Öncelikle benden yaşça büyük olan abilerime ve değerli kardeşlerime selam olsun!
Herkesin gençlik yıllarında mutlaka bir BMW hayranlığı olmuştur mutlaka. Kimimiz E30 sevdi, kimimiz e36 sevdi, kimimiz E46 sevdi. Mercedes tutkunları da oldu tabi, W123, W124 zehrine kapılan bir çok insan biliyorum. Çocukken benim hayallerimi süsleyen araç E36'ydı. Sokakta bir E36 gördüğüm zaman keşke şu an o arabanın içerisinde olsam diye hayaller kurarak geçirdim çocukluğumu. Şimdi yaşım ilerledi, kenarda hali hazırda biriktirmiş olduğum 280.000tl civarında bir param var. Malum kur fiyatları yüzümüzü güldürecek şeyler yapmıyor şu sıralar. Gün geçtikçe bu arabalar yaşlanmaya devam ediyor. Bu tarz sebeplerden dolayı E36 hayallerimi ertelememeye karar verdim ve hemen ilanlara girdim. İlanlarda gördüğüm araçların bir çoğunun durumu iyi durumda değildi. Durumu iyi olan araçlarında fiyatları boyumu aşıyordu ve o arabayı aldıktan sonra para harcamayacağımın garantisini bana kim verebilirdi ki? Yaklaşık 1.5 aydır gecemi gündüzümü ilanlara verdim. Asla kusursuz bir araba alamayacağımı biliyorum. Kusursuz bir araç bulsam bile 22 yaşında bir öğrencinin boyunu aşacağını biliyorum. Değişeni, boyası, güneş yanığı vs. asla umrumda olmadı. Sedan, station, coupe ayırt etmedim. Aramaya devam etmeyi düşünüyorum.
- E36 aldığımda araca neler yapmayı düşünüyorum?
Yukarıda belirttiğim üzere asla kusursuz bir araç aramıyorum. Sadece özen gösterilmiş bir araç olmasını istiyorum. Çürüklerine dikkat edilmiş bir araba olmasını istiyorum. Hepimizin bildiği üzere BMW'nin ürettiği eski nesil araçlar yapboz gibidir. Swap işleri diğer araçlara nazaran kolaylıkla yapılabilmektedir. Ülkemizde bunun binlerce örneği mevcut. Böyle yüksek kur rakamlarına rağmen hayallerinin peşinden koşan bir kardeşiniz, arkadaşınız olarak; motor içi komple forged bir araç yapmayı planlıyorum. Çünkü ileriye dönük planlarımda aldığım aracı turbolamak var. 1-2 sene kadar atmosferik ruhunu en dolu şekilde yaşamak istiyorum. İşin içine turbo gireceği için M50 kodlu bloğun döküm olduğu için daha dayanıklı olacağını düşündüm. Öncelikle 4.4 gaz kelebeği, 2.8 stroker kit, 2.8 pembe enjektör, 2.5 emme, m3 headers, m3 son susturucu, ecumaster beyin ve mümkünse m3 yürüyen yapmayı düşündüm. Arabanın alt yapısını bu şekilde hazırladıktan sonra bir yandan da turbo için alınması gereken parçaların tedariğini yapacağım. Araca gündelik olarak bineceğim için turbo haliyle ortalama 450-500 hp civarı bir güç elde etmeyi planlıyorum.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi, daha önce buna benzer bir araç yapmış olan abilerimin ve kardeşlerimin varsa yaşadıkları iyi kötü deneyimlerini, bu tarz işleri hakkıyla yapan garaj ve usta önerilerinizi yazarsanız çok memnun olurum. İlginiz için teşekkür ederim, herkese sağlıklı günler...
Herkesin gençlik yıllarında mutlaka bir BMW hayranlığı olmuştur mutlaka. Kimimiz E30 sevdi, kimimiz e36 sevdi, kimimiz E46 sevdi. Mercedes tutkunları da oldu tabi, W123, W124 zehrine kapılan bir çok insan biliyorum. Çocukken benim hayallerimi süsleyen araç E36'ydı. Sokakta bir E36 gördüğüm zaman keşke şu an o arabanın içerisinde olsam diye hayaller kurarak geçirdim çocukluğumu. Şimdi yaşım ilerledi, kenarda hali hazırda biriktirmiş olduğum 280.000tl civarında bir param var. Malum kur fiyatları yüzümüzü güldürecek şeyler yapmıyor şu sıralar. Gün geçtikçe bu arabalar yaşlanmaya devam ediyor. Bu tarz sebeplerden dolayı E36 hayallerimi ertelememeye karar verdim ve hemen ilanlara girdim. İlanlarda gördüğüm araçların bir çoğunun durumu iyi durumda değildi. Durumu iyi olan araçlarında fiyatları boyumu aşıyordu ve o arabayı aldıktan sonra para harcamayacağımın garantisini bana kim verebilirdi ki? Yaklaşık 1.5 aydır gecemi gündüzümü ilanlara verdim. Asla kusursuz bir araba alamayacağımı biliyorum. Kusursuz bir araç bulsam bile 22 yaşında bir öğrencinin boyunu aşacağını biliyorum. Değişeni, boyası, güneş yanığı vs. asla umrumda olmadı. Sedan, station, coupe ayırt etmedim. Aramaya devam etmeyi düşünüyorum.
- E36 aldığımda araca neler yapmayı düşünüyorum?
Yukarıda belirttiğim üzere asla kusursuz bir araç aramıyorum. Sadece özen gösterilmiş bir araç olmasını istiyorum. Çürüklerine dikkat edilmiş bir araba olmasını istiyorum. Hepimizin bildiği üzere BMW'nin ürettiği eski nesil araçlar yapboz gibidir. Swap işleri diğer araçlara nazaran kolaylıkla yapılabilmektedir. Ülkemizde bunun binlerce örneği mevcut. Böyle yüksek kur rakamlarına rağmen hayallerinin peşinden koşan bir kardeşiniz, arkadaşınız olarak; motor içi komple forged bir araç yapmayı planlıyorum. Çünkü ileriye dönük planlarımda aldığım aracı turbolamak var. 1-2 sene kadar atmosferik ruhunu en dolu şekilde yaşamak istiyorum. İşin içine turbo gireceği için M50 kodlu bloğun döküm olduğu için daha dayanıklı olacağını düşündüm. Öncelikle 4.4 gaz kelebeği, 2.8 stroker kit, 2.8 pembe enjektör, 2.5 emme, m3 headers, m3 son susturucu, ecumaster beyin ve mümkünse m3 yürüyen yapmayı düşündüm. Arabanın alt yapısını bu şekilde hazırladıktan sonra bir yandan da turbo için alınması gereken parçaların tedariğini yapacağım. Araca gündelik olarak bineceğim için turbo haliyle ortalama 450-500 hp civarı bir güç elde etmeyi planlıyorum.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi, daha önce buna benzer bir araç yapmış olan abilerimin ve kardeşlerimin varsa yaşadıkları iyi kötü deneyimlerini, bu tarz işleri hakkıyla yapan garaj ve usta önerilerinizi yazarsanız çok memnun olurum. İlginiz için teşekkür ederim, herkese sağlıklı günler...