Dizel arabayı yüksek vites ile kullanmanın etkisi nasıl olur?

Lastik33

ahmet
Senkromeççi
10
24
Marka
Citroen
Hayırlı akşamlar,

Citroen 1.6 bluehdi dizel otomatik motorlu araca bugün özel yazılımla 120 beygir olan gücü 145e arttırdık

Araç şu an yüksek vites mantığında çalışmaya başladı , henüz 40-60 hız arasında 4.-5. Vitese geçiş yapıyor

Bu tarzdaki kullanımın etkisi ne olur , zararı ya da faydası olur mu?

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Dizel aracı çoğunlukla, sıklıkla düşük devirde yüksek vitesle kullanmak dpf tıkanmasına, kurumlanmaya sebebiyet verebiliyor. Ama özellikle belli km'lere gelmiş araçlarda sıklıkla yüksek devir çevirerek de kullanmak, zaman içinde zayıflayan parçaların daha kolay aşınmasına ve sorun çıkarmasına sebep olabiliyor. Örneğin motor soğutma suyunda kaçaklar görülmesi gibi. O sebeple dizel bir aracınız varsa, hele ki yazılımlıysa ne sıklıkla düşük devirde ne de sıklıkla yüksek devirde kullanmak yerine ikisi arasında, dengeli bir sürüş yapmak gerekiyor. Ayrıca yazılımlı aracın motor içi sıcaklığı, stok haline göre daha da yükselecektir. O yüzden sıcak havalarda motoru çok sıkmadan, zorlamadan kullanmaya çalışın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Lastik33
Kurum birikimi, motor içi ısı artışı - gizli hararet de derler, buna bağlı motor içi hasarlar... dizel araçlar düşük devri sevmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Lastik33
Fiat Egea'larda da benzer bir sorun var, saçma sapan bir eco tuşu koymuşlar araba sürekli vites yükseltiyor ani güç istediğimizde vites düşüremiyor saçma sapan kafa sallıyor. Eco modu kapatınca olması gerekenden yüksek devirde vites atıyor tam bir rezalet
 
  • Beğeni
Tepkiler: Lastik33
Bir şey olmaz , fakat şöyle bir şey var ki , dpf/egr+kurum(motor kurumları) problem kolega :D Arada uzun yol yapılıyorsa araçla yada çevre yolu otoyol gibi yollar ortalama 15 km üzerinde kullanılıyor araca gaz basılıyorsa sorun yok , ama sürekli dur kalk trafik kısa mesafe sürüşler örneğin iş ev iş ev gibi bir rota varsa motor tam ısınmadan kontak kapatılacak mesafelere seyahat ediliyorsa sıkıntı. Yoksa zaten dizelin meselesi torku alt devirlerde verip aracı rahat yürütmek ortalama 2-25 devir arasında vites değişip yola devam etmeni sağlamak :)
 
Dizel aracı çoğunlukla, sıklıkla düşük devirde yüksek vitesle kullanmak dpf tıkanmasına, kurumlanmaya sebebiyet verebiliyor. Ama özellikle belli km'lere gelmiş araçlarda sıklıkla yüksek devir çevirerek de kullanmak, zaman içinde zayıflayan parçaların daha kolay aşınmasına ve sorun çıkarmasına sebep olabiliyor. Örneğin motor soğutma suyunda kaçaklar görülmesi gibi. O sebeple dizel bir aracınız varsa, hele ki yazılımlıysa ne sıklıkla düşük devirde ne de sıklıkla yüksek devirde kullanmak yerine ikisi arasında, dengeli bir sürüş yapmak gerekiyor. Ayrıca yazılımlı aracın motor içi sıcaklığı, stok haline göre daha da yükselecektir. O yüzden sıcak havalarda motoru çok sıkmadan, zorlamadan kullanmaya çalışın.
Saolun hocam
Kurum birikimi, motor içi ısı artışı - gizli hararet de derler, buna bağlı motor içi hasarlar... dizel araçlar düşük devri sevmez.
Şu an sürerken devir hep 2-3 arası
Bir şey olmaz , fakat şöyle bir şey var ki , dpf/egr+kurum(motor kurumları) problem kolega :D Arada uzun yol yapılıyorsa araçla yada çevre yolu otoyol gibi yollar ortalama 15 km üzerinde kullanılıyor araca gaz basılıyorsa sorun yok , ama sürekli dur kalk trafik kısa mesafe sürüşler örneğin iş ev iş ev gibi bir rota varsa motor tam ısınmadan kontak kapatılacak mesafelere seyahat ediliyorsa sıkıntı. Yoksa zaten dizelin meselesi torku alt devirlerde verip aracı rahat yürütmek ortalama 2-25 devir arasında vites değişip yola devam etmeni sağlamak :)
Teşekkürler, dediğiniz gibi artık arada bir devirli kullanmamız lazım inşaallah sorun çıkmaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Aynı motorun 92 beygir gücündeki versiyonunu bir süre kullandık. Yetkili serviste "bakarak" bakım yapıldığı çok belliydi. Üstüne şehiriçinde vites yükselt alçalt uyarılarına göre kullanılmış. Yol bilgisayarına kalsak 1500 devirde vites yükseltip 1200 devirle yürütmemiz lazım. Motorun azami tork aralığı 1750-2500 devir arasında. Düzgün bakım yapılım bu devirlere göre kullanınca 145'i geçmeyen araba 185 görmeye başladı. Yakıt ortalaması 7.5 litreden 5.5 litreye düştü. Güç üretemediği devirlere çıkarıp bağırtmak kadar güç üretemediği devirlere inmenin de doğru olmadığını düşünüyorum.
 
Arabalar hakkında pek bir şey bilmem. Ama bir arkadaşım, Volkswagen Caddy'siyle başka bir şehre gittikten sonra, neredeyse tüm yol boyunca verebileceği maksimum değeri verdi. Ondan sonra motora bir şey oldu. Bu yüzden dizel motorların uzun yolda yüksek hızlarda çok iyi olmadığını düşünüyorum.
 
Arabalar hakkında pek bir şey bilmem. Ama bir arkadaşım, Volkswagen Caddy'siyle başka bir şehre gittikten sonra, neredeyse tüm yol boyunca verebileceği maksimum değeri verdi. Ondan sonra motora bir şey oldu. Bu yüzden dizel motorların uzun yolda yüksek hızlarda çok iyi olmadığını düşünüyorum.
Tam olarak dizelin ideal koşulunu anlatıyorsunuz. Dizel araçlar benzinliye göre daha bir uzun yol dostudur. Ama dizelin bakımsızı da başa dert açmaya benzinliden daha meyillidir. Kapıya dayanmış arızalar uzun yolda sıkınca o kapıyı kırıp gelmişlerdir mevzubahis Caddy'de
 
İyi bakımlış Megane dizel ile 4000 devir üstü gittiğim çok oldu uzun yolda. Beşinci vitesle 200 civarı sürebilmek için bağırtmak gerekiyordu. Satarken motor saat gibiydi. Anahtar kelimeler iyi bakım 👍