dizel & yazılım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ayazoglu

Profesör
61
Marka
Audi
Arkadaşlar merhaba benim aklımdaki soru şu : aracı dizel ve yazılımlı olup uzun zaman kullanan var mıdır ?
çünkü bu konu hakkında çok bilgi kirliliği var (daha önce bu tarz dizel & yazılım açıldıysa konuyu silebilirim)
(konuyu açmamda ki sebep hem ilk ağızdan bilgi en iyisi hem de aşağıda belirttiğim sebebten)
bende A3 1.6tdi (8v) var hala çok arada kaldım yaptırıp yaptırmamak arasında... herkese iyi günler & iyi forumlar....
 
Yazılım yaptırmak kolay fakat "yazılımlı araç kullanırken neler dikkat edilmelidir" o çok önemli. Özellikle 2. el araç aldıysanız ve 100k+ km'yi geçmişse daha çok dikkat etmelisiniz.

Eğer aracınız 2. el veya 100k+ üzerindeyse
1.Intercooler ve manifold temizliği yapılmalıdır.
2.Turbo yağlama boruları ya temizletilmeli ya da yenisi takılmalı ucuz bir şey.
3.Motor suyunuzu değiştirin ve antifirizi de eklemeyi unutmayın.
4.Frenler hidroliklerini performanslı bir hidrolikle değiştirebilirsiniz. Çünkü aracınızın eskisi kadar yavaş olmayacaktır :)
5.Katalizörler yazılımlıyken daha çabuk dolacak ve bu geri basıncı artırıp turbonuza zarar verebilir. Ya temizlettirin ya da boru taktırın. Muayeneye girerken tekrar kat'ı takarsınız.
6.Viskozitesi yüksek yağ kullanın. 5w-40 veya 0w-40
7.Filtre setlerini biraz erken değiştirebilirsiniz. Size kalmış :)

Genel olarak dikkat etmeniz gereken şeyler ise şunlardır;
1- Düşük devirde pek dip gaz yapmayın. Debriyaj setiniz erken biter.
2- Yazılım iyi ayarlanmamışsa çoğu kez patinaja kalacaktır. Lastikleriniz erken bitebilir.
3- Uzun süreli dip gaz yapmayın turbo sıcaktan bozulabilir.
4- Uzun yolda giderken ara sıra devir çevirin. Çünkü yakıt tasarrufu için düşük devirde fakir çalıştırılıyorlar bu da dizellerdeki gizli hararete daha erken sebep oluyor. :)

ve güvendiğiniz firmalara yaptırın yazılımı. :)
 
Son düzenleme:
Yazılım yaptırmak kolay fakat "yazılımlı araç kullanırken neler dikkat edilmelidir" o çok önemli. Özellikle 2. el araç aldıysanız ve 100k+ km'yi geçmişse daha çok dikkat etmelisiniz.

Eğer aracınız 2. el veya 100k+ üzerindeyse
1.Intercooler ve manifold temizliği yapılmalıdır.
2.Turbo yağlama boruları ya temizletilmeli ya da yenisi takılmalı ucuz bir şey.
3.Motor suyunuzu değiştirin ve antifirizi de eklemeyi unutmayın.
4.Frenler hidroliklerini performanslı bir hidrolikle değiştirebilirsiniz. Çünkü aracınızın eskisi kadar yavaş olmayacaktır :)
5.Katalizörler yazılımlıyken daha çabuk dolacak ve bu geri basıncı artırıp turbonuza zarar verebilir. Ya temizlettirin ya da boru taktırın. Muayeneye girerken tekrar kat'ı takarsınız.
6.Viskozitesi yüksek yağ kullanın. 5w-40 veya 0w-40
7.Filtre setlerini biraz erken değiştirebilirsiniz. Size kalmış :)

Genel olarak dikkat etmeniz gereken şeyler ise şunlardır;
1- Düşük devirde pek dip gaz yapmayın. Debriyaj setiniz erken biter.
2- Yazılım iyi ayarlanmamışsa çoğu kez patinaja kalacaktır. Lastikleriniz erken bitebilir.
3- Uzun süreli dip gaz yapmayın turbo sıcaktan bozulabilir.
4- Uzun yolda giderken ara sıra devir çevirin. Çünkü yakıt tasarrufu için düşük devirde fakir çalıştırılıyorlar bu da dizellerdeki gizli hararete daha erken sebep oluyor. :)

ve güvendiğiniz firmalara yaptırın yazılımı. :)

3 numaralı maddeye bayıldım <3 bence güvenilecek firmadan çok o motor-araba üzerine çok çalışmış kişilere gitmek daha mantıklı.
 
arkadaşlar herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim aklımdaki sorular baya bir bertaraf oldu internet'te sürekli bir konu açılıyor fakat @Iskender™ anlattığı gibi detaylı bir bilgi yok (yazılım sonrası yapılacaklar & dikkat edilmesi gereken hususlar) sadece yazılımı yaptırın ve gidin... tarzında konular var umarım bu başlık benim gibi acemi & meraklı olanlara yardımcı olabilir :) herkese iyi günler & iyi forumlar =)
 
8V li 1.6 TDI ünite var mıydı ya
valf olarak anladın herhalde knk :D motorun ismi gibi sanırım o
upload_2018-7-14_11-24-36.png

https://www.auto-data.net/tr/audi-a3-8v-1.6-tdi-105hp-26755
 
Arkadaşlar merhaba benim aklımdaki soru şu : aracı dizel ve yazılımlı olup uzun zaman kullanan var mıdır ?
çünkü bu konu hakkında çok bilgi kirliliği var (daha önce bu tarz dizel & yazılım açıldıysa konuyu silebilirim)
(konuyu açmamda ki sebep hem ilk ağızdan bilgi en iyisi hem de aşağıda belirttiğim sebebten)
bende A3 1.6tdi (8v) var hala çok arada kaldım yaptırıp yaptırmamak arasında... herkese iyi günler & iyi forumlar....
Benim arabam da yazılımlı. orjinalde 2.0tdi 184 beygir. Yazılım ile 220 civarı oldu. Tork ise 480nm.
40 binde yaptırmıştım araç şimdi 70 binde. Gayet memnunum. İstanbul içi ayda 3000km yol yapiyorum. Trafik, gazlama, dur kalk hepsi dahil ortalamam 7.6lt. Yazılımdan önce performans olarak çok memnundum fakat 320dizel uzun yolda 260 yaparken benim arabam 230da limitöre girince tatil dönüşü hemen yaptırım. Gayet de memnunum. ülkemizde satılan bütün f30 3 serileri, f10 520d, 525xd(kalkıştan itibaren değil de 100kmh civarı basınca 525 yarım boy önde gidiyor.) mercedes w205 bütün c serileri w212,makyajlı 212 e serileri, 1.4 yazılımlı pd160 sciroccolar.. Yazılım yaptıktan sonra sayısız araçla denedik. Gayet memnunum.
Dipnot: DSG sorunu benim arabamda yok. dq250 bendeki.
 
arkadaşım 1.6 m-jet linea yazılımlı kullanıyor 35 binde aldı arabayı 40 binde yaptırdı yazılımı araba 92 binde hiç sıkıntısı yok ama işte
normalde bakım aralığı 15 binde bir bu 9-10 binde bir her bakımda motul ün engine clean ini kullanarak erkenden yaptı bakımlarını 3 depoda bir enjektör temizleyici atıyordu depoya... motoruna bakarsan sıkıntı çıkarmaz baştan savarsan sıkıntı
 
  • Beğeni
Tepkiler: ayazoglu
Benim arkadaşın araba da 1.6 mjet linea, ecufast yazılımlı ve pek sağlıklı değil, 106 binde 4. Enjektörü tamir ettirdi daha geçen, 35 binden beri yazılımlı, bence güzel araba, ekonomik sorunsuz güçlü araba arayanlar için iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ayazoglu
Ben yaklaşık 8 aydır (24 bindi şu an 32 bin)1.6 cdti insigniamı 2CR yazılımlı kullanıyorum,bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ayazoglu
Benim arkadaşın araba da 1.6 mjet linea, ecufast yazılımlı ve pek sağlıklı değil, 106 binde 4. Enjektörü tamir ettirdi daha geçen, 35 binden beri yazılımlı, bence güzel araba, ekonomik sorunsuz güçlü araba arayanlar için iyi.
üstad valla ben de ecufast aklımdan geçirmiştim sadece, ama fiat ta sıkıntı cıkartsa vag gurubu araçlarda hayal dahi edemiyorum :D
hele ki genel olarak dsg problemi varken (Ben de yok ta olabilir de güvenmiyorum sonuçta b** ta çıkabilir :D) bir de şu son dönemlerde herşeyin zamlanması ile birlikte olan hevesim de kırıldı zaten :oops:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...