AÇIK Egea Cross vites düşerken DCT şanzımandan gelen ses

krallarm

Takipçi
3
25
Marka
Fiat
İyi günler arkadaşlar foruma yeni katıldım hatta dakikalar oluyor her neyse sizlere benim için önemli sizler için sıradan bir sorum olacak bilgi veya fikir sahibi olanların aydınlatmasında açığım teşekkürler.

Yaklaşık 1 ay önce edindiğim 2024 model 41 bin km FİAT EGEA CROSS GSR TRAC+ LOUNGE olarak şuan 46 bin kmdeyim

Aracımda şu şekilde tarif edebileceğim bir sıkıntı yaşamaktayım. Öncelikle belirtmeliyim ki bu sorunu (ben öyle görüyorum) aracı aldığımda fark edemedim (belki de yoktu) son 2-3 bin kmdir aşağıda belirteceğim sesi yapmakta.

Araç otomatik vites dct şanzımana sahip aracımı fren veya gaz kesme marifetiyle yavaşlattığım zaman vites düşme işleminde (her zaman yapmıyor) çoğunlukla 6. Vitesten 5 e 5. Vitesten 4 e 4. Vitesten 3 e düşerken gaz pedalının kısmından şak şık tok sesli bir ses gelmekte. Vites artırırken bu ses yok fakat şöyle bir problem gaz pedalına bastığım da özellikle düşük devirdeyken arabayı hafif silkecek şekilde öne atılma tepkimeli bir şak sesi daha duyuyorum umarım anlaşılır olmuşumdur beyinlerinizi yakdıysam kusura bakmayın yorumlarınızı bekliyorum.

Bulunduğum il sınırlarında Fiat servisi yok en yakın servis 200km açıkçası gitmeyi düşünüyorum aracım garanti kapsamında ama bu sorun kronik veya sorun olmayıp benim pimpirikliliğim mi bilemiyorum.

Not: benden önceki sahibi aracı agresif kullanmış.
 
Çözüm
Selamlar, öncelikle @Otto Çevrimi 'nin dediği gibi çift kavrama şanzımanlarda genelde şanzıman sesleri duyulabiliyor. İşim gereği birçok araç kiralaması yaptığımdan farklı markalarda bu durumu tecrübe etme şansım oldu. Hepsinde az çok ses var. Farkları genelde kabin yalıtımı ile sürücüye bunu hissettirme düzeyleri oluyor.

Egea özelinde konuşacak olursak, şirket aracında, kiraladığımız bir araçta, 1 yıl kullandığım dizel otomatik cross'umda da durum aynıydı. Özellikle ilk çalıştırmalarda soğukken arabada arıza var sanarsınız. Tak tuk vites geçişi sesi gelir, silkeleme yapardı. Isınınca düzeyi düşse de, özellikle vites düşüşlerinde ses yapmaya devam ederdi. Yüksek hızlarda farklı yalıtım unsurlarından dolayı ses arka planda...
Öncelikle hoş geldiniz.

Aracın önceden hor kullanılma detayı önem taşıyor. Şanzıman yağı değişmediyse şanzıman yağı değişimiyle başlamak lazım. Eğer sorun hâla devam ederse kavrama değişimi de gerekebilir. İşlemleri garantisi devam ettiği için yetkili serviste yaptırmanız daha iyi olacaktır. Eğer yaptırmayıp bu şekilde devam ederseniz ileride daha farklı ve büyük problemle karşı karşıya kalabilirsiniz.
 
Hoşgeldiniz.

Sesi duymadan yorum yapmak zor. Fakat şunu net söylemek lazım ki çift kavrama şanzımanların çoğunda bir miktar sesli çalışma oluyor. DSG grubunda özellikle dur kalk trafikte mekanizmaların sesi duyulabiliyor. Normalin dışında bir ses mi, ona bir şey söylemek şu anda zor.
 
Muhtemelen şanzıman yağı gelmiştir. Ama değişseniz de sağlığı için iyi olmakla birlikte şikayetlerinizden tam olarak kurtulacağınızdan emin değilim.
Normal şartlarda da Egea, yalıtım fakiri olduğu için bu sesleri duyuran bir araç. Şanzıman da öyle pürüzsüz lokum gibi elit bir şanzıman değil. Çok sağlam ama her yönden konforsuz bir şanzımandır. Büyük ihtimalle bir şeyi yoktur diye düşünüyorum.
@OguzhanC kullanmıştı, o daha doğru yorumlayacaktır.
 
Selamlar, öncelikle @Otto Çevrimi 'nin dediği gibi çift kavrama şanzımanlarda genelde şanzıman sesleri duyulabiliyor. İşim gereği birçok araç kiralaması yaptığımdan farklı markalarda bu durumu tecrübe etme şansım oldu. Hepsinde az çok ses var. Farkları genelde kabin yalıtımı ile sürücüye bunu hissettirme düzeyleri oluyor.

Egea özelinde konuşacak olursak, şirket aracında, kiraladığımız bir araçta, 1 yıl kullandığım dizel otomatik cross'umda da durum aynıydı. Özellikle ilk çalıştırmalarda soğukken arabada arıza var sanarsınız. Tak tuk vites geçişi sesi gelir, silkeleme yapardı. Isınınca düzeyi düşse de, özellikle vites düşüşlerinde ses yapmaya devam ederdi. Yüksek hızlarda farklı yalıtım unsurlarından dolayı ses arka planda kaldığından çok duyulmasa da özellikle 3-2-1 düşüşlerinde bariz duyulurdu.

Özetle ben normal olduğunu düşünüyorum. Ancak yine de sesi duymak, düzeyini anlamak lazım. İçiniz rahat edecekse müsait bir zamanda servise de gösterebilirsiniz. Kilometre düşük, araç garantili. Ben ciddi bir şey olmadığını bu nedenle bakımı bekleyebileceğinizi düşünüyorum.
 
Çözüm
Hazır konusu varken sormak istedim;
Benim şirket aracımda da vites geçerken boşa düşme olmaya başladı, 2500 devirde vites değiştirmeye başlıyor kendi kendine gaz verip 3500 devire çıkıyor araba sonra kavrayıp devam ediyor. Her viteste yapmıyor ama ara ara yapıyordu. Bu normal midir ? Bu şanzımanlarda kavrama kaç binde değişmeli ?
 
Hazır konusu varken sormak istedim;
Benim şirket aracımda da vites geçerken boşa düşme olmaya başladı, 2500 devirde vites değiştirmeye başlıyor kendi kendine gaz verip 3500 devire çıkıyor araba sonra kavrayıp devam ediyor. Her viteste yapmıyor ama ara ara yapıyordu. Bu normal midir ? Bu şanzımanlarda kavrama kaç binde değişmeli ?
Bunu hiç tecrübe etmedim. Ama anlatılan şey kavrama sorunu gibi.
 
Selamlar, öncelikle @Otto Çevrimi 'nin dediği gibi çift kavrama şanzımanlarda genelde şanzıman sesleri duyulabiliyor. İşim gereği birçok araç kiralaması yaptığımdan farklı markalarda bu durumu tecrübe etme şansım oldu. Hepsinde az çok ses var. Farkları genelde kabin yalıtımı ile sürücüye bunu hissettirme düzeyleri oluyor.

Egea özelinde konuşacak olursak, şirket aracında, kiraladığımız bir araçta, 1 yıl kullandığım dizel otomatik cross'umda da durum aynıydı. Özellikle ilk çalıştırmalarda soğukken arabada arıza var sanarsınız. Tak tuk vites geçişi sesi gelir, silkeleme yapardı. Isınınca düzeyi düşse de, özellikle vites düşüşlerinde ses yapmaya devam ederdi. Yüksek hızlarda farklı yalıtım unsurlarından dolayı ses arka planda kaldığından çok duyulmasa da özellikle 3-2-1 düşüşlerinde bariz duyulurdu.

Özetle ben normal olduğunu düşünüyorum. Ancak yine de sesi duymak, düzeyini anlamak lazım. İçiniz rahat edecekse müsait bir zamanda servise de gösterebilirsiniz. Kilometre düşük, araç garantili. Ben ciddi bir şey olmadığını bu nedenle bakımı bekleyebileceğinizi düşünüyorum.

İçimin rahatlaması için servise gittim 37 yıllık usta olduğunu söylen ustayla test sürüşüne çıktık arabayı denedi ve sesi buldu bunun sorun olmadığını egealarda ( çift kavramalı şanzımanların ) çalışma prensibinin bu şekilde olduğunu araç 1. Vitesteyken ikinci kavrama aracı 2. Viteste hazır beklettiğini ve hızlanma veya yavaşlamada vites düşürme esnasında diğer kavrama otomatik devreye girerken bazı geçişlerde özellikle 3. Vitesten 2. Vitese düşüşte bunun olduğunu herhangi bir şekilde sorun teşkil etmediğini söyledi.

Ve yaklaşık 5 dakika seri vites geçişleri ile hızlanma ve yavaşlama yaparak şanzıman beynini sıfırladığını bundan sonra bu sesi daha az duyacağını söyledi.

Herhangi bir yağ değişimi veya başka birşeye gerek olmadığını söyledi.
 
"Ve yaklaşık 5 dakika seri vites geçişleri ile hızlanma ve yavaşlama yaparak şanzıman beynini sıfırladığını bundan sonra bu sesi daha az duyacağını söyledi."

ilginç :D
 
"Ve yaklaşık 5 dakika seri vites geçişleri ile hızlanma ve yavaşlama yaparak şanzıman beynini sıfırladığını bundan sonra bu sesi daha az duyacağını söyledi."

ilginç :D
Bu müdahaleden sonra 200km yaptım Ses eskisinden daha fazla olmaya başladı artık vites artışında da yapıyor daha fazla araştırmayı bırakıyorum biraz daha zorlarsam motor İncek
 
Gazlayası gelmiş :D şaka bir yana manuele alıp 6.vitesteyken yavaşlayarak kendi kendine vites düşürmesini sağlayarak yapılan bir işlem vardı. İnternette tavsiye ediliyordu. Doğruluğunu bilmiyorum ama benim arabada ben de denemiştim. Hissedilir bir fark olmamıştı. O yüzden çözüm olarak yazmadım.
 
Bu müdahaleden sonra 200km yaptım Ses eskisinden daha fazla olmaya başladı artık vites artışında da yapıyor daha fazla araştırmayı bırakıyorum biraz daha zorlarsam motor İncek
Hocam öyle bir müdahale tarzı yok , ustanın kulaklarını forumca çınlatacağız :D , MES bağlayıp şanzımana güncelleme yapmaları en iyi sonuçtu aslına bakarsanız , TCT güzel bir vites sistemi ortalama 200.000 km kavrama ömrü var hatta çok temiz nizami kullanılırsa daha da uzar bu ömür , yaşadığınız sorunla ilgili video çekebilirseniz belki sesten yada davranışından başka şeylerde çıkarabiliriz ama ilk önerim MES ile araca bağlanıp ayarlar yapılabiliyor yada sıfırlanabiliyorsa sıfırlamak yada güncelleme varsa güncelleme yapmak , bunlar ihtimal dahilinde değilse size bir önerim var , aracınızın kaputu açın , aracı kilitleyin uyku moduna geçsin ortalama bu süre 15 dakika civarı sürer , aküyü sökün ve 15 dakika daha bekleyin sonra tekrar takın , bakalım sistem sıfırlanacak mı , sıfırlanırsa değişim görebiliriz , göremezsek ya sıfırlanma olmadı yada içerideki yağ artık ömrünü tamamlamış yağ değişimine gidelim.