- E36 Hayalleri -

suc-thirtysix

Bora Konuk
Senkromeççi
7
25
Marka
Volkswagen
Öncelikle benden yaşça büyük olan abilerime ve değerli kardeşlerime selam olsun!
Herkesin gençlik yıllarında mutlaka bir BMW hayranlığı olmuştur mutlaka. Kimimiz E30 sevdi, kimimiz e36 sevdi, kimimiz E46 sevdi. Mercedes tutkunları da oldu tabi, W123, W124 zehrine kapılan bir çok insan biliyorum. Çocukken benim hayallerimi süsleyen araç E36'ydı. Sokakta bir E36 gördüğüm zaman keşke şu an o arabanın içerisinde olsam diye hayaller kurarak geçirdim çocukluğumu. Şimdi yaşım ilerledi, kenarda hali hazırda biriktirmiş olduğum 280.000tl civarında bir param var. Malum kur fiyatları yüzümüzü güldürecek şeyler yapmıyor şu sıralar. Gün geçtikçe bu arabalar yaşlanmaya devam ediyor. Bu tarz sebeplerden dolayı E36 hayallerimi ertelememeye karar verdim ve hemen ilanlara girdim. İlanlarda gördüğüm araçların bir çoğunun durumu iyi durumda değildi. Durumu iyi olan araçlarında fiyatları boyumu aşıyordu ve o arabayı aldıktan sonra para harcamayacağımın garantisini bana kim verebilirdi ki? Yaklaşık 1.5 aydır gecemi gündüzümü ilanlara verdim. Asla kusursuz bir araba alamayacağımı biliyorum. Kusursuz bir araç bulsam bile 22 yaşında bir öğrencinin boyunu aşacağını biliyorum. Değişeni, boyası, güneş yanığı vs. asla umrumda olmadı. Sedan, station, coupe ayırt etmedim. Aramaya devam etmeyi düşünüyorum.

- E36 aldığımda araca neler yapmayı düşünüyorum?
Yukarıda belirttiğim üzere asla kusursuz bir araç aramıyorum. Sadece özen gösterilmiş bir araç olmasını istiyorum. Çürüklerine dikkat edilmiş bir araba olmasını istiyorum. Hepimizin bildiği üzere BMW'nin ürettiği eski nesil araçlar yapboz gibidir. Swap işleri diğer araçlara nazaran kolaylıkla yapılabilmektedir. Ülkemizde bunun binlerce örneği mevcut. Böyle yüksek kur rakamlarına rağmen hayallerinin peşinden koşan bir kardeşiniz, arkadaşınız olarak; motor içi komple forged bir araç yapmayı planlıyorum. Çünkü ileriye dönük planlarımda aldığım aracı turbolamak var. 1-2 sene kadar atmosferik ruhunu en dolu şekilde yaşamak istiyorum. İşin içine turbo gireceği için M50 kodlu bloğun döküm olduğu için daha dayanıklı olacağını düşündüm. Öncelikle 4.4 gaz kelebeği, 2.8 stroker kit, 2.8 pembe enjektör, 2.5 emme, m3 headers, m3 son susturucu, ecumaster beyin ve mümkünse m3 yürüyen yapmayı düşündüm. Arabanın alt yapısını bu şekilde hazırladıktan sonra bir yandan da turbo için alınması gereken parçaların tedariğini yapacağım. Araca gündelik olarak bineceğim için turbo haliyle ortalama 450-500 hp civarı bir güç elde etmeyi planlıyorum.

Bu konu hakkında düşüncelerinizi, daha önce buna benzer bir araç yapmış olan abilerimin ve kardeşlerimin varsa yaşadıkları iyi kötü deneyimlerini, bu tarz işleri hakkıyla yapan garaj ve usta önerilerinizi yazarsanız çok memnun olurum. İlginiz için teşekkür ederim, herkese sağlıklı günler...
 
  • Beğeni
Tepkiler: yuniverse
Öncelikle benden yaşça büyük olan abilerime ve değerli kardeşlerime selam olsun!

Aleyküm selam.

Herkesin gençlik yıllarında mutlaka bir BMW hayranlığı olmuştur mutlaka. Kimimiz E30 sevdi, kimimiz e36 sevdi, kimimiz E46 sevdi.
Hepsini sevdik yalnız E30 ağır bastı :D

Bu konu hakkında düşüncelerinizi

bu kurlarla 22 yaşındaki bir öğrencinin altından kalkabileceği bir yük gibi durmuyor, o saydığınız parçalardan yola çıkarak konuşuyorum 80-90 bin tl ye ortalama bir 320i kasası ile gelen e36 m50 ye bahsedilen uygulamaları yapmak için en az 40-50 bin tl lik parçaya ve neredeyse onun yarısı kadar da işçiliğe para harcamanız gerekiyor.

Aracın başında ustaların yanında geçireceğiniz vakti de hesaba katarsanız mevzunun nereye vardığını görebilirsiniz. Para mevzusundan bağımsız olarak illa ben o parayı vereceğim kardeşim ustaya da arabayı veririm o sıra ben başka araçlara binerim tek aracım değil projelik olarak ustanın elinden ne zaman ne paraya çıkarsa okeyim, kim ne diyebilir hayalim derseniz de hazır kurulu setupı olan isim yapmış araçları almanızı tavsiye ederim keza bu aşamalarda insan stresten fıtık olabilir.

Her şeyden öte hayallerinizin peşinden koşun ben kesinlikle köstek olmam, ama bütün bunlar göz önüne katıldığında alınacak aracın ilk etapta temiz oynanmamış bir e36 320i m50 alınabilecekse alınıp, ilerleyen yıllarda ekonomik durumunuza göre şekillendirmenizi tavsiye ederim belki öğrenciyken ya da yeni mezunken stock binmeniz gerekecek 3-5 yıl sonra dolu atmosferik binebilecek seviyeye geleceksiniz belki 10 yıl sonra turbolu binecek duruma geleceksiniz bunu zaman gösterir, kimse kahin değil. Dolayısıyla şunu yapmayın etmeyin egh egh kaka kak demiyorum, önce stock başınıza bela açmayacak bir araç alın yürütün sonrasına sonra karar verirsiniz.

Keza ben aracımı bu mantıkta aldım pişman olmadığım gibi o sayılan işlemlerin apayrı bir dünyada-uçuk seviyelerde- olduğunu da görebiliyorum. En basitinden kimse 500 hp turbo M50 ile işe gidip gelmez :) o parayı harcayacak adamın zaten başka araçları da oluyor. Ama sözlerim yanlış anlaşılmasın stock düzgün temiz kalmış bir 320i ile de her gün işe gidip gelebilirsiniz. Tercih sizin, aklıma gelenler bunlar.
 
Son düzenleme:
Öncelikle benden yaşça büyük olan abilerime ve değerli kardeşlerime selam olsun!
Herkesin gençlik yıllarında mutlaka bir BMW hayranlığı olmuştur mutlaka. Kimimiz E30 sevdi, kimimiz e36 sevdi, kimimiz E46 sevdi. Mercedes tutkunları da oldu tabi, W123, W124 zehrine kapılan bir çok insan biliyorum. Çocukken benim hayallerimi süsleyen araç E36'ydı. Sokakta bir E36 gördüğüm zaman keşke şu an o arabanın içerisinde olsam diye hayaller kurarak geçirdim çocukluğumu. Şimdi yaşım ilerledi, kenarda hali hazırda biriktirmiş olduğum 280.000tl civarında bir param var. Malum kur fiyatları yüzümüzü güldürecek şeyler yapmıyor şu sıralar. Gün geçtikçe bu arabalar yaşlanmaya devam ediyor. Bu tarz sebeplerden dolayı E36 hayallerimi ertelememeye karar verdim ve hemen ilanlara girdim. İlanlarda gördüğüm araçların bir çoğunun durumu iyi durumda değildi. Durumu iyi olan araçlarında fiyatları boyumu aşıyordu ve o arabayı aldıktan sonra para harcamayacağımın garantisini bana kim verebilirdi ki? Yaklaşık 1.5 aydır gecemi gündüzümü ilanlara verdim. Asla kusursuz bir araba alamayacağımı biliyorum. Kusursuz bir araç bulsam bile 22 yaşında bir öğrencinin boyunu aşacağını biliyorum. Değişeni, boyası, güneş yanığı vs. asla umrumda olmadı. Sedan, station, coupe ayırt etmedim. Aramaya devam etmeyi düşünüyorum.

- E36 aldığımda araca neler yapmayı düşünüyorum?
Yukarıda belirttiğim üzere asla kusursuz bir araç aramıyorum. Sadece özen gösterilmiş bir araç olmasını istiyorum. Çürüklerine dikkat edilmiş bir araba olmasını istiyorum. Hepimizin bildiği üzere BMW'nin ürettiği eski nesil araçlar yapboz gibidir. Swap işleri diğer araçlara nazaran kolaylıkla yapılabilmektedir. Ülkemizde bunun binlerce örneği mevcut. Böyle yüksek kur rakamlarına rağmen hayallerinin peşinden koşan bir kardeşiniz, arkadaşınız olarak; motor içi komple forged bir araç yapmayı planlıyorum. Çünkü ileriye dönük planlarımda aldığım aracı turbolamak var. 1-2 sene kadar atmosferik ruhunu en dolu şekilde yaşamak istiyorum. İşin içine turbo gireceği için M50 kodlu bloğun döküm olduğu için daha dayanıklı olacağını düşündüm. Öncelikle 4.4 gaz kelebeği, 2.8 stroker kit, 2.8 pembe enjektör, 2.5 emme, m3 headers, m3 son susturucu, ecumaster beyin ve mümkünse m3 yürüyen yapmayı düşündüm. Arabanın alt yapısını bu şekilde hazırladıktan sonra bir yandan da turbo için alınması gereken parçaların tedariğini yapacağım. Araca gündelik olarak bineceğim için turbo haliyle ortalama 450-500 hp civarı bir güç elde etmeyi planlıyorum.

Bu konu hakkında düşüncelerinizi, daha önce buna benzer bir araç yapmış olan abilerimin ve kardeşlerimin varsa yaşadıkları iyi kötü deneyimlerini, bu tarz işleri hakkıyla yapan garaj ve usta önerilerinizi yazarsanız çok memnun olurum. İlginiz için teşekkür ederim, herkese sağlıklı günler...
Bildiğim kadarıyla yüklü de bi Polonuz var. Ben de 20 yaşındayım lakin araçlar babama ait. Benim için tamamen e36 bir hayal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: suc-thirtysix
kim ne diyebilir hayalim derseniz de hazır kurulu setupı olan isim yapmış araçları almanızı tavsiye ederim keza bu aşamalarda insan stresten fıtık olabilir.
Abi öncelikle vaktini ayırıp yorum yaptığın çok teşekkür ederim. Bildiğimiz üzere piyasada hali hazırda olan çok fazla M50 turbo araç bulunuyor. Bunların kimisi ciddi emek ve zaman ayırılan araçlar. Herkes elinden geldiğince maddi manevi arabalarına özen gösteriyor, fakat hazır araba almanın önüne çıkaracağı bazı öngörülmesi zor problemler olabiliyor. İlk olarak "Bu araba bu setuplarla ne kadar süre kullanıldı ve ne şekilde kullanıldı?" sorusuyla karşılaşıyorum. Ben hazır araba almaktan yana pek olmadım. Çünkü parça tedariğini, yapılan işçiliği belirli lokasyonlardan yaptırdığın zaman, bir problem yaşadığında usta biz bir problem yaşıyoruz dediğinde direkt olarak geri dönüş alabileceğini düşünmekteyim.

Turbo konusuna gelecek olursak maddi kısmını ve yapım aşaması süresini bir kenara bırakacak olursak eğer çok ciddi bir direksiyon hakimiyeti istediğinin farkındayım. Gündelik olarak +-500 hp bir arabayı kullanmak özellikle öğrenci birisi için -ocağına incir ağacı dikmek-ten başka bir şey değil. Bu süreç biraz daha ertelenebilir tabi ki. Belki de aracın atmosferik olarak gücü bana yeterli gelecek bunları deneyimlemek gerektiğini düşünmekteyim.

Tekrardan ilgin için çok teşekkür ederim abi saygılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina