E34 5.20i Business 3.0 Stroker

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dodkaya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dodkaya

Dogukan K
Taklacı Güvercin
43
Marka
BMW
arkadaşlar merhaba.

bu zamana kadar hep önden çeker veya 4 çeker araç kullandım, sene başından bu yana arkadan itiş bi araç sahibi olup tecrübe kazanmak istedim. e36, e46 coupe'lerden başlayan arayış hep hayal kırıklığı oldu, üstüne pandemi ve piyasa şartları da eklenince, istenilen parayı hak eden bir araç asla bulamadım. tam vazgeçtim derken sokağa çıkma yasağının olduğu bir gün bi sokak arkamdan ilana girdi :) aklımda olmamasına rağmen fotoğraflarda çok hoşuma gitti, hemen araç sahibiyle telefonlaştık ve sokağa çıkma yasağından sonra kendisiyle buluştuk, kontrollerden sonra noterdeydik.

aracın 3. sahibiyim kazası değişeni trameri vs hiçbir şey yok. ilk sahibi çok uzun yıllar adına yaraşır şekilde business olarak kullanmış, sonraki sahibi de aracı performans anlamında oldukça ileri taşımış, yapılanlar:

- 3.0 Stroker
- LSD Kilit
- Koni amortisör seti
- Spor kısa şanzuman ve short shift
- Recaro spor koltuk seti
- Alcantra iç döşeme
- Style 32 18" Jant
- İskender Headers ve komple egsoz
- Amerikan park

kendimce eksik gördüğüm ve toplamaya başladığım parçalar

- Goodridge komple set çelik fren hortumları
- Ferodo fren balataları
- K&N kutu içi filtre
- Arka kule gergileri
- Ön arka tampon boyası
- Detaylı dış temizlik, boya koruma

















 
Detailbox Garage Anadolu Yakası'nda detaylı bir dip köşe temizlik yaptık, uzun zamandır el değmemiş yerleri güzelce temizledik.
















dip köşe kurcalarken koltuğun altından 25 yıllık orijinal sağlık çantasını buldum içi full bekliyor. sürpriz oldu onu da elden geçirdik :)



 
Çok güzel araç, hem önceden yapılanlar hem de sonradan sizin yaptırdığınız işlemler tam petrolhead kafası. Tebrikler, kazasız belasız sürüşler diliyorum. Oldukça keyif alacağınızdan ve bol bol gazlayacağınızdan şüphem yok. :cool:

*En beğendiklerim
- LSD Kilit
- Goodridge komple set çelik fren hortumları
 
Bakım sürecini tamamladık, aklımdaki birçok parçayı yenileme şansım oldu. parçalar korkutucu seviyede değilmiş, fiyatları ve bulunması tahminimden kolay oldu.

bu süreçte tüm sıvı bakımları, bujiler, sensörler, K&N kutu içi filtre, motor/şanzuman kulakları, kayışlar, gergiler, tüm salıncak burçları rotlar vs. değişti. Diferasnsiyel açıldı kilit bakımı yapıldı. Yakıt hortumunda yaşa bağlı yıpranma vardı onu değiştirdik.

Fren kaliperi bakımını yaptık, disk ve balataları sıfırladık. Çelik fren hortumu ile hissiyatı kuvvetlendirdik. istediğimiz seti toparlayamadığımız için henüz büyütme işlemini tamamlamadık ama sürpriz bir seti yavaş yavaş toparlıyorum :)

Egsozu kontrol ettiğimizde headers itibariyle çift boru gidip orta susturucuda birleşiyordu ve oksijen sensörü yalnızca bir boruya bağlıydı yani 3 silindir okuyormuş sadece :) o yüzden hem yakıt yüksek hem de ara ara aptallaşmalar vardı. orta susturucuyu iptal ederek X pipe yaptık ve sensörü X pipe'ın ortasına bağladık. şu an gayet sağlıklı, hem gidişine hem de yakıt tüketimine ciddi katkı sağladı tüm yapılanlar.

pazar günü weekend_drive ekibi ile birlikte keyifli bir rota yaptık, aracın gidişi ve performansı yüzümüzü güldürdü gerçekten, emeklerin karşılığını almak sevindirdi.














sıra lastiklere geldi, ne yazık ki ülkemizde her şeyin fiyatı uçtuğu gibi lastiklerin de fiyatı uçmuş durumda o yüzden gönülden geçenlere ulaşmak zor. daha önce bi kaç araçta deneyimlediğim F/P oranını beğendiğim marka olan Nankang'ta karar kıldım NS20 serisinden satın aldım.

Maslak Hunter'da tüm işlemleri ve Koni'lerin ayarlarını tamamladık. trafikte dönerken çok test etme şansım olmadı ama yeni lastikler ile konfor arttı, koni ayarı sonrası da salınım azalmış gibi.








meşhur Fener burnundan bir iki kare :)





uzun zamandır aradığım tampon parçalarını sonunda toparlayarak peder bey ile gözümü tırmalayan tampon ayarına daldık 8-10 sök tak ayarından sonra getirebileceğimiz en iyi noktaya getirdik herhangi bir kesme biçme yapmadan orijinal yapıyı bozmadan çizgiler olduça düzgün ve yerinde oldu:







sonra hazır beykoz'a kadar gitmişken yeşilliklerin içinde bi kaç kare alayım dedim:



 
Son düzenleme:
otoparkta 8-10 tane kedimiz var, kendilerini çok sevsem de kaputumdaki izlerini sevemiyorum :)

kaput büyük olduğundan her gelişimde hemen üstünde vakit geçirmeye başlıyorlar.

çiziklere karşı önlem alabilmek için kaputa seramik ve top coat 1.0 koruyucu uyguladık. görüntü ve derinlik çok hoşumuza gitti fırsat bulunca tüm arabayı seramikleyeceğiz gibi :)





gündüz gözüyle de gayet hoş duruyor





bir karantina haftasonunu daha e34 ile geçirdim :) tampon bantlarında gözümü tırmalayan izler, çizikler vardı. plastik boyası mı alsam, üzerine mat vernik mi vursam yoksa ısıtsam parlatıcı ile koruma altına mı alsam diye araştırdım hep. içime sinen çözümü presto 800 derece mat egsoz boyasında buldum. kullanımı biraz zor, soğuk havada hızlı donuyor ve spreyin ağzını tıkıyor. sürekli hızlı ilerlemek gerekiyor.



kapatıcılığı ve dokusu plastikler için çok uygun. yakın bi arkadaşım senelere önce aynı şekilde difüzör boyamış ve mutlu mesut takılmış. umarım ben de böyle bir mutluluk yaşarım :)

bantlardaki çizikleri çektim, sonrasında ellerim çok kirlendiği için pek foto alamadım ama son fotoda fark net gözüküyor.









e34 parça konusunda derin bilgiye sahip bir arkadaşım sağolsun kıt kaynak olan far yıkama tampon fıskiyesini buldu ve gönderdi. parçanın bulunması çok zor, bulunsa bile 2. eline ciddi meblağlar istiyorlar.

şimdi hedefim bu parçayı 3D basarak tampona yerleştirmek, tesisatını bağlamayacağım amacım tamponun duruşunu görsel olarak göze hoş gelecek hale getirmek





hedefim şu görüntü:



teknolojinin gözünü seveyim :) 3D print işiyle hobi olarak uğraşan arkadaşım sağolsun Solid'de tasarlayıp ilk mamulleri bastı bayaa da oldu bence. ince bi zımpara yapıp boyayınca sırıtmayacak gibi









3D bastığımız far yıkama fıskiyelerini bikaç kat mat siyaha boyayıp orijinal rengine yaklaştırdım



ölçe biçe göz kararı desteğiyle elimden geldiğince simetrik oturtmaya çalıştım, olmuş gibi duruyor:





güneş tam arkadan vurduğu için kafadan çekemedim ama şöyle bi before after fikir verebilir:





daha sonra biraz daha kafayı kırıp yeni şeyler denemek istedik :)





yasaklar bitsin diye 4 gözle bekliyoruz artık gezmek için her şey hazır gibi :)








 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun, maşallah, çizgisi, duruşu çok güzel durmakla birlikte, eklentiler de çok iyimiş.

Akıllara rahmetliyi getirdi.

1619612813855.png
 
Çok güzel bir araç :) yapılan uygulamalar da petrolheadlere hitap eden türden çok güzel uygulamalarla aracı tamamlamışsınız. Manuel 530 ayarın da E34 de çok can yakar :)

Edit:Bu arada arka koltuğun oradaki bar uygulaması muayenede sıkıntı çıkarıyor mu?
 
Son düzenleme:
Almayı çok istediğim bir araç E34. Ama bu kondisyondaki araçlara istenilen paraları görünce insanın aklına 50 tane model geliyor :/ Uygulamalar çok güzel olmuş umarım araç hep sizin gibi değer bilen kişilerde olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Brht711
Çok güzel araç, hem önceden yapılanlar hem de sonradan sizin yaptırdığınız işlemler tam petrolhead kafası. Tebrikler, kazasız belasız sürüşler diliyorum. Oldukça keyif alacağınızdan ve bol bol gazlayacağınızdan şüphem yok. :cool:

*En beğendiklerim
- LSD Kilit
- Goodridge komple set çelik fren hortumları

çok teşekkürler, LSD gerçekten fark yaratıyor araçta

Maşallah maşallah gördüğüm en temiz ve en güzellerden sanırım. Kazasız belasız binmek nasip olsun 🤟

çok teşekkür ederim.

Hayırlı olsun, maşallah, çizgisi, duruşu çok güzel durmakla birlikte, eklentiler de çok iyimiş.

Akıllara rahmetliyi getirdi.

rahmetli efsane kullanırdı gerçekten, keşke çeyreği kadar kullanabilsek :)

Çok güzel bir araç :) yapılan uygulamalar da petrolheadlere hitap eden türden çok güzel uygulamalarla aracı tamamlamışsınız. Manuel 530 ayarın da E34 de çok can yakar :)

Edit:Bu arada arka koltuğun oradaki bar uygulaması muayenede sıkıntı çıkarıyor mu?

henüz çıkarmadı şükür, kardeşimde CZT var 3 senedir arka koltuk olmadan cage ile geziyor o da, henüz bi problem yaşamadık ama hep risk var tabi

Almayı çok istediğim bir araç E34. Ama bu kondisyondaki araçlara istenilen paraları görünce insanın aklına 50 tane model geliyor :/ Uygulamalar çok güzel olmuş umarım araç hep sizin gibi değer bilen kişilerde olur.

piyasa gerçekten değişik, sadece e34 için değil tüm bmw'ler için söylenen ucuza alınan can sıkar lafı geçerli. ben aylarca aradım almadan önce bu aracı, dışarıdan çok güzel gözüküp içerisi çarşı pazar olan araçlar o kadar fazla ki maalesef. bilinçsiz ellerde garip uygulamalar ile güzelim araçlar çöp edilmiş gerçekten. eski kondüsyonuna getirmek çok uzun sürecektir öylelerini.

bu aracın bazı ve seceresi çok temizdi, bana pek bişey kalmamıştı çok şükür :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Brht711
Benim özel bir sorum olacak. Çelik fren hortum setini nereden aldınız ve nerede montaj yaptırdınız. Ayrıca bu seti aldıktan sonra uygularken başka bir parça ya da aparata ihtiyacınız oldu mu ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: dodkaya ve ihsan
Benim özel bir sorum olacak. Çelik fren hortum setini nereden aldınız ve nerede montaj yaptırdınız. Ayrıca bu seti aldıktan sonra uygularken başka bir parça ya da aparata ihtiyacınız oldu mu ?

goodridge'nin kendi sitesinden sipariş verdim direk, herhangi bir aparat vs gerekmiyor mevcut kauçuk hortumlar sökülüp çelik olanlar yerine takılıyor.
 
otoparkta 8-10 tane kedimiz var, kendilerini çok sevsem de kaputumdaki izlerini sevemiyorum :)

kaput büyük olduğundan her gelişimde hemen üstünde vakit geçirmeye başlıyorlar.

çiziklere karşı önlem alabilmek için kaputa seramik ve top coat 1.0 koruyucu uyguladık. görüntü ve derinlik çok hoşumuza gitti fırsat bulunca tüm arabayı seramikleyeceğiz gibi :)





gündüz gözüyle de gayet hoş duruyor





bir karantina haftasonunu daha e34 ile geçirdim :) tampon bantlarında gözümü tırmalayan izler, çizikler vardı. plastik boyası mı alsam, üzerine mat vernik mi vursam yoksa ısıtsam parlatıcı ile koruma altına mı alsam diye araştırdım hep. içime sinen çözümü presto 800 derece mat egsoz boyasında buldum. kullanımı biraz zor, soğuk havada hızlı donuyor ve spreyin ağzını tıkıyor. sürekli hızlı ilerlemek gerekiyor.



kapatıcılığı ve dokusu plastikler için çok uygun. yakın bi arkadaşım senelere önce aynı şekilde difüzör boyamış ve mutlu mesut takılmış. umarım ben de böyle bir mutluluk yaşarım :)

bantlardaki çizikleri çektim, sonrasında ellerim çok kirlendiği için pek foto alamadım ama son fotoda fark net gözüküyor.









e34 parça konusunda derin bilgiye sahip bir arkadaşım sağolsun kıt kaynak olan far yıkama tampon fıskiyesini buldu ve gönderdi. parçanın bulunması çok zor, bulunsa bile 2. eline ciddi meblağlar istiyorlar.

şimdi hedefim bu parçayı 3D basarak tampona yerleştirmek, tesisatını bağlamayacağım amacım tamponun duruşunu görsel olarak göze hoş gelecek hale getirmek





hedefim şu görüntü:



teknolojinin gözünü seveyim :) 3D print işiyle hobi olarak uğraşan arkadaşım sağolsun Solid'de tasarlayıp ilk mamulleri bastı bayaa da oldu bence. ince bi zımpara yapıp boyayınca sırıtmayacak gibi









3D bastığımız far yıkama fıskiyelerini bikaç kat mat siyaha boyayıp orijinal rengine yaklaştırdım



ölçe biçe göz kararı desteğiyle elimden geldiğince simetrik oturtmaya çalıştım, olmuş gibi duruyor:





güneş tam arkadan vurduğu için kafadan çekemedim ama şöyle bi before after fikir verebilir:





daha sonra biraz daha kafayı kırıp yeni şeyler denemek istedik :)





yasaklar bitsin diye 4 gözle bekliyoruz artık gezmek için her şey hazır gibi :)








Ozgurluk parkina yakinmi oturuyorsunuz acaba? :) Masallah aracida ayrica begendim.
 
çok kaliteli değil ama bi kadran videosu çıkarmaya çalıştım, 3. köprü yolunda biraz tırmanma güzergahında çektim. 100-200 19,5sn civarı gözüküyor ibreden takip ile ama düzgün bir eğimde gps ile ölçmek daha doğru sonucu verecektir:

 
Yaptığın işlere bayıldım. Hakkını vererek yapıyorsun işini helal olsun. Bende E34 arayışındayım öyle bir tane alayım yavaş yavaş toplarım uğraşırım kafasındayım. Ama şuan hem piyasa çok yüksek hem de fahiş fiyat istenen arabalar çok temiz değil. Hayırlısı inşallah bulurum bir tane.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dodkaya