birbirlerine yakın verimdeki benzinli ve dizeli karşılaştırırsak:
dizelde ilk hızlanma benzinliye göre zayıf kalır ama üst viteslerde ara hızlanmalarda düşük vitesteki hevesini sürdürür, torku elinin altında tutar. yine de hızlanmaya hevesli de olsa benzin daha seri devirlenir.
sürüşte dizellerin verimli devir aralıkları benzinli, özellikle de atmosferik benzinli motorlara göre çok daha dardır. dizel torkunu bir kez patlattıktan sonra orta devirlerde coşar ama üst devirlere gelirken de patladığı gibi birden söner ve sağırlaşır. atmosferik benzinliler ise genelde üst devirleri sever. turbo benzinlilerde turbonun devreye girdiği devire kadarki düşük devirler çok cansız olur, ama pek patlama durumu kalmadı modern motorlarda.
tadı damağımda kalan atmosferik benzinli araba audi a6 quattro 3.0 veya 3.2 idi tam hatırlayamıyorum. feciydi