Egea 1.4 Atmosferik Kutu İçi Filtre

cemtokhay

Profesör
8 Eyl 2016
90
75
1,010
Ankara
Selamlar. 2021 model 1.4 atmosferik egea'm var. 4 zamanlı motorların en temel bilgisi ne kadar hava o kadar güç yönünde. Atmosferik otomobile filtre takıp 20-30hp almak gibi bir amacım yok ancak kağıt üstünden ziyade hissiyatının ne kadar değişeceği kutu içi filtre almak veya almamak konusunda düşündürüyor. BMC ve k&n'in benim aracım uyumlu kutu içi filtreleri 1600-1700 tl civarlarında. Kutu içi filtrenin temizlenip standart filtreden daha uzun süre kullanıldığını da biliyorum ancak hissiyatta ne değişeceği konusunda hiçbir fikrim yok dediğim gibi. Kullanmış olanlar deneyimlerini paylaşabilir mi?
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Şu kadar diyeyim,1.4 atmosferik motor için böyle şeylere hiç gerek yok.Verdiğiniz 1700 lirayla kalır,beklediğiniz performansı alamazsınız.Ancak tatmin edici bir ses verebilir onda da motorun sesi pek güzel olmadığı için değmez.Orijinal filtre ya da kaliteli ve orijinalliğinden emin olduğunuz bir yan sanayi filtreyle devam etmenizi öneririm Mann,Bosch,Purflux,Hengst,Mahle,Filtron, ya da Blueprint gibi.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,857
26,205
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Ne kadar hava o kadar güçten ziyade verdiğiniz hava karşılığı ekstra yakıtı verimli yakmak güç verir benim bildiğim. O da bu motorda pek etkili olamaz zaten millet para harcayıp yazılım falan yaptırıyor yine %5ten öteye gidemiyor aldıkları güç. Yaklaşık 4 yıldır aynı motorlu egea kullanıyoruz o zamandan beri gruplarda bulundum bi faydasını gören olmadı filtrenin falan
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,360
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
emme manifoldu ve eksantrik üzerinde çalışmadıkça o motorun atmosferin halinden pek bir şey beklemeyin. arabayı servislerin koyduğu opar yağdan kurtarıp kaliteli bir yağ kullanın, bakımlarını eksiksiz yapın, ağır jant takmayın, gereksiz yük taşımayın, bu kadarı yeterli gelecektir.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,457
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Özellikle @bt 'nin yorumları çok nokta atışı, imzamı atarım.

Ek bir detaydan bahsedeyim, egea'daki 1.4 atmo motor, Fiat 500 Abarth, Alfa Romeo MiTo 155hp, Punto Abarth gibi araçlardaki motor ile birebir aynı blok, sadece turbosu eksik.

Hatta 1.4 atmosferik motorun silindir kapağı ve egzantirikleri, büyük turbo uygulaması yapan yukarıda sıraladığım araçlar için tam ilaç niteliğinde. Çünkü 1.4 atmosferiğin egzantirikleri, turbo varyantlarına göre daha agresif açılara sahip, silindir kapağının intake kısmı da hava yüksek hava akışına müsade ediyor. Benim 220hp'lik setupa sahip MiTo'mda da 1.4 Atmosferiğin (yani Egea'nın) silindir kapağı ve egzantirikleri mevcut.

1.4 Atmosferik halinden güç almak için yazılım, egzoz, filtre, intake monifoldu, egzoz manifoldu gibi baya detaylı kurcalamak lazım. O da attığın taş, ürküttüğün kuşa değmeyecek seviyede güç getirir ancak. Ama şevkinizi kırmamak için illa bir şey yapmak istiyorum diyorsanız, açık hava filtresi takıp, motor ile filtre arasına bir ısı kalkanı koymanız en doğru hareket olur. Tatlı bir intake sesi alırsınız ancak güce yine de etkisi hissedilecek kadar olmaz.
 
Son düzenleme:

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,497
1
4,818
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Hocam bir kez motor su çektikten sonra (Allah göstermesin) yana yana o kağıt filtreyi ararsınız. Orjinali ne ise şaşmayın derim. Tonla parada dökseniz o motordan fazlası gelmez yazık zamana paraya.
 

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970
1.4 atmosferiğin ustası koreliler bile perfonmans için 1.4 motorla hiç uğraşmadılar . Tek yaptıkları gelişme daha seri gitmesini sağlamak oldu. Boşuna uğraşmayın derim.

Buna en yakın motor olabilecek Era 1.4 G4EE oluyor. Accent Blue ' da G4FA 1.4 mpi var ayrıca Blue 'da bulunan D-CVVT olan G4LC 1.4 ile aynı motoru paylaşıyor.

G4EE (1399cc) motor düz sabit ayarlarla çalışıyor . 97 hp 6000 devirde 126 nm torku 4700 devirde veriyor.

G4FA (1396cc) CVVT emiş tarafı zamanlaması değişiyor. 100 hp 5500 devirde 136 nm torku ise 4200 devirde veriyor.

G4LC ise (1368cc) Çift Değişken Subap Zamanlaması (Dual CVVT) ve Uzunluğu değişebilen emiş monifoldu (VIS) eklenerek yapılmış . 100 hp 6000 devirde 134 nm torku 4000 devirde veriyor.

Buradan anlayacağınız torku daha düşük devirde almak için uğraşmışlar , klasik atmosferiklerin tam o sesinin çıktığı devirde torku max veriyor. Daha düşük devirde sakin sakin rampanı çık demişler.
1.4 Era var babam yokuşta düz yolda fark etmez hep 3000 devirde atar vitesi. Böyle kullanıcılar için gayet güzel olmuş.

1.4 motordan güç almak için uğraşmayın sorunsuz binin diyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
1.4 atmosferiğin ustası koreliler bile perfonmans için 1.4 motorla hiç uğraşmadılar . Tek yaptıkları gelişme daha seri gitmesini sağlamak oldu. Boşuna uğraşmayın derim.

Buna en yakın motor olabilecek Era 1.4 G4EE oluyor. Accent Blue ' da G4FA 1.4 mpi var ayrıca Blue 'da bulunan D-CVVT olan G4LC 1.4 ile aynı motoru paylaşıyor.

G4EE (1399cc) motor düz sabit ayarlarla çalışıyor . 97 hp 6000 devirde 126 nm torku 4700 devirde veriyor.

G4FA (1396cc) CVVT emiş tarafı zamanlaması değişiyor. 100 hp 5500 devirde 136 nm torku ise 4200 devirde veriyor.

G4LC ise (1368cc) Çift Değişken Subap Zamanlaması (Dual CVVT) ve Uzunluğu değişebilen emiş monifoldu (VIS) eklenerek yapılmış . 100 hp 6000 devirde 134 nm torku 4000 devirde veriyor.

Buradan anlayacağınız torku daha düşük devirde almak için uğraşmışlar , klasik atmosferiklerin tam o sesinin çıktığı devirde torku max veriyor. Daha düşük devirde sakin sakin rampanı çık demişler.
1.4 Era var babam yokuşta düz yolda fark etmez hep 3000 devirde atar vitesi. Böyle kullanıcılar için gayet güzel olmuş.

1.4 motordan güç almak için uğraşmayın sorunsuz binin diyorum.

Clubtr’den selam olsun,G4LC candır :) G4FA genel itibariyle daha yüksek devirleri seven bir motordu diye hatırlıyorum,6300 devirde 108 hp güç ve 4850 devirde 138nm tork veriyordu.

Benim arabadaki G4LC motora adamlar o devrin çoğu teknolojilerini yağdırmış ancak turbo olmadığı için yine dişe dokunur bir farklılık yok,tabii bir de emisyonlar var G4LC Euro 6 tabanlı bir motor ve önceki G4FA ya göre 8 beygir daha düşük güç sunuyor,bu da atmosferik motordan güç almak için fazla uğraşmadıklarının göstergesi,güç isteyen almasın demişler :)

G4LC’nin karakteri daha çok alt devirleri seven cinsten,8 valf motor gibi çalışıyor.Benim arabada CVT olduğu için aynı zamanda düşük devirlerle rahat bir şekilde gidebiliyorsun çoğu zaman,bunun olmasında özellikle VIS çok etkili.Tabii bu da düşük yakıt tüketimi demek,ancak ne yaparsa yapsın mutlaka yolun bir kısmında devri yükseltmek gerekiyor ki araba yürüsün,sonuçta atmosferik motor.

Fiat’ın bu motorunda ne VIS ne de Çift Değişken Subap Zamanlaması yok diye biliyorum,daha basit ancak oynamalara daha müsait bir motor.Ancak yine de bu haliyle bir getirisi olmayacaktır dediğim gibi,en kesin çözüm turbo taktırmak o da değecek mi iyi araştırmak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MAERKEK

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970
Clubtr’den selam olsun,G4LC candır :) G4FA genel itibariyle daha yüksek devirleri seven bir motordu diye hatırlıyorum,6300 devirde 108 hp güç ve 4850 devirde 138nm tork veriyordu.

Benim arabadaki G4LC motora adamlar o devrin çoğu teknolojilerini yağdırmış ancak turbo olmadığı için yine dişe dokunur bir farklılık yok,tabii bir de emisyonlar var G4LC Euro 6 tabanlı bir motor ve önceki G4FA ya göre 8 beygir daha düşük güç sunuyor,bu da atmosferik motordan güç almak için fazla uğraşmadıklarının göstergesi,güç isteyen almasın demişler :)

G4LC’nin karakteri daha çok alt devirleri seven cinsten,8 valf motor gibi çalışıyor.Benim arabada CVT olduğu için aynı zamanda düşük devirlerle rahat bir şekilde gidebiliyorsun çoğu zaman,bunun olmasında özellikle VIS çok etkili.Tabii bu da düşük yakıt tüketimi demek,ancak ne yaparsa yapsın mutlaka yolun bir kısmında devri yükseltmek gerekiyor ki araba yürüsün,sonuçta atmosferik motor.

Fiat’ın bu motorunda ne VIS ne de Çift Değişken Subap Zamanlaması yok diye biliyorum,daha basit ancak oynamalara daha müsait bir motor.Ancak yine de bu haliyle bir getirisi olmayacaktır dediğim gibi,en kesin çözüm turbo taktırmak o da değecek mi iyi araştırmak lazım.
Size de selam olsun.
Turbolu 1.4 Swift Turbo var bakılabilir.

Fiat daha Egea'ya kadar tek egzantrikli düşük devirde yüksek tork üreten 1.4 77 hp 135 nm tork üreten motorlar kullanıyordu. Sonra ne olduysa vazgeçip çift egzantriğe geçtiler.

Aracı turboladık diyelim 0.5 barda kullansak bile şanzıman artan torku kaldıracak mı ?
İlk başta bakmamız gereken değer bu olacak .
1.4 G4EE şanzımanı kodu hatırlamıyorum şimdi tamir kılavuzu gibi bir belgede en fazla 154 nm tork olarak yazılmıştı.

Atmosferiğin tüm parçaları hepsi düşük torka göre ayarlı .

Turbo ve atmosferiğin fiyat farkına sadece turbo intercooler wasgate borular vs sebep olmuyor diyeceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,857
26,205
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Fiat daha Egea'ya kadar tek egzantrikli düşük devirde yüksek tork üreten 1.4 77 hp 135 nm tork üreten motorlar kullanıyordu. Sonra ne olduysa vazgeçip çift egzantriğe geçtiler.
Tam burda düzeltme yapmam gerekiyor, egeadaki 16v motor 2004 lerden beri değişmeyen bir motor aslında, stiloda ve grande puntoda starjet olarak satıldı. Sanırsam sadece emisyonla alakalı güncellemeler alıyor kağıt üstü verileri birebir aynı yıllardır tork-beygir/devir olarak
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MAERKEK

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970
Tam burda düzeltme yapmam gerekiyor, egeadaki 16v motor 2004 lerden beri değişmeyen bir motor aslında, stiloda ve grande puntoda starjet olarak satıldı. Sanırsam sadece emisyonla alakalı güncellemeler alıyor kağıt üstü verileri birebir aynı yıllardır tork-beygir/devir olarak
Lineada kullanılan motor farklı yani
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,857
26,205
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Lineada kullanılan motor farklı yani
lineadaki 77 beygir sanırım, puntoda da fire adıyla satılan motor var şuan hala fiorinoda çıkıyor hatta 8v motor. 95 beygir olan bahsettiklerim 16v motor da baya eski işte dediğim gibi. Bir de tjet var 120 beygirlik o da 16v olanın turbolu versiyonlarından biri
 
  • Beğeni
Tepkiler: MAERKEK ve bt

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,039
3
4,934
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
16v motor Stilo ile ilk geldiğinde ses getirrmişti. Bagaj kapağında bile 16v yazardı vurgulamak için. Biz bile o zaman kendi aramızda "Vay be 1.4 motordan 95 beygir çıkarmışlar" derdik :)

O zamanda bu zaman pek bir şey değişmemiş benzer hacim atmosferiklerde,benim arabanın motoru 2014 üretimi sadece 5 beygir fazlası var :D Yıl 2014 olunca haliyle,artık 16v yazmayı bırakın direkt hiçbir şey yazmıyorlar utançlarından herhalde :D
 

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970
Hyundai 1.4 atmosferikten güç alınmayacağı kabul etmiş. (Alınır elbet lakin maliyet attığın taş olayı vs)

G4LD 1.4 T-GDİ motoruyla 140 hp 242 nm tork üretiyor. MPİ kalmamış GDi sisteme geçilmiş .
G4LC gibi çift CVVT , Variable Intake System barındırıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970

Güzelim açık hava filtresini nereye koymuş ? Dışardan direkt temiz hava gelmeyecek . Panjurun arkasına koysa farkını anlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım