CVT Şanzımanı Manuel’e Alıp Motor Freni Yapmak

Aracınız dizel. Dizel motorda motor freni yapmaya zahmet etmeyin, çünkü öyle bir şey yok.

İlginç geliyor kulağa tabi. Şöyle ki motor dönerken oluşturduğu sürtünme, aslında motor freni değil.

Motor freni dediğimiz hadise, gaz kelebeğinin kısılması, egzoz akışının limitlenmesi vs vs gibi öğelerle motorun hava pompalamasının zorlaştırılması. Dizelde gaz kelebeği aktif değil, haliyle motor freni yapamaz. Hatta ağır vasıtalardaki dizel motorlar bundan mahrum olduğu için egzoz freni gibi ek tertibatlarla motora fren yaptırılır.
 
surtunme var tabi ancak patlama ile yani yakit ile atesleme yaptiğinda ki pistonun dakikada cevirdiği hareket baska patlama olmadan baska
o zaman neden motorun maksimum gucunu verdiği bir devir araliği var gaza basmadan patlama olmayan motor neden ayni devirde maksimum gucunu veremiyor cunku patlama yok

Aracınız dizel. Dizel motorda motor freni yapmaya zahmet etmeyin, çünkü öyle bir şey yok.

İlginç geliyor kulağa tabi. Şöyle ki motor dönerken oluşturduğu sürtünme, aslında motor freni değil.

Motor freni dediğimiz hadise, gaz kelebeğinin kısılması, egzoz akışının limitlenmesi vs vs gibi öğelerle motorun hava pompalamasının zorlaştırılması. Dizelde gaz kelebeği aktif değil, haliyle motor freni yapamaz. Hatta ağır vasıtalardaki dizel motorlar bundan mahrum olduğu için egzoz freni gibi ek tertibatlarla motora fren yaptırılır.
hocam dizellerde o efekt olsun diye gaz gelebeği sozde yani onun devaminda parca koymuyorlar mi ? ben oyle biliyorum ayni benzinli gibi motor freni gorevi gormesi icin
 
hocam dizellerde o efekt olsun diye gaz gelebeği sozde yani onun devaminda parca koymuyorlar mi ? ben oyle biliyorum ayni benzinli gibi motor freni gorevi gormesi icin
Hayır. O arkadaş sadece vakum oluşturarak EGR akışını düzenlemek ve kontak kapatınca motorun ambeleye kalkmamış olduğunu garanti etmek için kullanılıyor.

Binek araçta motor frenine bakış açısı: Varsa elimine etmeye çok uğraşılmaz ama olmasa da olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: blanc.832