danger1905

Asfalt Kurutucu
7
34
Marka
Yok
Arkadaşlar aile arabası olarak kullanılacak bir ticari bakıyorum. Önemli olanlar şunlar..

Model yılı olarak 2014-2016 arası olanlar. Para limiti yok gibi ama 70-80 i aşmamaya bakıyorum

1- Yakıt mümkün mertebe düşük
2- Sürüşte konfor virajlarda korkutmayan
3- Herhangi bakım masrafında düşük veya orta maliyet

Bunları baz alarak araç baktığımda

Citroen Berlingo
Peugeot Partner
Ford Connect ( corruer olmaz çekişi iyi değil )

Yada sizin bunu al dediğiniz ne var??
 
Maliyeti az olsun yakıtı az olsun alırken de uygun fiyata alayım derseniz Partner ve Berlingo bakmanız lazım 50-65 arasına km ye göre bulursunuz az yakar yaklaşık 6 lt ve bakımları da uygundur sağlamdır konforu yeterlidir virajlarda korkutmaz aileye uygundur özellikle cam taVanlı dolu versiyonları gayet ferah ve koltukları da konforlu mutlu eder.
Param var derseniz de her konuda Connect daha iyidir konforu binek gibidir virajlarda baya iyidir fakat alırken yaklaşık 20.000 daha pahalıdır 2.elde ilan azdır kovalamak gerekir yoksa temizlerin piyasası 85-90 satıcısı inmez alıcısı da olmaz ama 90 yazarlar yani ilan kovalamak lazım
Özeten Berlingo ve Partner asla üzmez fakat Connect daha premium dur tabi fiyatida öyle. Tavsiyem bütçenize göre hareket edin paranız varsa Connect alın
 
Dobloyu önermek isterimde sadece net olarak 2 numaraya uyar kendileri 3 numaraya da biraz yakındır parçadan parçaya değişikliği çok büyük :)

Yakıtı düşük bir araç bulamazsınız , yakıtı siz düşürürsünüz , çünkü haa bana berlingo al dediler yakıtı düşük diye gazı döşemeye sokup çatır çutur vites atarak giderseniz 13 litre ortalama olur :D Ben 2.0 doblo ile şehir içi 5.5-6 litre ortalama ile gezebiliyorum , dikkat etmesem 11 yakarım herhalde , her şey sürücüde biter yakıt konusunda :D
 
Arkadaşlar aile arabası olarak kullanılacak bir ticari bakıyorum. Önemli olanlar şunlar..

Model yılı olarak 2014-2016 arası olanlar. Para limiti yok gibi ama 70-80 i aşmamaya bakıyorum

1- Yakıt mümkün mertebe düşük
2- Sürüşte konfor virajlarda korkutmayan
3- Herhangi bakım masrafında düşük veya orta maliyet

Bunları baz alarak araç baktığımda

Citroen Berlingo
Peugeot Partner
Ford Connect ( corruer olmaz çekişi iyi değil )

Yada sizin bunu al dediğiniz ne var??
Yaklaşık 2-2.5 ay önce 2018 banttan iniş 2019 trafiğe çıkış 0 berlingo aldık. Bizimde aradığımız şartlar düşük yakıt tüketimi ve düşük yürütme maliyetleri olan, yük taşımak için tabiri caizse eşek niyetine bir araba almaktı. Şuan güncel olarak 7.500 kilometre civarında. Gerek kullanıldığı yer olsun gerek kullanılış şekli olsun rodaj dahil genel olarak devirli kullanılıyor diyebilirim. Buna rağmen (tabii ki istanbula gelince) şuan maksimum gördüğümüz değer 6.5L. Günlük kullanımda zonguldakta (kısa mesafeler arası sık sık stop edip çalıştırmalı, köy-ilçe arası ve yük taşınacak şekilde) 6.2 L ile geziyor. İlk 15.000 kilometreden sonra bu tüketimin daha da düşüş yaşayacağını biliyoruz. Şuan bile yakıt konusunda memnunuz. Motorun 2.000 devir altında turbo lagı var ama genel olarak 120 ye kadar tarmin edici ivmeleniyor. 2-3 hafta içinde 9-10.000 bakımına girer bakım maliyetlerini de paylaşırım. Ayrıca boş donanım olmasına rağmen hız sabitleyici, yağmur sensörü,far sensörü,bluetooth, arka park sensörü(sanırım bu opsiyonel emin değilim)ve lastik basınç ikazı gibi temel konfor ögelerinin bir çoğunu sunması aldıktan sonra beni şaşırtmış ve mutlu etmişti.
Yol tutuş hakkında; arabanın yayları uzun ve yumuşak eğer boş donanım alırsanız 206 65 15 lastikle geliyor helva kıvamında yolculuklar yapılabiliyor :) Tavsiyem dolu donanımı almanız onda taban genişliği fazla, yanak yükseliği daha Kısa bir ölçü kullanılıyor.
Özet olarak berlingo tam görev adamı. Gözünüzü boyayacak süslü oyuncakları, kalitesiyle öne çıkacak meziyetleri yok. Ama az yakıyor , iyi yük çekiyor, görevi neyse onu yerine getiriyor. Kesinlikle öneririm.
 
Son düzenleme:
Yaklaşık 2-2.5 ay önce 2018 banttan iniş 2019 trafiğe çıkış 0 berlingo aldık. Bizimde aradığımız şartlar düşük yakıt tüketimi ve düşük yürütme maliyetleri olan, yük taşımak için tabiri caizse eşek niyetine bir araba almaktı. Şuan güncel olarak 7.500 kilometre civarında. Gerek kullanıldığı yer olsun gerek kullanılış şekli olsun rodaj dahil genel olarak devirli kullanılıyor diyebilirim. Buna rağmen (tabii ki istanbula gelince) şuan maksimum gördüğümüz değer 6.5L. Günlük kullanımda zonguldakta (kısa mesafeler arası sık sık stop edip çalıştırmalı, köy-ilçe arası ve yük taşınacak şekilde) 6.2 L ile geziyor. İlk 15.000 kilometreden sonra bu tüketimin daha da düşüş yaşayacağını biliyoruz. Şuan bile yakıt konusunda memnunuz. Motorun 2.000 devir altında turbo lagı var ama genel olarak 120 ye kadar tarmin edici ivmeleniyor. 2-3 hafta içinde 9-10.000 bakımına girer bakım maliyetlerini de paylaşırım. Ayrıca boş donanım olmasına rağmen hız sabitleyici, yağmur sensörü,far sensörü,bluetooth, arka park sensörü(sanırım bu opsiyonel emin değilim)ve lastik basınç ikazı gibi temel konfor ögelerinin bir çoğunu sunması aldıktan sonra beni şaşırtmış ve mutlu etmişti.
Yol tutuş hakkında; arabanın yayları uzun ve yumuşak eğer boş donanım alırsanız 206 65 15 lastikle geliyor helva kıvamında yolculuklar yapılabiliyor :) Tavsiyem dolu donanımı almanız onda taban genişliği fazla, yanak yükseliği daha Kısa bir ölçü kullanılıyor.
Özet olarak berlingo tam görev adamı. Gözünüzü boyayacak süslü oyuncakları, kalitesiyle öne çıkacak meziyetleri yok. Ama az yakıyor , iyi yük çekiyor, görevi neyse onu yerine getiriyor. Kesinlikle öneririm.
Tam olarak hangi paket ve motoru almıştınız ?
 
Berlingo SX 1.6 BlueHdi 100 Hp
Berlingoların 92ps lik motoru hakkında bir bilginiz var mı ? Genelde 92 lik için çekmiyor yada yeterli değil gibi bir söylem duyuyordum 100 ps yi siz ne derece Beğendiniz ayrıntılı bilgilendirirseniz çok sevinirim. Dükkana bir tane almayi planlıyoruz maalesef dolu halleri 72ye satılırken kaçırdık şimdi 2.el de aynı araca henüz 4 ay olmasına rağmen galeriler 85 istiyor eğer bilginiz varsa iyiyse 92 lik yada 100 luk 65 70 e almayi düşünüyoruz o nedenle merak ediyorum
 
Berlingoların 92ps lik motoru hakkında bir bilginiz var mı ? Genelde 92 lik için çekmiyor yada yeterli değil gibi bir söylem duyuyordum 100 ps yi siz ne derece Beğendiniz ayrıntılı bilgilendirirseniz çok sevinirim. Dükkana bir tane almayi planlıyoruz maalesef dolu halleri 72ye satılırken kaçırdık şimdi 2.el de aynı araca henüz 4 ay olmasına rağmen galeriler 85 istiyor eğer bilginiz varsa iyiyse 92 lik yada 100 luk 65 70 e almayi düşünüyoruz o nedenle merak ediyorum
90lık da çeker ya nası çekmeyecek. 1.3 75lik Doblo bile deli gibi yürüyo milletin beklentileri ilginç ondan öyle diyolardır
 
  • Beğeni
Tepkiler: GMEMD
90lık da çeker ya nası çekmeyecek. 1.3 75lik Doblo bile deli gibi yürüyo milletin beklentileri ilginç ondan öyle diyolardır
Eskiden sizin gibi düşünüyordum da And Courier testinde 1.6 92 lik motoru beğenmemiş çekiş sorunu var demişti Ford ve PSA ortak kullanıyor diye biliyorum soru işaretleri tam o zaman oluştu. Aslında 0-100 değil 1.3 1.6 Multijet ile kafa kafaya fakat işte Courierin 0-100 u de iyi olmasına rağmen and öyle söylemişti
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Berlingoların 92ps lik motoru hakkında bir bilginiz var mı ? Genelde 92 lik için çekmiyor yada yeterli değil gibi bir söylem duyuyordum 100 ps yi siz ne derece Beğendiniz ayrıntılı bilgilendirirseniz çok sevinirim. Dükkana bir tane almayi planlıyoruz maalesef dolu halleri 72ye satılırken kaçırdık şimdi 2.el de aynı araca henüz 4 ay olmasına rağmen galeriler 85 istiyor eğer bilginiz varsa iyiyse 92 lik yada 100 luk 65 70 e almayi düşünüyoruz o nedenle merak ediyorum
92lik motor hakkında pek bilgim yok.Hdı Motor adından tahmin yürüterek 92lik motor euro 4 olmalı. Daha sonrasında ehdi ondan sonrada güncel benim aracımdaki bluehdi çıkmış olmalı. Her ne kadar beygir olarak çok fark olmasa da ikisi euro normu bakımından çok farklılar. Bu da beraberinde iki motor için çok farklı malzemeler dolayısıyla farklı karakterler getirir. Ne derece beğendiğim konusuna gelirsek 1999-3.600 devir arası araç gidiyor. 3.600-5.100 arası bir ölü ki öyle böyle değil hele 4.500den sonra. Tabi gidiyor diyorum ama burada bahsettiğimiz gidiş standart c segment 105lik herhangi bir 1.6 gibi değil tabiki. Araç her hızda aerodinamisinin başarısızlığ yüzünden motorun işini zorlaştırdığını gösteriyor. Bundan önce 1.4 fire 77 lik tüplü fiorino kullandık 1 ay ona göre uçak gibi. Ama sattığım aracım 2.0 mondeoydu onun yanında kağnıdan farksız. Mutlu ediyor mu derseniz ilk 3 viteste niye hızlanmıyor dedirtmez ama 4-5 te sürtünme kuvvetinin arabayla olan inatlaşmasını iliklerinize kadar hissettiriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
92lik motor hakkında pek bilgim yok.Hdı Motor adından tahmin yürüterek 92lik motor euro 4 olmalı. Daha sonrasında ehdi ondan sonrada güncel benim aracımdaki bluehdi çıkmış olmalı. Her ne kadar beygir olarak çok fark olmasa da ikisi euro normu bakımından çok farklılar. Bu da beraberinde iki motor için çok farklı malzemeler dolayısıyla farklı karakterler getirir. Ne derece beğendiğim konusuna gelirsek 1999-3.600 devir arası araç gidiyor. 3.600-5.100 arası bir ölü ki öyle böyle değil hele 4.500den sonra. Tabi gidiyor diyorum ama burada bahsettiğimiz gidiş standart c segment 105lik herhangi bir 1.6 gibi değil tabiki. Araç her hızda aerodinamisinin başarısızlığ yüzünden motorun işini zorlaştırdığını gösteriyor. Bundan önce 1.4 fire 77 lik tüplü fiorino kullandık 1 ay ona göre uçak gibi. Ama sattığım aracım 2.0 mondeoydu onun yanında kağnıdan farksız. Mutlu ediyor mu derseniz ilk 3 viteste niye hızlanmıyor dedirtmez ama 4-5 te sürtünme kuvvetinin arabayla olan inatlaşmasını iliklerinize kadar hissettiriyor.
Teşekkür ederim kafamda oldukça güzel canlanmasına vesile oldunuz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Doblo kullanıcısı olarak söylüyorum. Eğer binek olarak kullanılacaksa Connect, ama ticari kullanılacaksa Doblo öneririm. Connect çok konforlu ve yol tutuşu çok iyi ama hem alçak hem de yüke Doblo kadar gelmiyor. Doblo'da beğenmediğim 1-2 unsur var. İlk kalkışta çok zorlanıyor. İkincisi de arka frenler kampana olduğu için kaygan zeminde çok sarıyor. Onun yanında konforu iyi, virajlarda korkutmuyor ama ani manevralarda yüksekliği gereği salınım hissediliyor. Kalkış haricinde çok iyi gidiyor. 4 cam otomatik olması çok iyi, kliması çok hızlı soğutuyor.
 
Partner tepee zenith paket ama yanlış hatırlamıyorsam zenith paketin ruhsatı kamyonet olarak geçiyordu otomobil ruhsatlilar active paket olarak satılıyordu
 
Caddy listede yok ama bence aile ve ticari kullanıma oldukça uygun bir araç biz 2008 1.9TDI ve 2013 1.6TDI olanlardan memnun kalmıştık haricen 2005 1.8 TDCI Connect kullanıyoruz ama Caddy kadar medeni olduğunu söylemem. Eğer düşünürseniz bir önceki kasa comforlinelarda oldukça iyidir. Bu kıstaslarda Connect ve Caddy tercih edilesi geliyor. İlanda ki araçta da sadece park sensörü değişimi isteyebilirsiniz haricen sınıf gereksinimlerini karşılar.
 
Son düzenleme: