Bu yazım da sizlere 2011 model yani makyajlanan C4 Picasso yu makyajsız modeli ile farklarını yazacağım. Arabada genel olarak çok fark olmadığı için detaylı bir test yazısı paylaşmayacağım.
Test Videosu: Citroen C4 Picasso 1.6 HDİ MCP TEST
Test Yazısı:TEST/ AKVARYUM: CİTROEN C4 PİCASSO
Forumda başlığı: https://otopark.com/forum/threads/citroen-c4-picasso-1-6-hdİ.301/
Citroen C4 Picasso Almak İçin 5 Sebep
İç Mekan:
Ortadaki ekran dışında hiç bir değişiklik yok. Ortadaki ekran da turuncu dan beyaz ve yeşil karışımı bir renk tercih edilmiş. Ben çok beğendiğimi söyleyemem çünkü araba da genel olarak turuncu renk hakim iken bu ekranın kullanılması iç mekandaki bütünlüğü bozuyor.
Donanım:
Makyajla beraber yeni eklenen donanımlar var ama kısılan bir şeyler de var.
Kısılan donanımlar: Klima için parfüm özelliği ve koltuklarda kafalığın öne ve arkaya ayarı yok.
Eklenen donanımlar: Gündüz led farlar,Bluetooth,AUX,17 inç jantlar
Arka park sensörü için basit bir gösterge ayarlamışlar.
Motor:
Makyajla birlikte gelen en büyük değişiklik burada yapılmış. 1.6 E Hdi motor 112 bg @ 3600 devir 270 tork @ 1750 devir güç üretiyor
- İlk olarak dikkatinizi çeken motorun sessizliği. Eski motor 4. katta bile oturursanız yoldan geçince kendini belli eden motordan eser kalmamış. Devir çevirince dahi çıkardığı ses bile dizel gibi değil. Bu konuda E-hdi çok başarılı.
- Devirlenme karakteri. Eski motor 240 torkunu 2000 devir civarında patlayarak veriyordu. Bu yeni motor 270 torkunu 1750 devirde yayarak sağlıyor.
- Klima eskisin dekine göre daha verimli çalışıyor.
- Start and Stop. Yeni motor ile bu sistem eklenmiş. Çok iyi çalışıyor. Motoru kapatma ve geri çalıştırma işlemi çok pürüzsüz devreye giriyor.
- Yakıt olarak: Tamamı şehir içi sürüşte 7.0 lt yakıyor.
Direksiyon sertliği dışında hiç bir değişiklik yok. Makyajsız kasa da direksiyonun yüksek hızda yumuşaklığından şikayet etmiştim. Bu araba da onu tam tersi sorun. Şehir içinde direksiyon aşırı sert kalıyor ve bir süre sonra yoruyor.
Bir sorunuz varsa seve seve cevaplarım