Dizel Partikül Filtreli Araçlarda Görülebilen Yağ Problemi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
1,744
Marka
Alfa Romeo
Merhaba,

Bildiğimiz üzere çoğu yeni dizel araç, partikül filtresi barındırıyor. Bunlardan büyük bir kısmı, partikül filtresi rejenerasyonu sırasında, iş zamanı sonu- egzoz zamanı başında fazladan mazot püskürtüyor. Tam anlamıyla yanmayan yakıt, katalizörde yanıyor ve sıcaklık artıyor. Egzoz gazı sıcaklığını arttırıp filtredeki kurumları yakmak için kullanıyor bunu.

Fakat şöyle bir problem var:

aY0ZVQ.png


Geç yapılan enjeksiyon sonucunda, normalde pistonun üzerindeki bir çanağa püskürtülen, silindir duvarlarıyla alakası olmayan motorin, silindir duvarlarını ıslatmaya başlıyor. Sonuç ise "oil dilution" yani yakıtın , motor yağını seyreltmesi. Ford'larda vs, motor yağına mazot karıştı uyarısı vardır. Kendine özel lambası bile var. Bakım zamanı gelince de yanıyor hatta. Mazotun bir kısmı buharlaşıyor. Fakat benzin kadar uçucu olmadığı için hatırı sayılır bir kısmı yağın içerisinde kalıyor.

Yağ çubuklarında da maksimum çizgisinin üstünde bir X çizgisi daha olabiliyor. Çünkü yağa mazot karışınca seviyesi yükseliyor. X çizgisi, içerisine mazot karışmış halde izin verilen maksimum yağ miktarıdır. Üstüne çıktığı zaman , krank mili yağa çarpmaya başlayabilir.

Silindir cidarlarını mazot ile ıslatmak neye sebep olur ?

+İncelen yağ, mazot ile birlikte yanabilir, yağ tüketimine sebebiyet verebilir.
+Daha kötüsü, motor yağına mazot karışması sonucu yağın viskozitesi etkilenir. Yağı değişmediği için yağlama kabiliyeti düşer, motorun ömrü azalır.

Kötü senaryo çizmiş olmayayım. Bu yağ incelmesi senaryosu, limitler dahilinde gerçekleşiyor. Fakat gene de mazot ile yağ inceliyor, bunun kaçarı yok. Ağır vasıtalarda vs bu rejenerasyon işlemi, egzoz manifolduna konulan ayrı enjektörden yapılıyor. Haliyle yağ ile bağlantısı kalmıyor. Fakat binek araçlarda, maliyet sebebiyle uygulanmıyor.

Ve evet, partikül filtre rejenerasyonu yapan her araç, az ya da çok mazot karıştırıyor yağa. Bu nedenle, yağ değişim periyotlarını atlamamanızı tavsiye ederim.
 
Harika bir yazı ellerinize sağlık! Eeee dizel motordan boşuna uzak durun demiyoruz :) her şeyi dert
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
İşim gereği neredeyse bizzat bu konuyla ilgileniyorum. İş yerinde dizel. Normal hayatta ise sahibinden'e girip araba bakarken işaretlediğim iki yer var. 1-vites manuel. 2-yakıt benzin-benzin&lpg :)
Ayrıca egr içinde late injection yapılıyor :D Sonuç olarak bunlar yakıt sarfiyatına ve performans kaybına neden oluyor demek :)
 
Ayrıca egr içinde late injection yapılıyor :D Sonuç olarak bunlar yakıt sarfiyatına ve performans kaybına neden oluyor demek :)
Valla araçtan araca değişebilir fakat üstünde çalıştığım 2.0 ecoblue ford motorunda , rejenerasyon dışında late injection yok :) Genelde oksijen miktarını düşürmek için egr açılıyor. Yoksa NOx uçuyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™ ve bt
Valla araçtan araca değişebilir fakat üstünde çalıştığım 2.0 ecoblue ford motorunda , rejenerasyon dışında late injection yok :) Genelde oksijen miktarını düşürmek için egr açılıyor. Yoksa NOx uçuyor :)
valla ben de sırf sizin için 1.6 tdci 2.0 tdci injection timing haritalarına baktım egrnin çalıştığı devirde late injection yapıyor :D hatta şöyle söyleyeyim çoğu egrli araçta late injection var. :)
 
Valla araçtan araca değişebilir fakat üstünde çalıştığım 2.0 ecoblue ford motorunda , rejenerasyon dışında late injection yok :) Genelde oksijen miktarını düşürmek için egr açılıyor. Yoksa NOx uçuyor :)
valla ben de sırf sizin için 1.6 tdci 2.0 tdci injection timing haritalarına baktım egrnin çalıştığı devirde late injection yapıyor :D hatta şöyle söyleyeyim çoğu egrli araçta late injection var. :)
2.0ecoblue ile 2.0tdci farklı motorlar sanırım, doğru mudur? 2.0 Ecoblue, bu yerli Transit'ler için 2.2tdci Duratorq yerine geliştirilen yeni AdBlue'lu motorun adı diye biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Ve evet, partikül filtre rejenerasyonu yapan her araç, az ya da çok mazot karıştırıyor yağa. Bu nedenle, yağ değişim periyotlarını atlamamanızı tavsiye ederim.
Yazınız aydınlatıcı olmuş ellerinize sağlık.Sizden bir ricam olacak forumda bir çok model-marka kullanan var bilgilendirme ve daha aydınlatıcı olsun diye soruyorum.Bu dediğiniz az ya da çok; yağa mazot kaçırma olayını günümüzde her marka her dizel motorunda görüyor muyuz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Yazınız aydınlatıcı olmuş ellerinize sağlık.Sizden bir ricam olacak forumda bir çok model-marka kullanan var bilgilendirme ve daha aydınlatıcı olsun diye soruyorum.Bu dediğiniz az ya da çok; yağa mazot kaçırma olayını günümüzde her marka her dizel motorunda görüyor muyuz?
Teşekkür ederim. Evet 2008-2009 dan sonra üretilen neredeyse tüm turbo dizel araçlarda bu var. Partikül filtresi varsa, bu da vardır.
 
Elinize sağlık hocam hiç bilmediğim bi konuydu bu aydınlattığınız için teşekkürler :)
@motorsinann yağ seviyesini kontrol ederken çubuğu tam vidalamak mı gerekiyor yoksa tam vidalama sınırına gelince mi geri çekip bakmak lazım?
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Elinize sağlık hocam hiç bilmediğim bi konuydu bu aydınlattığınız için teşekkürler :)
@motorsinann yağ seviyesini kontrol ederken çubuğu tam vidalamak mı gerekiyor yoksa tam vidalama sınırına gelince mi geri çekip bakmak lazım?
Tam kapat abim tam oturtacan yerine :) Önce çıkartıp sileceksin, sonra arabaya binip gidecekmiş gibi yerine takıp tekrar çıkartacaksın. Öncesinde de biraz beklemek gerek motor yağının kartere çökmesi için.
 
Tam kapat abim tam oturtacan yerine :) Önce çıkartıp sileceksin, sonra arabaya binip gidecekmiş gibi yerine takıp tekrar çıkartacaksın. Öncesinde de biraz beklemek gerek motor yağının kartere çökmesi için.

+ bütün bunları motor soğukken yapacaksın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
2.0ecoblue ile 2.0tdci farklı motorlar sanırım, doğru mudur? 2.0 Ecoblue, bu yerli Transit'ler için 2.2tdci Duratorq yerine geliştirilen yeni AdBlue'lu motorun adı diye biliyorum.
abi farklı motor da olsa tüm dizellerde egr var, egrnin çalışması için de late injection lazım yani yakıtın tam yanmadan egrye gitmesi gerek :) yani bu motorda da vardır ve ancak yazılımla değiştirelebilir. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Tam kapat abim tam oturtacan yerine :) Önce çıkartıp sileceksin, sonra arabaya binip gidecekmiş gibi yerine takıp tekrar çıkartacaksın. Öncesinde de biraz beklemek gerek motor yağının kartere çökmesi için.
+ bütün bunları motor soğukken yapacaksın :)
Eyvallah abilerim sağolun ben de bütün işlemleri dediğiniz gibi yapıyodum ama emin olmak için sordum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
abi farklı motor da olsa tüm dizellerde egr var, egrnin çalışması için de late injection lazım yani yakıtın tam yanmadan egrye gitmesi gerek :) yani bu motorda da vardır ve ancak yazılımla değiştirelebilir. :)
Her zaman niye yollasın? Zengin karışım yandıysa atılan çiğ yakıtı yakar böylece doğaya hidrokarbon salmayız.Su CO2 oluronun dışında bir sürü mekanizma kullanılır diye biliyorum yanlış mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Her zaman niye yollasın? Zengin karışım yandıysa atılan çiğ yakıtı yakar böylece doğaya hidrokarbon salmayız.Su CO2 oluronun dışında bir sürü mekanizma kullanılır diye biliyorum yanlış mı?

@Iskender™ Aslında egr'nin kullanım amacı, yakıtı tam yanmadan atıp tekrar geri almak değil.

Birincisi, bu işlem egr'ye girmeden bypass geçip egzoza giden gazların emisyonunu ciddi anlamda arttırır.
İkincisi, sıradaki çevrimde egr'den gelen yanmamış yakıtın üstüne bir daha yakıt atılır. Sistem öyle döner gider. Pek anlamı olmaz.

Egr'nin asıl amacı, egzoz gazının bir kısmını soğutup geri beslemek, böylece yanma odasındaki oksijeni azaltıp NOx oluşumunu önlemektir. Yanmayı biraz bozduğu için hidrokarbon emisyonlarını arttırır, fakat zaten HC emisyonu limitlerin çok altında olduğu için bir yerden alıp diğerine vererek dengelemiş oluyorsun.

Şu anda elimde dpf'siz araç kaydı mevcut değil. Zaten iş bilgisayarım da yanımda değil. Eğer post enjeksiyon atıyorsa, bir ihtimal olarak dpf'siz araçlarda partikül emisyonunu düşürmek için yapıyor olabilir. Fakat bunu doğrulamak için dpf'siz motora bakmam gerekiyor, onun da kaydı şu an bende yok. Ek olarak baya eminim ki 2.0 ecoblue, rejenerasyon haricinde post enjeksiyon atmıyor.
 
@Iskender™ Aslında egr'nin kullanım amacı, yakıtı tam yanmadan atıp tekrar geri almak değil.

Birincisi, bu işlem egr'ye girmeden bypass geçip egzoza giden gazların emisyonunu ciddi anlamda arttırır.
İkincisi, sıradaki çevrimde egr'den gelen yanmamış yakıtın üstüne bir daha yakıt atılır. Sistem öyle döner gider. Pek anlamı olmaz.

Egr'nin asıl amacı, egzoz gazının bir kısmını soğutup geri beslemek, böylece yanma odasındaki oksijeni azaltıp NOx oluşumunu önlemektir. Yanmayı biraz bozduğu için hidrokarbon emisyonlarını arttırır, fakat zaten HC emisyonu limitlerin çok altında olduğu için bir yerden alıp diğerine vererek dengelemiş oluyorsun.

Şu anda elimde dpf'siz araç kaydı mevcut değil. Zaten iş bilgisayarım da yanımda değil. Eğer post enjeksiyon atıyorsa, bir ihtimal olarak dpf'siz araçlarda partikül emisyonunu düşürmek için yapıyor olabilir. Fakat bunu doğrulamak için dpf'siz motora bakmam gerekiyor, onun da kaydı şu an bende yok. Ek olarak baya eminim ki 2.0 ecoblue, rejenerasyon haricinde post enjeksiyon atmıyor.
Kayıt olarak toyota'nın d-4d leri veya 1,8 dizel ford motorlara bakılabilir.Aynen öyle egr Nox oluşumunu engelleyecek 3 yol sunuyor ilk 2 si kimyasal tepkimeler 3.yol ekstra yakıt atıp sıcaklıkla o yakıtın egr de yanıp salınımı azaltması.Motorlar bunu dpf yoksa çok nadir yapıyor
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...