CVT terk mi ediliyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tesla

Profesör
358
geleceğin şanzımanı diye adlandırılan cvt yi zaten bi japonlar kurcalayıp kullanıyordu galiba yavaştan artık onlarda mı terk ediyor. önce toyota 8 ve 10 ileri aisin tork konvertörlü yapıcam dedi şimdide honda 8 ileri dct diyor. nissanda edc ye geçmeye başladı gibi. acaba elektiriğe az kaldı ar-ge yatırmak bosuna şimdilik kısa vade de eldekileri mi kullanalım diyorlar?
çünkü bana görede gelecek paralel hibritte. paralel hibrit kısaca şu oluyor araba temelden elektirikli motorlarla gücünü yere aktarıyor ama birde benzin yakan jenaratör oluyor. yani teslanın bagajında jenaratör olanı. jenatatörlü elektirik araba. şarz yerine elektirik üreten daha basit bir içten yanmalı motor. böylece elektirikliyi pahalı kılan lityum pil sorunu da ortadan kalkıyor. daha küçük daha basit bir motor. tek görevi yakıtı elektiriğe çevirmek. siz ne diyorsunuz arkadaslar
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
geleceğin şanzımanı diye adlandırılan cvt yi zaten bi japonlar kurcalayıp kullanıyordu galiba yavaştan artık onlarda mı terk ediyor. önce toyota 8 ve 10 ileri aisin tork konvertörlü yapıcam dedi şimdide honda 8 ileri dct diyor. nissanda edc ye geçmeye başladı gibi. acaba elektiriğe az kaldı ar-ge yatırmak bosuna şimdilik kısa vade de eldekileri mi kullanalım diyorlar?
çünkü bana görede gelecek paralel hibritte. paralel hibrit kısaca şu oluyor araba temelden elektirikli motorlarla yere aktarılıyor ama birde benzin yakan jenaratöe oluyor. yani teslanın bagajında jenaratör olanı. jenatatörlü elektirik araba. şarz yerine elektirik üreten daha basit bir içten yanmalı motor. siz ne diyorsunuz arkadaslar
Honda ne ara 8 ileri DCT dedi? Demeleri için kafalarına vites kolu düşmesi gerek
 
hatta bizim sitenin haberinde de var ilk olarak seneye çıkan yeni s2000 de olacakmış. ama merak etmeyin honda yine kendinden bekleni yapmıs aldıgı patentlere göre ve ingiliz basınının japonyada katıldıgı testlere göre çift kavramayı tork konvertörüyle birleştirmişler. açıklamalı çizimi de vardı tekrar denk gelince buraya da koyarım. değişik bir atak bizi bekliyor. hatta mazda da benzer yapıda tork konvertörlü çift kavrama üzerinde çalışıyormuş. donanım haber de falanda baya ayrıntılı ve kaynak gösterimli tartısması da var arkadaslar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
pardon ilk s2000 yazmısım onda da olacakmıs bizim sitedeki habere göre ama şuan acura da bu sene cıkacak kasa icin deneniyormus hatta videoları falanda varsı youtuba da. zaten honda 8 dct with torque converter deyince birsürü şeyde cıkıyo google de
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Haberi güncellemişler sanırım. İlk halinde 8 ileri Zf şanzıman kullanılacak yazıyordu. Hafızam benimle eğleniyor da olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Honda üç kavramalı vitesin patentini de aldı diye biliyorum. Cvt elektrikli otomobilleri bilemem ama normal araba için saçma geliyor eskiden bir çok arabanın otomatiği 4-5 ileri otomatikti (hala olanlar var) ama artık oranlar baya arttı ford-gm 10 ileri otomatik kullanmaya başladı bununla birlikte cvt çokta gerek kalmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
geleceğin şanzımanı diye adlandırılan cvt yi zaten bi japonlar kurcalayıp kullanıyordu galiba yavaştan artık onlarda mı terk ediyor. önce toyota 8 ve 10 ileri aisin tork konvertörlü yapıcam dedi şimdide honda 8 ileri dct diyor. nissanda edc ye geçmeye başladı gibi. acaba elektiriğe az kaldı ar-ge yatırmak bosuna şimdilik kısa vade de eldekileri mi kullanalım diyorlar?
çünkü bana görede gelecek paralel hibritte. paralel hibrit kısaca şu oluyor araba temelden elektirikli motorlarla gücünü yere aktarıyor ama birde benzin yakan jenaratör oluyor. yani teslanın bagajında jenaratör olanı. jenatatörlü elektirik araba. şarz yerine elektirik üreten daha basit bir içten yanmalı motor. böylece elektirikliyi pahalı kılan lityum pil sorunu da ortadan kalkıyor. daha küçük daha basit bir motor. tek görevi yakıtı elektiriğe çevirmek. siz ne diyorsunuz arkadaslar
Fisker karma diyom. chevrolet volt diyom tutmadi diyom pahaliydilar diyom
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Fisker karma diyom. chevrolet volt diyom tutmadi diyom pahaliydilar diyom

2009 dan beri pararlel hybrid motor kullanıyor Toyota Prius. Hayla piyasanın en çok satanı.
Chevrolet volt tamamen çakma bir pararlel hybrid. Aslında 1997 yılındaki Toyota Prius çalışma sistemini kullanıyor. Volt uzun yolda çok yakıyor. Frensiz ve düz uzun yol yaparsan bildiğin benzinli araba oluyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
2009 dan beri pararlel hybrid motor kullanıyor Toyota Prius. Hayla piyasanın en çok satanı.
Chevrolet volt tamamen çakma bir pararlel hybrid. Aslında 1997 yılındaki Toyota Prius çalışma sistemini kullanıyor. Volt uzun yolda çok yakıyor. Frensiz ve düz uzun yol yaparsan bildiğin benzinli araba oluyor.
uzun yolda priusta az yakmiyor , ayrica kullanim aliskanliklarini degistirmezsen normal benzinli gibi yakiyor, kullanim aliskanliklarini terbiye edersen M3 de az yakiyor M3 priustan az yakmisti pistte internette videosu var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
uzun yolda priusta az yakmiyor , ayrica kullanim aliskanliklarini degistirmezsen normal benzinli gibi yakiyor, kullanim aliskanliklarini terbiye edersen M3 de az yakiyor M3 priustan az yakmisti pistte internette videosu var

Priusu Piste tapa gaz kullanan topgear ekibini diyorsun. Ona bakarsan 1,0 litre i10 benzinlide bmw m3 kadar yakıyor tapa gazda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Priusu Piste tapa gaz kullanan topgear ekibini diyorsun. Ona bakarsan 1,0 litre i10 benzinlide bmw m3 kadar yakıyor tapa gazda.
evet onu diyorum, ben arabami kullandigim gibi prius kullandigimda ekonomi degerleri hic etkileyici degildi, ayrica surus zevki sifir. kullanim tarzini o kadar torpuledikten sonra her arabada ekonomi yapilabiliyor,. O videoda da anlatilmak istenen oydu fakat biraz abartarak gosterdiler :) tapa gaz gidince M3 den fazla yakiyor normal gidersende normal bir araba kadar yakiyor,
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
evet onu diyorum, ben arabami kullandigim gibi prius kullandigimda ekonomi degerleri hic etkileyici degildi, ayrica surus zevki sifir. kullanim tarzini o kadar torpuledikten sonra her arabada ekonomi yapilabiliyor,. O videoda da anlatilmak istenen oydu fakat biraz abartarak gosterdiler :) tapa gaz gidince M3 den fazla yakiyor normal gidersende normal bir araba kadar yakiyor,

Hocam, sürüş zevki görecelidir, ben şöför koltuğunda oturduğumda, trafiksiz gittiğim her yol bana zevk veriyor. Siz aksiyon peşinde olduğunuz için normal sürüşün keyfini unutmuşsunuz.
16 saate geze geze Marmarise gitmek ile, 3,5 saate Ankaraya tapa getmek aynı zevki vermez.
Toyota prius kullanmadım, ama her türlü kendini kanıtlamış dünyada son derece ekonomik olduğu ispatlanmış bir otomobil. Yani bunun tartışmasına girmeye gerek yok. Çevreciliğin simgesidir.
Siz az yaktısına bakıyorsunuz ama , o hacimde o performansı başka hangi araba veriyor.

Örnek vereyim Dünyanın en az yakan arabası siralamada 4ncü Toyota Priusdur.
Dünyada en az yakan 2nci araba ise Suzuki K10 modelidir.

İki arabaya bakın resimlerine, 5 litre benzin yakan prius ile 4,87 litre benzin yakan K10 nasıl arabalar. Ben bu k10 arabasının neresine bebek beşiği koyayım, yada ilk kazada ölmüyceğimin ne kadar garantisi var.

Yani siz az çok yakıyor diyorsunuz, ama yakış fayda yönünden bakmıyorsunuz. P
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@inzfatih yeni fark etitim,
Ben sizin gibi Amerikada yaşama şansım olsa Tesla Model S 75 D alır veya leasing edip, LA dan başlayıp NY kadar Cross Country yolculuk yapardım.
Şöyle bir Kanada, Alaska turu
Akabinde Florida Miami felan gez gez bitirirdim Amerika'yı

Amerikada Leasing etmek mantıklı geliyor bana, ne edecem araba alıp bağlanmayı.
 
Hocam, sürüş zevki görecelidir, ben şöför koltuğunda oturduğumda, trafiksiz gittiğim her yol bana zevk veriyor. Siz aksiyon peşinde olduğunuz için normal sürüşün keyfini unutmuşsunuz.
16 saate geze geze Marmarise gitmek ile, 3,5 saate Ankaraya tapa getmek aynı zevki vermez.
Toyota prius kullanmadım, ama her türlü kendini kanıtlamış dünyada son derece ekonomik olduğu ispatlanmış bir otomobil. Yani bunun tartışmasına girmeye gerek yok. Çevreciliğin simgesidir.
Siz az yaktısına bakıyorsunuz ama , o hacimde o performansı başka hangi araba veriyor.

Örnek vereyim Dünyanın en az yakan arabası siralamada 4ncü Toyota Priusdur.
Dünyada en az yakan 2nci araba ise Suzuki K10 modelidir.

İki arabaya bakın resimlerine, 5 litre benzin yakan prius ile 4,87 litre benzin yakan K10 nasıl arabalar. Ben bu k10 arabasının neresine bebek beşiği koyayım, yada ilk kazada ölmüyceğimin ne kadar garantisi var.

Yani siz az çok yakıyor diyorsunuz, ama yakış fayda yönünden bakmıyorsunuz. P

olaya cok yonlu bakiyorum, en cevreci yada en guclu araba pesinde degilim, optimum bir araba istiyorum, konfor, ekonomi, performans, surus zevki konusunda hepsinden biraz olsun istiyorum. priusta bu ihtiyaclari karsilamiyor. CVT zaten surus zevkini torpuluyor, arabayi alip tuketim konusunda hayal kirikligina ugrayanlarin olusturdugu bircok entry mevcut forum sitelerinde. Meshur olmasinin nedeni ise ilk olmasi, amerikada reklaminin cok iyi yapilmasi , zamaninda holywood starlarinin prius kullanmasi v.s.

virajdan viraja gazlayan her buldugu yerde yanlayan biri degilim, sollamalarda arabanin atak olmasini isterim ki benzinli atmosferik otomatik honda o da 1.8 motor, priustan daha iyi gidiyor sollamalarda.. sanirim bu kiyaslama yeterlidir.

Plug-in icinde sunu soyleyecem, arabayi sarj ettiginiz elektrik termal santrallerden komurleri yakarak uretilince pek cevreci olamiyor.
 
@inzfatih yeni fark etitim,
Ben sizin gibi Amerikada yaşama şansım olsa Tesla Model S 75 D alır veya leasing edip, LA dan başlayıp NY kadar Cross Country yolculuk yapardım.
Şöyle bir Kanada, Alaska turu
Akabinde Florida Miami felan gez gez bitirirdim Amerika'yı

Amerikada Leasing etmek mantıklı geliyor bana, ne edecem araba alıp bağlanmayı.

Hocam amerika gezmekle bitmiyor sadece florida turkiyenin iki kati yuzolcumune sahip :) ama hiz konusunda cok acimasizlar pek basamiyorsunuz, ayarlayacaksin hiz sabitleyicisini, etrafi seyrede seyrede gezeceksin :) zaman yok zaman, yazdan yaza anca 2-3 hafta
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...