Herkese Merhaba,
Bir arkadaşlarımdan Bozcaada'dan dönerken Aytemiz'den benzin alıyor. Yaklaşık 5km kadar sonra motor hava filtresi ve esc hatası veriyor, motor titremeye başlıyor ve araba mıhlanıyor. 30km'yi geçmiyor. Bu süre zarfında 2 3km gitmek zorunda kalıyor ve bayır aşağı geldiği gibi boşa atıp, yokuşun sonundaki benzinliğe giriyor. Stop ediyor. Tesadüf eseri bir motor ustası orada. Birlikte açıp bakıyorlar. Birşey yok. 10 15dk sonra tekrar çalıştırıyor, yola çıkıyor 2 3 km birşey yok sonra tekrar aynı hata. yine geri dönüyor aynı benzinliğe ve bir daha motoru çalıştırmıyor. Çekici gelip Çanakkale Renault servise götürüyor. Serviste tesadüf eseri nöbetçi usta var. bakıyor. muhtemelen buji ya da bobin yarın kısa sürede hallederiz diyor. birgün Çanakkale'de mahsur kalıyorlar. Ertesi gün servise gidiyor. Motor açıp bakıyorlar. bujilerden biri erimiş ve buji arkadasındaki kompressör (bu ne demekse çok anlamayamadım) erimiş ve sıvı motorun içine akmış. araba şuan serviste yatıyor. garantisi devam ettiği için muhtemelen garantiden işlem yapılacak. şuan motor söküldü ve garantiye işlem onayı için raporlandı. ancak... konu burada bitmiyor. 3-4 tane sorgulanması gereken nokta var.
1.Bu araba 2014 model ve garantisi hala devam ediyor çünkü tüm periyodik bakımları yetkili serviste yapılmış ancak Arkadaş ikinci el almış,önden kazalıymış ancak tamiri yetkili serviste yapılmamış. Bunu anlarlar ise ne olur? Şuana kadar anlayan yok. (aklıma çok kötü sonuçlar geliyor)
2. Sizce bu ilk etapta buji ya da bobin kaynaklı gibi görünen lakin çok daha vahim arıza kötü benzinden mi oldu?
3. Benzin ile alakası yok araba daha önce önden kazalı olduğu için kusurlu mal ondan mı oldu?
4.hiçbiri ile alakası yok motor bir anda cortladı mı?
konuyu şimdilik buraya bırakayım. bugün renault servis arayıp arabanın garanti kapsamına girip girmeyeceğini arkadaşıma bildirecek. takipteyim..
Bir arkadaşlarımdan Bozcaada'dan dönerken Aytemiz'den benzin alıyor. Yaklaşık 5km kadar sonra motor hava filtresi ve esc hatası veriyor, motor titremeye başlıyor ve araba mıhlanıyor. 30km'yi geçmiyor. Bu süre zarfında 2 3km gitmek zorunda kalıyor ve bayır aşağı geldiği gibi boşa atıp, yokuşun sonundaki benzinliğe giriyor. Stop ediyor. Tesadüf eseri bir motor ustası orada. Birlikte açıp bakıyorlar. Birşey yok. 10 15dk sonra tekrar çalıştırıyor, yola çıkıyor 2 3 km birşey yok sonra tekrar aynı hata. yine geri dönüyor aynı benzinliğe ve bir daha motoru çalıştırmıyor. Çekici gelip Çanakkale Renault servise götürüyor. Serviste tesadüf eseri nöbetçi usta var. bakıyor. muhtemelen buji ya da bobin yarın kısa sürede hallederiz diyor. birgün Çanakkale'de mahsur kalıyorlar. Ertesi gün servise gidiyor. Motor açıp bakıyorlar. bujilerden biri erimiş ve buji arkadasındaki kompressör (bu ne demekse çok anlamayamadım) erimiş ve sıvı motorun içine akmış. araba şuan serviste yatıyor. garantisi devam ettiği için muhtemelen garantiden işlem yapılacak. şuan motor söküldü ve garantiye işlem onayı için raporlandı. ancak... konu burada bitmiyor. 3-4 tane sorgulanması gereken nokta var.
1.Bu araba 2014 model ve garantisi hala devam ediyor çünkü tüm periyodik bakımları yetkili serviste yapılmış ancak Arkadaş ikinci el almış,önden kazalıymış ancak tamiri yetkili serviste yapılmamış. Bunu anlarlar ise ne olur? Şuana kadar anlayan yok. (aklıma çok kötü sonuçlar geliyor)
2. Sizce bu ilk etapta buji ya da bobin kaynaklı gibi görünen lakin çok daha vahim arıza kötü benzinden mi oldu?
3. Benzin ile alakası yok araba daha önce önden kazalı olduğu için kusurlu mal ondan mı oldu?
4.hiçbiri ile alakası yok motor bir anda cortladı mı?
konuyu şimdilik buraya bırakayım. bugün renault servis arayıp arabanın garanti kapsamına girip girmeyeceğini arkadaşıma bildirecek. takipteyim..