Günümüzde Citroen denildiği zaman maalesef akla ilk öne yığılan otomatik şanzıman ve arkada kullanılan kalitesiz torsiyon çubuğu geliyor. Ama Citroen tarihine bakıldığı zaman Citroen yaptığı teknolojik donanımlar sıradışı tasarımlar ve hidropnömatik süspansiyon sistemi ile öne çıkıyor.
Citroen bu araba ile eski günlerine geri dönüşün sinyalini veriyor. Aracın broşürünü açıyorsun ve ilk sayfada geçmişte yaptıkları arabalarla ilgili ufak bir tarihçe bulunuyor.
Testimize dönelim: Aracın teknik özellikleri:
Kapısını ilk kez açtığınızda sizi oldukça şık bir iç mekan karşılıyor. Ama bu tasarım oyunları aracın kullanışlılığını hiç etkilememiş ve birazcık vakit geçirince bütün düğmelerin yerlerine alışıyorsunuz her şey olması gerek yerde.
Kalite olarak araba sınıf standartlarında. Benim bir kaç beğenmediğim noktalar oldu
Yıllardır kullanılan hız sabitleyici kolu. Hem kullanışlı değil hem de kötü duruyor.
Kapı içinde gördüğünüz kare kısım düz plastik geliyor ve bu plastik his olarak aracın genel intibasını altında olduğunu düşünüyorum.
Kullanışlılık ile devam edelim
Torpidonun boyutu sınıf standartlarında ama zemini girintili çıkıntılı. Kol dayamanın altındaki geniş soğutmalı gözden sonra torpidoya eliniz gitmeyecektir.
Kol dayamanın hemen önünde 2 tane bardaklık var. Bu bardaklıklar etrafında çok güzel led aydınlatmalar var. Ama Audi lerdeki gibi homojen dağılmıyor.
Kol dayamanın önünde ise Joystick vites topuzu,Elektronik el freni,Spor ve Eco modu ve Activegrip kontrol kumandası,Start and Stop tuşu bulunuyor. Vites topuzunun hemen yanında ise küçük içi kaydırmaz plastik bir göz var.
Vitesin önünde ise geniş,altı kaydırmaz plastik bir göz mevcut. En dolu Shine paketinde buraya kablosuz şarj sistemi de geliyor.
İç mekanda bir eksikte far altında göz yok. Burada bagaj açma düğmesi ve güvenlik donanımlarının düğmeleri mevcut.
Arka tarafa geçersek kapı içleri 2 tane 500 ml suyu rahatlıkla alabilecek kapasitede. Koltukların arkasında cepler var.
Donanım:
En boş paketi (FEEL) bile olması gereken hatta şımartan bir çok donanım mevcut
Daha detaylı donanım listesi
Dikkat çeken donanımlardan bahsedeyim.
Ekranlar: 12.3 inç lik dijital kadran ve 8 inç lik dokunmatik ekran standart sunuluyor.
Ortadaki ekrana gelirsek. Menüler birazcık karışık geldi alışmak gerekiyor. Klima kumandalarını bile ortadaki ekranlardan ayarlıyorsunuz. Ben genelde ayrı bir klima kontrol kumandasını tercih ederim ama genel kullanacağınız bir çok kumanda kısayol olarak ekranın altındaki düğmelerde sunulması güzel.
Park asistan ve 360 derece opsiyonu
Geri görüş kamerasının netliğini beğenmedim daha kaliteli lens olmasını isterdim. Ama standart sunulan geri görüş kamerası görüntüyü kuş bakışı olarak aktarabiliyor ve bir cisime yaklaşınca kuş bakışı olarak o bölgeyi yakınlaştırıyor ve park manevraları ciddi kolaylaşıyor.
Konfor:
Koltuklar: Advance Confort isimli özel koltuklar kullanılıyormuş. Açıkcası rakiplerindeki standart koltuklardan pek bir farkını görmedim. Hatta kardeşleri Peugeot 3008 ve Opel Grandland X in koltukları kadar başarılı olduğunu düşünmüyorum.Bu demek değil ki koltuklar rahat değil. Benim için en zayıf yanı yanal desteklerinin kardeşlerine göre biraz daha zayıf olması.
Arka tarafta ise 3 koltukta birbirinden bağımsız sırtlığı ve yeri ayarlanabiliyor. Yine dediğim gibi yanal destekler zayıf virajlarda destek sunmuyor.
Arka yaşam hacmi olarak 1.85 cm boyundaki biri rahat yolculuk yapabilir.
SÜSPANSİYON
Başlığı fark ettiyseniz hem altı çizilmiş hem de diğer başlıklardan biraz daha büyük. Bunun sebebi bu araba da kullanılan özel Kademeli Hidrolik Süspansiyon sistemi.
Peki uygulamada nasıl?
Aracın bu sistemini denemek için özellikle bozuk engebeli bir yere soktum. Asfalt yoldan bahsetmiyorum soktuğum yer yol değil Bu sistem özellikle çukurlarda çok etkili çalışıyor. Özellikle kardeşleri 3008 ve Grandland X ile kıyaslanırsa onlar bu arabanın yanında süspansiyon konforundan bahsedemez. Bu sınıfta Rav4,Karoq,Qashqai,3008,Grandland X,Tucson,Sportage kullandım hepsinden daha iyi konfor sunduğunu söyleyebilirim
Ama bu sistem plastik,küçük kasislerde pek işe yaramıyor. Muhtemelen Avrupa yollarını düşünmüşler. Orada insanları hız kurallarına uyması ve gerekli yerlerde yavaşlaması için kasise pek ihtiyaç olmuyor!
Yalıtım:
Sınıf standartlarında 120 civarında dikiz aynasının oradan ufak bir ses başlıyor. Test aracı ile 150 civarına kadar çıktım o hızlarda da iç sessizliği gayet iyiydi. Motor sesi hemen hemen hiç yoktu. Sadece düşük hızlarda kasislerden geçerken arka taraftan ufakta olsa süspansiyon çalışma sesi geliyordu. Aracın genel sessizliği sınıf standartlarında.
Motor ve Şanzıman:
Yeni geliştirilmiş 1.5 BlueHdi motor ve 8 ileri Eat8 şanzıman ile kombine edilmiş. İkisinin birbiri ile uyumu çok iyi. Şanzıman standart modda iken araba olması gerekeni yapıyor. Bir çok rakibindeki gibi ekonomi kasmak için vites düşürmeme gibi bir ısrarı yok. Bu motor 1500 kiloluk gövde için gayet yeterli. 0-100 hızlanmasını 10.6 saniye de tamamlıyor ve gayet makul bir yakıt ortalaması sunuyor. Ben test sürüşümü bitirdiğimde araba 7.2 lt/100 km yakmıştı ama bu sürüşün içinde arazi,ani hızlanma gibi şeylerde mevcut standart bir kullanıcı bu araba ile 6.5 lt/100 km ortalama ile gezebileceğini düşünüyorum.
Sürüş:
Araba da ne kadar spor modu bulunsa da genel olarak konfor odaklı bir araba. Kardeşi Grandland X ve 3008 ile kıyasla yana yatması biraz daha fazla ve kardeşlerinden birazcık daha ağır. Tabii kardeşlerinden daha iyi konfor sunduğunu düşünürsek bu durum gayet normal. Yana yatması var ama Kia Sportage kadar fazla değil ve korkutucu seviye de hiç değil. Gaz pedalı genel olarak atik her hangi bir ölülük yok ve fren de güven veriyor.
Sürüşteki benim için en büyük eksik C sutunun biraz kalın olması oldu.
Sonuç:
Alınır mı diye soracak olursanız eğer aile kullanımına uygun şık ve konforlu bir suv istiyorsanız kesinlikle alırdım. Motor seçeneği olarak en büyük eksiği aracın bir çok rakibi gibi küçük hacimli benzinli motor ile ülkemize gelmeyecek. Sadece 1.5 dizel ve 1.6 turbo 180 lik motor ile satın alabilirsiniz ve bu motoru sadece en dolu yani Shine paketi ile alabiliyorsunuz.
Citroen bu araba ile eski günlerine geri dönüşün sinyalini veriyor. Aracın broşürünü açıyorsun ve ilk sayfada geçmişte yaptıkları arabalarla ilgili ufak bir tarihçe bulunuyor.
Testimize dönelim: Aracın teknik özellikleri:
- Marka-Model: Citroen C5 Aircross
- Motor: 1499 cc, 4 silindirli turbo dizel
- Güç: 130 hp @ 3750 d/d
- Tork: 300 Nm @ 1750 d/d
- Şanzıman: Tam otomatik 8 ileri şanzıman (EAT8)
- 0-100 km/s: 10.6 sn
- Son hız: 188 km/s
- Test tüketimi: Ortalama 6,5-7 litre/100 km
- Ağırlık: 1505 kg
- Bagaj hacmi: 580-780* litre
- *Arka koltuklar ön pozisyondayken
Kapısını ilk kez açtığınızda sizi oldukça şık bir iç mekan karşılıyor. Ama bu tasarım oyunları aracın kullanışlılığını hiç etkilememiş ve birazcık vakit geçirince bütün düğmelerin yerlerine alışıyorsunuz her şey olması gerek yerde.
Kalite olarak araba sınıf standartlarında. Benim bir kaç beğenmediğim noktalar oldu
Yıllardır kullanılan hız sabitleyici kolu. Hem kullanışlı değil hem de kötü duruyor.
Kapı içinde gördüğünüz kare kısım düz plastik geliyor ve bu plastik his olarak aracın genel intibasını altında olduğunu düşünüyorum.
Kullanışlılık ile devam edelim
Torpidonun boyutu sınıf standartlarında ama zemini girintili çıkıntılı. Kol dayamanın altındaki geniş soğutmalı gözden sonra torpidoya eliniz gitmeyecektir.
Kol dayamanın hemen önünde 2 tane bardaklık var. Bu bardaklıklar etrafında çok güzel led aydınlatmalar var. Ama Audi lerdeki gibi homojen dağılmıyor.
Kol dayamanın önünde ise Joystick vites topuzu,Elektronik el freni,Spor ve Eco modu ve Activegrip kontrol kumandası,Start and Stop tuşu bulunuyor. Vites topuzunun hemen yanında ise küçük içi kaydırmaz plastik bir göz var.
Vitesin önünde ise geniş,altı kaydırmaz plastik bir göz mevcut. En dolu Shine paketinde buraya kablosuz şarj sistemi de geliyor.
İç mekanda bir eksikte far altında göz yok. Burada bagaj açma düğmesi ve güvenlik donanımlarının düğmeleri mevcut.
Arka tarafa geçersek kapı içleri 2 tane 500 ml suyu rahatlıkla alabilecek kapasitede. Koltukların arkasında cepler var.
Donanım:
En boş paketi (FEEL) bile olması gereken hatta şımartan bir çok donanım mevcut
- ESP
- Ön,yan,perde hava yastıkları
- Aktif şerit takip
- Levha tanıma
- Hız sabitleyici
- Elektronik el freni
- Ön-Arka park sensörü
- Geri görüş kamerası
- Deri direksiyon
- 12.3 inç dijital gösterge
- 8 inç dokunmatik ekran
- Mirror screen
- 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar
Dikkat çeken donanımlardan bahsedeyim.
Ekranlar: 12.3 inç lik dijital kadran ve 8 inç lik dokunmatik ekran standart sunuluyor.
Ortadaki ekrana gelirsek. Menüler birazcık karışık geldi alışmak gerekiyor. Klima kumandalarını bile ortadaki ekranlardan ayarlıyorsunuz. Ben genelde ayrı bir klima kontrol kumandasını tercih ederim ama genel kullanacağınız bir çok kumanda kısayol olarak ekranın altındaki düğmelerde sunulması güzel.
Geri görüş kamerasının netliğini beğenmedim daha kaliteli lens olmasını isterdim. Ama standart sunulan geri görüş kamerası görüntüyü kuş bakışı olarak aktarabiliyor ve bir cisime yaklaşınca kuş bakışı olarak o bölgeyi yakınlaştırıyor ve park manevraları ciddi kolaylaşıyor.
Konfor:
Koltuklar: Advance Confort isimli özel koltuklar kullanılıyormuş. Açıkcası rakiplerindeki standart koltuklardan pek bir farkını görmedim. Hatta kardeşleri Peugeot 3008 ve Opel Grandland X in koltukları kadar başarılı olduğunu düşünmüyorum.Bu demek değil ki koltuklar rahat değil. Benim için en zayıf yanı yanal desteklerinin kardeşlerine göre biraz daha zayıf olması.
Arka tarafta ise 3 koltukta birbirinden bağımsız sırtlığı ve yeri ayarlanabiliyor. Yine dediğim gibi yanal destekler zayıf virajlarda destek sunmuyor.
Arka yaşam hacmi olarak 1.85 cm boyundaki biri rahat yolculuk yapabilir.
SÜSPANSİYON
Başlığı fark ettiyseniz hem altı çizilmiş hem de diğer başlıklardan biraz daha büyük. Bunun sebebi bu araba da kullanılan özel Kademeli Hidrolik Süspansiyon sistemi.
Peki uygulamada nasıl?
Aracın bu sistemini denemek için özellikle bozuk engebeli bir yere soktum. Asfalt yoldan bahsetmiyorum soktuğum yer yol değil Bu sistem özellikle çukurlarda çok etkili çalışıyor. Özellikle kardeşleri 3008 ve Grandland X ile kıyaslanırsa onlar bu arabanın yanında süspansiyon konforundan bahsedemez. Bu sınıfta Rav4,Karoq,Qashqai,3008,Grandland X,Tucson,Sportage kullandım hepsinden daha iyi konfor sunduğunu söyleyebilirim
Ama bu sistem plastik,küçük kasislerde pek işe yaramıyor. Muhtemelen Avrupa yollarını düşünmüşler. Orada insanları hız kurallarına uyması ve gerekli yerlerde yavaşlaması için kasise pek ihtiyaç olmuyor!
Sınıf standartlarında 120 civarında dikiz aynasının oradan ufak bir ses başlıyor. Test aracı ile 150 civarına kadar çıktım o hızlarda da iç sessizliği gayet iyiydi. Motor sesi hemen hemen hiç yoktu. Sadece düşük hızlarda kasislerden geçerken arka taraftan ufakta olsa süspansiyon çalışma sesi geliyordu. Aracın genel sessizliği sınıf standartlarında.
Motor ve Şanzıman:
Yeni geliştirilmiş 1.5 BlueHdi motor ve 8 ileri Eat8 şanzıman ile kombine edilmiş. İkisinin birbiri ile uyumu çok iyi. Şanzıman standart modda iken araba olması gerekeni yapıyor. Bir çok rakibindeki gibi ekonomi kasmak için vites düşürmeme gibi bir ısrarı yok. Bu motor 1500 kiloluk gövde için gayet yeterli. 0-100 hızlanmasını 10.6 saniye de tamamlıyor ve gayet makul bir yakıt ortalaması sunuyor. Ben test sürüşümü bitirdiğimde araba 7.2 lt/100 km yakmıştı ama bu sürüşün içinde arazi,ani hızlanma gibi şeylerde mevcut standart bir kullanıcı bu araba ile 6.5 lt/100 km ortalama ile gezebileceğini düşünüyorum.
Araba da ne kadar spor modu bulunsa da genel olarak konfor odaklı bir araba. Kardeşi Grandland X ve 3008 ile kıyasla yana yatması biraz daha fazla ve kardeşlerinden birazcık daha ağır. Tabii kardeşlerinden daha iyi konfor sunduğunu düşünürsek bu durum gayet normal. Yana yatması var ama Kia Sportage kadar fazla değil ve korkutucu seviye de hiç değil. Gaz pedalı genel olarak atik her hangi bir ölülük yok ve fren de güven veriyor.
Sürüşteki benim için en büyük eksik C sutunun biraz kalın olması oldu.
Sonuç:
Alınır mı diye soracak olursanız eğer aile kullanımına uygun şık ve konforlu bir suv istiyorsanız kesinlikle alırdım. Motor seçeneği olarak en büyük eksiği aracın bir çok rakibi gibi küçük hacimli benzinli motor ile ülkemize gelmeyecek. Sadece 1.5 dizel ve 1.6 turbo 180 lik motor ile satın alabilirsiniz ve bu motoru sadece en dolu yani Shine paketi ile alabiliyorsunuz.