Civic Fc5 2021 Yol Tutuşu Hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Taybao
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Taybao

Batuhan
Asfalt Kurutucu
24
23
Arkadaşlar merhaba. 8 aydır 2021 vtec turbo executive civic sahibiyim. Önceki aracım 1.5 tsi bussines passattı. Civic passata göre daha performanslı ancak yola gidişi vs pek güven vermiyor. Sanki araç kendini atacakmış gibi hissettiriyor özellikle 130 sonrası hızlarda. Aranızda kullanıcısı varsa bu durum normal mi ? Ben de ilk defa honda grubu araç kullanmaya başladım civic ile.
 
Bu durum normal denilebilir, Passat D segment bir araç dolayısıyla daha ağır ve iyi hissettiriyor olabilir ancak Civic Type R seviyesine çıkmazsanız öyle değil, öyle bir iddiası da yok ancak 130 gibi hızlarda da güvensiz hissettirecek bir yapısı yok diye biliyorum. Lastik basınçlarınızı kontrol ettiniz mi, aracın alt takımları ne durumda ? Bunların kontrolü lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Taybao
Japon otomobilleri genel olarak zayıf yol tutuşları ile bilinirler. Tabi Type R gibi spor örnekleri olmadığı sürece. Başka bir araçtan bu araca geçtiğiniz için de böyle hissediyor olabilirsiniz. Ancak ufak dokunuşlarla (Spor yay, kaliteli lastik vb.) daha stabil, yolda duran bir araç haline getirmek mümkündür. Bildiğim kadarıyla FC5 kasalarda bağımsız süspansiyon da mevcut, güzel tepki ve dönüş alacağınıza eminim.
 
Son düzenleme:
Bu durum normal denilebilir, Passat D segment bir araç dolayısıyla daha ağır ve iyi hissettiriyor olabilir ancak Civic Type R seviyesine çıkmazsanız öyle değil, öyle bir iddiası da yok ancak 130 gibi hızlarda da güvensiz hissettirecek bir yapısı yok diye biliyorum. Lastik basınçlarınızı kontrol ettiniz mi, aracın alt takımları ne durumda ? Bunların kontrolü lazım.
Havayı 32 vurdum yalnız gezdiğim için pek yük atmıyorum arabaya. Yani güvensizden kastım şu direksiyon tam güven vermiyor yalıtım zaten malum harıl harıl hondalarda.
 
Japon otomobilleri genel olarak zayıf yol tutuşları ile bilinirler. Tabi Type R gibi spor örnekleri olmadığı sürece. Başka bir araçtan bu araca geçtiğiniz için de böyle hissediyor olabilirsiniz. Ancak ufak dokunuşlarla (Spor yay, kaliteli lastik vb.) daha stabil, yolda duran bir araç haline getirmek mümkündür. Bildiğim kadarıyla FC5 kasalarda bağımsız süspansiyon da mevcut, güzel tepki ve dönüş alacağınıza eminim.
Valla performansı felan güzel ama araç pek güven vermiyor. Bakalım nasip olursa bahar aylarında değiştirmeyi düşünüyorum. Sürüş kalitesi biraz önemli benim için.
 
Ayrıca öncelikle M. Shadows'un da söylediği gibi aracın stok ayarları ve eskiyebilen taşıyıcı parçaları (lastik ebatları, basınçları, ön takımı, amortisörleri, rot, kamber, kaster ayarları vb.) doğru ve sorunsuz mu bunları da kontrol etmek gerek.
 
Ayrıca öncelikle M. Shadows'un da söylediği gibi aracın stok ayarları ve eskiyebilen taşıyıcı parçaları (lastik ebatları, basınçları, ön takımı, amortisörleri, rot, kamber, kaster ayarları vb.) doğru ve sorunsuz mu bunları da kontrol etmek gerek.
Araç 42 bin de bin km önce bakıma girdi. Sorun olduğunu düşünmüyorum. Sanırım normal olan durum bana anormal geliyor 😀 bakalım nasip olursa üstüne koyup tekrar passat ya da 2022 a3 düşünüyorum ancak onlarda da şehir içinde dsg şanzıman pek konforlu değil açıkcası.
 
Lastiklerde sorun yoksa zaten Passat'tan sonra Civic'te bunu hissetmeniz normal. Otoban süratlerinde düz gidiş kararlılığı dediğimiz durum D segment otomobillerde çoğunlukla daha fazla olur. Civic gibi C segment otomobillerde de bu kararlılık görülebiliyor ama belli başlı sayılı modellerde. Ayrıca fc5 kasalar her ne kadar sürüş olarak iyi özellikler sunsa da yumuşak ayarlı süspansiyona sahip. Bu da kararlılığı etkileyen şeylerden biri. Yani D segment bir otomobilin yüksek hızlı sürüşlerdeki stabilitesi genellikle bir alt segmentine göre daha iyidir ki passat bu konuda zaten D segmentin iyilerindenken daha alt segment araçlar buna pek fazla ayak uyduramazlar.


Konudan bağımsız, biraz da bağımlı şahsi bir yorum düşeyim; fiyatına ve segmentine oranla bakıldığında yüksek hızlardaki düz gidiş kararlılığı, yola oturuşu bakımından kullandığım en iyi araçlardan biri J kasa opel astra'dır. Her bindiğimde beni tekrar tekrar şaşırtır bu kadar iyi olmamalı diye. Kendisinden daha üst segmentlerde bile bu kadarını sunamayan araçlar var. J kasa astra'lar gerçekten yüksek hız için tasarlanmış gibi. Çoğu sürücü, hatta bu araçların sahipleri bile bunu fark edemeyebiliyor başka araca geçene kadar.
 
Son düzenleme: