Clio 1.2 Turbo Edc

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Renard

Panpa
1,534
38
Marka
BMW
Herkese Merhaba,

Bir arkadaşlarımdan Bozcaada'dan dönerken Aytemiz'den benzin alıyor. Yaklaşık 5km kadar sonra motor hava filtresi ve esc hatası veriyor, motor titremeye başlıyor ve araba mıhlanıyor. 30km'yi geçmiyor. Bu süre zarfında 2 3km gitmek zorunda kalıyor ve bayır aşağı geldiği gibi boşa atıp, yokuşun sonundaki benzinliğe giriyor. Stop ediyor. Tesadüf eseri bir motor ustası orada. Birlikte açıp bakıyorlar. Birşey yok. 10 15dk sonra tekrar çalıştırıyor, yola çıkıyor 2 3 km birşey yok sonra tekrar aynı hata. yine geri dönüyor aynı benzinliğe ve bir daha motoru çalıştırmıyor. Çekici gelip Çanakkale Renault servise götürüyor. Serviste tesadüf eseri nöbetçi usta var. bakıyor. muhtemelen buji ya da bobin yarın kısa sürede hallederiz diyor. birgün Çanakkale'de mahsur kalıyorlar. Ertesi gün servise gidiyor. Motor açıp bakıyorlar. bujilerden biri erimiş ve buji arkadasındaki kompressör (bu ne demekse çok anlamayamadım) erimiş ve sıvı motorun içine akmış. araba şuan serviste yatıyor. garantisi devam ettiği için muhtemelen garantiden işlem yapılacak. şuan motor söküldü ve garantiye işlem onayı için raporlandı. ancak... konu burada bitmiyor. 3-4 tane sorgulanması gereken nokta var.

1.Bu araba 2014 model ve garantisi hala devam ediyor çünkü tüm periyodik bakımları yetkili serviste yapılmış ancak Arkadaş ikinci el almış,önden kazalıymış ancak tamiri yetkili serviste yapılmamış. Bunu anlarlar ise ne olur? Şuana kadar anlayan yok. (aklıma çok kötü sonuçlar geliyor)
2. Sizce bu ilk etapta buji ya da bobin kaynaklı gibi görünen lakin çok daha vahim arıza kötü benzinden mi oldu?
3. Benzin ile alakası yok araba daha önce önden kazalı olduğu için kusurlu mal ondan mı oldu?
4.hiçbiri ile alakası yok motor bir anda cortladı mı?

konuyu şimdilik buraya bırakayım. bugün renault servis arayıp arabanın garanti kapsamına girip girmeyeceğini arkadaşıma bildirecek. takipteyim..
 
1- Eğer önden kazada onarılan hasar çok ağır değilse, kaput içerisinde değişen parçalarda da orijinal olmayan parça tespit edilmezse bir sıkıntı olmaz. Eğer tamamen tesadüfen tespit edilirse ve kaza ile alakası yoksa yine sorun olacağını düşünmüyorum.
2- Benzinli araçlarda buji ve ateşleme bobini arızalarının temelini genelde yakıt kalitesi oluşturuyor. Zamanında atmosferik Fiesta'da benzer arızaları yaşadığımızda da sebebinin yakıt kalitesi olduğu saptanmıştı. O zaman garantiden değişmişti. Bu yüzden Ford ve Fiat'ın Opet üzerinden yakıt güvence sistemi vermesi bu ülkede hayati önem taşıyor.
3- Önden kazanın buji ve bobine sirayet edecek kadar hasarı olduysa o arabanın alınması hatadır zaten. Çok çok ağır bir darbe almış olması gerekir.
4- Sanmam. Garanti kapsamındaki bir arabada üretim hatası yoksa bahsi geçen bölgelerden arızası normal şartlarda söz konusu olmaz. Arkadaşın arabanın turbosuna filan bakmadan sürekli gırtlağını sıkarak kullanmış olması gerekir. Öyle kullanacak insan da edc almaz zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Porsche
1- Eğer önden kazada onarılan hasar çok ağır değilse, kaput içerisinde değişen parçalarda da orijinal olmayan parça tespit edilmezse bir sıkıntı olmaz. Eğer tamamen tesadüfen tespit edilirse ve kaza ile alakası yoksa yine sorun olacağını düşünmüyorum.
2- Benzinli araçlarda buji ve ateşleme bobini arızalarının temelini genelde yakıt kalitesi oluşturuyor. Zamanında atmosferik Fiesta'da benzer arızaları yaşadığımızda da sebebinin yakıt kalitesi olduğu saptanmıştı. O zaman garantiden değişmişti. Bu yüzden Ford ve Fiat'ın Opet üzerinden yakıt güvence sistemi vermesi bu ülkede hayati önem taşıyor.
3- Önden kazanın buji ve bobine sirayet edecek kadar hasarı olduysa o arabanın alınması hatadır zaten. Çok çok ağır bir darbe almış olması gerekir.
4- Sanmam. Garanti kapsamındaki bir arabada üretim hatası yoksa bahsi geçen bölgelerden arızası normal şartlarda söz konusu olmaz. Arkadaşın arabanın turbosuna filan bakmadan sürekli gırtlağını sıkarak kullanmış olması gerekir. Öyle kullanacak insan da edc almaz zaten
Öyle kullanacak olsa bile neden edc almasın ki abi?
 
vallahi şuan çok kritik bir süreçte. arıza garantiye girsin diye dua ediyor resmen.15 ay kredi borcu varmış. renault 500tl'ye 2 yıl garanti uzatma teklifi vermiş. ya garantiyi uzat 15 ay sonra sat ya da sat kredi borcunu kapat 55 civarına başka araba bakalım dedim. Renault'dan arıza ile alakalı bilgi bekliyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İnşaallah çözüme kavuşur hocam. Bu garanti olaylarından nefret ediyorum. Benim aracımın da direksiyonu soyulacak gibi hissediyorum ve Ford kullanım hatası olarak yorumlayabiliyor bunu. Direksiyon fiyatlarına da baktım 1500-3000 lira arası değişiyor. Çok çektik bu garanti olaylarından inşaallah sizinki hayırlı şekilde çözüme kavuşur. Daha önce yapılan kazanın boyutu o kadar büyük değilse bu sıkıntıyı garanti dışı tutmazlar diye düşünüyorum ben de.
 
vallahi şuan çok kritik bir süreçte. arıza garantiye girsin diye dua ediyor resmen.15 ay kredi borcu varmış. renault 500tl'ye 2 yıl garanti uzatma teklifi vermiş. ya garantiyi uzat 15 ay sonra sat ya da sat kredi borcunu kapat 55 civarına başka araba bakalım dedim. Renault'dan arıza ile alakalı bilgi bekliyoruz.
Mantıklı öneri. Arkadaşın bu 1-2 günü geçmek bilmez.
 
İnşaallah çözüme kavuşur hocam. Bu garanti olaylarından nefret ediyorum. Benim aracımın da direksiyonu soyulacak gibi hissediyorum ve Ford kullanım hatası olarak yorumlayabiliyor bunu. Direksiyon fiyatlarına da baktım 1500-3000 lira arası değişiyor. Çok çektik bu garanti olaylarından inşaallah sizinki hayırlı şekilde çözüme kavuşur. Daha önce yapılan kazanın boyutu o kadar büyük değilse bu sıkıntıyı garanti dışı tutmazlar diye düşünüyorum ben de.
onu muhtemelen kullanıcı hatası olarak yorumlayacaklar :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Bu akaryakıt firmalarına sorsanız yok her şeyi uydudan izliyoruz diyorlar ama hiç birine güvenimiz yok özellikle büyükşehirlerin dışındakilere. Allah yardımcısı olsun en kötü şey stres :/

İnşaallah çözüme kavuşur hocam. Bu garanti olaylarından nefret ediyorum. Benim aracımın da direksiyonu soyulacak gibi hissediyorum ve Ford kullanım hatası olarak yorumlayabiliyor bunu. Direksiyon fiyatlarına da baktım 1500-3000 lira arası değişiyor. Çok çektik bu garanti olaylarından inşaallah sizinki hayırlı şekilde çözüme kavuşur. Daha önce yapılan kazanın boyutu o kadar büyük değilse bu sıkıntıyı garanti dışı tutmazlar diye düşünüyorum ben de.
Beyefendi FORD'un lisanslı eldivenlerinden kullanmadığınız için soyulmaları garanti kapsamında değerlendiremiyoruz.
-Best Regards
 
Son düzenleme:
onu muhtemelen kullanıcı hatası olarak yorumlayacaklar :/
Beyefendi FORD'un lisanslı eldivenlerinden kullanmadığınız için soyulmaları garanti kapsamında değerlendiremiyoruz.
-Best Regards
Focusclubtr forumunda forum yöneticisi garanti dışı bırakılan direksiyonlar için şase no ve plaka istiyor. Daha sonra onlarla görüştükten sonra otosan bu araçların sahiplerini arıyor ve garantiden değişeceğini, hangi serviste değişmesini istediklerini arayarak soruyor. Garanti dışı bırakılan bir çok kişi bu forum sayesinde garantiden değişebildi direksiyonunu. Bakalım benimkine de kullanıcı hatası diyecekler ama soyulma başladığında öyle bir durum olursa forum diğerlerine yardım ettiği gibi bana da yardım edebilir belki.
 
buna mı takıldın :D


Geçmiş olsun , @Renard inşallah sıkıntı yaşamadan halledersiniz. Krediyle alınca bu korku çok fena.
Yok da garip geldi ondan :D:D. Geçmiş olsun, bence sorun kalitesiz benzinden kaynaklanıyor fakat hemen benzin alır almaz 3km sonra olması garip zira depo dipte degildiyse enjektörler daha yeni benzini hemen püskürtmez diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Bir hafta önce edc şanzımanlı dizel Megane'a Sinop merkez Shell'den 48 litre mazot aldım. 10 km gitmeden yol bilgisayarında egzoz emisyon kontrol ettiriniz diye bir uyarı çıktı. bu durumla karşılaşmış birkaç kişiyle görüştüğümde en yakın Renault servisine gidip yakıttan numune aldırmamın iyi olacağını söylemişlerdi ama ben en yakın servise baya uzaktaydım ve fırsatım da yoktu. Böyle durumlarda servislerin yakıttan kaynaklı sorunlarda garanti kapsamında yaptıklarını söylemişlerdi. Çok irdelemediğim için ayrıntı veremiyorum belki fikir olur...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
servisten aradılar. arızayı garanti kapsamına soktular. ancak.. servis müdürü yardım etti. rapora benzin işini karıştırmadı. benzin olayını karıştırırsak garantiye girmez demiş ve bu olanlar çok yüksek ihtimal benzinden diye eklemiş. subaplar,bobinler,bujiler vs vs değişiyor. liste uzuyor da ben konuşmadığım için arkadaş da arabadan hiç anlamadığı için tam neler değişiyor bilgiyi alamadım. her yerden yakıt almayın bu ülkede kimseye güven olmaz. dikkatli olalım. evet cebinden para çıkmadı arkadaşımın ama araba hem zaten daha önceden önden kazalıydı aldığında,bir de şimdi kim bilir kaç para fatura çıkacak, servis kayıtlarında bu işlemler de görülecek. arabayı satarken epey zorlanacak. cebinden para çıkmadı ama yine de para kaybetmiş oldu. ne diyelim.. fatura çıktığında bir benzinliğin müşterisine maliyetini ibret-i alem için burada paylaşacağım. Aytemiz, uzak duralım!
 
servisten aradılar. arızayı garanti kapsamına soktular. ancak.. servis müdürü yardım etti. rapora benzin işini karıştırmadı. benzin olayını karıştırırsak garantiye girmez demiş ve bu olanlar çok yüksek ihtimal benzinden diye eklemiş. subaplar,bobinler,bujiler vs vs değişiyor. liste uzuyor da ben konuşmadığım için arkadaş da arabadan hiç anlamadığı için tam neler değişiyor bilgiyi alamadım. her yerden yakıt almayın bu ülkede kimseye güven olmaz. dikkatli olalım. evet cebinden para çıkmadı arkadaşımın ama araba hem zaten daha önceden önden kazalıydı aldığında,bir de şimdi kim bilir kaç para fatura çıkacak, servis kayıtlarında bu işlemler de görülecek. arabayı satarken epey zorlanacak. cebinden para çıkmadı ama yine de para kaybetmiş oldu. ne diyelim.. fatura çıktığında bir benzinliğin müşterisine maliyetini ibret-i alem için burada paylaşacağım. Aytemiz, uzak duralım!
Tekrar çok geçmiş olsun hocam. Bu duruma kötünün iyisi demek daha doğru olur sanırım. Allah başka sıkıntı vermesin bir daha. Her zaman söylüyorum; en iyi performansı veren, en iyi tüketimi veren ya da motoru en sessiz çalıştıran yakıtı aramak yerine kaliteyi belli çıtanın altına hiç düşürmeyen istasyonları kullanmak ve bunlardan vazgeçmemek gerekiyor. İstasyon kalitesini genele yayan markalardan alışveriş yapmak gerekiyor. Çok şükür garanti dışı kalmadı, yoksa hem değer kaybı hem tamir masrafı bütçeyi oldukça zorlardı. Bununla geçmiş olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Bir hafta önce edc şanzımanlı dizel Megane'a Sinop merkez Shell'den 48 litre mazot aldım. 10 km gitmeden yol bilgisayarında egzoz emisyon kontrol ettiriniz diye bir uyarı çıktı. bu durumla karşılaşmış birkaç kişiyle görüştüğümde en yakın Renault servisine gidip yakıttan numune aldırmamın iyi olacağını söylemişlerdi ama ben en yakın servise baya uzaktaydım ve fırsatım da yoktu. Böyle durumlarda servislerin yakıttan kaynaklı sorunlarda garanti kapsamında yaptıklarını söylemişlerdi. Çok irdelemediğim için ayrıntı veremiyorum belki fikir olur...
@Renard çok geçmiş olsun hocam.

@Onemanband Böyle durumlarda yakıttan numune alınırsa aynı şekilde yakıt alınan istasyona depodan ve pompadan da numune alınması gerekiyor, bazen bu kısımda istasyon tarafı sorun çıkarabiliyor ve aynı zamanda kısa sürecek işleminiz için test sonuçlarını beklerken arabasız kalıyorsunuz, eğer araç talebinde bulunursanız firma iyiyse aracınız yapılana kadar işlerinizi halletmeniz için bir araç temin ediliyor. Bu işlemler sonrasında numuneler incelenip yakıt ile ilgili bir sorun var ise istasyon tarafı bu giderleri ödemek durumunda kalıyor... (İstasyonların yaptırdıkları kaskolar bunları geniş bir şekilde içeriyor, '' personele yazık olur, çok para gider veya aman bizi de anlayın'' gibi laflara hiç aldanmamakta fayda var.) Lakin sorun yakıttan dolayı çıkar ama numunelerde sorun çıkmaz ise garantiyi sallayın masrafı ödemek için cepleri kontrol edin derim :)

Türkiye şartları altında bir kaç firma işini güzel şekilde yapıyor... ki yine de büyüklerin dediği gibi beş parmağın beşi bir değil. Emin olmadığınız istasyonları kullanmayınız, akaryakıt sektöründeyken zaman zaman kendi çalıştığım yerlerden bile yakıt almazdım. Otomasyon sistemleri ne kadar gelişmişse, para için her şeyi göze alan insanlar da o kadar gözünü karartmış durumda.
 
@Optimus Prime aslında tahmin etmiştim sürecin bu kadar zor olabileceğini. biraz da bu yüzden üstüne fazla gitmedim. Normalde bilmediğim yerden kesinlikle yakıt almam, yoldaydım ve sırf Shell bulabilmek için Sinop merkeze kadar beklemiştim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Optimus Prime
@Renard çok geçmiş olsun hocam.

@Onemanband Böyle durumlarda yakıttan numune alınırsa aynı şekilde yakıt alınan istasyona depodan ve pompadan da numune alınması gerekiyor, bazen bu kısımda istasyon tarafı sorun çıkarabiliyor ve aynı zamanda kısa sürecek işleminiz için test sonuçlarını beklerken arabasız kalıyorsunuz, eğer araç talebinde bulunursanız firma iyiyse aracınız yapılana kadar işlerinizi halletmeniz için bir araç temin ediliyor. Bu işlemler sonrasında numuneler incelenip yakıt ile ilgili bir sorun var ise istasyon tarafı bu giderleri ödemek durumunda kalıyor... (İstasyonların yaptırdıkları kaskolar bunları geniş bir şekilde içeriyor, '' personele yazık olur, çok para gider veya aman bizi de anlayın'' gibi laflara hiç aldanmamakta fayda var.) Lakin sorun yakıttan dolayı çıkar ama numunelerde sorun çıkmaz ise garantiyi sallayın masrafı ödemek için cepleri kontrol edin derim :)

Türkiye şartları altında bir kaç firma işini güzel şekilde yapıyor... ki yine de büyüklerin dediği gibi beş parmağın beşi bir değil. Emin olmadığınız istasyonları kullanmayınız, akaryakıt sektöründeyken zaman zaman kendi çalıştığım yerlerden bile yakıt almazdım. Otomasyon sistemleri ne kadar gelişmişse, para için her şeyi göze alan insanlar da o kadar gözünü karartmış durumda.
aytemiz numune raporunu göndermek istemedi. numune vermek de istemedi. parasını kendi ödedikleri firmalar birkaç zamanda bir rapor veriyormuş onlar da temizmiş ama paylaşamazlarmış falan. ne dümenler ne dümenler..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...