Selamlar Arkadaşlar . Corsa C 1.2 16V [z12xe] araca sahibim. Aracı alırken şamandırasının düzgün çalışmadığını bilerek aldım. Aşağıya yüklediğim fotoğraftaki (dizel göstergesinin fotoğrafını bulabildim internette) yeşil işaret yerinden sonrasını göstergem göstermiyor sanırım şamandırası bozuk aracı aldığım kişi öyle söylemişti. Depoyu fullediğimde çubuk sadece yeşil işarete kadar yükseliyor. Depo ne zaman ki hakikaten o yeşil işarete kadar düşüyor ondan sonra okumaya başlıyor. Bu bilgiyi bi' cebe atalım.
Şimdi bu durumun yanı sıra sanırım aracım çok yakmaya başladı sebebini de bilmiyorum. Aracı alalı henüz 2 ay olduğu için daha yeni yeni tanıyorum. İlk aldığımda uzun yola çıkmıştım. 4 kişi + full depo + full bagajla 6litre yaktı. Gayet güzel bir değer. Fakat şuan işler karışık. Malum yakıt fiyatları gereği bir türlü fulleyip şehir içi testi yapamadım fakat benzin lambası üzerinden gerçekleştirdiğim testte (eğer doğruysa) aracım 100km'de 15-20 litreye yakın yakıt harcıyor gibi. Yani bu hacme bu kadar yakıtın girmesi imkansız gibi değil mi? Bir keresinde aracım benzin lambasını yaktığı anda direkt benzinliğe girip 100tl'lik benzin aldım. Benzin 22tl gibi bir şeydi. 4.5lt geldi ve kilometreyi sıfırladım. 36km sonra tekrar ışık yaktı. 100km'de 13 litreye tekabül eder. Yukarıya yüklediğim fotoğrafta iki adet kırmızı çizgi göreceksiniz. Yüksek değerde olan sağdaki kırmızı çizgi geçtiğimiz gün 200tl'lik yakıt aldıktan sonra (19tl'den) göstergenin yükseldiği yer. Km'yi yine sıfırladım. Az evvel tam 50'nci km'mi gittim ve gösterge sol taraftaki kırmızı çizginin olduğu yerde. Şaka gibi ama değil.
Şimdi ise gündelik rutinlerimi anlatayım.
Aracı kapalı otoparkta saklıyorum. Bir defasında 2-3 gün kullanmadım ve tekrar baktığımda benzin göstergesi aynı şekildeydi. Bunu depoda vs. bir delik olup olmadığını anlamak için yapmıştım. Zaten aracın altını kontrol ettiğimde de yere damlamış bir benzinle karşılaşmadım.
Aracım sadece giderken benzin deli gibi azalıyor artık bunda hem fikiriz. Bu kadar çok yaksa siyah duman vs. atması lazım o da yok. Yani bu yakıtın nereye gittiğini çözebilmiş değilim. Acaba depodan motora giden borulardan birinde bir gevşeme, yırtık veya delik mi var?
Son olarak kullanma alışkanlığımı anlatayım. Aracımı hep kısa mesafeli kullanıyorum. Yani aracın motoru hiç sıcak çalışmıyor. Aracıma biniyorum, çalıştırıyorum ve rölanti 1200-1300 devirlerde seyrediyor. Biraz ısınmasını bekliyorum. Isınınca 750 devire düşüyor. Akabinde hareket ediyorum. Tek kontakta yaptığım en uzun mesafe 20km'dir. Günlük ortalama 10km yapıyorum. Motor genelde 90 dereceye gelemiyor bile. Bundan kaynaklı bu kadar fazla yakıyor olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum.
Tüm bunların yanında hem şamandıranın düzgün çalışmıyor oluşu hem de yakıt fiyatları gereği fulleyip test edemediğim için içim içimi yedi. Bende burada konu açmak istedim. Bu haftasonuna doğru belki bir 100km testi yapabilirim. Şuan için pek mümkün gözükmüyor. Bilgili dostlarıma ve benzer bir durum yaşamışlara sesleniyorum, var mı bir fikri olan?
Edit: Aracımda Jack Martin JM-702 marka ekran var. Orjinal teyp evde duruyor. Dolayısıyla gizli menüye girip yakıt tüketimini izleyemiyorum.
Şimdi bu durumun yanı sıra sanırım aracım çok yakmaya başladı sebebini de bilmiyorum. Aracı alalı henüz 2 ay olduğu için daha yeni yeni tanıyorum. İlk aldığımda uzun yola çıkmıştım. 4 kişi + full depo + full bagajla 6litre yaktı. Gayet güzel bir değer. Fakat şuan işler karışık. Malum yakıt fiyatları gereği bir türlü fulleyip şehir içi testi yapamadım fakat benzin lambası üzerinden gerçekleştirdiğim testte (eğer doğruysa) aracım 100km'de 15-20 litreye yakın yakıt harcıyor gibi. Yani bu hacme bu kadar yakıtın girmesi imkansız gibi değil mi? Bir keresinde aracım benzin lambasını yaktığı anda direkt benzinliğe girip 100tl'lik benzin aldım. Benzin 22tl gibi bir şeydi. 4.5lt geldi ve kilometreyi sıfırladım. 36km sonra tekrar ışık yaktı. 100km'de 13 litreye tekabül eder. Yukarıya yüklediğim fotoğrafta iki adet kırmızı çizgi göreceksiniz. Yüksek değerde olan sağdaki kırmızı çizgi geçtiğimiz gün 200tl'lik yakıt aldıktan sonra (19tl'den) göstergenin yükseldiği yer. Km'yi yine sıfırladım. Az evvel tam 50'nci km'mi gittim ve gösterge sol taraftaki kırmızı çizginin olduğu yerde. Şaka gibi ama değil.
Şimdi ise gündelik rutinlerimi anlatayım.
Aracı kapalı otoparkta saklıyorum. Bir defasında 2-3 gün kullanmadım ve tekrar baktığımda benzin göstergesi aynı şekildeydi. Bunu depoda vs. bir delik olup olmadığını anlamak için yapmıştım. Zaten aracın altını kontrol ettiğimde de yere damlamış bir benzinle karşılaşmadım.
Aracım sadece giderken benzin deli gibi azalıyor artık bunda hem fikiriz. Bu kadar çok yaksa siyah duman vs. atması lazım o da yok. Yani bu yakıtın nereye gittiğini çözebilmiş değilim. Acaba depodan motora giden borulardan birinde bir gevşeme, yırtık veya delik mi var?
Son olarak kullanma alışkanlığımı anlatayım. Aracımı hep kısa mesafeli kullanıyorum. Yani aracın motoru hiç sıcak çalışmıyor. Aracıma biniyorum, çalıştırıyorum ve rölanti 1200-1300 devirlerde seyrediyor. Biraz ısınmasını bekliyorum. Isınınca 750 devire düşüyor. Akabinde hareket ediyorum. Tek kontakta yaptığım en uzun mesafe 20km'dir. Günlük ortalama 10km yapıyorum. Motor genelde 90 dereceye gelemiyor bile. Bundan kaynaklı bu kadar fazla yakıyor olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum.
Tüm bunların yanında hem şamandıranın düzgün çalışmıyor oluşu hem de yakıt fiyatları gereği fulleyip test edemediğim için içim içimi yedi. Bende burada konu açmak istedim. Bu haftasonuna doğru belki bir 100km testi yapabilirim. Şuan için pek mümkün gözükmüyor. Bilgili dostlarıma ve benzer bir durum yaşamışlara sesleniyorum, var mı bir fikri olan?
Edit: Aracımda Jack Martin JM-702 marka ekran var. Orjinal teyp evde duruyor. Dolayısıyla gizli menüye girip yakıt tüketimini izleyemiyorum.
Son düzenleme: