dizel mi benzinli mi?

dizel mi benzinli mi?

  • dizel

    Kullanılan: 24 28.6%
  • benzin

    Kullanılan: 60 71.4%

  • Kullanılan toplam oy
    84
Atmosferik tercih edeceksem 2 litre ve yukarısı motor olmalı. Düşük hacim atmosferiğin benim kullanımıma göre bir mantığı yok. Hem yakıyor hem ahım şahım bir performans vermiyor. 2 litre ve üstü atmosferik candır.

Turbo beslemeli motorlarda ise 1.2 130 hp'lik puretech peugeot motoru ve 1.0 ecoboost 140 hp hariç performans anlamında beni memnun edecek bir düşük hacim turbo benzinli olduğunu sanmıyorum. Hatırladığım kadarıyla dizellerden daha iyi performans verebilecek ve onlar kadar az yakabilecek az örneklerden ikisi bu motorlar. Onun haricnde 1.0 tsi ve 1.0 ecoboost 100 - 125 hp aralığı ise saydığım 2 motordan aşağıda bana kalırsa. Dizelden daha uygun maliyette olmaları ve nispeten dizele yakın yakıt tüketimleriyle güzel alternatifler olabilir.

1.4 - 1.5 - 1.6 turbo benzinli motorların çoğunu dizele tercih ederim. Oldukça güçlüler, kullanmaları keyifli, istediğinde dizel kadar olmasa da düşük tüketim de yakalayabiliyorsun. 1.5 ecoboost 200 hp fiesta st'nin 6,5 - 7,5 uzun yol tüketimi tutturabilmesi gibi.

Şuan ne alırsın desen dizel almam. Çünkü artık sıfır fiyatları yakıt parasını amorti etmiyor. Onun haricinde cümlemin başında dediğim gibi düşük hacim atmosferik almam. Bakımlarının ucuz ve lpg montajı yapılabiliyor olması haricinde güncel paralar edecek bir motor değil artık.
 
Son düzenleme:
1.4 TSI 4motion Tiguan'ımız vardı normal kullanımda 12lt yakardı, şuan 2.5 TDI Touareg'le gazlayarak 12lt yaktırıyoruz. Türkiye şartlarında dizel mantıklı yılda 20k üzeri yapılıyor ise. Ancak sıfır araç ve akaryakıt fiyatları öyle bir noktaya geldi ki yakında LPG'nin bile bir özelliği kalmayacak. Bunları geçersek konfor olsun verdiği zevk olsun benzinli tabii.
 
Aracı çok fazla sıkıştırarak kullanıyorum. Atmosferikte 1.6 motorla olmuyor(olurda şu anki araçtan sonra kesmeyecektir), 2 litreyede para yetmez. Turbo benzinlide makas çok açılıyor küçük hacimlede birleşince. Üstüne neredeyse 20.000 km yapıyoruz yıllık üst üste koyunca dizel çok çekici hal alıyor. Hybrid olmadıkça düşük hacim benzinli zor gözüküyor(en azından ayağıma hakim olmayı öğrenmem gerek). Yüksek hacme geçebilecek imkan olsa sırf rafineliğinden dolayı ve alırken hatırı sayılır derecede ucuz olduğundan benzinli seçerim. Bu söylediklerim daha yeni araçlar için geçerli. Eski araçlara bakacak isem yakıta bakmadan sağlam motora sahip bir benzinliyi tercih eder geçerim.
 
4 silindir turbo , 6 silindir V6 ise atmosferik benzinli, I6 ise turbo benzinli , 8 silindir ise atmosferik benzinli

Dizeli sadece land cruiser yada onun gibi cok hantal agir, buyuk boyutlarda bisey dusunuyorsam torkundan dolayi tercih edebilirim o zamanda V6 dizel olur.
 
BMW'nin 20d 190hp dizeli, Amarok'da kullanılan 258hp V6 TDI ve VAG'ın premiumların bazilarında önceden kullandigi V10 TDI'ı hariç dizelleri sevmiyorum. Tork güzel mevzu ve araba basınca daha az yakıyor ama rölantide gar gar gar çalışması ve emisyon değerleri (bunu şattaklığına diyorum hee emisyonu çok sallayan biri değilim :D) beni irite ediyor. Kısacası 2 3 litre fazla yaksın ama yakan benzinli olsun mantığındayım.
 
Benzinli derim ben.
Her ne kadar yaksa da yılda max. 15k km yapan biri olarak dizel alarak hata yaptığımı farkettim yani çok da sorun değil ama yine de keske benzinli alsaydım diyordum bi turbo benzinli güzel olabilirdi.
 
Türkiye de sıkça olan 1,6 atmosferik 125 hp 1,6 132 lik downsize 1,2 1,4 turbo benzinliler ve 1,4 dizel 1,6 dizeli mutemadiyen her hafta kullanıyorum.Her şekilde benzinli arabanın tork bandının genişliği ani tepkileri verdiği haz dizellere fark atıyor.250 torklu dizel diyoruz gidiş 200 torklu benzinli kadar oluyor. O yüzden ancak ve ancak çok km yapan ve cebine önem veren dizel motora geçmeli diye düşünüyorum.
 
Sürekli uzun yolda giderek yılda 30-40 bin km yapılmayacaksa (yani zorunluluk yoksa) kesinlikle benzinli tercih ederim. Dizel motorun eksileri çok fazla. Geç ısınması, soğukken sesi ve sarsıntısı, devir bandının çok kısa oluşu, istediğin devirde istediğin kadar kullanma özgürlüğünün olmaması (malum düşük devirlerde kullanınca tıkanan filtreler), yüksek km'lerde çıkardığı masrafların benzinli araçlardan çok daha fazla olması. Kötü yakıttan kaynaklı arızalarda yine benzinden fazla masraf çıkarması... Yazarken yüzüm ekşidi. Mecbur kalırsam gürültüsüne ve performansına filan bakmayıp en az yakan dizeli seçerim. Çünkü amacı o, bana benzinli gibi sürüş keyfi vermedikten sonra seri olsa ne yazar, bari az yaksın. =)
 
1-2 sefer benzinli kullandım. 1.6 atmosferik motorlardı. Biri Focus biri Jazz 1.4 otomatik. Otomatikse atmosferik benzinli kullanabilirim ama onun dışında çok tercih etmem. Turbo benzinli hiç denemedim. Dizelde tereddüt etmem alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
Benzinli.

Dizelin sesi ayrı kötü, hissi ayrı kötü, kokusu ayrı kötü (bknz: kırmızı ışıkta dizelin ardında beklemek, araç ne kadar soğuksa o koku katlanarak artıyor).
Çok yol yapanlar için en mantıklı seçim dizel olabiliyor, onları anlıyorum ama yılda 3-5 bin km yapıp dizel+otomatik araba peşinde koşanları hiç mi hiç anlamıyorum.
 
Kesinlikle dizel tercihi daha mantıklı, hele ki günümüz şartlarında.tabi sırf ekonomik diye de dizel tercih etmemek lazım aracın performansı da önemli, mesela devir ve hız konusunda tatmin edici mi, motor sesi rahatsız ediyor mu, bu gibi detaylara da bakmak lazım. Mesela Honda Civic Sedan dizel aldık arkadaşıma, galeriden alırken ben kullandım ve yokuş çıkarken kolay devir alması ve arabanın içine zerre kadar motor sesi gelmemesi baya hoşuma gitti.
 
Xc90 D5'ten 1.4 TSİ passata geçtik. Tamam ikisi kıyaslanmaz ama benzinlide motorun çalıştığını fark etmiyorsun ve hiç titretmiyor marş basarken.
 
Benzinli motorun sessizliği, tepkileri, devir bandı onu çok daha tercih edilesi yapıyor. Ama yakıt ekonomisinden dolayı 1.3 multijet kullanıyorum:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka