Citroen C3 1.4 E-Hdi Comfort İnceleme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GARAJ TV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Detaylı Test Videosu:
Muhteşem hızlanması :)

DSC06907.JPG

  • Marka-Model: Citroen C3 1.4 E-Hdi Comfort
  • Motor: 1398 cc , 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 68 hp @ 4000 d/d
  • Tork: 160 Nm @ 1750 d/d
  • Şanzıman: 5 İleri tek kavrama (Etg5)
  • 0-100 km/s: 16,2 sn
  • Son hız: 160 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 5,7 litre/100 km
  • Ağırlık: 1243 kg
  • Bagaj hacmi: 300 litre
  • Lastik: Michelin Energy Saver 195/55/16
KONFOR: Direk buradan başlamak istiyorum çünkü arabanın tek beğendiğim kısmı burası. Süspansiyonlar yumuşacık ayarlanmış kasis ve çukurları çok az hissettiriyor. Buna koltukların yumuşaklığı,yaşam alanındaki ferahlık ve beklediğimden daha iyi bir yalıtım ile birleşince konfor konusunda biraz da olsun öne çıkıyor.



Yalıtım: B segmenti olduğunu düşünüldüğünde yalıtımı beklediğimden çok iyi motor baya sessiz, rüzgar 95 km hızdan sonra gelmeye başlıyor. Tabii çok iyi olduğu söylenemez ama daha önceki C4 Picasso testinden sonra Citroen’in B segmenti arabasından daha kötü bekliyordum.

Yaşam Alanı: Ön tarafta hiçbir sıkıntı yok. Görüş açıları da fena değil. Arka tarafta ise sürücü koltuğumu kendime göre ayarladığım da (1.80 cm) diz limit ama baş beklediğimden daha iyi 4 parmaklık bir alan vardı




İÇ MEKAN:



Kullanışlılık: Kısaca özetlemek gerekirse torpido ve bagajı(300 litre) dışında çok rakiplerinin çok gerisinde.





Eksiklikleri: Bardaklık,sol far altı göz,kolçak,gözlüklük,koltuk altında göz yok

Sadece vitesin hemen önünde 2 küçük göz var.





Kapı içleri sadece 1 tane 500 ml su alacak büyüklükte.



Arkada da çok kullanışsız bir göz var.



Bagaj: Büyüklüğü sınıfı için iyi ama yükleme eşiği biraz yüksek ve koltuk
yatırınca düz bir zemin oluşmuyor.



Direksiyon: Kullanışlılık olarak kötü olduğunu söyleyebilirim. Arabayı kullanırken bir sıkıntı yok direksiyon yumuşak manevralar çok kolay bir şekilde yapılıyor oradaki asıl sorun direksiyonun arkasındaki düğme kalabalığı kullanımı hiç rahat değil alışmak baya zaman alıyor ayrıca direksiyona neden düğme koymamışlar anlamadım artık A segmenti arabalarda bile var bu.





Kalite: Bu konuda B segmentinden çok bir şey beklenmez ama testi yazmadan önce Opel Corsa,Volkswagen Polo,Hyundai İ20 ve Ford Fiesta yı inceledim ve hepsinin gerisinde olduğunu söyleyebilirim kapılardaki kol dayama ve konsolun üstü dışında yumuşak yer yok. Rakiplerine baktığınızda bu konuda biraz daha iyi olduğunu direk söyleyebilirim.




Donanım:

  • Cd çalar
  • ESP
  • ABS
  • Hız sabitleyici
  • Led ön gündüz farları
  • Elektrikli 4 cam
  • Katlanır aynalar
  • Start and Stop
  • Sürücü ve yolcu hava yastığı, yan hava yastıkları
  • Elektrikli çocuk kilidi
  • Arka park sensörü


Motor: 1.4 e-hdi ünite 68 bg 160 tork üretiyor. Çok gittiği söylenemez beklentilerinize bağlı her şey asıl performansı bozan şey şanzıman ona ileride değineceğim. Motor 0-100 e 16,2 sn de çıkıyor yani çok bir şey beklememek lazım max 160 gördüm açıkcası performans anlamında çok bir beklentiniz olmaz sadece şehir içinde kullanılacaksa motor size yetebilir.

Yakıt: Araba test boyunca ortalama 27 km ile tam 100km/5.7 litre yaktı. Bu değerin çok fazla olduğunu düşünüyorum bu arabanın 4.5-5 lt arası yakması lazımdı.



Şanzıman: Nasıl başlayacağımı bilmiyorum açıkcası ismini bile görmek istemediğim için yazmayı düşünmüyorum teknik verilerde ismini belirtirim herhalde bundan 10 sene önce aldığım celbino marka bisikletimin vitesi bundan daha iyidir. Artıları ile başlamak gerekirse en azından sol ayağınız trafikte yorulmuyor. 5. vites 2000 devirde 90 km hız yapıyor.

Eksileri:
  • Yakıt tüketimine herhangi bir katkısı yok hatta verdiği kararla tüketimi arttırıyor da olabilir.
  • Geçişler aşırı yavaş ve geçişleri hissettiriyor
  • Sık sık yanlış kararlar veriyor
Kısacası şanzıman daha önceki Cerato testindeki 4 ileri tork konvertörlü şanzımandan bile kötü olduğunu düşünüyorum arabanın en kötü yeri burası olabilir hiç beğendiğimi söyleyemem.

Sürüş: Araba direk ben şehir içi için yapıldım diye bağırıyor. Direksiyon yumuşacık ve hissiz bu manevralarda kolaylık sağlıyor.Tabii direksiyon yüksek hızlarda da yumuşak kalmaya devam ediyor bu da tedirginlik veriyor. Görüş açılarını beğendiğimi söyleyebilirim arabayı kullanırken,park ederken büyük kolaylık sağlıyor.



Yol tutuş: Konfor için yumuşak ayarlanan süspansiyonlar yol tutuş konusunda geriye attığını söyleyebilirim. Araba virajlarda aşırı yana yatması var bu baya tedirginlik yaratıyor. Limitlerinin de çok yüksek olduğunu düşünmüyorum arabayı birazcık zorlamaya başladığınız da kafadan da arkadan da kaymaya başlıyor buna üzerindeki Michelin Energy Saver lastiklerde sebep olmuş olabilir ama limitlere ulaştığınız da da güzel tepkiler vermiyor genel olarak araba arkadan kopmaya meyilli bir yere kadar iyi tutuyor sonra bir anda bırakıyor bu tür durumlarda direksiyonun hissizliği de birleşince korkuttuğunu söyleyebilirim bu tür durumlarda ESP elinden gelen her şeyi yapıp arabayı düzeltmeye çalışıyor.Kısacası yol tutuş olarak arabayı beğendiğimi söyleyemem.



Sonuç: Genel olarak arabayı özetlemek gerekirse konforu ve şehir içinde sürüş kolaylığı dışında (B segmentinin özelliğidir C3 has bir özellik değil) başka da bir artısı göremedim. Yol tutuş,şanzıman,kullanışlılık olarak sınıfının gerisinde bir araç şimdi burada her şey aracın fiyatına bağlı. Rakiplerine göre fiyatı 2000-5000 tl arasında fark ediyor ama bu farkın bir sebebi de var almanızı önerdiğim bir araba değil.
DSC06904.JPG


Kaynak: http://garajtv.com/test-artem-citroen-c3/
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Mertcan
Test güzel olmuş. Eline sağlık. Süspansiyon konforu iyiymiş. Bunun yol tutuşa zararı oluyor mu? Bir de aracı ortalama kaç devirde götürüyor. Araba rakiplerine göre biraz ağır ve motor gücü de düşük.
 
Test güzel olmuş. Eline sağlık. Süspansiyon konforu iyiymiş. Bunun yol tutuşa zararı oluyor mu? Bir de aracı ortalama kaç devirde götürüyor. Araba rakiplerine göre biraz ağır ve motor gücü de düşük.

süspansiyon tüy yastık olur ya onlar gibi yumuşacık tabii bu da yana yatmaları beraberinde getiriyor bide araba rakiplerine göre biraz yüksek onunda etkisi var yol tutuş konusunda yana yatmalardan çok ani kopmalar can sıkıyor araba spin atmaya meyilli biraz.

Motor şehir içinde her işi görüyor asıl sorun otomatik vitesi aşırı kötü çalışıyor ekranda bazen vites attığının devir daha yüksek olduğunu ve vites atmadığını fark ettiğiniz oluyor böyle 5-6 sn de atıyor olabilir bu da sürüşü,yakıtı berbat ediyor. Devir bandı duruma bağlı 1800-3000 arası gidiyor genelde.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: furkankaya585597
C3 her zaman gözümde bir fıçıyı canlandırıyor. Bilmem sizlere de bu hissiyatı veriyor mu
 
Dün akşam 8.30-9 arasında bu araba ile start and stop fonksiyonu ne kadar işe yarıyor diye denemek istedik. Ama canım citroen yine yaptı yapacağını ve bir türlü bu sistemi devreye sokamadım. :D Bunun yerine şehir içi-sakin sürüş ile yakıt kaç çıkacağını denemiş olduk.
Arabanın durumu
Km:13300 km de bakımları yapılmamış
Lastik: Önler kışlık arkalar hala yaz lastiği.
Hava: 8 derece kuru
Yük: 2 kişi+ yarım depo yakıt (24lt)
Otomatik vites hep oto modunda kullanıldı. Manuel moda almadım.

ROTA:
WhatsApp Image 2018-01-14 at 18.51.36.jpeg
Yapılan yol 12.6 km Süre 24 dk 19dk

Ve SONUÇ:
WhatsApp Image 2018-01-14 at 18.44.33.jpeg
 
Ama canım citroen yine yaptı yapacağını ve bir türlü bu sistemi devreye sokamadım. :D
Benimkinde de çok nadir devreye girerdi. Bu stop start denen zamazingo çalışma hususunda yapısal olarak zaten çok nazlı bir sistem ama citroen'de ki ekstra nazlanıyor :D Genellikle akünün yeterince şarjı olmuyor. Ya kullanılan akünün marka / modelinden kaynaklı ya da şarj dinamosu aküyü yeterince dolduramıyor.
 
Benimkinde de çok nadir devreye girerdi. Bu stop start denen zamazingo çalışma hususunda yapısal olarak zaten çok nazlı bir sistem ama citroen'de ki ekstra nazlanıyor :D Genellikle akünün yeterince şarjı olmuyor. Ya kullanılan akünün marka / modelinden kaynaklı ya da şarj dinamosu aküyü yeterince dolduramıyor.

Bana da akü de sorun var gibi geldi. Alındığından beri 1 kez bakıma girmiş zaten. Ama devreye girdi mi güzel giriyor hiç titreme filan yok. Hatta c3 de durmadan devreye girdiği oluyordu :D
 
Bana da akü de sorun var gibi geldi. Alındığından beri 1 kez bakıma girmiş zaten. Ama devreye girdi mi güzel giriyor hiç titreme filan yok. Hatta c3 de durmadan devreye girdiği oluyordu :D
Devreye girme ve çıkması oldukça sessiz zaten. Makyajsız kasa focus 3'de daha şiddetli devreye giriyordu mesela. Ama işte çalışması nazlı oluyor biraz. Benim araçta şarj dinamosunun kayışı yıpranmış ve aküyü de yeterince şarj edememiş. Çok kıl bir sistem bu, teferruatı da çok. Ben ayar olurdum bu sisteme :D
 
Devreye girme ve çıkması oldukça sessiz zaten. Makyajsız kasa focus 3'de daha şiddetli devreye giriyordu mesela. Ama işte çalışması nazlı oluyor biraz. Benim araçta şarj dinamosunun kayışı yıpranmış ve aküyü de yeterince şarj edememiş. Çok kıl bir sistem bu, teferruatı da çok. Ben ayar olurdum bu sisteme :D

Ben çoktan oldum zaten :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...