Düşük devirde araç kullanmanın zararları nelerdir ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Annemin 1.3dizelinde şehir içinde 2000devire geldiği an vites atarım genelde 1500 devirde falan kullanırım aracı sıfır almıştık 170k kmdir böyle kullanıyor ara sıra uzun yol yapıyoruz ve uzun yolun yarısında tapagaz gidip yarısında 120-140 arası gidiyorum şuanki yakıt fiyatlarıyla şehir içi 23 kuruş şehir dışı 17 kuruşu tutturdum ,
Yine ben kendi aracımda (1.7dti corsa) sürekli kesicide gittiğim zaman 50 kuruş yakıyorum sakin sürdüğüm zamanda devir falan hiç önemli değil 1200 devirle 4000 devirdeki gaz tepkisi aynı olduğu için 60-70le giderken takıyorum 5e öylede 25 kuruş yakıyorum şehir içi
 
Ben de 1500 2500 arası kullanıyorum genelde hatta 2500 e çok nasir çıkarım 5. Vites hariç. Aracın maximum torku 3000 devir zaten alt devirleri gayet dolu.
 
Dizel aracimi ne zaman uzun muddet maksimum 2-2,5 devirde vites degistirmek suretiyle sakin kullansam motoru stop ettigimde arac haril haril dpf temizligi yapmaya calisiyor. Motordaki kurumlari temizlemek icin ugrasiyor. Surekli sakin kullanim dizel motoru da ust devirlere karsi sagirlastirir tipki benzinlide de oldugu gibi. Motor devir cevirmek istediginizde daha etkisiz ve isteksiz hareket eder. Uygun sartlarda ve belli araliklarla ozellikle dizelde yuksek devir gitmek gerek
 
18342285_10155388938458777_2500196395075684984_n.jpg
 
Motorların ömrü gideceği kilometre ile değil çevirdiği devir ile ölçülür.
Bu yüzden sürekli yüksek devirde kullanmak motor ömrünü kısaltır. Dayanıklılık için arabanın gidebildiği en düşük devirde kullanmak idealdir.

Yakıt ekonomisi için işler değişiyor. Arabanın gideceği en düşük devir kimi zaman en optimum yakıt tüketimine sebep olmuyor. Gazı biraz daha ittirdiğinizde aracın tepkinize cevap verdiği en düşük devir genel olarak en optimum yakıt tüketimini sağlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkanculha
Motorların ömrü gideceği kilometre ile değil çevirdiği devir ile ölçülür.
Bu yüzden sürekli yüksek devirde kullanmak motor ömrünü kısaltır. Dayanıklılık için arabanın gidebildiği en düşük devirde kullanmak idealdir.

Yakıt ekonomisi için işler değişiyor. Arabanın gideceği en düşük devir kimi zaman en optimum yakıt tüketimine sebep olmuyor. Gazı biraz daha ittirdiğinizde aracın tepkinize cevap verdiği en düşük devir genel olarak en optimum yakıt tüketimini sağlar.
yazıklarınızdan tek katılım sağladığım yer motor ömürlerinin devir sayısı ile ölçüldüğü.
düşük devirde aracı yürütmeye çalışmak hem yanma hararetini arttıracak, yağlama az olacak ve yakıt tüketimi sanılanın aksine artacaktır.
Hiç dizel motorda düşük devirde kullanmayı denediniz mi ben denedim ve yatak vuruntuları ciğerlerime kadar işledi motorun canını alıyorsunuz mahvoluyor
devir sayısı ile motor ömrü denilen olayda tamamen çok yüksek devirler ile alakalıdır, sürekli 5000-6000-7000 giderseniz sekmanlarınız erken aşınacak ve yağ yakmaya neden olacaktır, burada sizin aracı yürütmek için çevirdiğiniz fazladan 800-1000 devir motorunuzu öldürmez aksine sağlıklı olur
bir diğer örnekte benzinli motorların dizellerden daha uzun ömürlü olmasıdır, kendi aracımda 100 km ile giderken 2700-2800 devirde gidiyorum bi dizelde ise ortalama 1800 devir civarıdır neredeyse 1000 devir fark var ve benzinli motorlar daha uzun ömürlü, sizce de tezat olmaz mıydı?
 
yazıklarınızdan tek katılım sağladığım yer motor ömürlerinin devir sayısı ile ölçüldüğü.
düşük devirde aracı yürütmeye çalışmak hem yanma hararetini arttıracak, yağlama az olacak ve yakıt tüketimi sanılanın aksine artacaktır.
Hiç dizel motorda düşük devirde kullanmayı denediniz mi ben denedim ve yatak vuruntuları ciğerlerime kadar işledi motorun canını alıyorsunuz mahvoluyor
devir sayısı ile motor ömrü denilen olayda tamamen çok yüksek devirler ile alakalıdır, sürekli 5000-6000-7000 giderseniz sekmanlarınız erken aşınacak ve yağ yakmaya neden olacaktır, burada sizin aracı yürütmek için çevirdiğiniz fazladan 800-1000 devir motorunuzu öldürmez aksine sağlıklı olur
bir diğer örnekte benzinli motorların dizellerden daha uzun ömürlü olmasıdır, kendi aracımda 100 km ile giderken 2700-2800 devirde gidiyorum bi dizelde ise ortalama 1800 devir civarıdır neredeyse 1000 devir fark var ve benzinli motorlar daha uzun ömürlü, sizce de tezat olmaz mıydı?

Şimdi bilginiz çok güzel ama dediğimi tam anlamamışsınız :) Gidebildiği en düşük devir demek arabayı düşük devirle yürütmeye çalışmak demek değildir. Zaten ikinci kısımda bahsettiğim gibi, düşük devirler yürütmeye çalışırken hız talebi ile gaza köklediğinde talebe cevap vermeyeceği gibi aracın yürüyeceği tork bandına çıkmak için normalden çok daha fazla yakıt tüketir. Mesela dizel aracımda 3. viteste kalkabiliyorum ama istediğim hıza ulaşmak için gaza daha fazla basmam gerekiyor ki anlık tüketimde 19lt/100km'leri görüyorum :)

Benzinli motorların sıkıştırma oranı daha düşük olduğu için yanma odasında daha düşük bir basınç ile piston ittiriliyor ve bu da yürüyene daha az yük binmesine sebep oluyor. En basitinden hala bir çok benzinli araçta kasnak kayış triger varken dizellerde zincir kayış kullanmayan kalmadı. Aynı şekilde baskı balata, şanzıman bunlara binen yük daha fazla.
 
Ayrica trafik kurallarini unutmayalim..
Şehir içi benim araba 5 de saate 80 km hizla giderken 2600
100 km hizla giderken 3000
Otobanda 120 km hizla giderken 4000 devir ceviriyor. Bu durumda yapacak bisey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkanculha
Ayrica trafik kurallarini unutmayalim..
Şehir içi benim araba 5 de saate 80 km hizla giderken 2600
100 km hizla giderken 3000
Otobanda 120 km hizla giderken 4000 devir ceviriyor. Bu durumda yapacak bisey yok.

Türkiye'de arabaları malesef üretildiği ihtiyaç için kullanamadığımızdan ötürü böyle oluyor. i10 mesela büyük metropolde park sorunu olmayan ve A noktasından B noktasına götürsün diye yapılmış bir araç. Otobana çıksın diye değil :)
 
Turbo benzinlileri 1500-2100 devir arası kullanırsanız (en azından siz sıkılıp satana kadar) bariz bir sıkıntı olmaz heralde ama o devirlerde çekiş daha az olacağı için kaza riskiniz baya bi artacak. Az yakacam diye arabayı perte çıkartmaya gerek yok efendi gibi 1800-3000 arası kullanın ki kaçmanız gereken birşey olursa arabayı yürütebilin, taş çatlasa 1 litre daha yakarsınız.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...