Direksiyonumu Nasıl Geliştirebilirim?

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
18 YAŞINDAYIM DİREKSİYONUMU NASIL GELİŞTİREBİLİRİM ?
 

EkremCem

Ekrem Cem
Senkromeççi
Stage 1
25 Nis 2020
12
13
70
27
ESKİŞEHİR
Marka
Fiat
Pratikle otomobili limitlerde ama tehlikeden kaçınarak deneyerek yapabilirsin en doğru yer pist
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Varsa maddi imkanın kesinlikle bir direksiyon setiyle simülasyon oyunları oynamaktır. Trafikte araç kullanarak da zaman içinde gelişirsin ama hem uzun sürer hem de trafiğe açık alanda yapılabilecek şeyler kısıtlı. Piste çıkacak durumun yoksa ki şartlar ve maddi durumun yerinde olsa bile düzenli ve sık yapılabilecek bir şey değildir, en iyi yol direksiyon setidir. İnsanlar fark etmezler ama bu simülasyonlarla ciddi pratik kazanılıyor.
 
Son düzenleme:

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Kartingten başla, bi tane ucuz araba bulup suyunu çıkar, videolar izle, bilen birinin yanına otur onu izle.

Bide acele etmeden sakin öğrenmeye çalış, üzerine hep azar azar koyarak git, bir anda 100le lift off yapıp yanlamaya çalışırsan yaşama şansın yok 30la yap 40la yap mesela, hatta gerekirse virajda bile yapma düz yolda gaz kesip arabanın ne yaptığını anlamaya çalış. Abartınca makineler affetmiyor.
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Kartingten başla, bi tane ucuz araba bulup suyunu çıkar, videolar izle, bilen birinin yanına otur onu izle.

Bide acele etmeden sakin öğrenmeye çalış, üzerine hep azar azar koyarak git, bir anda 100le lift off yapıp yanlamaya çalışırsan yaşama şansın yok 30la yap 40la yap mesela, hatta gerekirse virajda bile yapma düz yolda gaz kesip arabanın ne yaptığını anlamaya çalış. Abartınca makineler affetmiyor.
Fren, gaz, motor freni falan düz yolda deneye deneye alışmalısın, tam performans hızlanıp belirlediğin bir noktada limit frenle durmaya çalışabilirsin.
Şanzıman fren kontrolünü öğrenirsin virajdakine benzer işleri yapmış olursun, motorun devrini üstte sabit tutabilmeyi öğrenirsin ve düz yol olduğundan başına bi iş de gelmez.

İlk önce motor frenini çözmeye çalışırsan aslında çok fazla şeyi kafanda otırtmuş olursun, mesela virajda limit hızda motor freninde olmazsan araba dönmez sürekli kayar ama normal frende de dönmez bunun neden olduğunu çözdüğün an çok aşama atlamış olursun diye düşünüyorum. çünkü aslında bütün olay bir ağırlığı farklı şekillerde dengede tutmakla ve lastik üzerindeki farklı kuvvetleri yönetmekle alakalı.

Bu kanalda baya bir şey bulabilirsin
 
Son düzenleme:

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Başlangıçta hızlı sürmeyerek. Önce arabanın nasıl kullanıldığını öğrenip arabayı tanımak önemli. Araba sürmeyi öğrenmenin en iyi yolu tek başına çıkıp araba kullanmaktır. Mümkünse virajlı ve sakin bir yolda. Acemi olduğunu varsayarak dikkatli olmanı ve deneyimli şoförlerden daha düşük hızlarda virajlara girmeni öneririm. Onun dışında evdeki deneyimli şoförlerin araba sürmesini izlemek de işe yarıyor. İnternetten video izleyip gaza gelmektense babayı izleyip yavaş sürmek daha güvenli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bu yazmakla bitmez bence. Her şeyden önce ne kadar tecrüben var bilmiyorum ama bilgi ve pratik sahibi olmadan direksiyona geçip sol ayak freni - virajda ağırlık transferiyle arkasını kaydırmak gibi ileri sürüş becerileri gerektiren uygulamalara girişmek hayatında denize girmemiş birisinin okyanusta yüzmeye çalışmasına benzer.Benim fikrim 2.el bir Logitech DFGT veya G27 alıp Assetto corsa gibi simulasyonlarda aracın temel dinamiklerini (ağırlık transferi-gövde salınımı-doğru fren-kontra vb.) en azından teoride oturtman. Daha sonra tur süresi ölçülen go-kart pistlerinde kendini geliştirmeye bak derim. Ülkemizde iyi otomobil kullanmak demek bazı insanlar için caddede drift yapmak, makas atmak, saçma sapan yerlerde el freni çekmekle eş değer. Sürüş becerisi pistte ölçülür, TEM de yapılan apaçiliklerle veya yüksek hız denemeleriyle değil.Ha pistte iyi süre yapan biri trafikte iyi araba kullanan biri olmayabilir. İki alanın amaçları, becerileri tam olarak aynı değil. Bir şey daha ekleyeyim, günlük hayatımızda trafikte karşılaşabileceğimiz tehlikelerde otomobile iyi bir şekilde müdahale edebilmek için düşünerek değil reflkslerimizle hareket etmemiz gerekir. Örneğin ABS olmayan bir araçta ani bir durumda panikle fren pedalına abanmak çok kötü sonuçlar doğurabilir. Bunun yerine kontrolü kaybetmeden, paniklemeden limit fren yapmak doğru olandır. Bu gibi becerileri içselleştirmenin yolu da simulasyonda ve boş yollarda bol bol pratik yapıp beynin-vücut koordinasyonunu sağlamaktan geçer. Savaş sanatları-dövüş sporlarında da benzer mantıkla çalışılır, sokakta dahil olduğunuz beklenmedik bir şekilde gelişen ve yüksek adrenalin salgılanan ortamlarda düşünerek plan yaparak hareket edemezsiniz. İlk kıvılcımdan sonra bütün olay vücudun refleksleri ve yetkinliğine bağlıdır.
 

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Abilerim müsait bi alan buldum heel and toe ve sol ayak freni antremanlarına başlayacağım İnşAllah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sefa

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Bu yazmakla bitmez bence. Her şeyden önce ne kadar tecrüben var bilmiyorum ama bilgi ve pratik sahibi olmadan direksiyona geçip sol ayak freni - virajda ağırlık transferiyle arkasını kaydırmak gibi ileri sürüş becerileri gerektiren uygulamalara girişmek hayatında denize girmemiş birisinin okyanusta yüzmeye çalışmasına benzer.
Aynen durum bu işte, öncelikle akıcı bir şekilde araba sürmeyi öğrenmek gerekiyor.

Benim ilk alıştığım şey az fren kullanarak arabayı yürütmek olmuştu sonrasında da debriyaj-vites-motor devrini tam analiz edebilmek, duyabilmek olmuştu. Vites değiştirirken sarsmamaya çalışmak, arabanın en sarsıntısız ve en sessiz haliyle en az frenle aktif yürütebilmeye çalışmak olmuştu. Bunları başarabildikten sonra gazlamaya, limitlere ulaşmaya çalışmaya başlamıştım.

Ayrıca öncelikle çizgi dönmeyi öğrenmek lazım, temiz çizgi dönmeyi öğrendikten sonra lift off gibi işlere girişilebilir. Keza ikisini de yapabilen biri olarak bana sorarsanız arabanın limitinin sonuna doğru temiz bir şekilde çizgi dönebilmek çok daha keyifli ve güzel.

Lift off öğrenmek için bence başlangıçta yavaş hızda el freni çekerek başlayın ki arabanın kayınca ne tepki vereceğini yada senin ne tepki verdiğini görebilesin. Ardından el freni kullanmayı bırakıp 2. vites orta-üst devirlerde geniş hafif virajlı yolda yada kavşakta gaz keserek tatlı tatlı gelmeler ile öğrenilebilir. Bunların hepsinin özellikle kapalı yerlerde, mesire alanı yada boş sahil gibi yerlerde öğrenilmesi de milletin ve senin can güvenliği için çok önemli, ayrıca başına gelebilecek bir olumsuzlukta direkt suçlu olacağını da unutma.

Abilerim müsait bi alan buldum heel and toe ve sol ayak freni antremanlarına başlayacağım İnşAllah.
Heel and toe ve sol ayak freni en zor tekniklerden ve kullanır mısın veya ihtiyacın olur mu bunu bilemedim, öncelikle sürüşünü ilerletmelisin.

o teknikleri kullanmanı gerektiren bir araban varsa zaten geçmiş olsun, normal bir arabayla ilk onları yapmaya çalışıyorsan da kesin patlarsın bir yerde net.
Bu yaklaşım da yanlış, bir işi öğrenmeye çalışan birini o işten korkutmak olur ki bu tamamıyla yanlış. Kesin patlarsın diye bir durum da yok, 18'li yaşlarda iken biz de saçma sapan işler yaptık ancak patlamadık. Yani illa bir hata yaptıysan bu ölümcül hemen orada patlarsın diye bir durum yok, riski yüksek, kaza yapma riskin çok yüksek denilirse daha iyi olur.
 
Son düzenleme:

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Aynen durum bu işte, öncelikle akıcı bir şekilde araba sürmeyi öğrenmek gerekiyor.

Benim ilk alıştığım şey az fren kullanarak arabayı yürütmek olmuştu sonrasında da debriyaj-vites-motor devrini tam analiz edebilmek, duyabilmek olmuştu. Vites değiştirirken sarsmamaya çalışmak, arabanın en sarsıntısız ve en sessiz haliyle en az frenle aktif yürütebilmeye çalışmak olmuştu. Bunları başarabildikten sonra gazlamaya, limitlere ulaşmaya çalışmaya başlamıştım.

Ayrıca öncelikle çizgi dönmeyi öğrenmek lazım, temiz çizgi dönmeyi öğrendikten sonra lift off gibi işlere girişilebilir. Keza ikisini de yapabilen biri olarak bana sorarsanız arabanın limitinin sonuna doğru temiz bir şekilde çizgi dönebilmek çok daha keyifli ve güzel.

Lift off öğrenmek için bence başlangıçta yavaş hızda el freni çekerek başlayın ki arabanın kayınca ne tepki vereceğini yada senin ne tepki verdiğini görebilesin. Ardından el freni kullanmayı bırakıp 2. vites orta-üst devirlerde geniş hafif virajlı yolda yada kavşakta gaz keserek tatlı tatlı gelmeler ile öğrenilebilir. Bunların hepsinin özellikle kapalı yerlerde, mesire alanı yada boş sahil gibi yerlerde öğrenilmesi de milletin ve senin can güvenliği için çok önemli, ayrıca başına gelebilecek bir olumsuzlukta direkt suçlu olacağını da unutma.


Heel and toe ve sol ayak freni en zor tekniklerden ve kullanır mısın veya ihtiyacın olur mu bunu bilemedim, öncelikle sürüşünü ilerletmelisin.


Bu yaklaşım da yanlış, bir işi öğrenmeye çalışan birini o işten korkutmak olur ki bu tamamıyla yanlış. Kesin patlarsın diye bir durum da yok, 18'li yaşlarda iken biz de saçma sapan işler yaptık ancak patlamadık. Yani illa bir hata yaptıysan bu ölümcül hemen orada patlarsın diye bir durum yok, riski yüksek, kaza yapma riskin çok yüksek denilirse daha iyi olur.
Mesaj alındı, teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

ezkimopolice

Baybars Öztürk
Düz Yol Gazcısı
11 May 2020
6
82
110
49
Istanbul
Marka
Seat
- Sokakta, trafiğe açık yollarda heel and toe gerektirecek kadar limit gitmeyi düşünüyorsanız, şu veya bu şekilde patlarsınız.
- Sokakta, trafiğe açık yollarda lift off ile viraj döneyim, scandinavian flick ile yanlayayım gibi bir düşünce varsa, şu veya bu şekilde bir kazaya karışırsınız.
- Sokakta hızlı gitmeyi öğreneyim, piste hazırlık olsun gibi bir düşünceniz varsa, çizgi, fren, viraj hızı vs. pist ortamı ile sokak apayrı mevzular olduğundan gene bir işe yaramaz.

Off-road ve pist üzerinde sayısız kaza, takla ve kupadan sonra şunu açıkça söyleyebilirim ki, sokak için en emniyetli gelişim bir ileri sürüş tekniği çalışmasına katılmak. Limit gitmediğiniz ama limit gerektiren durumlarda (önünüze araç çıktı, köpek fırladı, lastik patladı, aquaplanninge girdiniz vs.) daha önceden benzer bir tecrübenin çalışılmış olması çok çok olumlu.

Sokakta limit gidilmez. Sokakta heel and toe nedir allahaşkına.
 

man28

Asfalt Kurutucu
4 Haz 2019
103
41
695
34
Marka
Volvo
Benzer bir durum bende de var ama ben öyle hill toe yapayım kaydırayım derdim yok. Evet akıcı araç kullanıyorum Sadece bir virajda araç kayarsa atıyorum arkadan veya önden, ne yöne kayacağını veya nasıl tepki vereceğimi bilmiyorum. Bunu da hiç test etmedim açıkcası bazı virajlara hızlı girdim boş yerlerde hani böyle bir durumla karşılaşırsam ne yapmam gerek diye ama naptıysam araba kaymadı :D çok da hızlı girip iyice kontrolü kaybetmek istemedim.
 

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Benzer bir durum bende de var ama ben öyle hill toe yapayım kaydırayım derdim yok. Evet akıcı araç kullanıyorum Sadece bir virajda araç kayarsa atıyorum arkadan veya önden, ne yöne kayacağını veya nasıl tepki vereceğimi bilmiyorum. Bunu da hiç test etmedim açıkcası bazı virajlara hızlı girdim boş yerlerde hani böyle bir durumla karşılaşırsam ne yapmam gerek diye ama naptıysam araba kaymadı :D çok da hızlı girip iyice kontrolü kaybetmek istemedim.
Bende de kaydırma gibi bi derdim yok ama severim..
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım