Clio 4 Bakım Hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecuetos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ecuetos

Elit Apaçi
81
30
Marka
Renault
Merhaba. 2013 Model Clio 4 aracım var. Bir önceki bakımımı tam 10 bin KM önce yapmıştım. Önümüzdeki haftalarda uzun yola çıkacağım. 600-600 gidiş geliş 1200 KM yol yapacağım. Sormak istediğim bir kaç soru var. İlk olarak bazı yerlerde periyodik bakım için 15 bin KM deniyor bazıları da 10 bin KM diyor. Sizce periyodik bakıma gitmeli miyim? Ayrıca bakımları yetkili serviste yaptırıyorum. Fiyat konusunda sizce ne kadar tutar ortalama? Filtreler, yağ değişimi, direksiyon hidrolik yağı değişimi, balata ve disk değişimi ortalama ne kadar masraf çıkartır? Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Merhaba. 2013 Model Clio 4 aracım var. Bir önceki bakımımı tam 10 bin KM önce yapmıştım. Önümüzdeki haftalarda uzun yola çıkacağım. 600-600 gidiş geliş 1200 KM yol yapacağım. Sormak istediğim bir kaç soru var. İlk olarak bazı yerlerde periyodik bakım için 15 bin KM deniyor bazıları da 10 bin KM diyor. Sizce periyodik bakıma gitmeli miyim? Ayrıca bakımları yetkili serviste yaptırıyorum. Fiyat konusunda sizce ne kadar tutar ortalama? Filtreler, yağ değişimi, direksiyon hidrolik yağı değişimi, balata ve disk değişimi ortalama ne kadar masraf çıkartır? Teşekkürler.
Daha önce 100.000 km kadar Fluence kullandım. 1.5 DCI motorların bakım periyodu 20.000'de bir. Motor ne bilmiyorum fakat 1.5 DCI motor için durum bu.
 
Merhaba. 2013 Model Clio 4 aracım var. Bir önceki bakımımı tam 10 bin KM önce yapmıştım. Önümüzdeki haftalarda uzun yola çıkacağım. 600-600 gidiş geliş 1200 KM yol yapacağım. Sormak istediğim bir kaç soru var. İlk olarak bazı yerlerde periyodik bakım için 15 bin KM deniyor bazıları da 10 bin KM diyor. Sizce periyodik bakıma gitmeli miyim? Ayrıca bakımları yetkili serviste yaptırıyorum. Fiyat konusunda sizce ne kadar tutar ortalama? Filtreler, yağ değişimi, direksiyon hidrolik yağı değişimi, balata ve disk değişimi ortalama ne kadar masraf çıkartır? Teşekkürler.
merhaba hocam, ne kendinizi ne de aracınızı riske atmayın bence. 10.000 km'de değiştirin yağı. Türkiye'deki yakıt ve hava kalitesi göz önüne alınırsa 10.000 km iyidir. Yetkili servise gidip standart parçalara çok para vermek yerine şöyle yapabilirsiniz: Liqui moly 5w30 4400 serisi motor yağı; filtre seti filtron, mann veya bosch; mazot filresini iki bakımda bir mutlaka değiştirin bence. orijinali delphidir ama bosch ve filtron da çok iyidir. direksiyon kuru sistem elektrikli diye biliyorum ama sorarsınız yine de. balata ve disk konusunda herkes farklı bir şey söyleyecektir, ben bosch kullanıyorum 40.000 km oldu hala yarı balata var (kişiden kişiye değişir). parçaları kendiniz alıp özel serviste yaptırırsanız yetkili servis ile benzer fiyatlar çıkar ama en azından çok kaliteli parçalar almış olursunuz. bu parçaları temin edeceğiniz adresler ise şu şekilde: otoparçasan.com, mekato.com, n11-fzrulman adlı satıcı, oilmarkt.com. ben genelde bu dört yerden alıyorum kendi ustama taktırıyorum şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
20.000 de bir ise boşuna para harcamaya gerek yok,20 binde bir de bir bakıma sokabilirsiniz araçlar ona göre imal ediliyor sonuçta,tabii ki bu eğer çok kaliteli yan sanayi parçalarla bakım yapıyorsanız ya da yetkili servise sokuyorsanız geçerli.Günümüzdeki tam sentetik yağların bir çoğu rahatlıkla 30 bin kmleri cebinden çıkaracak kapasitede üretiliyor,yarı sentetiklerin bile 15 bin km yapabildiklerini düşünürseniz bu fark gayet doğal.Bunların yanında üretici de 20 bin kmde bakım önermişse diğer sarf malzemelerine de güveniyordur.

Bu saydıklarınız ortalama 5 bin lira kadar masraf çıkartır,yetkili serviste bu fiyat daha da artabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Fabrika 20.000 km'de bir diyor. Tavsiyem 15.000'i geçmeseniz iyi olur :) Acil durum varsa dibine kadar kullanabilirsiniz. Bizim Şirkette 2015 Symbol var, bazen söylemiyorlar 22-23.000 km tek bakımla gittiği oluyor. Bazen de erken yapıyoruz.

250 mi 270.000 mi öyle bir km'de. Bir sorunu yok her şeyi sağlam halen. Yağ olarak LiquiMoly ve filtre olarak da sürekli orijinal veya mann yoksa filtron ile değişiyoruz. Şuan sıkıntısı yok. En son triger değişimini yetkili serviste yaptırdık genel kontrol de yaptılar bir sorun çıkmadı. Devam ediyoruz şuan.


He kendi arabam olsa her aracım için standart 12.000 km'de bir yaptırırım. Ne ustanın dediği ne servisin dediği iki tarafın da gönlü olsun :D