CVT şanzıman zaten yapısı gereği sürekli oranlarını değiştirebilen bir şanzımandır. Siz tiptronik moda alınca kendi ya sanal oranlar yaratır ya da önceden kilitlenmiş oranları kullanmanıza olanak tanır, dolayısıyla kısa vadede bir sorun oluşturmaz.
Lakin şöyle bir durumda var, siz motor freni yaptırdıkça varyatörler açısından her ne kadar sorun oluşmasa da zincir belirli bir oranda sabit kalmaya zorlandığı için yüke biniyor, bu da uzun vadede çeşitli zincir sorunlarına ya da şanzıman içi kaymalara neden olabilir. Bu nedenle bu işi zorunlu haller haricinde yapmamanızı öneririm.
Diğer şanzıman modellerinde böyle bir durum söz konusu değilken maalesef CVT'de durum biraz farklı. Mekanik olarak sürekli bir değişim söz konusu olduğu için bir de bu durumları tölare edecek bir tork konvertörü de yoksa iş sürücüde biter. Ani gaz emirlerinden, manuelde çok yüksek devirde motor freni yaptırmadan ve şanzıman doldurmadan kalkışlar yapmaktan muhakkak kaçınılmalıdır.