danger1905

Asfalt Kurutucu
7
34
Marka
Yok
Arkadaşlar aile arabası olarak kullanılacak bir ticari bakıyorum. Önemli olanlar şunlar..

Model yılı olarak 2014-2016 arası olanlar. Para limiti yok gibi ama 70-80 i aşmamaya bakıyorum

1- Yakıt mümkün mertebe düşük
2- Sürüşte konfor virajlarda korkutmayan
3- Herhangi bakım masrafında düşük veya orta maliyet

Bunları baz alarak araç baktığımda

Citroen Berlingo
Peugeot Partner
Ford Connect ( corruer olmaz çekişi iyi değil )

Yada sizin bunu al dediğiniz ne var??
 
Konuyu açtıktan sonra bir süre unuttum. Aklıma gelince gördüm tek tek okudum. Alıntılayarak toplu cevaplıcam.


Maliyeti az olsun yakıtı az olsun alırken de uygun fiyata alayım derseniz Partner ve Berlingo bakmanız lazım 50-65 arasına km ye göre bulursunuz az yakar yaklaşık 6 lt ve bakımları da uygundur sağlamdır konforu yeterlidir virajlarda korkutmaz aileye uygundur özellikle cam taVanlı dolu versiyonları gayet ferah ve koltukları da konforlu mutlu eder.
Param var derseniz de her konuda Connect daha iyidir konforu binek gibidir virajlarda baya iyidir fakat alırken yaklaşık 20.000 daha pahalıdır 2.elde ilan azdır kovalamak gerekir yoksa temizlerin piyasası 85-90 satıcısı inmez alıcısı da olmaz ama 90 yazarlar yani ilan kovalamak lazım
Özeten Berlingo ve Partner asla üzmez fakat Connect daha premium dur tabi fiyatida öyle. Tavsiyem bütçenize göre hareket edin paranız varsa Connect alın

Eniştemde berlingo var 2011 onu kullandığım için yöneldim. Sonra baktım ki partner da aynı birebir. İkisi arasında gidip geliyorum. Yakışıklılığı 2015 üstünde partnerın daha güzel gibi. He ama tabi son dediğin olarak Connect olayına ilerleyen durumlar belirleyebilir. Ailece işi sağlama alıp çalışırsak toplu kısa sürede güzel para gelir o zaman tartışmasız düşünürüm connecti. Hem otomatiği de var :D


Dobloyu önermek isterimde sadece net olarak 2 numaraya uyar kendileri 3 numaraya da biraz yakındır parçadan parçaya değişikliği çok büyük :)

Yakıtı düşük bir araç bulamazsınız , yakıtı siz düşürürsünüz , çünkü haa bana berlingo al dediler yakıtı düşük diye gazı döşemeye sokup çatır çutur vites atarak giderseniz 13 litre ortalama olur :D Ben 2.0 doblo ile şehir içi 5.5-6 litre ortalama ile gezebiliyorum , dikkat etmesem 11 yakarım herhalde , her şey sürücüde biter yakıt konusunda :D

Doblo aslında iyi fena bir araba değil. Bende fiat markasından sıkılmaya başladığım için pek yanaşmak istemedim. Rakiplere göre baktığımda araba boş hissi veriyor. Kadrajından tut konsola kadar sanki hep aynı gibi. He 1.3 motordan dolayı eminim hepsinden daha az yakıyor ki aslında gerçek bir ticari bence. çünkü doldurunca yakacağını düşünürsek ticaret yapan için avantajlı olur.

Yaklaşık 2-2.5 ay önce 2018 banttan iniş 2019 trafiğe çıkış 0 berlingo aldık. Bizimde aradığımız şartlar düşük yakıt tüketimi ve düşük yürütme maliyetleri olan, yük taşımak için tabiri caizse eşek niyetine bir araba almaktı. Şuan güncel olarak 7.500 kilometre civarında. Gerek kullanıldığı yer olsun gerek kullanılış şekli olsun rodaj dahil genel olarak devirli kullanılıyor diyebilirim. Buna rağmen (tabii ki istanbula gelince) şuan maksimum gördüğümüz değer 6.5L. Günlük kullanımda zonguldakta (kısa mesafeler arası sık sık stop edip çalıştırmalı, köy-ilçe arası ve yük taşınacak şekilde) 6.2 L ile geziyor. İlk 15.000 kilometreden sonra bu tüketimin daha da düşüş yaşayacağını biliyoruz. Şuan bile yakıt konusunda memnunuz. Motorun 2.000 devir altında turbo lagı var ama genel olarak 120 ye kadar tarmin edici ivmeleniyor. 2-3 hafta içinde 9-10.000 bakımına girer bakım maliyetlerini de paylaşırım. Ayrıca boş donanım olmasına rağmen hız sabitleyici, yağmur sensörü,far sensörü,bluetooth, arka park sensörü(sanırım bu opsiyonel emin değilim)ve lastik basınç ikazı gibi temel konfor ögelerinin bir çoğunu sunması aldıktan sonra beni şaşırtmış ve mutlu etmişti.
Yol tutuş hakkında; arabanın yayları uzun ve yumuşak eğer boş donanım alırsanız 206 65 15 lastikle geliyor helva kıvamında yolculuklar yapılabiliyor :) Tavsiyem dolu donanımı almanız onda taban genişliği fazla, yanak yükseliği daha Kısa bir ölçü kullanılıyor.
Özet olarak berlingo tam görev adamı. Gözünüzü boyayacak süslü oyuncakları, kalitesiyle öne çıkacak meziyetleri yok. Ama az yakıyor , iyi yük çekiyor, görevi neyse onu yerine getiriyor. Kesinlikle öneririm.

Bak bu boş olmasına rağmen doluluğu çok iyi oluyor. Çok sevilen şeyleri koymuyorlar sonra oydu buydu derken en üst full pakete bakıyosun. O konuda güzel. Benim bu partner ve berlingo arasında kaldığım bir konu var aslında. Aracın 6 vites olmasını isterim ben asıl.( yazdıktan sorna farkettim BlueHDİ olanlar zaten 6 vitesmiş ) Neden dersen sanki yakıt konusunda bir nebze daha iyi oluyor. Birde blue hdi olanlar sanırım. Genel olarak da anlattıklarına gelirsek beni ikna eden yorum bu bence. Bir connect güzel fakat isim mi yapmış nedir bilmiyorum fiyatları yüksek. Şuan olmasa da 1-2 sene içerisine almayı planlıyoruz. Ama gel gör ki 2019 olarak çıkan yeni Rifter. Beni öyle bir vurdu ki arabaya binmeden özelliklerini ezberledim. He fiyata gelince yuh dedim :D Gene kaldık eskilere dercesine bakınıyorum. Devamlı bir Parner birde Berlingo ya bakıp duruyorum. Aslında aynı araçlar motor da ama şöyle bir 1.5 BlueHDİ 6 vitesin tadından yenmez. Bu arada senin araçta start stop özelliğide varmı ?

kangoo yokmu seçeneklerde efsane 1.5 dci ::)

bu araçlar eskiden hafifti virajda korkutuyordu. Şuan ağırlığı artmış ama görünüm iç dizayn diğerlerine göre düşük puanlı bence ya :D


Ah bunların fiyatları yokmu orası beni yakan en kötü durum

Doblo kullanıcısı olarak söylüyorum. Eğer binek olarak kullanılacaksa Connect, ama ticari kullanılacaksa Doblo öneririm. Connect çok konforlu ve yol tutuşu çok iyi ama hem alçak hem de yüke Doblo kadar gelmiyor. Doblo'da beğenmediğim 1-2 unsur var. İlk kalkışta çok zorlanıyor. İkincisi de arka frenler kampana olduğu için kaygan zeminde çok sarıyor. Onun yanında konforu iyi, virajlarda korkutmuyor ama ani manevralarda yüksekliği gereği salınım hissediliyor. Kalkış haricinde çok iyi gidiyor. 4 cam otomatik olması çok iyi, kliması çok hızlı soğutuyor.

Biz aile için düşünüyoruz zaten. Yük fazla taşımıyoruz öyle ev taşıma olursa felan. Hatta şu linki de bırakayım da bir bak mevcut PAlio Weekend i ne hale sokmuşum :D

54028993_2362465673764295_2427292701385818112_o.jpg


Partner tepee zenith paket ama yanlış hatırlamıyorsam zenith paketin ruhsatı kamyonet olarak geçiyordu otomobil ruhsatlilar active paket olarak satılıyordu

Valla en üst model olsun diye bakmasamda cam tavanlı ilk tercihim. Kamyonet geçmesini pek önemsemiyorum. Zaten radara gireceğimiz hız hususi ruhsatlılarla aramızda 10-20 km fark var ki radarı görünce zaten mevcudun da altında gidiyorum :D Onun harici her sene muayene ama olsun değer. Söylenene göre yeni yasa ile hususiye çevrilcek deniyor ama bakalım.

Caddy listede yok ama bence aile ve ticari kullanıma oldukça uygun bir araç biz 2008 1.9TDI ve 2013 1.6TDI olanlardan memnun kalmıştık haricen 2005 1.8 TDCI Connect kullanıyoruz ama Caddy kadar medeni olduğunu söylemem. Eğer düşünürseniz bir önceki kasa comforlinelarda oldukça iyidir. Bu kıstaslarda Connect ve Caddy tercih edilesi geliyor. İlanda ki araçta da sadece park sensörü değişimi isteyebilirsiniz haricen sınıf gereksinimlerini karşılar.


Aga bence Caddy i hiç katmayalım. Evet güzel kullandım gidiyor 195 i gördüm ama o araç maliyetli :D woswosların tuzu çok diye bilirim :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: furkankaya585597
Çok uzun olduğundan alıntılamıyorum ama kamyonet ruhsatın bir dezavantajı da vergisi. Hesaba katın bunu da ama alırken vereceğiniz para artar otomobil ruhsatlıda tabi
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Panelvanın sınırı neki :D otomobilin 110 olduğu yerde 90 değil mi

Vergi dediiim panelvan vergisi zaten aynı şartlardaki otomobilden yüksek değil mi

Otomobilin 110 olduğu yerde 100 hız sınırı :)

Benim 6 aylık vergim bindirilen zamlarla şu an 686 tl , otomobil olarak ödeseydim 944 tl olacaktı , 2018 den sonra tescili olsaydı 1.038 tl olacaktı :D bence avantajlı :D
 
Otomobilin 110 olduğu yerde 100 hız sınırı :)

Benim 6 aylık vergim bindirilen zamlarla şu an 686 tl , otomobil olarak ödeseydim 944 tl olacaktı , 2018 den sonra tescili olsaydı 1.038 tl olacaktı :D bence avantajlı :D
Allah allah bizde 2010 Doblo var senden çoktu sanki vergisi. Otomobile 110 olan yerde 102yle ceza da yedim niye öyle o :D kasa değişince sınıf da mı değişti

Edit: senin araba 2.0 tabi ben onu atladım :D1.3 olunca otomobil daha ucuza gelir mtv de. 1.6 dan emin değilim bakmak lazım
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Allah allah bizde 2010 Doblo var senden çoktu sanki vergisi. Otomobile 110 olan yerde 102yle ceza da yedim niye öyle o :D kasa değişince sınıf da mı değişti

Vallahi bilmiyorum otobanda 120 ile çok radar geçmişliğim var herkes tabana kadar fren yaparken ben güle güle cahiller sınırları bilmiyorlar diye geçip gidiyordum :D birde ben 2000 CC vergisi ödüyorum :)
 
Allah allah bizde 2010 Doblo var senden çoktu sanki vergisi. Otomobile 110 olan yerde 102yle ceza da yedim niye öyle o :D kasa değişince sınıf da mı değişti

Edit: senin araba 2.0 tabi ben onu atladım :D1.3 olunca otomobil daha ucuza gelir mtv de. 1.6 dan emin değilim bakmak lazım
Vallahi bilmiyorum otobanda 120 ile çok radar geçmişliğim var herkes tabana kadar fren yaparken ben güle güle cahiller sınırları bilmiyorlar diye geçip gidiyordum :D birde ben 2000 CC vergisi ödüyorum :)
Sonradan editledim görmemişsin vergiye ayıktım :D limit konusunu bilmiyorum ama fiorinoyla da 105 gibi bi hızla yemiştik dobloyla da 102yle yedim abim önümde 130la otomobille yemezken :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Sonradan editledim görmemişsin vergiye ayıktım :D limit konusunu bilmiyorum ama fiorinoyla da 105 gibi bi hızla yemiştik dobloyla da 102yle yedim abim önümde 130la otomobille yemezken :D

Vallahi bilemiyorum :D ben kuralları net okurum ona göre yolda sürerim nazar değmesin şimdi de yemedim yani kolay kolay :D

Ne vergisi ne hız sınırı :D sıka sıka giden g30 kasa 520i nin arkasına yapışıp yol istedin mi adamın sana attığı bakış yeter :D az şirket araçları üzmedik :D ne golfler a3ler daha neler neler ağladı Adana Aksaray yolunda :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Connect evet daha pahali ama şimdi hakkını yemeyelim her konuda daha iyi. Daha konforlu daha iyi yol tutuyor aynı yakıyor iç mekan göreceli ama bence daha iyi nesil olarak daha yeni gibi vs.
 
Connect evet daha pahali ama şimdi hakkını yemeyelim her konuda daha iyi. Daha konforlu daha iyi yol tutuyor aynı yakıyor iç mekan göreceli ama bence daha iyi nesil olarak daha yeni gibi vs.

Tabi ki. Ama işte alıp 2.el satanlar da sanki mercedes bmw satar gibi en üst fiyata koyuyor. Bazıları aldığı fiyatın da üstünde. Abartanlar olmasa alınır :D
 
Bu postun ilk sayfasında yorumlarım mevcut. Şuan aktif olarak kullanıyoruz. 2.5 ay önce 0 aldık şuan 8.300 olmak üzere
Yorumunuzu gördüm ama farklı araç gibi algılamıştım.

Partner ile Berlingo donanımlarda da bire bir aynı mı?
Zenith dediği boş donanım mı oluyor (pek boş gibi durmuyor)?
Siz 100bg yazmışsınız, ilandaki araçta 115bg yazıyor.
 
Bak bu boş olmasına rağmen doluluğu çok iyi oluyor. Çok sevilen şeyleri koymuyorlar sonra oydu buydu derken en üst full pakete bakıyosun. O konuda güzel. Benim bu partner ve berlingo arasında kaldığım bir konu var aslında. Aracın 6 vites olmasını isterim ben asıl.( yazdıktan sorna farkettim BlueHDİ olanlar zaten 6 vitesmiş ) Neden dersen sanki yakıt konusunda bir nebze daha iyi oluyor. Birde blue hdi olanlar sanırım. Genel olarak da anlattıklarına gelirsek beni ikna eden yorum bu bence. Bir connect güzel fakat isim mi yapmış nedir bilmiyorum fiyatları yüksek. Şuan olmasa da 1-2 sene içerisine almayı planlıyoruz. Ama gel gör ki 2019 olarak çıkan yeni Rifter. Beni öyle bir vurdu ki arabaya binmeden özelliklerini ezberledim. He fiyata gelince yuh dedim :D Gene kaldık eskilere dercesine bakınıyorum. Devamlı bir Parner birde Berlingo ya bakıp duruyorum. Aslında aynı araçlar motor da ama şöyle bir 1.5 BlueHDİ 6 vitesin tadından yenmez. Bu arada senin araçta start stop özelliğide varmı ?
Bizim ki bluehdi motor ama 6 ileri değil. Bu konu hakkında da daha dün akşam fikrim oluştu aslında. Dün akşam istanbul avrupa yakasının birçok ilçesinde aracı sıktım. 4 ve 5. Viteste araba baya hantal kalıyor. Devirlenme de baya isteksiz. O yüzden 6. Vitesi koymamaları isabet olmuş. Benim aracımda start&stop özelliği de yok. 120lik versiyonlarda var mı bilemiyorum
 
Yorumunuzu gördüm ama farklı araç gibi algılamıştım.

Partner ile Berlingo donanımlarda da bire bir aynı mı?
Zenith dediği boş donanım mı oluyor (pek boş gibi durmuyor)?
Siz 100bg yazmışsınız, ilandaki araçta 115bg yazıyor.
Aslında birebir aynı araçlar. Tabi donanım olarak bilemiyorum, attığınız ilandaki özellikleri bulunduran bir berlingo görmedim ben açıkçası. Zenith donanım berlingoda yok sanırım full donanım olarak geçiyor zenith. Berlingoda full karşılığı selection. Ayrıca bildiğim kadarıyla 1.6 115lik motor berlingoda kullanılmadı. 1.6 100 ve 120 olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. Daha öncesinde de 92 beygirlik motor kullanıldı diye biliyorum.Donanım olarak SX,SX Adventure pack,Selection olmak üzere 3 donanım var. Benim kasa 2 sefer makyaj gördüğünden dolayı hangi donanım hangi zaman hangisine (berlingo-partner) geldi bilmek biraz zor açıkçası.
 
Son düzenleme:
Aslında birebir aynı araçlar. Tabi donanım olarak bilemiyorum, attığınız ilandaki özellikleri bulunduran bir berlingo görmedim ben açıkçası. Zenith donanım berlingoda yok sanırım full donanım olarak geçiyor zenith. Berlingoda full karşılığı selection. Ayrıca bildiğim kadarıyla 1.6 115lik motor berlingoda kullanılmadı. 1.6 100 ve 120 olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. Daha öncesinde de 92 beygirlik motor kullanıldı diye biliyorum.Donanım olarak SX,SX Adventure pack,Selection olmak üzere 3 donanım var. Benim kasa 2 sefer makyaj gördüğünden dolayı hangi donanım hangi zaman hangisine (berlingo-partner) geldi bilmek biraz zor açıkçası.
Motor seçenekleri her iki markada da aynen mevcut fark olarak Citroen 100 ps lik motoru en üst paketle sunarken Peugeot en üst pakette yani Zenith de sadece 120 lik versiyonu sunuyor yani Dolu ise kesin 120 lik motor kullanılıyor. Marka imajı nedeniyle Peugeot ufak bir tık daha dolu fakat Citroen de rahat koltuk opsiyonunu her pakette sunuyor.
Yani yurtdışında Citroen in konfor Peugeot un bir tık daha premium imajı olduğu için burada da onlar devreye girmiş ama çok çok az bir fark. Citroen cam tavanı en üst pakette opsiyon sunarken Peugeot fiyata ekleyip zenith de standart yapmıştı o nedenle yolda daha fazla Cam tavanlı full Peugeot var ki gerçekten güzel bir opsiyon.
Eskiden 92 ve 115 lik 1.6 HDi lar vardı son yilinda 100 ve 120 lik Blue HDi olarak yenilendi 1 sene satıldı yeni kasa lar geldi o nedenle ilan az. 120 lik versiyon 6 ileri diğerleri 5 ileri. Zaten Connect e göre eksik görülen bir şey de 115 lik motorda 5 ileri kullanılması idi.
İlandaki araç motor makyajindan önce 2017 o nedenle 115 lik 5 ileri olan en full zenith paket fiyati da 75.000 aynı aracın 2018 120 lik 6 ileri olanı 85-90 arasına satılıyor Berlingo yada Partner in Connect den baya ucuz görünme sebebi de aslında bu. 2017 model bir Connect 95 e satılıyor ama hem daha dolu daha iyi hem de 6 ileri. Yani aynı şanzıman özelliğinde Peugeot alınca o da pahalı sadece daha uygun versiyonları da var tıpkı Connect in 95 lik 5 ileri Delux paketi olduğu gibi ki Delux paket de sıfır alırken 20.000 daha ucuza satılıyor.
Şahsen ya boş paket ki aslında yeterli donanımlar varmiş almak yada en azından motor makyajı olmayan dolu versiyonu almak lazım. Motor makyajı olan 6 ileri versiyonu alıp da 90 verdikten sonra gidip Connect almak çok daha iyi.

Uzun oldu mazur görün ama şunu da yazayım. Connect titanium 75 e satılırken Zenith yani connect gibi en dolu Partner 62 ye satılıyordu. Yani aslında ikinci elde aldığı fiyati yazan Connect sahipleri varken aynı zamanda Partner sahipleri de var ikisi de daha uygun olabilir fakat ikisinin de sıfıri ve piyasa ile kıyaslayınca ticariler vergi avantajı ile hala çok cazip
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal