KAPALI Dsg şanzıman arızası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mehmet@81

Düz Yol Gazcısı
7
Bende 2014 passat tdi dsg kullanıcısıyım.Yaklaşık 1 aydır 2. Viteste gelen öğütme sesi aracımdan gelmekte.Birde bu sesten daha önce gaza bastığımda araçta yığılma olmakta yani tam olarak hızlanmada gecikme olmaktaydı.Aracı servise götürdüğümde bana herhangi bir sıkıntısının olmadığını ama lastikler ömrünü doldurduğu için değişmemi önerdiler.Ne alaka diyeceksiniz.Sesin öğütme sesinin lastik kaynaklı olacağını düşündüler.Bende sanayide nu işten anlayan birine götürdüm.Aracı kullandığında şanzımandan olduğunu söyledi.Serviste anladığım kadarıyla işini hakkıyla yapan tecrübeli elaman bulunnamakta.Eğitimleri ustalıkları çok iyi değil.Doğuş otoyu aradım.Durumu izah ettikten sonra bana servis randevusu hem de çok hızlı bir şekilde oluşturdular.Sanırım şanzıman değişecek.Tabii garanti süresi 2 sene olduğu için iyi niyetten ne kadar alırlar bilemiyorum.Aracı sıfır aldım şu an 71000 de daha 4000 kilometre bakımına var . Sanırım bir daha vw ve onun benzeri Audi almayacağım.Ki Audi almayı düşünüyorduk 2 araba olarak.Bundan sonra Mercedes yada Volvo.Şimdi bir sürü masraf çıkaracaklar.Yaptırdığım gibi satacağım bundan sonra da kimseye önermeyi düşünmüyorum bu aracı (VW)
 
Geçmiş olsun hocam. Allah beterinden korusun diyelim.

Öncelikle aracınızı iyi niyet garantisine dahil edip arızayı giderirlerse o şekilde bir süre daha kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer aracınızdan genel olarak memnunsanız bir arıza çıkardı diye hemen soğumayın. İşlem yapılıp araç sıkıntısız şekilde tamir edildikten sonra soğumanızı gerektirecek bir durum olacağını düşünmüyorum. Buna mukabil illa soğudum, düzgün yapılsa da değiştireceğim diyorsanız hangi model mercedes ve volvo düşündüğünüz şanzıman açısından önemli. Ama bana kalırsa önce aracınızın tamir olmuş yeni halini beklemenizi, bir süre test etmenizi ve olmamışsa ondan sonra başka otomobil arayışına girmenizi tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Dsg şanzıman arızasını aslında daha önceleri arabayı almadan önce duymuştum.Ama VW güvenerek hemde 2. El satışı da iyi olduğu için aldım.Volvoyu da test ettim s60 çok kaliteli araçtı.Ses yalıtımı sürüş keyfi.Kusursuz.Çok titiz olduğumu söyleyemem ama aracın tüm bakımlarını servis dışında bir yere vermedim.Gel gelelim 1000000 milyon km gider denilen araç daha 70000 de arıza verince soğudum.Bu daha lüx segment araçlarda da olabilir belki.Ama garantiyi uzun tutan firmalardan almak lazım bir de 100000 i beklemeden satmak gerekiyor aracı.Ben biraz daha bekleyeyim derken arıza verdi.Bakalım hayırlısı...
 
Hocam gaza basınca boşa devir çevirme durumu oluyor mu? Eğer oluyorsa bu sorun çünkü mekatronik arızası olabilir ama hızlanırken yarı kavramaya meyilleniyorsa bu muhtemelen baskı balata olabilir. Dsg gibi bütün kuru tip çift kavramalar baskı balata bitiyor. Bu doğalarında var.
 
Dsg şanzıman arızasını aslında daha önceleri arabayı almadan önce duymuştum.Ama VW güvenerek hemde 2. El satışı da iyi olduğu için aldım.Volvoyu da test ettim s60 çok kaliteli araçtı.Ses yalıtımı sürüş keyfi.Kusursuz.Çok titiz olduğumu söyleyemem ama aracın tüm bakımlarını servis dışında bir yere vermedim.Gel gelelim 1000000 milyon km gider denilen araç daha 70000 de arıza verince soğudum.Bu daha lüx segment araçlarda da olabilir belki.Ama garantiyi uzun tutan firmalardan almak lazım bir de 100000 i beklemeden satmak gerekiyor aracı.Ben biraz daha bekleyeyim derken arıza verdi.Bakalım hayırlısı...
Zaten 100 bin gibi aracı değiştirme isteğiniz varsa o zaman tabii ki daha üst segment bir şeye yönelebilirsiniz. Fakat dediğim gibi öncelikle aracınızın tamir olmasını ve tamirden sonraki süreçte bir sıkıntı olup olmadığına bakmanız lazım. Eğer bir sıkıntı yoksa belli süre daha kullanır satarsınız. Bu arada yanlışım yoksa s60'da da çift kavrama şanzıman kullanılıyordu. Daha sonra bunu değiştirdiler mi bilmiyorum. Bilen arkadaşlar o hususta daha net bilgi verebilir.
 
Zaten 100 bin gibi aracı değiştirme isteğiniz varsa o zaman tabii ki daha üst segment bir şeye yönelebilirsiniz. Fakat dediğim gibi öncelikle aracınızın tamir olmasını ve tamirden sonraki süreçte bir sıkıntı olup olmadığına bakmanız lazım. Eğer bir sıkıntı yoksa belli süre daha kullanır satarsınız. Bu arada yanlışım yoksa s60'da da çift kavrama şanzıman kullanılıyordu. Daha sonra bunu değiştirdiler mi bilmiyorum. Bilen arkadaşlar o hususta daha net bilgi verebilir.

Makyajlı kasa s60 için bildiklerimi aktarayım.D2 ler yağlı powershift,T3 ler ise geartronic tork konvertörlü.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Makyajlı kasa s60 için bildiklerimi aktarayım.D2 ler yağlı powershift,T3 ler ise geartronic tork konvertörlü.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Evet evet, benim de kafam ondan karıştı. Geartronic şanzıman kullanılmıştı diye düşünüp duruyordum. Teşekkürler bilgi için kardeşim. Bu noktada powershift'ten uzak durmak gerek diye düşünüyorum.
 
Evet evet, benim de kafam ondan karıştı. Geartronic şanzıman kullanılmıştı diye düşünüp duruyordum. Teşekkürler bilgi için kardeşim. Bu noktada powershift'ten uzak durmak gerek diye düşünüyorum.

Islak kavrama olduğu için bence pek sorun çıkarmaya meyilli değildir.Ama tabi başım ağrımasın diyorsan geartronic daha mantıklı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Gaza basınca boşa devir çevirme olmuyor.2. Viteste öğütme sesi gibi bir uğultu ve hafif bir titreme oluyor.Hızlandıktan sonra 6 ve 7 de ses kayboluyor.Yarın tekrar serviste bakacaklar artık hayırlısı
 
Şanzıman arızasında iyi niyet garantisi uygulanmaktaymış.Yani herhangi bir ücret talep etmeden değişim yapılacak demek mi oluyor.Bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
 
İyi niyet garantisi araciniz surekli yetkili serviste bakim goruyorsa uygulanabilir. Onu da tamamen ucretsiz uygulamazlar, belli bir ucret talep ediliyor. Tabi bu ucret problemin ne olduguna gore degiskenlik gosterebiliyor
4 yil ve 71k kilometreden sonra sanziman ariza sinyalleri vermeye basladiysa cok anormal bir durum degil, cift kavramali sanzimanlar yapisi itibariyle narinler. Nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum ancak Istanbul’da bu durum basiniza geldiyse, yipratici yol sartlarina gore fena gitmemis.Sanziman daha uzun omurlu olsun istiyorsaniz tork konvertorlu bir otomobil bakmaniz gerekir
 
Hangi servise götürdünüz de teknisyenlerin eğitimsiz olduğunu düşündünüz? bende teknisyenim de merak ettim ne kadar bilgi fakiriyiz :)
ses yüksek ihtimal kavramadan geliyor, şanzıman değişimine gerek yok şanzıman dediğimiz parça 19.500 liralık parça buna kim nasıl karar verdi? Doğuşa götürün ve güler yüzle şikayetinizden bahsedin ve tespit yapsınlar daha sonra ne gerekiyorsa artık parça mı değişecek yoksa adaptasyon mu yapılacak duruma göre değişir, iyi niyet başvurusu yapılsın sonrası gelir zaten
Aracın hangi servise gittiğinden bile söz etmemişken ve pes edip sanayide X ustanın kararı ile arıza tespiti olmaz, size tavsiyem servise gittiğinizde asarım keserim değişecek v.s v.s tarzında konuşmada yapmayın, problem lastiklerinizden kaynaklı olabilir yoksa :)
 
Hangi servise götürdünüz de teknisyenlerin eğitimsiz olduğunu düşündünüz? bende teknisyenim de merak ettim ne kadar bilgi fakiriyiz :)
ses yüksek ihtimal kavramadan geliyor, şanzıman değişimine gerek yok şanzıman dediğimiz parça 19.500 liralık parça buna kim nasıl karar verdi? Doğuşa götürün ve güler yüzle şikayetinizden bahsedin ve tespit yapsınlar daha sonra ne gerekiyorsa artık parça mı değişecek yoksa adaptasyon mu yapılacak duruma göre değişir, iyi niyet başvurusu yapılsın sonrası gelir zaten
Aracın hangi servise gittiğinden bile söz etmemişken ve pes edip sanayide X ustanın kararı ile arıza tespiti olmaz, size tavsiyem servise gittiğinizde asarım keserim değişecek v.s v.s tarzında konuşmada yapmayın, problem lastiklerinizden kaynaklı olabilir yoksa :)
Böyle adaletin şirazesini
 
Hangi servise götürdünüz de teknisyenlerin eğitimsiz olduğunu düşündünüz? bende teknisyenim de merak ettim ne kadar bilgi fakiriyiz :)
ses yüksek ihtimal kavramadan geliyor, şanzıman değişimine gerek yok şanzıman dediğimiz parça 19.500 liralık parça buna kim nasıl karar verdi? Doğuşa götürün ve güler yüzle şikayetinizden bahsedin ve tespit yapsınlar daha sonra ne gerekiyorsa artık parça mı değişecek yoksa adaptasyon mu yapılacak duruma göre değişir, iyi niyet başvurusu yapılsın sonrası gelir zaten
Aracın hangi servise gittiğinden bile söz etmemişken ve pes edip sanayide X ustanın kararı ile arıza tespiti olmaz, size tavsiyem servise gittiğinizde asarım keserim değişecek v.s v.s tarzında konuşmada yapmayın, problem lastiklerinizden kaynaklı olabilir yoksa :)
Hızlı fides adıyor ama .S
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Cussler
Evet lastik kaynaklıymış.Bugün serviste tüm kontrolleri yapıldı.En son olarak lastik değişimi yapıldı beraber test edince lastik kaynaklı olduğunu gördük.Serviste çalışan arkadaşlara daha önce götürdüğümde net açıklayıcı bir bilgi vermediler.Sanayideki ustalara götürünce onlarda şanzıman hatası olabilir dediler.Hakverirseniz ki serviste tamir olmamakta hemen değişelim denmekte.İşin kolayına kaçılmakta sanayide ise ustalar daha az masraf çıkartalım da halledelim demekteler.Tabii hepsini kastetmiyorum.Üç kağıtçı olanlarda yok değil.Kısacası vw dsg den dolayı sabıkalı,gittiğim ustada öyle diyince bende celallendim.Kısaca olay bu.Şimdi öndeki lastikleri arkaya taktırdım arkadakileri de öne ses kesildi gibi.Az para vödemedik arkadaşlar sonuçta...
 
Kısa süre önce benimde fabrikasyon kaynaklı bir problemden dolayı şanzımanım tamamen değişti.. bahsettiğiniz tarzda problemim yoktu ama benim servis biraz titiz davrandı ve problem büyümeden değiştiler şanzımanı, neyse... tüm şanzıman ve vites kontrol sistemi değişti.. parça ve işçilik maliyetleri taleffuz edilmeyecek seviyede olsada iyi niyet garantisi ile sadece 350tl ödeyerek aldım aracımı ... zaten çok küçük bir problemdi yaşadığım, şimdi o da yok.. ve tüm şanzıman değiştiği için otomatikman onların garantisi oluştu..

Uzun lafın kısası, bence şanzıman değişecekse, bırakın değişsin... sadece kavrama değişecekse bırakın o da değişsin.. VW bu konuda anormal maliyetler çıkarmadığı sürece bence çok bir problem yok... kullanın aracınızı ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Probleminizi çözdüğünüze sevindim :) Eğer hala araba değiştirmeyi düşünüyorsanız ben de S60 ile B serisi arasında gidip gelmiştim. S60 laron en yenileri hariç D2 T4 gibi modellerinde çift kavrama ıslak dct450 şanzıman bulunmakta ve bu şanzımanlar ciddi sabıkalı, epey araştırdım bu yüzden Mercedes'in ıslak çift kavramasını tercih ettim. A-B-CLA-GLA larda ıslak çift kavrama bulunmakta ve hiç bir sorun çıkarmamaktadır, çıktığını hiç duymadım. Volvo mevcut satılam T3-D4 motorlarında kendi şanzımanı olan tork konvertörlü
8 ileri şanzımanını kullanmakta, taş gibi bir şanzıman, tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...