E92 M3

Ozyt1000

Profesör
94
49
Selamlar,

Senelerdir ağırlıklı subaru & evo olmak ön çeker ve 4 çeker araçlar kullandım. M serisi başta olmak üzere arka itiş araçları da merak ediyordum.

2011 model E92 M3 competition almak nasip oldu, Araç competition paket fazla yorulmamış, karbon eklentiler ve competition jantlar mevcut. Stok üzerine işlenmiş iskender egzos var.

2 aydır kullanıyorum. Kısaca yorumlarım;

motor sesi çok güzel özellikle egzos altlarda sessiz ve konforlu üstler çok iyi 8 silindir formula araci gibi.

Hızlanması çok lineer motosiklet gibi alttada üsttede güç var, turbo araçların anlık güç patlamaları yok. Günlük kullanıma çok uygun ses sistemi, klima konfor gayet başarılı. Uzun süredir eşimle de binebildiğim ilk araç.




Z5ZoEo.jpg



2Orz9d.jpg


dLXpD7.jpg


gP2bGQ.jpg
 
maşallah.allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. bu aracı baya önce ilanda görmüştüm ve sahibi bence fiyatı biraz şişirmişti. kondisyonuna baktıgım zaman kozmetik olarak fena degildi açıkçası.

sonradan yapıcagınız bi modifiye işlemi varmı aklınızda :)
 
Kazasız belasız binmek nasip olsun.Competition Pack.'le diğerleri arasında ne gibi bir fark var?EVO VI'yı sattınız sanırım.

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun arkadan itiş candır. :D
 
Hayırlı olsun öncelikle.
Kıymeti bilinmesi gereken bir araç.

Listemde 911'den sonra başı çeken yegane M3 modeli.

Araç kaç km'de? Motor yatak sorunu bu modellerde de var. 100.000km civarında değişmesi tavsiye ediliyor genelde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozyt1000
Hayırlı olsun öncelikle.
Kıymeti bilinmesi gereken bir araç.

Listemde 911'den sonra başı çeken yegane M3 modeli.

Araç kaç km'de? Motor yatak sorunu bu modellerde de var. 100.000km civarında değişmesi tavsiye ediliyor genelde.
Sorun olarak nitelendirmeyi doğru bulmuyorum. Neredeyse 9bin devir çeviren yüksek performanslı bir motordan bahsediyoruz.

Hayırlı olsun, konuları takipteyiz. Sizi ve otomobilleri forumda daha çok görmek dileğiyle
 
Sorun olarak nitelendirmeyi doğru bulmuyorum. Neredeyse 9bin devir çeviren yüksek performanslı bir motordan bahsediyoruz.

Hayırlı olsun, konuları takipteyiz. Sizi ve otomobilleri forumda daha çok görmek dileğiyle
maşallah.allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. bu aracı baya önce ilanda görmüştüm ve sahibi bence fiyatı biraz şişirmişti. kondisyonuna baktıgım zaman kozmetik olarak fena degildi açıkçası.

sonradan yapıcagınız bi modifiye işlemi varmı aklınızda :)

Recaro m performance koltuk ariyorum başka bir modifiye düşünmüyorum.

Kazasız belasız binmek nasip olsun.Competition Pack.'le diğerleri arasında ne gibi bir fark var?EVO VI'yı sattınız sanırım.

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun arkadan itiş candır. :D
Jantlar farklı, iç mekanda karbon detaylar var başkada bir fark göremedim. Evo 6 duruyor ama verdim gibi eli kulağinda bakalim. Arkadan itiş önce beni biraz tedirgin etti. Ama dsc modu çok seçenekli, ben performansli kullanımda yavaş hızlarda sınırlı kaymaya izin veren dtm modunda kullaniyorum. yavaş yavaş alışacağız.


Hayırlı olsun öncelikle.
Kıymeti bilinmesi gereken bir araç.

Listemde 911'den sonra başı çeken yegane M3 modeli.

Araç kaç km'de? Motor yatak sorunu bu modellerde de var. 100.000km civarında değişmesi tavsiye ediliyor genelde.

Araç 120 bin km de, yatakları 100.000 km civarı değişmiş. Benim arabada yaşadığım tek sorun ilk aldığımda yağını değiştirmiştim. Bir süre kullandıktan sonra kaputu açtım yağına bakmak için epey aradım yağ çubuğunu bulamadım. Sonra Maltepe' den maslağa gittim. Askar - Veysel usta yapıyor bakımlarını; biraz utanarak "yağ çubuğunu bulamadım" dedim. Şöför koltuğuna geçip "burada" dediler. M serilerinde çubuk yokmuş, seviye devir ve km göstergesi arasındaki bilgi ekranından kontrol ediliyormuş :)
 
Bu yağ çubuğu işi arkadaşın a6 2.0 tfsi'ında da yok, o da sadece yol bilgisayarından görülüyor.

Almanlar bazen gerçekten şaşırtıyor :P
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozyt1000
Recaro m performance koltuk ariyorum başka bir modifiye düşünmüyorum.


Jantlar farklı, iç mekanda karbon detaylar var başkada bir fark göremedim. Evo 6 duruyor ama verdim gibi eli kulağinda bakalim. Arkadan itiş önce beni biraz tedirgin etti. Ama dsc modu çok seçenekli, ben performansli kullanımda yavaş hızlarda sınırlı kaymaya izin veren dtm modunda kullaniyorum. yavaş yavaş alışacağız.




Araç 120 bin km de, yatakları 100.000 km civarı değişmiş. Benim arabada yaşadığım tek sorun ilk aldığımda yağını değiştirmiştim. Bir süre kullandıktan sonra kaputu açtım yağına bakmak için epey aradım yağ çubuğunu bulamadım. Sonra Maltepe' den maslağa gittim. Askar - Veysel usta yapıyor bakımlarını; biraz utanarak "yağ çubuğunu bulamadım" dedim. Şöför koltuğuna geçip "burada" dediler. M serilerinde çubuk yokmuş, seviye devir ve km göstergesi arasındaki bilgi ekranından kontrol ediliyormuş :)

Yatakların değişmesi mükemmel olmuş diyebilirim sizin için :)

Yatağı değişmemiş bir araç almak çok riskli. Genelde alanlar ilk iş bu kronik sorunu çözmek derdinde.
2 senelik kullanımda 2 kere yatak değiştirmiş bir arkadaşım var.
BMW bu yatak konusunda toleransları düşük tutmuş maalesef.

Tekrar kazasız belasız sürüşler dilerim.

Video ve fotoğrafları eksik etmeyin
 
Sorun olarak nitelendirmeyi doğru bulmuyorum. Neredeyse 9bin devir çeviren yüksek performanslı bir motordan bahsediyoruz.

Hayırlı olsun, konuları takipteyiz. Sizi ve otomobilleri forumda daha çok görmek dileğiyle
Bence sahip olduğu güç/hacim oranına bakarsak bir sorun gibi duruyor. Zaten atmosferik bir makine, alt devirlerde aşırı tork üretme durumu da yok. (Üst devirde gelen güç, alt devirdeki ani tork patlamasından daha sağlıklıdır).
Zaten bildiğim kadarıyla bu motorların kol yataklarında idealden daha dar yağ açıklığı var, problemin asıl sebebi de bu. Bunun için bir çözüm oldukça ince yağ kullanıp gittiği yere kadar devam etmek. Bir diğer ve kalıcı çözüm ise krankı işlemden geçirip daha geniş aralığa sahip yatak takmak.
 
Bence sahip olduğu güç/hacim oranına bakarsak bir sorun gibi duruyor. Zaten atmosferik bir makine, alt devirlerde aşırı tork üretme durumu da yok. (Üst devirde gelen güç, alt devirdeki ani tork patlamasından daha sağlıklıdır).
Zaten bildiğim kadarıyla bu motorların kol yataklarında idealden daha dar yağ açıklığı var, problemin asıl sebebi de bu. Bunun için bir çözüm oldukça ince yağ kullanıp gittiği yere kadar devam etmek. Bir diğer ve kalıcı çözüm ise krankı işlemden geçirip daha geniş aralığa sahip yatak takmak.

Kesinlikle bir sorun zaten.
Aftermarket bir yatak ile neredeyse kökten çözülebiliyor.
O sebeple bu tarz bir makina alınırken yatağın değişmiş olması şahsen benim için çok büyük bir artı.
Cepte 10-15bin tl'lik masrafla gezmek istemem :)
 
Açıkçası senelerce 4 silindir turbo araçlar kullandım. Tabiki büyük turbo ve hard modifiye arabanın yürütme maliyetlerini ciddi oranda arttırıyor. Siz cepte 10-15 bin masraf demişsiniz; onceki araçlarda risk 15-20 bin USD civarıydı ve ayda en az 1 - 2 kez sanayiye gitmek gerekiyordu. Bu araçta öyle bir durum yok. Son derece stabil.
 
Açıkçası senelerce 4 silindir turbo araçlar kullandım. Tabiki büyük turbo ve hard modifiye arabanın yürütme maliyetlerini ciddi oranda arttırıyor. Siz cepte 10-15 bin masraf demişsiniz; onceki araçlarda risk 15-20 bin USD civarıydı ve ayda en az 1 - 2 kez sanayiye gitmek gerekiyordu. Bu araçta öyle bir durum yok. Son derece stabil.

Tabiki haklısınız.
Benim bahsettiğim tutar sadece yatak için geçerli. Fabrika çıkışlı haliyle riskli bir durum olduğu için cepte dedim.

Yürütmesi çok çok masraflı bir araç değil yoksa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozyt1000
Sorun olarak nitelendirmeyi doğru bulmuyorum. Neredeyse 9bin devir çeviren yüksek performanslı bir motordan bahsediyoruz.

Hayırlı olsun, konuları takipteyiz. Sizi ve otomobilleri forumda daha çok görmek dileğiyle
Maalesef ciddi bir sorun, 8-9bindevir çevirip litre başı +100hp üreten çok motor var(örn. Honda, toyota) ve bunların hiçbiri 100binde yatak sarmıyor.
 
Selamlar,

Senelerdir ağırlıklı subaru & evo olmak ön çeker ve 4 çeker araçlar kullandım. M serisi başta olmak üzere arka itiş araçları da merak ediyordum.

2011 model E92 M3 competition almak nasip oldu, Araç competition paket fazla yorulmamış, karbon eklentiler ve competition jantlar mevcut. Stok üzerine işlenmiş iskender egzos var.

2 aydır kullanıyorum. Kısaca yorumlarım;

motor sesi çok güzel özellikle egzos altlarda sessiz ve konforlu üstler çok iyi 8 silindir formula araci gibi.

Hızlanması çok lineer motosiklet gibi alttada üsttede güç var, turbo araçların anlık güç patlamaları yok. Günlük kullanıma çok uygun ses sistemi, klima konfor gayet başarılı. Uzun süredir eşimle de binebildiğim ilk araç.




Z5ZoEo.jpg



2Orz9d.jpg


dLXpD7.jpg


gP2bGQ.jpg
Maşallah abi Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozyt1000