineceğim. Motor 0-100 e 16,2 sn de çıkıyor yani çok bir şey beklememek lazım max 160 gördüm açıkcası performans anlamında çok bir beklentiniz olmaz sadece şehir içinde kullanılacaksa motor size yetebilir.

Yakıt: Araba test boyunca ortalama 27 km ile tam 100km/5.7 litre yaktı. Bu değerin çok fazla olduğunu düşünüyorum bu arabanın 4.5-5 lt arası yakması lazımdı.



Şanzıman: Nasıl başlayacağımı bilmiyorum açıkcası ismini bile görmek istemediğim için yazmayı düşünmüyorum teknik verilerde ismini belirtirim herhalde bundan 10 sene önce aldığım celbino marka bisikletimin vitesi bundan daha iyidir. Artıları ile başlamak gerekirse en azından sol ayağınız trafikte yorulmuyor. 5. vites 2000 devirde 90 km hız yapıyor.

Eksileri:
  • Yakıt tüketimine herhangi bir katkısı yok hatta verdiği kararla tüketimi arttırıyor da olabilir.
  • Geçişler aşırı yavaş ve geçişleri hissettiriyor
  • Sık sık yanlış kararlar veriyor
Kısacası şanzıman daha önceki Cerato testindeki 4 ileri tork konvertörlü şanzımandan bile kötü olduğunu düşünüyorum arabanın en kötü yeri burası olabilir hiç beğendiğimi söyleyemem.

Sürüş: Araba direk ben şehir içi için yapıldım diye bağırıyor. Direksiyon yumuşacık ve hissiz bu manevralarda kolaylık sağlıyor.Tabii direksiyon yüksek hızlarda da yumuşak kalmaya devam ediyor bu da tedirginlik veriyor. Görüş açılarını beğendiğimi söyleyebilirim arabayı kullanırken,park ederken büyük kolaylık sağlıyor.



Yol tutuş: Konfor için yumuşak ayarlanan süspansiyonlar yol tutuş konusunda geriye attığını söyleyebilirim. Araba virajlarda aşırı yana yatması var bu baya tedirginlik yaratıyor. Limitlerinin de çok yüksek olduğunu düşünmüyorum arabayı birazcık zorlamaya başladığınız da kafadan da arkadan da kaymaya başlıyor buna üzerindeki Michelin Energy Saver lastiklerde sebep olmuş olabilir ama limitlere ulaştığınız da da güzel tepkiler vermiyor genel olarak araba arkadan kopmaya meyilli bir yere kadar iyi tutuyor sonra bir anda bırakıyor bu tür durumlarda direksiyonun hissizliği de birleşince korkuttuğunu söyleyebilirim bu tür durumlarda ESP elinden gelen her şeyi yapıp arabayı düzeltmeye çalışıyor.Kısacası yol tutuş olarak arabayı beğendiğimi söyleyemem.



Sonuç: Genel olarak arabayı özetlemek gerekirse konforu ve şehir içinde sürüş kolaylığı dışında (B segmentinin özelliğidir C3 has bir özellik değil) başka da bir artısı göremedim. Yol tutuş,şanzıman,kullanışlılık olarak sınıfının gerisinde bir araç şimdi burada her şey aracın fiyatına bağlı. Rakiplerine göre fiyatı 2000-5000 tl arasında fark ediyor ama bu farkın bir sebebi de var almanızı önerdiğim bir araba değil.
DSC06904.JPG


Kaynak: http://garajtv.com/test-artem-citroen-c3/
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Mertcan
Lastiklerin küçük ince çıkıntıları olur ya (adını bilmiyorum) o bile duruyor :D Tutuş olarak ne diyeceğimi bilemiyorum :)
Küçük tüye benzer şeyleri diyorsan onların ismi havalandırma hortumu ya da yolu diye geçer :D Başka bir sıcaklık ve zeminde denemek lazım o zaman anlamak için.
 
Hayatımda gördüğüm tutuş konusundaki en berbat araba kendisi. Biraz kullan varya insanın sinirleri bozuluyor bir yerden sonra. 40 la takla atacaktık daha ötesi yok herhalde :D
c4 bile o kadar kötüyken c3'ün bu konuda iyi olabileceğine pek ihtimal vermiyorum, inanırım o yüzden. Zaten bildiğim kadarıyla C4'ün de artık üretimi bitti. Citroen bundan böyle otomobilden ziyade mpv, crossover ve suv üretimi yapacakmış ki isabet oldu. 40 yılın başı elle tutulur bir otomobil çıkaracaklar diye eziyet çekmeye lüzum yok :D
 
c4 bile o kadar kötüyken c3'ün bu konuda iyi olabileceğine pek ihtimal vermiyorum, inanırım o yüzden. Zaten bildiğim kadarıyla C4'ün de artık üretimi bitti. Citroen bundan böyle otomobilden ziyade mpv, crossover ve suv üretimi yapacakmış ki isabet oldu. 40 yılın başı elle tutulur bir otomobil çıkaracaklar diye eziyet çekmeye lüzum yok :D
Asıl çözemediğimiz olay şu, c3 bu kadar kötü iken bildiğim kadarıyla aynı altyapıya sahip ds3 nasıl bu kadar iyi olabiliyor. Kanıtı da bu video olabilir hatta, 400 beygir üstü ve bu kadar hafif bir araba adamakıllı sarmadan deli gibi yürüyebiliyor ve standart hali ile nasıl iyi viraj alabiliyor veya sadece yürüyen değişerek bir şase bu kadar değişebilir mi?
 
Asıl çözemediğimiz olay şu, c3 bu kadar kötü iken bildiğim kadarıyla aynı altyapıya sahip ds3 nasıl bu kadar iyi olabiliyor. Kanıtı da bu video olabilir hatta, 400 beygir üstü ve bu kadar hafif bir araba adamakıllı sarmadan deli gibi yürüyebiliyor ve standart hali ile nasıl iyi viraj alabiliyor veya sadece yürüyen değişerek bir şase bu kadar değişebilir mi?
Bazen ufak dokunuşlar bile aracın tüm yol tutuş limitini ve tavrını değiştirebilir. Biraz daha farklı ayarlarda süspansiyon sistemi, daha ince yanaklı ve geniş tabanlı lastikler v.s gibi kombinasyonlar işi kotarabiliyor.
 
Bugun her yerde denedim sara sara geziyorum :D
O zaman lastikte bir sorun vardır. Güçlü bir makine olsa eyvallah derim, nispeten güçlü yahut torklu makinelerde 18 inçlik sport contact 6'ların bile sara sara gittiğini çok gördüm ama düşük güçteki makinelerde bu durum genelde lastikten olur :D
 
Asıl çözemediğimiz olay şu, c3 bu kadar kötü iken bildiğim kadarıyla aynı altyapıya sahip ds3 nasıl bu kadar iyi olabiliyor. Kanıtı da bu video olabilir hatta, 400 beygir üstü ve bu kadar hafif bir araba adamakıllı sarmadan deli gibi yürüyebiliyor ve standart hali ile nasıl iyi viraj alabiliyor veya sadece yürüyen değişerek bir şase bu kadar değişebilir mi?
Ds3 le c3 un altyapisi ayni mi? Değildir be :( ciddi ciddi ayni mi? Bugün de buna yakayim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...