Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ivy97

Senkromeççi
21 Şub 2019
35
28
70
27
İstanbul
Marka
BMW
Biraz uzun olacak ama tam olarak anlatabilmek için yazıyorum..

Aracımın kızdırma bujilerinin arızalı olduğunu biliyorum ve kışın normale göre daha zor çalışıyor.(burada hava en fazla -3 görüyor) Özellikle 10 12 saat geçtikten sonra marş yapınca zorlanarak çalışıyor lakin 3 saniye içinde çalışıyor ve hep tek marşta alıyor. 2.yi daha basmadım. Bir iki defa akü zayıf uyarısı vermişti ama alakasız bir şekilde marş yaparken değil. Dikkat ettim uyarı verdiği anlarda anahtar üstünde kontak basılı haldeydi(ilk tık çevirip elektriği verirken ki durumda), başka zamanda yapmadı hiç. Aracın aküsü yeni değil onu biliyorum. Gelelim asıl anlatmak istediğime;
Daha demin marş yapmaya gittim anahtarı taktım, ilk kontağı verdim teyip açıldı klima açıldı farlar yandı direksiyon üstündeki ışıklar vs her şey çalışıyor gösterge panelinde ışık yok hiç. Marşa bastım 3 saniye çevirip çalıştı yine ışık yok. Dedim herhalde akü öldü ölücek biraz süreyim şarj etsin, 10 dakika kadar takıldım halen bir şey yok, geri kalan her şey sorunsuz farların aydınlatması falan problemsiz.. 2 3 defa kapatıp açtım yine yok. Herhalde soketi falan yandı veya çıktı ama sabah bir problem yoktu. Anlayamadım bu işi. Aküm iyi değil evet ama gösterge panelinde hiç bir şeyin çalışmaması ne alaka anlayamadım. Ne bir ışık ne titreme sanki kablolar sökük. Maddi açıdan 2 aydır sıkıntıdayım sadece mazot atıp kısa mesafe kullanıyorum aracı yatmasın diye. Fikirlerinizi merakla bekliyorum o_O
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Akünün bitmesine yakın, beyni bol arabaların elektronik donanımlarının hepsi böyle değişik arızalar vermeye başlayabilir. BMW'de düşük voltaja karşı en duyarlı olan aksam, en zayıf halka göstergeler olabilir.

Bunun dışında bahsettiğiniz şekilde göstergelerin gitmesi Ford Focus'larda GEM modulü arızasının ilk belirtisidir, Opel Astra J'de de gerçekleşirse çözülememesiyle meşhur bir elektronik sorundur. Benim arabamda ise aynı sorun basit bir soket temassızlığından ötürüydü.

Gösterge arızası hakkındaki tecrübelerim bunlar. Siz de çözüp paylaşırsanız sizin sebebinizi de repertuarımıza ekleriz. :) Bence işe akü değişimiyle başlayın, ertelemeyin. Çünkü zayıf akünün sebep olduğu geçici arızalar, bir süre sonra kalıcı hal alır.
 

Ivy97

Senkromeççi
21 Şub 2019
35
28
70
27
İstanbul
Marka
BMW
Akünün bitmesine yakın, beyni bol arabaların elektronik donanımlarının hepsi böyle değişik arızalar vermeye başlayabilir. BMW'de düşük voltaja karşı en duyarlı olan aksam, en zayıf halka göstergeler olabilir.

Bunun dışında bahsettiğiniz şekilde göstergelerin gitmesi Ford Focus'larda GEM modulü arızasının ilk belirtisidir, Opel Astra J'de de gerçekleşirse çözülememesiyle meşhur bir elektronik sorundur. Benim arabamda ise aynı sorun basit bir soket temassızlığından ötürüydü.

Gösterge arızası hakkındaki tecrübelerim bunlar. Siz de çözüp paylaşırsanız sizin sebebinizi de repertuarımıza ekleriz. :) Bence işe akü değişimiyle başlayın, ertelemeyin. Çünkü zayıf akünün sebep olduğu geçici arızalar, bir süre sonra kalıcı hal alır.
Teşekkür ederim, 1 2 gün içinde halletmeye çalışacağım. Lakin korkuttun abi kalıcı hale dönebilir dediğinde yazmayı unutmuşum ekstra bunu da ekleyeyim.
Arabayı aldığımızdan beri km göstergesinde problem vardı çok acayip ama, nasıl mı? Anlatayım umarım anlatabilirim. Kilidi açıp arabaya binerken kapıyı açıyoruz ya,(şöför kapısında yapıyor diye biliyorum diğer kapıları açınca yaptığını görmedim, duymadım aracın) km saati çubuğu 0'ın altına kayıp titremeye başlıyor. Kapıyı kapıtınca 0 a geri geliyor normale dönüyordu. Bir zaman sonra yine 0 altına kayıyor ama titreme yoktu, kapıyı kapıtınca yine eski halini alıyordu. Bu arada kapının derecesine göre değiştiğini de hissettim ama tam emin olamadım ona. Bu arada marş vermediğim sürece de genelde 0 ın altında duruyordu. Bu konuyla bir alakası var mıdır bilemedim..
 

Ivy97

Senkromeççi
21 Şub 2019
35
28
70
27
İstanbul
Marka
BMW
Teşekkür ederim, 1 2 gün içinde halletmeye çalışacağım. Lakin korkuttun abi kalıcı hale dönebilir dediğinde yazmayı unutmuşum ekstra bunu da ekleyeyim.
Arabayı aldığımızdan beri km göstergesinde problem vardı çok acayip ama, nasıl mı? Anlatayım umarım anlatabilirim. Kilidi açıp arabaya binerken kapıyı açıyoruz ya,(şöför kapısında yapıyor diye biliyorum diğer kapıları açınca yaptığını görmedim, duymadım aracın) km saati çubuğu 0'ın altına kayıp titremeye başlıyor. Kapıyı kapıtınca 0 a geri geliyor normale dönüyordu. Bir zaman sonra yine 0 altına kayıyor ama titreme yoktu, kapıyı kapıtınca yine eski halini alıyordu. Bu arada kapının derecesine göre değiştiğini de hissettim ama tam emin olamadım ona. Bu arada marş vermediğim sürece de genelde 0 ın altında duruyordu. Bu konuyla bir alakası var mıdır bilemedim..
Araç çalışırken böyle bir problem yok bu arada, sadece kapalı ve kontak açık değilken
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Teşekkür ederim, 1 2 gün içinde halletmeye çalışacağım. Lakin korkuttun abi kalıcı hale dönebilir dediğinde yazmayı unutmuşum ekstra bunu da ekleyeyim.
Arabayı aldığımızdan beri km göstergesinde problem vardı çok acayip ama, nasıl mı? Anlatayım umarım anlatabilirim. Kilidi açıp arabaya binerken kapıyı açıyoruz ya,(şöför kapısında yapıyor diye biliyorum diğer kapıları açınca yaptığını görmedim, duymadım aracın) km saati çubuğu 0'ın altına kayıp titremeye başlıyor. Kapıyı kapıtınca 0 a geri geliyor normale dönüyordu. Bir zaman sonra yine 0 altına kayıyor ama titreme yoktu, kapıyı kapıtınca yine eski halini alıyordu. Bu arada kapının derecesine göre değiştiğini de hissettim ama tam emin olamadım ona. Bu arada marş vermediğim sürece de genelde 0 ın altında duruyordu. Bu konuyla bir alakası var mıdır bilemedim..
Valla çok değişik he. :D Şimdi bunlar akıllı arabalar ya, sürücü kapısı açıldığında araç kendini otomatik olarak hazır konuma getirmeye programlıdır. Eğer akü zayıfsa bu tarz işlemleri yaparken böyle saçmalamaları olası. Oturup beyin yakan dersler veya işlere yoğunlaşıldığında bazen bünye şeker ister de insan kalkıp şekerli çay-kahve içer veya çikolata yer ya, işte o şeker ihtiyacı gibi araç beyinleri de aküden akım ister.
Araç çalışırken böyle bir problem yok bu arada, sadece kapalı ve kontak açık değilken
Akü ihtimali bunu söylediğin zaman yoğunlaştı. Araç çalıştığı zaman voltaj yükseldiği için düzeliyor olabilir.
 

Ivy97

Senkromeççi
21 Şub 2019
35
28
70
27
İstanbul
Marka
BMW
Valla çok değişik he. :D Şimdi bunlar akıllı arabalar ya, sürücü kapısı açıldığında araç kendini otomatik olarak hazır konuma getirmeye programlıdır. Eğer akü zayıfsa bu tarz işlemleri yaparken böyle saçmalamaları olası. Oturup beyin yakan dersler veya işlere yoğunlaşıldığında bazen bünye şeker ister de insan kalkıp şekerli çay-kahve içer veya çikolata yer ya, işte o şeker ihtiyacı gibi araç beyinleri de aküden akım ister.

Akü ihtimali bunu söylediğin zaman yoğunlaştı. Araç çalıştığı zaman voltaj yükseldiği için düzeliyor olabilir.
Sorun yüksek ihtimal akü. Az önce biraz işim vardı araca bindim kontağı çevirdim göstergeler çalıştı sorunsuz. Kapattım 15 dakika sonra tekrar çalıştırdım kullandım biraz yine sorunsuz. Sonra yine kapattım aracı bir 5 dakika daha geçti, tekrar bindiğimde marşı bastım ama bu sefer çalışmadılar. Kapattım tekrar denedim yine çalışmadılar. Ama böyle ölü gibi direkt elektriği kesiyor gibi yani zayıflama falan değil dün bahsettiğim gibi oldular. Voltaj azalması tarzı bir şey olmuyor koptu mu tam kopuyor :D Son olarak 2 3 dakika biraz devir çevirdim eski haline geldiler.Akü ihtimalini önlere çekiyorum.
 
Son düzenleme:

Ivy97

Senkromeççi
21 Şub 2019
35
28
70
27
İstanbul
Marka
BMW
Anlamadığım kısım direkt çat diye gitmesi. Yani biraz azalarak-sönerek belli etse daha kolay anlaşılır diye düşünüyorum. Herhalde çok az amper-voltaj değerlerinde çalışıyor ve onu kaybedince direkt gidiyor. Ama bu şekilde olsa, son ses müzik açıp/ klima ve tüm ışıklar açık halde biraz beklediğimde bir şeyleri belli etmesi gerekirdi, yine değişiklik olmuyor
 

Ivy97

Senkromeççi
21 Şub 2019
35
28
70
27
İstanbul
Marka
BMW
Arkadaşlar sorun aküden kaynaklıymış. Bugün gittik ölçtürdük baya baya son demlerini yaşıyormuş. Değişmesi gerek dedi usta değiştirdik. Az önce bir marş yapayım dedim 7 8 saat oluyor arabayı park edeli,(hava 0 derece bulunduğum konumda), direkt aldı.

Ek olarak Maslak oto sanayi 1.kısımda Zafer Oto elektrik var. Reklam yapmak gibi olmasın ama aküyle ilgili herhangi bir sıkıntınız için bu ustaya gözünüz kapalı gidebilirsiniz. Google yorumlara bakarak gittim, pişman olmadım. Umarım birilerinin işineyarar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım