Citroen C4 Cactus İlk Sürüş (Dizel-Otomatik) İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu arabayı 30 km inceleme fırsatım oldu. Maalesef yol tutuş,ve performansını deneyemedim ondan dolayı bu kısımlara değinmeyeceğim.

Şimdi ilk önce arabayı değerlendirmeden önce bu arabanın sınıfını belirlememiz lazım ismi ne kadar C4 Cactus olsa da bu araba Citroen C3 de kullanılan PSA PF1 platformunu kullanıyor. Yani bu arabaya B sınıfı bir araba olarak bakmak lazım.

İç mekan:
Bazı ergonomik sıkıntıları olsa da genel olarak beğendim.

İlk önce gördüğüm ergonomik sıkıntılardan bahsedeyim:

Bildiğiniz gibi bu araba Citroen’in Airbump dediği küçük dokunuşlara karşı gövdeyi koruyan bir özelliği var bundan dolayı arka camlar kelebek cam.

citroen-c4-cactus-2016-%282%29.jpg


El Freni: Bence gereğinden fazla büyük ve indirmek biraz güç istiyor.

Cam Tavan: Cam tavanın perdesi yok ama baya karartması var. Ben kullandığımda hava kapalıydı. Güneş tepede olduğu zaman ne olur bilmiyorum.

Devir Saati: İlginç bir şekilde yok.

Review-Citroen-C4-Cactus-Interior-Driver-Digital-Display.jpg


Şimdi beğendiğim kısımlara geleyim:

Bu arabanın en büyük olayı özgünlük. Bu özgünlüklerden biraz bahsedeyim: Kapı kolları sanki bir kadın çantası gibi,her yerde airbump şeklinde girintiler var. B sınıfında sanırım ilk çıktığında ilkti. Kadranlar elektronik, vites topuzu yok düğme ile değişiyor ve en önemlisi bu özgünlük ile kullanışlılık olarak hiç eksilmemiş.

citroen-c4-cactus-door-pull.jpg


Kullanışlılık:

Önden başlarsak:

Kapı içleri 1.5lt su şişesi alabilecek şekilde.

Vites düğmelerin üstünde telefon,cüzdan alacak güzel bir yer var.

Vitesin hemen altında baya geniş güzel bir var.

Citroen%20C4%20Cactus-03.JPG


Torpidonun yerinde ufak bir girinti var. Torpidosu ise konsolu üstünde düğmeye basılarak güzelce açılıyor. İç hacmi de fena değil.

citroen-c4-cactus-21-2112267728593182872.jpg


Arkası ön kadar başarılı değil.Kapılarda 1 lt lik su şisesi alacak kapasite var başka da bir saklama gözü yok.

Yaşam alanı olarakta bu sınıfta daha başarılı rakipleri var. 179 boyundayım koltuğu kendime göre ayarlayınca koltuk tam limitte oluyor. Cam tavan olması içeriyi baya ferahlatıyor ama kelebek cam arkada camı açmak isteyen kişiler için can sıkıcı olabilir.

7f7ca47e14a870e53d2d6390878ffd55--c-cactus-citro%C3%ABn-c.jpg


Bagaj: 358 lt hacim sunuyor. B sınıfı için gayet iyi bir değer. Duvarları düz olması büyük bir artı ama yükleme eşiği birazcık yüksek.

Donanım:
İncelediğim araba Shine üstüne opsiyonluydu yani en dolusu denebilir. Shine paketinde öne çıkan donanımlar:

  • 7” dokunmatik tablet ekran üzerinden ayarlı otomatik klima
  • Bluetooth (Telefon kiti) & Eller Serbest
    Navigasyon
    Jukebox
  • Stop & Start
    Yol bilgisayarı
    Direksiyondan kumandalı vites değişimi
    Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı
    Arka park sensörü
    Geri görüş kamerası
    Park yeri mesafe ölçümü
    Deri direksiyon simidi
  • Airbump
  • 17 inç alaşım jant
Motor:
1.6 dizel 92 bg 230 tork üretiyor. En çok dikkatimi çeken özelliği sessizliği oldu. Üst devirlere çıkmadıkça pek bir ses gelmiyor ve gelen seste hiç dizel gibi değil. Performansını çok test edemedim ama şehir içinde gayet yeterli.

Şanzıman:
Etg6 isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzıman kullanılmış. Daha önce test ettiğimiz Citroen C3 deki Etg5 şanzıman ile alakası yok. Baya geliştirmişler. Eskisine göre daha akıcı çalışıyor ve verdiği kararlar çok daha doğru.

Yakıt:
Bu arabanın özgünlük kadar yakıt konusunda da başarılı. Arabayı aldığımda 6700 km de karma tüketimi 4.8lt/100km di. Şehir içi sürüşüm de yakıt verisini sıfırladım. Yakıt 5.2 lt/100 km di. Bence bu veriler gayet başarılı. Bu motorun daha da az yakma potansiyeli olduğunu düşünüyorum.

WhatsApp-Image-2018-01-26-at-17.16.57.jpeg


Konfor:
Konfor bende sanki bu arabayı yapmak için belli bir bütçe var ve bu bütçeyi arabanın iç mekanına ve airbumplara harcadıklarını düşünüyorum ve süspansiyonlara harcayacak hiç bir şey kalmamış gibi hissettirdi. Kullandığım sürece yalıtımı gayet iyi bulmuştum. Koltuklarda gayet rahat ama ilk boyanın üzerinden geçince bütün intibası yerle bir oldu ki çukurlara girince düşüncemi ne ben söyleyeyim ne de siz sorun. Hele bide eve gidip fiyatına bakınca 3 günde anca kendime geldim ve arabanın incelemesini yazmaya başladım.

_0002_Citroen-C4-Cactus-2015.jpg


Sonuç:
Performans ve yol tutuşunu test etmeden sonuca direk bağlamak istemiyorum ama kullandığım arabanın fiyatı 120000 tl. Bırakın b sınıfı rakiplerini c sınıfı dizel otomatik araba bulabilirsiniz. İç mekan farklılığı ve dizel-otomatik yakıtı ve donanımlar bu arabanın bu fiyata alınması için geçerli bir sebep olduğunu düşünmüyorum.





Citroen ile ilgili yazılar:

Citroen C4 Picasso 1.6 HDİ MCP TEST (Video)
2009 Model Citroen C4 Picasso Almak için 5 Sebep.
Citroen Hakkında bilmediğiniz 9 bilgi
TEST/ ARTEM: CİTROEN C3
TEST(HIZLANMA)/ Citroen C4 Picasso 1.6 HDI MCP Hızlanma (Acceleration) “0-100 km/h, 80-120 km/h, 120-160 km/h”
TEST/ AKVARYUM: CİTROEN C4 PİCASSO (Yazı)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hepsine kabul de, 120k fiyat aşırı yüksek. 4x4 arazi deneyimi filan sunsa belki kabul edilebilirdi ama bu haliyle kesinlikle bu parayı hak etmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Hepsine kabul de, 120k fiyat aşırı yüksek. 4x4 arazi deneyimi filan sunsa belki kabul edilebilirdi ama bu haliyle kesinlikle bu parayı hak etmiyor.
100k olsaydı tamam derdim aslında ama fiyat işi kötü bozuyor. Sahibinden de filan bakıyorum arazi aracı olarak gözüküyor ama araba ciddi anlamda suv u bırakın yükseltilmiş bir araba gibi bile hissettirmiyor o yüzden b sınıfı olarak aldım. Yalnız Citroen anladığım kadarıyla bu arabayı artık c sınıfı olarak satacak. C4 satıştan çekilde ve b suv olarak c3 aircross geldi. Yenilenen c4 cactus de aktif hydrolik süspansiyon sistemi koymuşlar.
 

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
aralık ayında bu araca full opsiyon ve donanımlı haline 80-90 arası fiyat veriyorlardı galeirlerden liste fiyatı o zamanda 110 gibi bişiydi şuanda aynıdır durum
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
100k olsaydı tamam derdim aslında ama fiyat işi kötü bozuyor. Sahibinden de filan bakıyorum arazi aracı olarak gözüküyor ama araba ciddi anlamda suv u bırakın yükseltilmiş bir araba gibi bile hissettirmiyor o yüzden b sınıfı olarak aldım. Yalnız Citroen anladığım kadarıyla bu arabayı artık c sınıfı olarak satacak. C4 satıştan çekilde ve b suv olarak c3 aircross geldi. Yenilenen c4 cactus de aktif hydrolik süspansiyon sistemi koymuşlar.
Öyle değişik sistemlerle, inovasyonla gelsinler, canımızı yesinler. Yerden azıcık yüksek ama tavanı aşırı basık, arkası kümes gibi torsiyonlu arabayı 120k fiyata itelemeye çalışırlarsa hoş olmaz.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Citroen'in duzgun bir darbe emisine sahip suspansiyon sistemi yaptigi ve bunu tum araclarina koydugu gunu gorebilecek miyim acaba ? O kadar guzel suspansiyon sistemi teknolojisine sahip bir markanin, bu kadar vasat darbe emisli araclar uretmesi pek fazla rastlanan bir sey degil. Kardes hadi bagimsiz suspansiyon v.s koyma istemiyorum da en azindan kaliteli bir amortisor koy dogru duzgun darbe emsin. Fransa'da yollar asfalttan degil de pamuktan galiba.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Citroen'in duzgun bir darbe emisine sahip suspansiyon sistemi yaptigi ve bunu tum araclarina koydugu gunu gorebilecek miyim acaba ? O kadar guzel suspansiyon sistemi teknolojisine sahip bir markanin, bu kadar vasat darbe emisli araclar uretmesi pek fazla rastlanan bir sey degil. Kardes hadi bagimsiz suspansiyon v.s koyma istemiyorum da en azindan kaliteli bir amortisor koy dogru duzgun darbe emsin. Fransa'da yollar asfalttan degil de pamuktan galiba.
Yeni c5 aircross baya övüyorlar özellikle hydrolik süspansiyon sistemi ile harika diyorlar. Şimdi c4 cactus de geliyormuş bakalım etkisi olacak mı.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Öyle değişik sistemlerle, inovasyonla gelsinler, canımızı yesinler. Yerden azıcık yüksek ama tavanı aşırı basık, arkası kümes gibi torsiyonlu arabayı 120k fiyata itelemeye çalışırlarsa hoş olmaz.
Airbump koymuşlar al sana inovasyon daha ne istiyorsun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yeni c5 aircross baya övüyorlar özellikle hydrolik süspansiyon sistemi ile harika diyorlar. Şimdi c4 cactus de geliyormuş bakalım etkisi olacak mı.
Insaallah olur yahu. Vallahi yol tutsun, ucsun kacsin derdinde degilim. Adam gibi konforu olsun yeter. Zaten citroen de o tarz araclar uretiyor. Tam ona uygun bir hamle olur.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Insaallah olur yahu. Vallahi yol tutsun, ucsun kacsin derdinde degilim. Adam gibi konforu olsun yeter. Zaten citroen de o tarz araclar uretiyor. Tam ona uygun bir hamle olur.
Bu hydrolik süspansiyondan bahsedeyim araba yolda ilerlerken sensörler engebeyi algılayıp ona göre süspansiyonları yumuşatıyor. Bunu ilk ds7 de gördüm ve premium olmak istiyorsan böyle bir teknoloji sunacaksın dedim sonra c4 cactus e kadar kullanıldığını görünce baya şaşırdım
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu hydrolik süspansiyondan bahsedeyim araba yolda ilerlerken sensörler engebeyi algılayıp ona göre süspansiyonları yumuşatıyor. Bunu ilk ds7 de gördüm ve premium olmak istiyorsan böyle bir teknoloji sunacaksın dedim sonra c4 cactus e kadar kullanıldığını görünce baya şaşırdım
Carvieser'ın ds7 testinde bende izlemiştim hatırladım şimdi. Ee citroen ürün gamını bayağı daralttı. Model sayısı azaldığına göre araçlara biraz daha bütçe ayırıp bu süspansiyon sistemini koyabilirler gibi geliyor. İnşaallah olur bakalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Carvieser'ın ds7 testinde bende izlemiştim hatırladım şimdi. Ee citroen ürün gamını bayağı daralttı. Model sayısı azaldığına göre araçlara biraz daha bütçe ayırıp bu süspansiyon sistemini koyabilirler gibi geliyor. İnşaallah olur bakalım.
Citroen biraz doğu ya çalışıyor baya modeli var aslında
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Onu psa ya sormak lazım aslında belki de bir bütçe var ve süspansiyona yetmiyor bu
Peugeot'yu kotardılar, Renault desen rakipleri arasında en iyi seviyede olmasa da gayet yeterli düzeyde. En azından yabancılık çektirmiyor. Bu citroen'e hep üvey evlat muamelesi yaptılar. Değiştirmeleri gerekir. Değiştiremiyorsan da araçları bu hususta geliştir. Geliştiremiyorsan da citroen'i psa'nın daha düşük bütçeli, alt bütçeli markalarından konumuna sok da daha uygun fiyattan sat.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Peugeot'yu kotardılar, Renault desen rakipleri arasında en iyi seviyede olmasa da gayet yeterli düzeyde. En azından yabancılık çektirmiyor. Bu citroen'e hep üvey evlat muamelesi yaptılar. Değiştirmeleri gerekir. Değiştiremiyorsan da araçları bu hususta geliştir. Geliştiremiyorsan da citroen'i psa'nın daha düşük bütçeli, alt bütçeli markalarından konumuna sok da daha uygun fiyattan sat.

Citroen aslında bakınca ürün gamını yeniliyor. Psa ya bir de opel girdi bakalım nasıl olacak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım