KAPALI Clio'dan sonra hangi aracı almalıyım?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Odyseeus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Odyseeus

Senkromeççi
2
2006 model sedan bir cliodan kurtulduktan sonra konforlu az yakan en fazla 45 bin zorlasam 47 bin civarına hangi arabayı almalıyım?
 
Aslında ilk segmentler akslar arası mesafeye göre yapılmıştı ama sonra fiyat işin içine girdi yada lükslük.mesela avensis corolladan kısayken d segmenti olmuştu.ya da bmw 3 serisi jettayla aynı boydayken passatla kıyaslanıyor.segment işi kafamı karıştırıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Aslında ilk segmentler akslar arası mesafeye göre yapılmıştı ama sonra fiyat işin içine girdi yada lükslük.mesela avensis corolladan kısayken d segmenti olmuştu.ya da bmw 3 serisi jettayla aynı boydayken passatla kıyaslanıyor.segment işi kafamı karıştırıyor.
Avensis corolladan uzun ya. Aurisle mi karıştırdınız aceba

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir bakıyorum tam boyutları bulayım yazıcam accord civic mi karıştırdım ya şimdi bende tam emin olamadım.
Bildiğim kadarıyla accord da civicten uzun. Daha doğrusu aynı yıllarda üretilenler uzun. Yoksa güncel corolla bikaç kasa önceki avensisten uzun olabiliyor. Bi de segment olayında tek kriter boyut değil artık kalite-fiyat olayı falan da var galiba işin içinde

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Bildiğim kadarıyla accord da civicten uzun. Daha doğrusu aynı yıllarda üretilenler uzun. Yoksa güncel corolla bikaç kasa önceki avensisten uzun olabiliyor. Bi de segment olayında tek kriter boyut değil artık kalite-fiyat olayı falan da var galiba işin içinde

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet ilk segmentler çıktığında süper mini mini car b small family car c diye geçiyordu sanırım.ama sonra jettayla aynı boyutlardaki bmw 3 d segmenti oldu fiyat kalite işi bozdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Avensis her kasasında Corolla'dan büyüktü, keza Accord'da Civic'ten.

Sınıflar her yeni modelde biraz daha büyüyor. Güncel Jazz, geçmişteki bir çok C sınıfı arabadan büyük boyutlara sahip, 4.neslinde daha da büyüyormuş.

Avensis-Corolla kıyaslaması son kasaya daha eski kasa kıyası yapılarak yazıldıysa o doğru. Güncel Corolla, 2 nesil önceki Avensis'ten büyük.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Katılıyorum. Sanılanın aksine multijetlerin o kadar da az yaktığını düşünmüyorum.
Dci ne kadar yakar bilmem de 1.3multijet 75lik motor punto linea fiorino gibi araçlarda Ankara içi yoğun (sürekli dur kalk 1. Vites) 6.5-7 yakıyordu. 90-95 liklerin bi tık daha az yaktığı söyleniyor. Uzun yolda da 120 sabit 5litre/100km altına düşmez kolay kolay. Dci sahibi birisi bu bilgilerle karşılaştırıp kararını versin eğer dci daha az yaşıyorsa çünkü biz 6yıl 1.3multijet kullandık ama dci lı bi arabaya binmişliğim bile yok

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Dci ne kadar yakar bilmem de 1.3multijet 75lik motor punto linea fiorino gibi araçlarda Ankara içi yoğun (sürekli dur kalk 1. Vites) 6.5-7 yakıyordu. 90-95 liklerin bi tık daha az yaktığı söyleniyor. Uzun yolda da 120 sabit 5litre/100km altına düşmez kolay kolay. Dci sahibi birisi bu bilgilerle karşılaştırıp kararını versin eğer dci daha az yaşıyorsa çünkü biz 6yıl 1.3multijet kullandık ama dci lı bi arabaya binmişliğim bile yok

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2 kere atmışım biri silinebilir
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Dci ne kadar yakar bilmem de 1.3multijet 75lik motor punto linea fiorino gibi araçlarda Ankara içi yoğun (sürekli dur kalk 1. Vites) 6.5-7 yakıyordu. 90-95 liklerin bi tık daha az yaktığı söyleniyor. Uzun yolda da 120 sabit 5litre/100km altına düşmez kolay kolay. Dci sahibi birisi bu bilgilerle karşılaştırıp kararını versin eğer dci daha az yaşıyorsa çünkü biz 6yıl 1.3multijet kullandık ama dci lı bi arabaya binmişliğim bile yok

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şu an ki aracım 1.5dci 90 beygir Clio, şehir içi dur kalk trafikte 5 litre, uzun yolda sakin kullanımda(90km/s) 3.5 litre, yine uzun yolda performanslı sayılabilecek kullanımla(130km/s) 4.5 litre civarında yakıt tüketiyorum.
 
Şu an ki aracım 1.5dci 90 beygir Clio, şehir içi dur kalk trafikte 5 litre, uzun yolda sakin kullanımda(90km/s) 3.5 litre, yine uzun yolda performanslı sayılabilecek kullanımla(130km/s) 4.5 litre civarında yakıt tüketiyorum.
O zaman uzun yolda pek bi fark olmayacaktır ama dediğim gibi şehir içinde 6 litrelerin altına biraz zor inersiniz gibi geliyor. Genel olarak 6 yıllık 1.3 multijet 75hp deneyimimiz buydu bizim karşılaştırmalarda kullanabilirsiniz ama lineadaki multijet ünitesi 90hp onu bi kullanandan öğrenseniz daha iyi olur çünkü genel düşünce onun daha az yaktığı yönünde
 
Avensis her kasasında Corolla'dan büyüktü, keza Accord'da Civic'ten.

Sınıflar her yeni modelde biraz daha büyüyor. Güncel Jazz, geçmişteki bir çok C sınıfı arabadan büyük boyutlara sahip, 4.neslinde daha da büyüyormuş.

Avensis-Corolla kıyaslaması son kasaya daha eski kasa kıyası yapılarak yazıldıysa o doğru. Güncel Corolla, 2 nesil önceki Avensis'ten büyük.
Güncel corolla ile güncel avensisin aks mesafesi aynı ama bence bu olmamalı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
sanılanın aksine linea b megane c segmentıdır
Benim için mi söylediniz bilmiyorum ama üstüme alındım :) aralarında segment farkı olduğunun farkındayım zaten birinin yenisi ile diğerinin eskisini kıyasladım. demek istediğim bu benzetme ile aynı paraya (hatta daha azına) alınabilecek daha eski c segment arabalardan lineanın daha kötü bir araç olduğu, ayrıca 1.3 multijet az yakar denilen araç dediğiniz gibi tüketim olarak 1.5 dci'yi baya aratıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Aslında ilk segmentler akslar arası mesafeye göre yapılmıştı ama sonra fiyat işin içine girdi yada lükslük.mesela avensis corolladan kısayken d segmenti olmuştu.ya da bmw 3 serisi jettayla aynı boydayken passatla kıyaslanıyor.segment işi kafamı karıştırıyor.
Tabi ilk başta boyut önemli iken, şu anda konfor, donanım v.s dikkate alınıyor.
 
Benim için mi söylediniz bilmiyorum ama üstüme alındım :) aralarında segment farkı olduğunun farkındayım zaten birinin yenisi ile diğerinin eskisini kıyasladım. demek istediğim bu benzetme ile aynı paraya (hatta daha azına) alınabilecek daha eski c segment arabalardan lineanın daha kötü bir araç olduğu, ayrıca 1.3 multijet az yakar denilen araç dediğiniz gibi tüketim olarak 1.5 dci'yi baya aratıyor.
yok sıze ıstınaden yazmadım genele yazdım katılıyorum görusunuze
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel