DSG Yağ Değişimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan emreogut
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

emreogut

Taklacı Güvercin
32
Marka
Opel
Arkadaşlar 2013 model 1.6TDİ DSG aracım var ancak şanzıman yağının değişimi hakkında bir bilgi edinemedim servislere bu meseleyi soranlar yağ değişmiyor diye saçma cevap alıyorlarmış 7 ilerilerin yağı nasıl değişmez sorun çıkarana kadar yağ değişimi olmuyor demek hangi mantığa sığar [emoji4]
Sizlerden bu konu ile alakalı bilgilerinizi bekliyorum [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bu şanzıman yağının ömürlük olarak lanse edilmesindeki sebep yağın değişiminin getirdiği karın düşük olması mı yoksa yağı değiştirmeyelim, şanzımanı da ellerine alsınlar gelip bizde tamir ettirsinler mantığı mı acaba bilen var mı ?
 
Ben vw servisi olsam, zaten DSG kullanıcılarının iyi niyet garantisi ayağına uzun süre periyodik bakımlarından gül gibi geçinip gideceğim için şanzıman yağ değişimi gibi abidik gubidik bi işle vakit harcamam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Şanzıman yağı öyle motor yağı gibi bir şey değil. Sorun çıkarana kadar değişmez demeleri de gayet normal. Neden değiştirmek istiyorsunuz onu da öğrenebilir miyiz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Şanzıman yağı öyle motor yağı gibi bir şey değil. Sorun çıkarana kadar değişmez demeleri de gayet normal. Neden değiştirmek istiyorsunuz onu da öğrenebilir miyiz?

Şanzıman yağı normalde değişen birşeydir kul yapısı olan birşeyin bozulana kadar değiştirmek olmaz denilmesi kadar mantıksız bir açıklama olamaz, o zaman motor yağınıda değiştirmiyoruz desinler yatak sarana kadar öyle binilmeye devam edilsin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Şanzıman yağı normalde değişen birşeydir kul yapısı olan birşeyin bozulana kadar değiştirmek olmaz denilmesi kadar mantıksız bir açıklama olamaz, o zaman motor yağınıda değiştirmiyoruz desinler yatak sarana kadar öyle binilmeye devam edilsin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Şimdi biraz okudum, evet sanırım değiştirilmesi normal. Tabii ki kul yapımı bir şey bozulacak olması normal, fakat sanki bunun 10 sene içerisinde değil de 20-25 senede bir yapılması gerekiyor gibi. Bir şey öğrenmiş oldum valla teşekkürler...
VW'nin konu ile ilgili açıklaması şöyle:

1. Aracın performansını artırır.
2. Şanzıman bakım maliyetlerini azaltır.
3. 40 bin milde bir değişmesi gerekli.
4.Her mekanik yağın olduğu gibi bu yağın da değişmesi gerekiyor, yağın içindeki kirler diğer parçalara zarar verebilir.


Edit: Amazonda OEM değiştirme kiti satılıyor. VW'nin servisleri kesinlikle değiştirebiliyor, servislerin bunu değiştirmesi gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Şimdi biraz okudum, evet sanırım değiştirilmesi normal. Tabii ki kul yapımı bir şey bozulacak olması normal, fakat sanki bunun 10 sene içerisinde değil de 20-25 senede bir yapılması gerekiyor gibi. Bir şey öğrenmiş oldum valla teşekkürler...
VW'nin konu ile ilgili açıklaması şöyle:

1. Aracın performansını artırır.
2. Şanzıman bakım maliyetlerini azaltır.
3. 40 bin milde bir değişmesi gerekli.
4.Her mekanik yağın olduğu gibi bu yağın da değişmesi gerekiyor, yağın içindeki kirler diğer parçalara zarar verebilir.

İşte bazısı diyorki 7 ilerinin yağı değişmez bazısı diyor değişir net bir fikir birliği Yok ortada 6 ileri DSG lerinki değişiyor bu net ama 7 ileri için hala net bişey bulamadım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
İşte bazısı diyorki 7 ilerinin yağı değişmez bazısı diyor değişir net bir fikir birliği Yok ortada 6 ileri DSG lerinki değişiyor bu net ama 7 ileri için hala net bişey bulamadım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kuru kavrama, yaş kavrama farkı olabilir hocam. DQ250 ıslak kavrama iken, DQ200 kuru kavrama olması lazım. DQ250 şu Tiguan'da olan şanzıman. Golf, Jetta, A4, A5 gibi otomobillerin 1.4 TSI motorlarında ise DQ200 olması lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreogut
Kuru kavrama, yaş kavrama farkı olabilir hocam. DQ250 ıslak kavrama iken, DQ200 kuru kavrama olması lazım. DQ250 şu Tiguan'da olan şanzıman. Golf, Jetta, A4, A5 gibi otomobillerin 1.4 TSI motorlarında ise DQ200 olması lazım.

Octideki şanzıman nedir acaba nasıl öğrenebilirim aracı yeni aldım henüz herşeyini çözemedim [emoji1]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
7 ileri versiyon kuru kavrama bildiğim kadarıyla ama kuru dendiğine bakmayın. Bu şanzımanlar kuru kavrama olarak tanımlanmasına rağmen sıfır yağ ile çalışıyor gibi bir şey yok. Sadece daha az miktarda yağa ihtiyaç duyuyor diye biliyorum. Sadece otomatik değil, manuel şanzımanlarda da şanzıman yağının değişimi gerekir zamanı gelince.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Bütün yağların bir ömrü vardır şanzıman yağı manuellerde genelde vites geçişlerinde oluşan sorunlarla yağın özelliğini yitirdiği anlaşırı fakat otomatiklerde bunu anlayamadığımız için bazen ya saçmalamaya başlarlar ya da hiç sesini çıkarmaz sonradan bize acı bir fatura verebilirler.
@motorsinann arkadaşımız seat yetkili servisinde çalışıyor muhakkak bir bilgisi vardır nasıl değiştiği hakkında
 
Bütün yağların bir ömrü vardır şanzıman yağı manuellerde genelde vites geçişlerinde oluşan sorunlarla yağın özelliğini yitirdiği anlaşırı fakat otomatiklerde bunu anlayamadığımız için bazen ya saçmalamaya başlarlar ya da hiç sesini çıkarmaz sonradan bize acı bir fatura verebilirler.
@motorsinann arkadaşımız seat yetkili servisinde çalışıyor muhakkak bir bilgisi vardır nasıl değiştiği hakkında
ewet çok haklısınız, kia riom olduğu zamanda vites geçişlerinde zorunlar oluyodu ara sıra. sonra sıklaşmaya başladı serwiste debriyajı değiştirdiler yine geçmedi wites kutusuyla oynadılar geçmedi en son yağı değiştirmelerini ben sölemiştim. anca öle geçti zor bi durum açıkcası...
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
7 ileri versiyon kuru kavrama bildiğim kadarıyla ama kuru dendiğine bakmayın. Bu şanzımanlar kuru kavrama olarak tanımlanmasına rağmen sıfır yağ ile çalışıyor gibi bir şey yok. Sadece daha az miktarda yağa ihtiyaç duyuyor diye biliyorum. Sadece otomatik değil, manuel şanzımanlarda da şanzıman yağının değişimi gerekir zamanı gelince.
Bildiğim kadarıyla kuru kavramada şanzıman açılmadığı sürece yağ değişimine gerek yok. Nedeni ise direk bir yağ yok ısındıkça buharlaşıyor ve yağlama bu şekilde karşılanıyor.
Yaş kavrama da ise yağ miktarı çok fazla parçacıklar yağda kaldığı için değişimi mantıklı ve farkı hissediliyor.
 
Aracım 1.5 focus ve yaş kavrama powershift kullanıyor 45.000 km bakımında yağın değişmesini gerektiğini söyledim ve değiştirdiler ama kendileri normalde şanzımanın yağının değişimine gerek yok isteğe bağlı dediler ama fark hissedilir derecede.
 
Bildiğim kadarıyla kuru kavramada şanzıman açılmadığı sürece yağ değişimine gerek yok. Nedeni ise direk bir yağ yok ısındıkça buharlaşıyor ve yağlama bu şekilde karşılanıyor.
Yaş kavrama da ise yağ miktarı çok fazla parçacıklar yağda kaldığı için değişimi mantıklı ve farkı hissediliyor.
Yok zaten kuru kavramada değişmesi gerek anlamında demedim. Ama zaten kuru kavramanın genelde sorun çıkarma yüzdesi daha fazla olduğu için eğer ki şanzımanda bir sıkıntı çıkar ve açılması gerekirse, aracın km'si ilerlemişse hazır açılmışken değişimini isterdim tabii.
 
Aracım 1.5 focus ve yaş kavrama powershift kullanıyor 45.000 km bakımında yağın değişmesini gerektiğini söyledim ve değiştirdiler ama kendileri normalde şanzımanın yağının değişimine gerek yok isteğe bağlı dediler ama fark hissedilir derecede.
Yaş kavrama PowerShift olduğunu bilmiyordum biraz bilgi verir misiniz kuru olandan ne farkı var? Önerebileceğiniz bir kaynak varsa link de paylaşabilirsiniz.
 
ömürlük derken zaten kullanım süresinin 20 sene üzeri olduğu iddia ediliyor ondan.