Corsa C 1.2 [Z12XE] şamandıra problemi ve aracım çok yakıyor.

tartal

Tuna
Profesör
26 Ağu 2018
100
69
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Selamlar Arkadaşlar :). Corsa C 1.2 16V [z12xe] araca sahibim. Aracı alırken şamandırasının düzgün çalışmadığını bilerek aldım. Aşağıya yüklediğim fotoğraftaki (dizel göstergesinin fotoğrafını bulabildim internette) yeşil işaret yerinden sonrasını göstergem göstermiyor sanırım şamandırası bozuk aracı aldığım kişi öyle söylemişti. Depoyu fullediğimde çubuk sadece yeşil işarete kadar yükseliyor. Depo ne zaman ki hakikaten o yeşil işarete kadar düşüyor ondan sonra okumaya başlıyor. Bu bilgiyi bi' cebe atalım.

InkedInkedInkedmaxresdefault3.jpg


Şimdi bu durumun yanı sıra sanırım aracım çok yakmaya başladı sebebini de bilmiyorum. Aracı alalı henüz 2 ay olduğu için daha yeni yeni tanıyorum. İlk aldığımda uzun yola çıkmıştım. 4 kişi + full depo + full bagajla 6litre yaktı. Gayet güzel bir değer. Fakat şuan işler karışık. Malum yakıt fiyatları gereği bir türlü fulleyip şehir içi testi yapamadım fakat benzin lambası üzerinden gerçekleştirdiğim testte (eğer doğruysa) aracım 100km'de 15-20 litreye yakın yakıt harcıyor gibi. Yani bu hacme bu kadar yakıtın girmesi imkansız gibi değil mi? Bir keresinde aracım benzin lambasını yaktığı anda direkt benzinliğe girip 100tl'lik benzin aldım. Benzin 22tl gibi bir şeydi. 4.5lt geldi ve kilometreyi sıfırladım. 36km sonra tekrar ışık yaktı. 100km'de 13 litreye tekabül eder. Yukarıya yüklediğim fotoğrafta iki adet kırmızı çizgi göreceksiniz. Yüksek değerde olan sağdaki kırmızı çizgi geçtiğimiz gün 200tl'lik yakıt aldıktan sonra (19tl'den) göstergenin yükseldiği yer. Km'yi yine sıfırladım. Az evvel tam 50'nci km'mi gittim ve gösterge sol taraftaki kırmızı çizginin olduğu yerde. Şaka gibi ama değil.

Şimdi ise gündelik rutinlerimi anlatayım.


Aracı kapalı otoparkta saklıyorum. Bir defasında 2-3 gün kullanmadım ve tekrar baktığımda benzin göstergesi aynı şekildeydi. Bunu depoda vs. bir delik olup olmadığını anlamak için yapmıştım. Zaten aracın altını kontrol ettiğimde de yere damlamış bir benzinle karşılaşmadım.

Aracım sadece giderken benzin deli gibi azalıyor artık bunda hem fikiriz. Bu kadar çok yaksa siyah duman vs. atması lazım o da yok. Yani bu yakıtın nereye gittiğini çözebilmiş değilim. Acaba depodan motora giden borulardan birinde bir gevşeme, yırtık veya delik mi var?

Son olarak kullanma alışkanlığımı anlatayım. Aracımı hep kısa mesafeli kullanıyorum. Yani aracın motoru hiç sıcak çalışmıyor. Aracıma biniyorum, çalıştırıyorum ve rölanti 1200-1300 devirlerde seyrediyor. Biraz ısınmasını bekliyorum. Isınınca 750 devire düşüyor. Akabinde hareket ediyorum. Tek kontakta yaptığım en uzun mesafe 20km'dir. Günlük ortalama 10km yapıyorum. Motor genelde 90 dereceye gelemiyor bile. Bundan kaynaklı bu kadar fazla yakıyor olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum.

Tüm bunların yanında hem şamandıranın düzgün çalışmıyor oluşu hem de yakıt fiyatları gereği fulleyip test edemediğim için içim içimi yedi. Bende burada konu açmak istedim. Bu haftasonuna doğru belki bir 100km testi yapabilirim. Şuan için pek mümkün gözükmüyor. Bilgili dostlarıma ve benzer bir durum yaşamışlara sesleniyorum, var mı bir fikri olan?

Edit: Aracımda Jack Martin JM-702 marka ekran var. Orjinal teyp evde duruyor. Dolayısıyla gizli menüye girip yakıt tüketimini izleyemiyorum.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,350
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle araç verilerini takip edebilmeniz için bluetooth bağlantılı bir obd II cihazı edinmenizi tavsiye ederim. Piston, car scanner vb. mobil uygulamalarla aracınızın tüketim değerlerini takip edebilirsiniz.

Benzin ışığından yakıt takibi yapmanız kesinlikle yanlış. Çünkü yokuşlarda benzin ışığı direkt şaşıyor. Şöyle örnekleyeyim: Sürekli çıktığım 3-4 km'lik bir rampa var. Bazen çeyrekten daha az yakıtla denk geliyorum. Tırmanırken yolun sonlarına doğru ışığı yakıyor, Belki düzde 50 km'lik benzin tüketiyorum çünkü çoğunlukla araç yüklü vaziyette 2. viteste kesiciye yakın devirlerde tırmanma yapıyorum. Sonrasında dönüşümde o rampayı inerken benzin ışığı sönüyor :D tekrar yanacağı varsa (ki bu gerçekçi bir uyarı olur) rampa bittikten sonra düzde en az 15-20 km gidince yanıyor.

Motorun ısınması çok kısa sürüyor. Küçük hacminin de etkisiyle ısınması çok kolay. Hararet göstergesine çok aldanmayın, o da rötarlı hareket eder, sıcaklık değişimini anında göstermez. Ama yine de dediğiniz gibi yakıt tüketim sorunu var. 15-20 lt en kötü senaryoda bile çok zor. Ben dipgaz otoyol sürüşünde ortalama 16lt civarlarını gördüm, soğuk motorla kısa sürüş yaksa yaksa 8-10 yaksın, üstüne çıkamaz. Dediğiniz gibi duman vb. belirtiler olsa bile benzinli araçta dizeldeki gibi net anlaşılamayabilir. Enjektörlere bir baktırın. Sıkıntı varsa katalizörü filan da bozabilir. Onun dışında avans bilgilerinin filan iyi bir motor mekanik ustasında kontrol edilmesi gerekiyor.

Kontak açıldığında çalıştırmadan önce motor ışığı ve onun gibi üzerinde araba üstünde anahtar işareti olan uyarı ışığı yanıyor mu? Araç çalıştırıldıktan sonra sönüyor mu? Bunlar siz almadan önce körlenmiş olmasın diye sorma ihtiyacı duydum.
 

tartal

Tuna
Profesör
26 Ağu 2018
100
69
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Öncelikle araç verilerini takip edebilmeniz için bluetooth bağlantılı bir obd II cihazı edinmenizi tavsiye ederim. Piston, car scanner vb. mobil uygulamalarla aracınızın tüketim değerlerini takip edebilirsiniz.

Benzin ışığından yakıt takibi yapmanız kesinlikle yanlış. Çünkü yokuşlarda benzin ışığı direkt şaşıyor. Şöyle örnekleyeyim: Sürekli çıktığım 3-4 km'lik bir rampa var. Bazen çeyrekten daha az yakıtla denk geliyorum. Tırmanırken yolun sonlarına doğru ışığı yakıyor, Belki düzde 50 km'lik benzin tüketiyorum çünkü çoğunlukla araç yüklü vaziyette 2. viteste kesiciye yakın devirlerde tırmanma yapıyorum. Sonrasında dönüşümde o rampayı inerken benzin ışığı sönüyor :D tekrar yanacağı varsa (ki bu gerçekçi bir uyarı olur) rampa bittikten sonra düzde en az 15-20 km gidince yanıyor.

Motorun ısınması çok kısa sürüyor. Küçük hacminin de etkisiyle ısınması çok kolay. Hararet göstergesine çok aldanmayın, o da rötarlı hareket eder, sıcaklık değişimini anında göstermez. Ama yine de dediğiniz gibi yakıt tüketim sorunu var. 15-20 lt en kötü senaryoda bile çok zor. Ben dipgaz otoyol sürüşünde ortalama 16lt civarlarını gördüm, soğuk motorla kısa sürüş yaksa yaksa 8-10 yaksın, üstüne çıkamaz. Dediğiniz gibi duman vb. belirtiler olsa bile benzinli araçta dizeldeki gibi net anlaşılamayabilir. Enjektörlere bir baktırın. Sıkıntı varsa katalizörü filan da bozabilir. Onun dışında avans bilgilerinin filan iyi bir motor mekanik ustasında kontrol edilmesi gerekiyor.

Kontak açıldığında çalıştırmadan önce motor ışığı ve onun gibi üzerinde araba üstünde anahtar işareti olan uyarı ışığı yanıyor mu? Araç çalıştırıldıktan sonra sönüyor mu? Bunlar siz almadan önce körlenmiş olmasın diye sorma ihtiyacı duydum.
Önerileriniz için gerçekten teşekkürler. Bir kaç güne depo fulleyip testini yapacağım ve haftasonu duruma göre ustama gideceğim. Işık konusunda benimde bulunduğum bölgede çok dik ve 3-4 km süren bir rampa var. Bende çeyrekten az yakıtla orayı tırmandığımda ışık yakıyor fakat akabinde hemen indiğimde ışık sönmüyor özellikle de yavaş gidiyorum :D .

Motorun ısınması konusunda aydınlatmaların için de teşekkür ederim. Hararet göstergesinin biraz rötarlı hareket edeceğini tahmin etmiştim. Ufak motorun daha hızlı ısınması mantıklı. Yalnız dediğim gibi yakıt göstergemin 200tl lik benzin aldıktan sonra (10 litre civarı) yalnızca 50km gittikten sonra o bölgeden oraya inmesi hiç normal değil. Aracın silindirlerinde bu kadar yakıtı harcayacak kapasite olduğunu sanmıyorum. Araç dururken de benzin eksiltmediğine göre sanki depodan motora yakıtı taşıyan borularda bi kaçak var gibi.

Işık konusunda aracı aldığımızdan beri motor arıza lambası çalışmıyor. Ya kendisi bozulmuş ya da bizden önceki sahibi bilerek söndürmüş bilemiyorum. Üzerinde anahtar olan araba işareti kontağı açtığımda yanıyor, aracı çalıştırınca sönüyor. Bazen sürüş esnasında kendi kafasına göre yanıp söndüğü oldu. 2 Hafta evvel usta bilgisayara bağlayıp bakmıştı. O esnada ilgilenemedim ama bana bir sorun olsaydı mutlaka söylerdi.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım