Evet, bu sayede aracın aldığı hızı ile bir süre kendi hızını devam ettirebiliyor. Eğer biraz hızlandıktan sonra boşa almazsan aracın viteste kendi kendine anında yavaşlamaya başlıyor. Yarım debriyaj şeklinde kullanma yeter ki, gerekirse boşa al ya da 1.vites rölanti de devam etsin kendi kendine gaza basmadan. Etkenler çok önemli bu noktada; aracın bayır yukarı, bayır aşağı, düzlükte olması her şeyi etkiliyor. bazen de boşa almadan 1.viteste rölantide gitmesi gerekebiliyor.
Eğer aracın devrini yakaladıysan vitesi yükselttiğinde herhangi bir yığılma konusu söz konusu olmayacaktır. Vites yükseltmeden önce araç olması gerekenden düşük bir devirdeyse vites değiştirirken debriyaja bastığın anda çok az gaz verip debriyajı kavrama noktasına kadar hızlı çekip kavrama noktasında bir tık daha yavaş ayağından çekerek yığılmasını önleyebilirsin.
Debriyajı yarım bırakıp gaz verirsen ayağın debriyaj da olduğu için baskı balatanı yakmaya başlarsın zamanla. Ayağın debriyajın kavrama noktasında olduğunda gaz vermemelisin. Debriyajı kavrama noktasına kadar hızlı çek, kavrama noktasında duruma göre bir tık daha yavaş tamamen bırak debriyajı.