Dizel Partikül Filtreli Araçlarda Görülebilen Yağ Problemi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@Iskender™ Aslında egr'nin kullanım amacı, yakıtı tam yanmadan atıp tekrar geri almak değil.

Birincisi, bu işlem egr'ye girmeden bypass geçip egzoza giden gazların emisyonunu ciddi anlamda arttırır.
İkincisi, sıradaki çevrimde egr'den gelen yanmamış yakıtın üstüne bir daha yakıt atılır. Sistem öyle döner gider. Pek anlamı olmaz.

Egr'nin asıl amacı, egzoz gazının bir kısmını soğutup geri beslemek, böylece yanma odasındaki oksijeni azaltıp NOx oluşumunu önlemektir. Yanmayı biraz bozduğu için hidrokarbon emisyonlarını arttırır, fakat zaten HC emisyonu limitlerin çok altında olduğu için bir yerden alıp diğerine vererek dengelemiş oluyorsun.

Şu anda elimde dpf'siz araç kaydı mevcut değil. Zaten iş bilgisayarım da yanımda değil. Eğer post enjeksiyon atıyorsa, bir ihtimal olarak dpf'siz araçlarda partikül emisyonunu düşürmek için yapıyor olabilir. Fakat bunu doğrulamak için dpf'siz motora bakmam gerekiyor, onun da kaydı şu an bende yok. Ek olarak baya eminim ki 2.0 ecoblue, rejenerasyon haricinde post enjeksiyon atmıyor.
upload_2018-6-23_1-58-17.png

egr'nin çalıştığı devirlerde late injection yapıyor - değerler piston aşağı inerken yakıtı püskürtmeye başlatıyor demek :) yine de bi kontrol edin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ekli dosyayı görüntüle 13735
egr'nin çalıştığı devirlerde late injection yapıyor - değerler piston aşağı inerken yakıtı püskürtmeye başlatıyor demek :) yine de bi kontrol edin.
Tamam da üst ölü noktadan 2 derece aşağısı fark etmez ki :) Onu ana enjeksiyona bile katabilir. Benim bahsettiğim far post. Yani yanma zamanının sonu, egzoz zamanının başlangıcında atılıyor. Üst ölü noktadan ziyade, alt ölü noktaya daha yakın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Iskender™
Kayıt olarak toyota'nın d-4d leri veya 1,8 dizel ford motorlara bakılabilir.Aynen öyle egr Nox oluşumunu engelleyecek 3 yol sunuyor ilk 2 si kimyasal tepkimeler 3.yol ekstra yakıt atıp sıcaklıkla o yakıtın egr de yanıp salınımı azaltması.Motorlar bunu dpf yoksa çok nadir yapıyor
Düzeltmem gereken bir nokta var. Egr'de yakıt yanmıyor, hatta egr'den geçen egzoz gazı soğutuluyor ki yanma odasını ısıtıp volumetrik verimi düşürmesin
 
Tamam da üst ölü noktadan 2 derece aşağısı fark etmez ki :) Onu ana enjeksiyona bile katabilir. Benim bahsettiğim far post. Yani yanma zamanının sonu, egzoz zamanının başlangıcında atılıyor. Üst ölü noktadan ziyade, alt ölü noktaya daha yakın.
benim demek istediğim sizin de bildiğiniz gibi atdc yani piston aşağı inerken ki enjeksiyon durumunda olursa;
Yanma verimi düşer(yani yanmayan yakıt vardır egzoz dumanında)
Sıcaklık düşer,
NOX gazı salınımı düşer,
Performans düşer,
Yakıt sarfiyatı artar.

Bilerek yanma verimi düşürülüp, patlamadan sonra yanmayan yakıtla birlikte egzoz dumanı egr'ye yollanır.

Bildiğiniz şeyleri bizimle paylaşın belki ben yanlış biliyorumdur saygılar. :)
konu saptı yalnız :D
 
Son düzenleme:
benim demek istediğim sizin de bildiğiniz gibi atdc yani piston aşağı inerken ki enjeksiyon durumunda olursa;
Yanma verimi düşer(yani yanmayan yakıt vardır egzoz dumanında)
Sıcaklık düşer,
NOX gazı salınımı düşer,
Performans düşer,
Yakıt sarfiyatı artar.

Bilerek yanma verimi düşürülüp, patlamadan sonra yanmayan yakıtla birlikte egzoz dumanı egr'ye yollanır.

Bildiğiniz şeyleri bizimle paylaşın belki ben yanlış biliyorumdur saygılar. :)
konu saptı yalnız :D

Piston aşağı inerken, ana enjeksiyon devam ediyor. Post enjeksiyon ile yanma başlatılıyor üst ölü noktadan önce. Üst ölü noktaya çok az bir süre kala yüklü miktarda enjeksiyon yapılıyor. Üst ölü noktadan 5-6 derece sonra bu yakıt yanıyor ve maksimum basınç elde ediliyor. Bu sırada enjeksiyon devam edebilir. Çok abartılmadığı sürece yakıt yanmaya devam edecektir.

Fakat üst ölü noktadan 50-60 derece sonra artık yanma tamamlanmış oluyor. İşte orada sıkılan yakıt, yanmadan egzozdan dışarı gider. Amacı şudur, bu yakıt katalitik konvertöre gider ve orada yanar. Hemen arkasından gelen dpf'i ısıtır ve isin yanmasını sağlar. Çünkü normalde egzoz gazı sıcaklığı, turboyu geçtikten sonra öyle bir düşer ki, isin yanma ihtimali kalmaz. Yaklaşık 10 saniye +2800 devirde tam yüke yakın gitmeden, egzozun sıcaklığı 550 dereceyi geçmez. 540-550 gibi de is yanmaya başlıyor. Müşteri sürekli tapagaz gidemeyeceği için, böyle bir art enjeksiyon bulunmuş.

Hatta şunu söyleyeyim, egr bilerek dışarı atılmış yakıtı kullanmamak için tasarlanmıştır. Öyle ki, rejenerasyon sırasında motor egzoza yakıt attığı için egr tamamen kapanır :) Zaten kapanmazsa, egzoz gazı sıcaklığı egr yi ve emme manifoldunu tehlikeye sokacaktır.

Egr'nin asıl amacı motoru boğmak. Maalesef öyle. Taze oksijen yerine soğumuş yanma ürünleri pompalıyor. E haliyle oksijen azaldığı için ona göre atılacak yakıt da azalıyor. Yanma sıcaklıkları düşüyor. Oksijen de az zaten. NOx iyice düşüyor. Ayrıca yanma sıcaklığı düştüğü için, motor bloğuna ısı transferi düşüyor, verim artıyor biraz :) Fakat bu artan, termal verim. Isıl verimi iyi ama yakıtın tam yanmasını bozuyorsun çünkü içeride bol oksijen yok, e zaten dizel bol oksijen seviyor, en sonunda gene verim düşüyor bana göre.

Ufak bir dip bilgi: Benzinli araçta egr, dizelden çok daha azdır. Çünkü benzinli motorun hava-yakıt karışımı hassastır. Dizelde çok fark etmez, fakir karışım olduğu sürece. (Zaten bırak zengin karışımı, stoichiometric bile veremezsin dumana boğulur motor :) ) Benzinli araçta egr'yi kapatınca şehir içi yakıt tüketimi artar yukarıda bahsettiğim ısıl verimden ötürü, bir de egr den gelen sıcak gaz, benzinin buharlaşmasını kolaylaştırır. Egr bozulunca rölantide titremeye başlar o yüzden benzinli motor :)
 
Son düzenleme:
EGR hakkında insanların yanlış bildiği konu var, EGR yanmamış yakıtı veya gazı tekrar yanma odasına gönderip yakan bir sistem değil sınavlarda öğrencilerin en çok yaptığı hata bu.
EGR, isminden de anlaşıldığı üzere yanma sıcaklığı 1000 derecelerin üzerine çıkınca aşırı derecede artan NOX gazını engellemek üzere çalışıyor. bunu nasıl yapıyor?
Egzos manifoldundan EGR ye bağlanan bir hortumdan alınan egzos gazı sinyale göre emme manifolduna bağlı olan hortumdan gönderir ve yanma kalitesi düşer, sıcaklık düşer, NOX üretimi düşer
EGR iptali yapılan araçlarda yanma sıcaklığı aşırı yükseleceği için piston kafası eritmeye kadar yolu var, tecrübe ile sabittir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...