CVT Şanzımanı Manuel’e Alıp Motor Freni Yapmak

m3rtkaya

Mert kaya
Asfalt Kurutucu
69
19
Marka
Nissan
Selamlar.Mahalle arası uzun soluklu düşük hızlı inişlerde resimde görüldüğü gibi vitesi 1’e alıyorum ve 1.1 devirde 24 25 kmh hızlarda hiç gaz fren vermeden yokuşu iniyorum.Bu sayede araç hem gereksiz hızlanmıyor ve frenleri koruyorum.Şanzımana herhangi bir zararı olur mu?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7015.jpeg
    IMG_7015.jpeg
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
CVT şanzıman zaten yapısı gereği sürekli oranlarını değiştirebilen bir şanzımandır. Siz tiptronik moda alınca kendi ya sanal oranlar yaratır ya da önceden kilitlenmiş oranları kullanmanıza olanak tanır, dolayısıyla kısa vadede bir sorun oluşturmaz.

Lakin şöyle bir durumda var, siz motor freni yaptırdıkça varyatörler açısından her ne kadar sorun oluşmasa da zincir belirli bir oranda sabit kalmaya zorlandığı için yüke biniyor, bu da uzun vadede çeşitli zincir sorunlarına ya da şanzıman içi kaymalara neden olabilir. Bu nedenle bu işi zorunlu haller haricinde yapmamanızı öneririm.

Diğer şanzıman modellerinde böyle bir durum söz konusu değilken maalesef CVT'de durum biraz farklı. Mekanik olarak sürekli bir değişim söz konusu olduğu için bir de bu durumları tölare edecek bir tork konvertörü de yoksa iş sürücüde biter. Ani gaz emirlerinden, manuelde çok yüksek devirde motor freni yaptırmadan ve şanzıman doldurmadan kalkışlar yapmaktan muhakkak kaçınılmalıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: m3rtkaya
CVT şanzıman zaten yapısı gereği sürekli oranlarını değiştirebilen bir şanzımandır. Siz tiptronik moda alınca kendi ya sanal oranlar yaratır ya da önceden kilitlenmiş oranları kullanmanıza olanak tanır, dolayısıyla kısa vadede bir sorun oluşturmaz.

Lakin şöyle bir durumda var, siz motor freni yaptırdıkça varyatörler açısından her ne kadar sorun oluşmasa da zincir belirli bir oranda sabit kalmaya zorlandığı için yüke biniyor, bu da uzun vadede çeşitli zincir sorunlarına ya da şanzıman içi kaymalara neden olabilir. Bu nedenle bu işi zorunlu haller haricinde yapmamanızı öneririm.

Diğer şanzıman modellerinde böyle bir durum söz konusu değilken maalesef CVT'de durum biraz farklı. Mekanik olarak sürekli bir değişim söz konusu olduğu için bir de bu durumları tölare edecek bir tork konvertörü de yoksa iş sürücüde biter. Ani gaz emirlerinden, manuelde çok yüksek devirde motor freni yaptırmadan ve şanzıman doldurmadan kalkışlar yapmaktan muhakkak kaçınılmalıdır.
Hocam manuel moda sadece iki durumda alıyorum :
1-Dik rampa kalkışlarında motorun boğulmasını önlemek amacıyla (bazen saçmalayıp devri düşürüyor) 1’e takıp devrini alana kadar.
2-Yukarıda belirttiğim gibi düşük hızlı rampa inişlerde.
Her iki durumda da hiçbir şekilde zorlamıyorum.Motor freni yaparken daha 2k devir üstüne görmedim.
 
Selamlar.Mahalle arası uzun soluklu düşük hızlı inişlerde resimde görüldüğü gibi vitesi 1’e alıyorum ve 1.1 devirde 24 25 kmh hızlarda hiç gaz fren vermeden yokuşu iniyorum.Bu sayede araç hem gereksiz hızlanmıyor ve frenleri koruyorum.Şanzımana herhangi bir zararı olur mu?
Bunun yerine aracın kadran menüsünden ayarlara girin ve motor frenini aktifleştirin. 2017 ve 2018 model 2 adet Qashqai aracım var. İkisinde de bu özellik var, muhakkak sizde de vardır.
 
Motor freni aktif ancak düşük hızlarda devreye girmiyor

CVT şanzımanlarda zaten motor freni düşük hızlarda devreye girmiyor. Çift kavrama sistemi lazım girmesi için.
Ayrıca deneme yaptım. Bizim araçlarda 10KM/h ve daha yüksek hızla rampa inerken şanzıman aracı tutuyor. Hızlanmasına müsaade etmiyor.
Şanzıman yağınız hiç değişti mi? Araca en son yazılım güncellemesi ne zaman yapıldı ve şuan kaç kilometrede?
 
Kardeşim araç tonajlı bir kamyon-tır değil yokuşlarda uzun soluklu olmadığını müddetçe ayak frenini kullan neden illa motora vitese yük bindiriyorsun ki :D

Şunu da ek olarak sunayım bir inceleyin tavsiyem :)

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
Volan sevgilerini iletiyor yakın arkadaşı krankta öyle :D tabi akrabaları motor ,vites kulakları buna sessiz kalır mı ?
araç eğer gaza basılmıyor ise yakıt ve hava girmez girmediği için patlama olmaz motor bir nevi çalışmıyor tekerleklerden aldığı için iletimi bence zararı yok ben şahsi aracımda 2 vites 7k devir görüyorum(izmit/kocaeli Santral inişi bilenler bilir) 6700 kesici olan aracımda ve bir problem yaşamıyorum he sürekli inmiyorum tabi ama sorun yaşamadım yani :)
 
araç eğer gaza basılmıyor ise yakıt ve hava girmez girmediği için patlama olmaz motor bir nevi çalışmıyor tekerleklerden aldığı için iletimi bence zararı yok ben şahsi aracımda 2 vites 7k devir görüyorum(izmit/kocaeli Santral inişi bilenler bilir) 6700 kesici olan aracımda ve bir problem yaşamıyorum he sürekli inmiyorum tabi ama sorun yaşamadım yani :)

İlginç bir bakış açısı tüm tekniklerimi unutturdu bana gerçekten momentum termodinamik falan hepsi gitti bende , aracınıza iyi bakmanızı temenni ederim , herkes bildiğince sürücü sonuçta fikirlerinize saygı duyuyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
araç eğer gaza basılmıyor ise yakıt ve hava girmez girmediği için patlama olmaz motor bir nevi çalışmıyor tekerleklerden aldığı için iletimi bence zararı yok ben şahsi aracımda 2 vites 7k devir görüyorum(izmit/kocaeli Santral inişi bilenler bilir) 6700 kesici olan aracımda ve bir problem yaşamıyorum he sürekli inmiyorum tabi ama sorun yaşamadım yani :)
Büyük ihtimal sorun yaşıyorsundur ama sen sürekli kullandığın için ortaya çıkan sorunları hissetmiyorsun.
Motora giren havanın ne alakası var tam olarak çözemedim.
Gaza basmayınca motora hava girişi olmaz yanlış bir düşünce. Hava direkt motora girmiyor. Siz araçta 7000 devir çevirdiğiniz için haliyle 7000devirlik bir ısı çevriliyor. Sensör motorun ısındığını görünce otomatikman hava çekiyor.
 
İlginç bir bakış açısı tüm tekniklerimi unutturdu bana gerçekten momentum termodinamik falan hepsi gitti bende , aracınıza iyi bakmanızı temenni ederim , herkes bildiğince sürücü sonuçta fikirlerinize saygı duyuyorum :)
şöyle ben yanlış biliyorsam beni düzeltin şimdi içten yanmalı motor çalışma prensibinde hava ile yakıt girip bir patlama oluşturuyor dimi ben gaza basmadığım için gaz kelebeği kapalı benzinli bir araç için söylüyorum dizel'de gaz gelebeği her daim açık çünkü yakıtı kontrol ediyor. araç eğer silindirde bir patlama yok ise ciddi bir sürtünme yok demek oluyor böyle oluncada yükte yani patlama olan silindir mi daha sürütünme ve buna bağlı ısı oluşturur yoksa patlama olmadan çalışan yani aşşağı ve yukarı hareket eden.benim bilgim bu şekilde yanlışsam düzeltilmeye yada bilgimin eksik olduğu yerin doldurulmasını isterim.
 
şöyle ben yanlış biliyorsam beni düzeltin şimdi içten yanmalı motor çalışma prensibinde hava ile yakıt girip bir patlama oluşturuyor dimi ben gaza basmadığım için gaz kelebeği kapalı benzinli bir araç için söylüyorum dizel'de gaz gelebeği her daim açık çünkü yakıtı kontrol ediyor. araç eğer silindirde bir patlama yok ise ciddi bir sürtünme yok demek oluyor böyle oluncada yükte yani patlama olan silindir mi daha sürütünme ve buna bağlı ısı oluşturur yoksa patlama olmadan çalışan yani aşşağı ve yukarı hareket eden.benim bilgim bu şekilde yanlışsam düzeltilmeye yada bilgimin eksik olduğu yerin doldurulmasını isterim.
Cut-Off dan bahsediyorsanız yakıt yok hava var yani yakıtı kesip havayı alıyoruz AFR takip edebilsek her koşulda bunu görürüz , yani hiç bir sistem çalışmayı durdurmuyor sadece ortada yakıt yok, yine dönmesi/işlemesi gereken her parça devir neyse o bantta dönüyor mesela siz kesicide iniyorsanız aracın o devirdeki yükünü hem motora hem aktarma organlarına yüklüyorsunuz yani aslında bir şey değiştirmiyorsunuz sadece ek sürtünme yükünden tersinir yapıp yakıt yakmıyor fakat yine parçalara yüklenmiş oluyorsunuz yakıtla güç aktarımı yok fakat yıpranma engeli/karşıtı diye bir durumda yok . Hatta tam aksi yönde yıpranmanız olağan durumdan fazla...
 
Cut-Off dan bahsediyorsanız yakıt yok hava var yani yakıtı kesip havayı alıyoruz AFR takip edebilsek her koşulda bunu görürüz , yani hiç bir sistem çalışmayı durdurmuyor sadece ortada yakıt yok, yine dönmesi/işlemesi gereken her parça devir neyse o bantta dönüyor mesela siz kesicide iniyorsanız aracın o devirdeki yükünü hem motora hem aktarma organlarına yüklüyorsunuz yani aslında bir şey değiştirmiyorsunuz sadece ek sürtünme yükünden tersinir yapıp yakıt yakmıyor fakat yine parçalara yüklenmiş oluyorsunuz yakıtla güç aktarımı yok fakat yıpranma engeli/karşıtı diye bir durumda yok . Hatta tam aksi yönde yıpranmanız olağan durumdan fazla...
Hay ağzınıza sağlık hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: blanc.832
şöyle ben yanlış biliyorsam beni düzeltin şimdi içten yanmalı motor çalışma prensibinde hava ile yakıt girip bir patlama oluşturuyor dimi ben gaza basmadığım için gaz kelebeği kapalı benzinli bir araç için söylüyorum dizel'de gaz gelebeği her daim açık çünkü yakıtı kontrol ediyor. araç eğer silindirde bir patlama yok ise ciddi bir sürtünme yok demek oluyor böyle oluncada yükte yani patlama olan silindir mi daha sürütünme ve buna bağlı ısı oluşturur yoksa patlama olmadan çalışan yani aşşağı ve yukarı hareket eden.benim bilgim bu şekilde yanlışsam düzeltilmeye yada bilgimin eksik olduğu yerin doldurulmasını isterim.
yorum yapacağım tek şey; ciddi bi sürtünme yok dediğiniz kısım, siz 7bin devirle gaz vermeden inerken dakikada 7bin tur atan motorda sürtünme nasıl olmasın?
 
yorum yapacağım tek şey; ciddi bi sürtünme yok dediğiniz kısım, siz 7bin devirle gaz vermeden inerken dakikada 7bin tur atan motorda sürtünme nasıl olmasın?
O biraz abartı olmuş 😅

Motor 2000 devirdeyken vites düş , 4000 falan gelsin tamamdır. Öyle kesiciye yaklaşıyorsan , OverRev ligine giriyor artık 🤓
 
  • Beğeni
Tepkiler: blanc.832
Cut-Off dan bahsediyorsanız yakıt yok hava var yani yakıtı kesip havayı alıyoruz AFR takip edebilsek her koşulda bunu görürüz , yani hiç bir sistem çalışmayı durdurmuyor sadece ortada yakıt yok, yine dönmesi/işlemesi gereken her parça devir neyse o bantta dönüyor mesela siz kesicide iniyorsanız aracın o devirdeki yükünü hem motora hem aktarma organlarına yüklüyorsunuz yani aslında bir şey değiştirmiyorsunuz sadece ek sürtünme yükünden tersinir yapıp yakıt yakmıyor fakat yine parçalara yüklenmiş oluyorsunuz yakıtla güç aktarımı yok fakat yıpranma engeli/karşıtı diye bir durumda yok . Hatta tam aksi yönde yıpranmanız olağan durumdan fazla...
hocam aziniza sağlik ancak benim anlayamadiğim kapali olan gaz kelebeğinden nasil hava cekiyoruz acik hava filtresi var bende gaza tam bastiğimda hayvan gibi hava cekiyor gaza basmiyorken nasil olabiliyor hava girisi motorda patlama olmuyor silindire hava girmiyor ki cidden yanlis anlamayin anlamak istiyorum ancak mantikli gelmiyor
 
yorum yapacağım tek şey; ciddi bi sürtünme yok dediğiniz kısım, siz 7bin devirle gaz vermeden inerken dakikada 7bin tur atan motorda sürtünme nasıl olmasın?
surtunme var tabi ancak patlama ile yani yakit ile atesleme yaptiğinda ki pistonun dakikada cevirdiği hareket baska patlama olmadan baska
o zaman neden motorun maksimum gucunu verdiği bir devir araliği var gaza basmadan patlama olmayan motor neden ayni devirde maksimum gucunu veremiyor cunku patlama yok