NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
400 TL’ye bakım iyiymiş valla. Sadece yağ zaten 200-250, bunun işçiliği de var, diğer parçaları da. Hayret ediyorum bu kadar ucuza yaptırılan bakımları, nasıl siniyor içinize?
 
  • Beğeni
Tepkiler: ArdaC

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,848
26,156
5,720
Ankara
Marka
Skoda
400 TL’ye bakım iyiymiş valla. Sadece yağ zaten 200-250, bunun işçiliği de var, diğer parçaları da. Hayret ediyorum bu kadar ucuza yaptırılan bakımları, nasıl siniyor içinize?
Parçaları göz gördüyse yağ-filtre bakımında hata ihtimali yok denecek kadar azdır zaten. Arkadaşın usta da akrabasıymış zaten işçiliği de 50tl anca almıştır. 200-250 ye yağ 100e de filtreler toplansa içe sinmeyecek bi bakım olmaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: NeR0N ve ArdaC

ArdaC

Profesör
11 Mar 2018
109
89
1,035
25
İstanbul
Marka
Hyundai
400 TL’ye bakım iyiymiş valla. Sadece yağ zaten 200-250, bunun işçiliği de var, diğer parçaları da. Hayret ediyorum bu kadar ucuza yaptırılan bakımları, nasıl siniyor içinize?

Fiyatları yanlış hatırlıyor olabilirim ama,270 kadar yağ 30-30 iki filtre 70 de bir filtre idi bu şekilde kalmış aklımda,aralarında diğerlerinden daha pahalı bir filtre var yağ filtresi olabilir.Bu şekilde 400 lira yapıyor,içime sinmemesi gereken nokta ne oluyor?
 

NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
Fiyatları yanlış hatırlıyor olabilirim ama,270 kadar yağ 30-30 iki filtre 70 de bir filtre idi bu şekilde kalmış aklımda,aralarında diğerlerinden daha pahalı bir filtre var yağ filtresi olabilir.Bu şekilde 400 lira yapıyor,içime sinmemesi gereken nokta ne oluyor?
Aklınızda soru işareti kalmıyor mu hiç? Yani, serviste 1000 küsur lira olan şey, burada neden böyle diye. Tamam, servis fiyatları her zaman şişirilir, ama aracınızda da elden geçmeyen bir şey kalmaz. Üstüne de, her şey orijinal olur. O anlamda dedim. Başıma talihsiz bir olay gelmişti, ateşleme sorunuyla alakalı. Bunu dışarıda yaşamış olsam, üstüne düşmezlerdi bile. Ama servis, sorunu tespit edip, derhal müdahale sağladı ve oluşabilecek büyük hasarlara engel oldu.
Güvenli sürüşler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ArdaC

ArdaC

Profesör
11 Mar 2018
109
89
1,035
25
İstanbul
Marka
Hyundai
Servis fiyatları şişirilir çok zayıf bir tabir,tam olarak 400 liraya yaptırdığım işin aynısını 1100 liraya yapıyorlar.Elden geçmeyen bişey nedir ki ? 2-3 dükkanı gezersin kim neyden anlıyorsa kontrol eder,servislerde kontrol edenler de insan sanayideki de.Şahsen birşeyi kontrol etmek için 700 lira vermezdim.
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,724
6,779
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Servis fiyatları şişirilir çok zayıf bir tabir,tam olarak 400 liraya yaptırdığım işin aynısını 1100 liraya yapıyorlar.Elden geçmeyen bişey nedir ki ? 2-3 dükkanı gezersin kim neyden anlıyorsa kontrol eder,servislerde kontrol edenler de insan sanayideki de.Şahsen birşeyi kontrol etmek için 700 lira vermezdim.
Sanayide yeterince gezmemişsiniz. Umarım gezmenizde gerekmez. Yeterince gezip, haşır neşir olsanız, lanet olsun 700 lirasına derdiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve ArdaC

ArdaC

Profesör
11 Mar 2018
109
89
1,035
25
İstanbul
Marka
Hyundai
Sanayide yeterince gezmemişsiniz. Umarım gezmenizde gerekmez. Yeterince gezip, haşır neşir olsanız, lanet olsun 700 lirasına derdiniz.

Lanet edicek kadar büyük problemler çıkarma potansiyeli varsa 0 araçların 5500 küsür kilometrelerde,bize de ders olur bisikletle gezeriz artık :) Genel bir düşününce hak verdim, bahsettiğiniz kadar ciddi problemler çıkıyorsa genel kontrolün faydası vardır o halde.
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,724
6,779
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Lanet edicek kadar büyük problemler çıkarma potansiyeli varsa 0 araçların 5500 küsür kilometrelerde,bize de ders olur bisikletle gezeriz artık :) Genel bir düşününce hak verdim, bahsettiğiniz kadar ciddi problemler çıkıyorsa genel kontrolün faydası vardır o halde.
Yanlış değerlendiriyorsunuz. Mevzu sıfır arabada sorun çıkma olasılığından çok, sağlıklı aksamların bozulması...
Çok basit bir işlem olan yağ değişim işlemi bile doğru düzgün yapılmıyor. (İstisnalar kaideyi bozmaz.)
Bu işlemleri sanayide yaptıracaksanız, her detaydan biraz anlamanız gerekiyor. Kusura bakmayın 400 TL verdim herşeyi oldu demekle olmuyor maalesef. Yazdığınız mesajlarda hangi yağın kullanıldığını, hangi marka filtrelerin takıldığını vs. bile bilmiyorsunuz.(Ki filtrenin biri uydurulmuş.)
En basit yağ değişim işlemi dedik. Aracınızın Karter + Filtre yağ kapasitesi ne kadar, katalogtan bakıp ustayı yağı koyarken defalarca uyardınız mı? Çünkü uyarmak gerekiyor. (Hoş uyarıncada bir sinirleniyorlar genelde.) Örneğin, 3.2 Litre yağ kapasitesi olan araca 4 litrelik şişeyi boşaltıyor hepsi pek umrunda olmadan. Fazla yağ ile yağ pompasını ele almak çok sürpriz sayılmaz... Ya da 10 liralık karter tapasını değiştirilmeyip geriye takılması... Yağ filtresi oldukça önemli bir parça hangi marka filtre takıldı... Bir çoğu tapayı açıyor iyice süzülmeden hop boşaldı yağ diyip geri takıyor... Yağın yarısı hala araçta, ondan sonra yarısı eski, yarısı yeni yağ... Aynen arabanın yağı yenilendi(!)... Bakın çok basit bir yağ değiştirme işinden bahsediyoruz.
Veya yine basit ama önemli bir konu, somunların, parçaların sıkılması gereken tork değerleri? Bu karter tapası olur, beklenmedik bir somun olur, buji olur vs... Katalogta yazan tork değerine göre mi sıkılacak, ustanın gücü yettiği kadar mı?
Böyle ufak tefek gözüken bir çok şeyin tek tek size sıkıntı olarak dönme ihtimali var. Düzgün yerine takılmamış veya sızıntı yapan bir karter tapasından yağ kaçıran aracın ne sıfırlığı önemli, ne kilometresi...

İşin özü;
Ben şahsen sıfır aldığım ve garantisi olan bir aracım için asla böyle bir yol izlemezdim. (Tüm bakımlarını sanayide yaptıran veya kendi yapan biriyim. Çünkü aracım 15 yaşında.)
Bunu yapıyorsanızda her detayıyla tek tek ilgilenmeli kontrol etmelisiniz. Gerektiği yerde aracın başında sizde çalışmalı, usta(!)ların kontrol etmeye erindiği yerleri siz kontrol etmelisiniz. Bir de "ne gerek var?", "Yok ya buna birşey olmaz..", "Bu arabalarda bunlar ömürlük, ömürlükk arkana bakma" ve türevleri cümleler kuruluyorsa özellikle o noktaların üzerine düşüp araştırın. Geçen biri bana hidrolik yağının ömürlük olduğunu savunuyordu mesela...

Maalesef sanayide durum bunlardan ibaret :)
 

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
@Munferit çok haklısın misal benim aracım 2015 model 1.33 corolla yağ filtresi ile değişimi ile beraber 3.4 lt konulması gerekiyor ve çevremdeki çoğu kişi misal bu araca sahip olan bilmiyor sanayiye gidip sözde usta olan 4 lt yağı boşaltıyor bunları gördükçe açıkçası ikinci el araba almam zorlaşıyor :rolleyes: benim misal 60.000 bakımım geldi.
Istanbul maslak Tem toyota servisten parçalarımı sipariş ediyorum
170 TL Motul motor yağı
Orjinal Yağ filtresi 65 TL
Asakashi Hava Filtresi 60 TL
Asakashi Karbonlu Polen Filtresi 50 TL
Karter Tapa Contası 5 TL
Fren Hidroliği 45 TL
Bado marka V kayışı 70 TL


Sadece parçalarım 465 TL tutuyor düşünün ama bizim bilinçsiz tuketicilerimiz ucuza getirmeye çalışıyor yeni nesil araca işçilik dahil 275 tl ye bakım yaptıran biliyorum anlık olarak cebinden çıkmıyor ama ileride çok çıkacak malesef
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit

yehanohaa

Profesör
16 Eyl 2016
104
203
1,185
Yağ olarak Castrol Edge idi sanırım sarımtrak bir rengi vardı hayal meyal hatırlıyorum.Onun dışında 2 filtre tamdı fakat polen filtresi(klima için olan yanlış ise düzeltin) standardından bir santim kadar daha kalındı,yine de takmayı başardı usta.400'e halletmemin sebebini ustam anneannemin dayısının torununun kocası (what?) olduğu için olabileceğini düşünüyorum.

yehanohaa dediğiniz gibi hareket edebilirler ama ben kısa ve uzun far ampullerimi gelecek hafta ledler ile değiştireceğim,bu değişimin ardından ileriki dönemlerde elektrik konusunda bir problem çıkarırsa garantiye alacaklarını sanmam.Merak ettiğim bir konu var siz araçlarınızda değiştirdiğiniz bu parçaları neden değiştirdiniz acaba ?
i30 un cam tavandan ses geliyordu ve tavan döşemesi ıslanıyordu. cam tavan oturma noktasında çatlak tespit ettiler kendileri değiştirdi. diğer ürünler genelde kozmetik olarak soyulma ve solmaya bağlı değişti.
i10 da geri vites geçiş sorunu ve motor arızası yakıyordu garantiden değişti.
dediğiniz konuya bir şey diyemem aracın orijinali dışında bir şey yapmadım çünkü hiç.
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
400 liraya bakım eğer usta tanıdıksa veya kendiniz yapıyorsanız son derece mümkün. Ben volvo'ya orjinal yağ filtresi, mann hava filtresi ve 6 litre motul yağ ile bakım yapıyorum, yeni tapa puluyla beraber şu anki maliyetim tam 400 tl. Yağ filtresini orjinal değil mahle falan kullansam, yağı da motul değil de mobil 3000'e falan düşürsem çok rahat 300 civarına çekilir maliyet.
Benzin filtresi, kayışlar vs. dahil etmiyorum onlar her bakımda değişmiyor.
 

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
@Toprak38 panpa bizim buradaki Özakıncılar Otomotiv'de Fiat grubu 3 yaş araçlar için Klima bakımı+pasta cila 200TL, periyodik bakım bakımlarda vs baya indirimler vardı. Sizin oradaki servislerde de var mı bu? Yoksa bizim buradaki Fiat batma eşiğinde ondan mı böyle politika sergiliyor yoksa :D

Konuyla alakalı olarakta her 10.000 km ne zaman dolarsa o zaman yaptırıyorum.. En son bakımda yağ+filtre sadece 400 küsür gibi bir şey tutmuştu. Üstüne 4 balata vs değiştirmiştik.
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,848
26,156
5,720
Ankara
Marka
Skoda
@Toprak38 panpa bizim buradaki Özakıncılar Otomotiv'de Fiat grubu 3 yaş araçlar için Klima bakımı+pasta cila 200TL, periyodik bakım bakımlarda vs baya indirimler vardı. Sizin oradaki servislerde de var mı bu? Yoksa bizim buradaki Fiat batma eşiğinde ondan mı böyle politika sergiliyor yoksa :D

Konuyla alakalı olarakta her 10.000 km ne zaman dolarsa o zaman yaptırıyorum.. En son bakımda yağ+filtre sadece 400 küsür gibi bir şey tutmuştu. Üstüne 4 balata vs değiştirmiştik.
3 yaş üstüne her yerde indirim var garanti bittiği için. Egeada garanti 5 yıl muhtemelen bunlarda bakım konusunda 5 yaş üstünde ucuz olur. Bundan 4 5 yıl önce 1.3 multijete 270tl ye bakım yaptırırken şimdi 1.4 fire için bin tl üstü fiyatlardan bahsediliyor. Ama fiatta bakım fiyatları servislere bağlıymış şuan 700e yaptıran da var 1200e yaptıran da var. Bizim servis tanıdık bakalım önümüzdeki yıl nisanda yıllık bakıma girecek anca km periyodu 20bin olduğu için. Zaten o zaman yazarım forumda da ne dediklerini. Abimin çalıştığı şirketin araçları da hep fiat olduğu için oranın arabası diyip %15 iskonto alabiliyor, ya da biz aracı alırken 3 yıllık %10 indirim hakkı da almıştık bakım için. Ama genel olarak söylentiler pahalı olduğu yönünde :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Sari

Kutay Altunordu

Profesör
8 Eyl 2016
78
72
1,060
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bizim 1.4 TSI Jetta da 2017 Ağustos çıkışlı. İlk bakıma 2018 Ağustos da 10.500 km de ikinci bakıma 2019 Ağustos da 18.400 km de hatta 1 hafta önce götürdüm. Bakım aralığı yıllık veya 15.000 km. Çıkan 1000 lira olsun yapacak bir şey yok.Cliolar bile 100 bin lira eldekine iyi bakmak lazım.Bir yağ filtre değiştirmek bizi batırmaz arabaya faydası olur
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: NeR0N

NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
Yanlış değerlendiriyorsunuz. Mevzu sıfır arabada sorun çıkma olasılığından çok, sağlıklı aksamların bozulması...
Çok basit bir işlem olan yağ değişim işlemi bile doğru düzgün yapılmıyor. (İstisnalar kaideyi bozmaz.)
Bu işlemleri sanayide yaptıracaksanız, her detaydan biraz anlamanız gerekiyor. Kusura bakmayın 400 TL verdim herşeyi oldu demekle olmuyor maalesef. Yazdığınız mesajlarda hangi yağın kullanıldığını, hangi marka filtrelerin takıldığını vs. bile bilmiyorsunuz.(Ki filtrenin biri uydurulmuş.)
En basit yağ değişim işlemi dedik. Aracınızın Karter + Filtre yağ kapasitesi ne kadar, katalogtan bakıp ustayı yağı koyarken defalarca uyardınız mı? Çünkü uyarmak gerekiyor. (Hoş uyarıncada bir sinirleniyorlar genelde.) Örneğin, 3.2 Litre yağ kapasitesi olan araca 4 litrelik şişeyi boşaltıyor hepsi pek umrunda olmadan. Fazla yağ ile yağ pompasını ele almak çok sürpriz sayılmaz... Ya da 10 liralık karter tapasını değiştirilmeyip geriye takılması... Yağ filtresi oldukça önemli bir parça hangi marka filtre takıldı... Bir çoğu tapayı açıyor iyice süzülmeden hop boşaldı yağ diyip geri takıyor... Yağın yarısı hala araçta, ondan sonra yarısı eski, yarısı yeni yağ... Aynen arabanın yağı yenilendi(!)... Bakın çok basit bir yağ değiştirme işinden bahsediyoruz.
Veya yine basit ama önemli bir konu, somunların, parçaların sıkılması gereken tork değerleri? Bu karter tapası olur, beklenmedik bir somun olur, buji olur vs... Katalogta yazan tork değerine göre mi sıkılacak, ustanın gücü yettiği kadar mı?
Böyle ufak tefek gözüken bir çok şeyin tek tek size sıkıntı olarak dönme ihtimali var. Düzgün yerine takılmamış veya sızıntı yapan bir karter tapasından yağ kaçıran aracın ne sıfırlığı önemli, ne kilometresi...

İşin özü;
Ben şahsen sıfır aldığım ve garantisi olan bir aracım için asla böyle bir yol izlemezdim. (Tüm bakımlarını sanayide yaptıran veya kendi yapan biriyim. Çünkü aracım 15 yaşında.)
Bunu yapıyorsanızda her detayıyla tek tek ilgilenmeli kontrol etmelisiniz. Gerektiği yerde aracın başında sizde çalışmalı, usta(!)ların kontrol etmeye erindiği yerleri siz kontrol etmelisiniz. Bir de "ne gerek var?", "Yok ya buna birşey olmaz..", "Bu arabalarda bunlar ömürlük, ömürlükk arkana bakma" ve türevleri cümleler kuruluyorsa özellikle o noktaların üzerine düşüp araştırın. Geçen biri bana hidrolik yağının ömürlük olduğunu savunuyordu mesela...

Maalesef sanayide durum bunlardan ibaret :)
Duygu tercümanı yorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım