dizel mi benzinli mi?

dizel mi benzinli mi?

  • dizel

    Kullanılan: 24 28.6%
  • benzin

    Kullanılan: 60 71.4%

  • Kullanılan toplam oy
    84
Evde 2 araç; 1.2 tsi polo ve 1.3 cdti astra kullanan birisi olarak yorum yapıyorum. 1.3 cdti 50 tl mazot ile şehiriçi 100km gidebiliyorum yılda max 10k yaptığımı var sayarsak 8k kmsi şehiriçi oluyor ve cidden 50 tl ile 100km gitmek beni cidden germeye başladı artık. Benzinli 1.2 tsi ile de aynı verileri alıyorum çünkü dizel kullanmamın bir mantığı yok şuan. Ama gel de bunu peder beye anlat işte..
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Sevmek ve objektiflik farklı bir durum hocam. Sevdiğin motor seçeneğinin de eksileri olabilir. Ben benzinli motor kullanıyorum, kullandığım motor türünün eksilerini dizel ile kıyaslamam gerekiyor. :)

Sevmek sübjektif bir şey zaten objektif değil. Ama konuda hangisi daha ekonomik vb. bir şey sorulmamış ki. Sizce hangisi denilmiş. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Son araca kadar benzinli (atmosferik - turbolu) kullandım ama güncel olarak dizel kullanıyorum.
Atmosferik benzin her zaman favorim olarak kalacak.
Düşük-orta motor performansında benzin - dizel hem performansda hem tüketimde kapışıyor bence.
Ama aracımdan az daha yüksek performans isterim derseniz ve de gerçekten ciddi yol yapacaksanız dizelden başka çare göremiyorum
 
Türkiye cumhuriyeti sınırları içinde sonuna kadar dizel derim. Tabi herkesin istekleri farklıdır. Yılda minimum 18 bin kilometre yapıyorum, 24 bine kadar çıkıyor. Günde 2737737 kere 848438 farklı grupta gördüğüm üzere tüm benzinci arkadaşlar nedense :rolleyes: dizelden az yaktığını ispat etme peşinde. Tamam euro6 düşük hacimliler yakıyor da amenna ama hep şöyle bir olay var; basmazsan. Litresine 6 küsür lira verip benzinli arabaya binip basmamak insanın kendine yaptığı büyük bir zulüm.Turbo benzinli araç alıp onu kırbaçlamadan,azıcık basmaya çekinerek kullanmak bana göre bir şey değil. Ben bassamda basmasamda ortalama yakacağı oranın belli olması yada köküne kadar bastığım zaman maksimum göreceğim limitin 10 olması dizelin sesine de , bakımının maliyetine de katlanmama sebep oluyor. Ben bastıktan sonra 15-20 arası litreler görünce o hazzın etkisi önemini ciddi orana yitiriyor. Yine yazayım ne olur ne olmaz herhangi bir insana ithafen değil genel konuşuyorum. Her zaman belirttiğim gibi herkesin düşüncesine de saygım var bu da benim düşüncem. 0 araç alacak olsam dizel ikileminde kalırdım ama böyle bir piyasa koşulunda öyle bir ihtimal olmadığı için bu da dizelin elini benim gözümde kuvvetlendiriyor. Değinmeden geçmeyeyim eğer yüksek hacimli turbo dizel kullanıyorsanız (2.0 ve üstü) tork, üstünde durulmadan geçilecek bir unsurda olmuyor. Çoğu zaman eğer inanırsanız spor otomobil kullanıyormuş hissi yaşamanız işten bile değil en azından 4 bin devire kadar :p
 
Türkiye cumhuriyeti sınırları içinde sonuna kadar dizel derim. Tabi herkesin istekleri farklıdır. Yılda minimum 18 bin kilometre yapıyorum, 24 bine kadar çıkıyor. Günde 2737737 kere 848438 farklı grupta gördüğüm üzere tüm benzinci arkadaşlar nedense :rolleyes: dizelden az yaktığını ispat etme peşinde. Tamam euro6 düşük hacimliler yakıyor da amenna ama hep şöyle bir olay var; basmazsan. Litresine 6 küsür lira verip benzinli arabaya binip basmamak insanın kendine yaptığı büyük bir zulüm.Turbo benzinli araç alıp onu kırbaçlamadan,azıcık basmaya çekinerek kullanmak bana göre bir şey değil. Ben bassamda basmasamda ortalama yakacağı oranın belli olması yada köküne kadar bastığım zaman maksimum göreceğim limitin 10 olması dizelin sesine de , bakımının maliyetine de katlanmama sebep oluyor. Ben bastıktan sonra 15-20 arası litreler görünce o hazzın etkisi önemini ciddi orana yitiriyor. Yine yazayım ne olur ne olmaz herhangi bir insana ithafen değil genel konuşuyorum. Her zaman belirttiğim gibi herkesin düşüncesine de saygım var bu da benim düşüncem. 0 araç alacak olsam dizel ikileminde kalırdım ama böyle bir piyasa koşulunda öyle bir ihtimal olmadığı için bu da dizelin elini benim gözümde kuvvetlendiriyor. Değinmeden geçmeyeyim eğer yüksek hacimli turbo dizel kullanıyorsanız (2.0 ve üstü) tork, üstünde durulmadan geçilecek bir unsurda olmuyor. Çoğu zaman eğer inanırsanız spor otomobil kullanıyormuş hissi yaşamanız işten bile değil en azından 4 bin devire kadar :p
Hocam benzinin ölümüne tüketim savunması, dizel araç kullanıcılarının tüketim savlarının bazen mantık dışına çıkmasından oluyor :) "Benzinli araba alanların cüzdanı kalın", "Benzinli arabaya biniyorsa başka sorum yok, verdim gitti kızı" tarzı yaklaşımlardan. :) Nadiren gazlayan ve tüketimini dizele yakın tutanlar, arada bastığında içeceği yakıtı gözden çıkarıp yine benzinli motoru tercih eder. Sizin için dizel motor cazipse tabii ki kimsenin diyecek bir şeyi yok.

Biz yılda ortalama 60.000 km yaparken de benzinli kullanmıştık zamanında (tamam bu arabada biraz abartmıştık), son sattığımız benzinli arabada da yıllık ortalama 27.000 km civarı yol yaptık. Ortalama benzin tüketimi 6 lt'nin altındayken açıkçası çok da hayıflanmadık :) Dizel motora karşı en büyük dayanağımız, kalitesiz yakıttan yaşanabilecek ciddi maliyetli arızalar. Km'lerden anlamışsınızdır, sürekli aynı istasyonlardan yakıt alma imkanımız olmuyordu.
 
Türkiye cumhuriyeti sınırları içinde sonuna kadar dizel derim. Tabi herkesin istekleri farklıdır. Yılda minimum 18 bin kilometre yapıyorum, 24 bine kadar çıkıyor. Günde 2737737 kere 848438 farklı grupta gördüğüm üzere tüm benzinci arkadaşlar nedense :rolleyes: dizelden az yaktığını ispat etme peşinde. Tamam euro6 düşük hacimliler yakıyor da amenna ama hep şöyle bir olay var; basmazsan. Litresine 6 küsür lira verip benzinli arabaya binip basmamak insanın kendine yaptığı büyük bir zulüm.Turbo benzinli araç alıp onu kırbaçlamadan,azıcık basmaya çekinerek kullanmak bana göre bir şey değil. Ben bassamda basmasamda ortalama yakacağı oranın belli olması yada köküne kadar bastığım zaman maksimum göreceğim limitin 10 olması dizelin sesine de , bakımının maliyetine de katlanmama sebep oluyor. Ben bastıktan sonra 15-20 arası litreler görünce o hazzın etkisi önemini ciddi orana yitiriyor. Yine yazayım ne olur ne olmaz herhangi bir insana ithafen değil genel konuşuyorum. Her zaman belirttiğim gibi herkesin düşüncesine de saygım var bu da benim düşüncem. 0 araç alacak olsam dizel ikileminde kalırdım ama böyle bir piyasa koşulunda öyle bir ihtimal olmadığı için bu da dizelin elini benim gözümde kuvvetlendiriyor. Değinmeden geçmeyeyim eğer yüksek hacimli turbo dizel kullanıyorsanız (2.0 ve üstü) tork, üstünde durulmadan geçilecek bir unsurda olmuyor. Çoğu zaman eğer inanırsanız spor otomobil kullanıyormuş hissi yaşamanız işten bile değil en azından 4 bin devire kadar :p

Soyledikleriniz benim de kabul ettigim mantikli seyler, aksini iddia etmiyorum.
Fakat bir maliyet hesabi yaparken tum kriterleri goz onunde bulundurmak gerekiyor. Mesela dizelin bakimi pahali, benzinli motorun bakimi ise ucuz. Bir problem cikardiginda da keza durum ayni sekilde. Dizel motor kotu bir yakit gormesin pompa ve enjektorden ocaga incir agaci diker. Bir de sifir km icin konusmak gerekirse benzinli ve dizel motor arasindaki fark marka ve modele gore degismekle birlikte 15-30k bandina kadar cikabiliyor.
Hal boyle olunca aradaki fark ayak terbiyesinden olusacak tuketimden cok daha fazla oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Hocam benzinin ölümüne tüketim savunması, dizel araç kullanıcılarının tüketim savlarının bazen mantık dışına çıkmasından oluyor :) "Benzinli araba alanların cüzdanı kalın", "Benzinli arabaya biniyorsa başka sorum yok, verdim gitti kızı" tarzı yaklaşımlardan. :) Nadiren gazlayan ve tüketimini dizele yakın tutanlar, arada bastığında içeceği yakıtı gözden çıkarıp yine benzinli motoru tercih eder. Sizin için dizel motor cazipse tabii ki kimsenin diyecek bir şeyi yok.

Biz yılda ortalama 60.000 km yaparken de benzinli kullanmıştık zamanında (tamam bu arabada biraz abartmıştık), son sattığımız benzinli arabada da yıllık ortalama 27.000 km civarı yol yaptık. Ortalama benzin tüketimi 6 lt'nin altındayken açıkçası çok da hayıflanmadık :) Dizel motora karşı en büyük dayanağımız, kalitesiz yakıttan yaşanabilecek ciddi maliyetli arızalar. Km'lerden anlamışsınızdır, sürekli aynı istasyonlardan yakıt alma imkanımız olmuyordu.

Kesinlikle haklısınız benzinli arabaya binenin zengin görüldüğü olayıda çok sık görüyoruz. Dizelci-benzinci çekişmesi gibi genel bir algı var ülkede. Oda saçma bir düşünce. Kendi tercihini aksi olana dayatmaya çalışmak genel olarak yapımızda var toplum olarak sanırım. Bu arada dizelin ekstra masrafları konusunda hak veriyorum. Depodaki pislikten olduğunu düşündüğümüz enjektör sıkıntısı yaşadık. Araç çok sarsıyor ve tekliyordu. Enjektörleri revize ettik. Dpf ve egr gibi küçük sıkıntılarda sinek ama mide bulandırıyor.Dizel motorlar özellikle yüksek kilometrelerde gerçekten hassas oluyorlar. Yüksek kilometredeki benzinin masrafları nispeten daha makul olabiliyor. Yine de motorun ömrünün şoför tarafından belirlendiği aşikar. Bakımlarını 10 bin bile görmeden 9800 lerde her zaman orjinal malzeme kullanarak bindim ve her haftasonu ( bazen haftaiçi geceleride) canını alırcasına sıkıyordum. Forumda bilen arkadaşlar var nasıl sıktığımı. Bana mısın demedi. Satarken de motorda gram sıkıntı çıkmadı. Bu olaylar yaşanırken kilometre 250.000 üzerindeydi :) Yine de ülkede yakıt şartları daha adil olsa bende dizel kamyon yakıtıdır otomobille ne işi var deyip devir çevirmenin eşsiz keyfini sürerdim. Elimizde olmayan şartlar yüzünden mecbur kaldığımız dizel motorlardan zevk almaya çalışıyoruz biz dizel kullanıcıları :rolleyes:
 
  • Beğeni
Tepkiler: ktlcupra ve bt