AÇIK Egea DPF iptali sonrası yaşanan sorunlar

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
183
Marka
Opel
Merhaba iyi forumlar.
120.000KM'de bulunan 2021 model 1.3 dizel Egea aracımın partikül filtresini bayramdan önce iptal ettirdim. Şehir içi yoğun trafik kullanımımdan sebep 120.000KM boyunca 10 defa partikülü temizlettim ve rejenarasyon uyarılarından sebep oluşan devirsizlikten artık yoruldum. Daha fazla dayanamadığım için iptal ettirdiğim aracımda şuan çiğ yakıt kokusu ve kara duman sorunu yaşıyorum. Devirli/devirsiz fark etmeksizin araç sürekli çiğ yakıt ve kara duman atıyor. Bu normal bir durum mu yoksa anormal bir durum mu? Başka marka araçlarda iptal ettirip kullanan arkadaşlarda böyle bir sorun olmadığını fark ettim. İptal ettirenler varsa yardımcı olabilirler mi bana?
 
1.3 Multijet konusunda deneyimli yazılımcılarla görüşmenizi tavsiye ederim. Bana araca yeniden harita yazılması gerekiyor gibi geldi. 23 bin km euro4 emisyonlu (sadece egr var dpf yok) 1.3 multijet kullandım araba neredeyse hiçbir koşulda duman atmıyordu. Dumanın direkt olarak partikülle alakası yok. Katalizör hala aracın üstündeyse o kadar çiğ mazot kokusu da gelmemesi lazım gibi geliyor bana.
 
Son düzenleme:
Aracınızın bence de haritasında sıkıntı var, zaten bu sıkıntıdan dolayı DPF sürekli doluyordu muhtemelen siz de iptal ettirince artık dumanı tutacak bir parça olmadığı için sorunun farkına vardınız.
 
1.3 Multijet konusunda deneyimli yazılımcılarla görüşmenizi tavsiye ederim. Bana araca yeniden harita yazılması gerekiyor gibi geldi. 23 bin km euro4 emisyonlu (sadece egr var dpf yok) 1.3 multijet kullandım araba neredeyse hiçbir koşulda duman atmıyordu. Dumanın direkt olarak partikülle alakası yok. Katalizör hala aracın üstündeyse o kadar çiğ mazot kokusu da gelmemesi lazım gibi geliyor bana.
Aracınızın bence de haritasında sıkıntı var, zaten bu sıkıntıdan dolayı DPF sürekli doluyordu muhtemelen siz de iptal ettirince artık dumanı tutacak bir parça olmadığı için sorunun farkına vardınız.

Haritadan kastınız tam olarak nedir peki?
 
Araba E6 egea :D ecu 9DF falan sanırım , kim yaptı hangi firma diye merak ediyorum :D İlk çalıştırmada arabada devirde oynama var mı soğuk çalıştırmada yada al-ver yapıyor mu , adblue iptal mi , bir çok soru var detay lazım . geçmiş olsun. Duman atması çak geç yazılımdan kaynaklıdır yüklenilen harita hazır pakettir üzerinde stg1 vardır size de hediye gibi olmuştur :D
 
Araba E6 egea :D ecu 9DF falan sanırım , kim yaptı hangi firma diye merak ediyorum :D İlk çalıştırmada arabada devirde oynama var mı soğuk çalıştırmada yada al-ver yapıyor mu , adblue iptal mi , bir çok soru var detay lazım . geçmiş olsun. Duman atması çak geç yazılımdan kaynaklıdır yüklenilen harita hazır pakettir üzerinde stg1 vardır size de hediye gibi olmuştur :D
İlk çalıştırmada devir dalgalanması yok, motor al-ver yapmıyor.
Adblue iptal edilmiş bu nedenle Start&Stop çalışmıyor.
Ben de sizin gibi çak geç hazır yazılım attıklarını düşünüyorum.
Bu işlemden sonra aracın çekiş gücü ve hızlanmasında artı bir durum mevcut ancak top speed değişti. Önceden düz yolda 200'e dayanan ibre artık 185'de falan takılı kalıyor. Yokuş aşağı 220 gördüğüm yerde geçen gün 207'yi geçemedim.
 
İlk çalıştırmada devir dalgalanması yok, motor al-ver yapmıyor.
Adblue iptal edilmiş bu nedenle Start&Stop çalışmıyor.
Ben de sizin gibi çak geç hazır yazılım attıklarını düşünüyorum.
Bu işlemden sonra aracın çekiş gücü ve hızlanmasında artı bir durum mevcut ancak top speed değişti. Önceden düz yolda 200'e dayanan ibre artık 185'de falan takılı kalıyor. Yokuş aşağı 220 gördüğüm yerde geçen gün 207'yi geçemedim.
Adblue iptali start-stop etkilemez , e6 fca grubu adblue iptalinden sonra al-ver yapabiliyor özellikle EEV motorları , yüksek ihtimalle hazır dosya kullanıldı ama sizin aracın ecu haritalandırmasında bir problem oluştu diye düşünüyorum , kaldı ki dpf-egr iptal etmek en basit şey :D geçmiş olsun yapılan işlemi hangi firma yaptıysa iletişime geçip düzelttirin :)
 
Adblue iptali start-stop etkilemez , e6 fca grubu adblue iptalinden sonra al-ver yapabiliyor özellikle EEV motorları , yüksek ihtimalle hazır dosya kullanıldı ama sizin aracın ecu haritalandırmasında bir problem oluştu diye düşünüyorum , kaldı ki dpf-egr iptal etmek en basit şey :D geçmiş olsun yapılan işlemi hangi firma yaptıysa iletişime geçip düzelttirin :)
Bugün gittim. İki defa araca uygun yeniden yazılım düzenlendi ve 4 saatlik toplam sürüşte 1 kere start&stop devreye girdi (4-5 saniye falan devrede kaldı).
Toplam sürüş boyunca çiğ yakıt kokusu hiç azalmadı. Egzoz sıcaklığı yüksek ve sanki araç rejenarasyon yapıyor gibi çalışıyor.
Kafayı yemek üzereyim.
 
Bugün gittim. İki defa araca uygun yeniden yazılım düzenlendi ve 4 saatlik toplam sürüşte 1 kere start&stop devreye girdi (4-5 saniye falan devrede kaldı).
Toplam sürüş boyunca çiğ yakıt kokusu hiç azalmadı. Egzoz sıcaklığı yüksek ve sanki araç rejenarasyon yapıyor gibi çalışıyor.
Kafayı yemek üzereyim.
Duman atıyorsa jenerasyonda kalmış olabilir araç beyaz duman kollayın araçta özellikle ilk çalıştırmada ve motor ideal sıcaklığa gelince olabiliyor , start-stop bir çok sebebe bağlı çalışıp çalışmamak konusunda kendisi karar veriyor ama ekranda iptal yazıyorsa o problem zaten yada tuşun ışığı yanıyorsa... E6 motor kurcalamak her kişinin haddi değil arada böyle araçlar çıkıyor yakın olsaydık kesinlikle yardım ederdim ama maalesef mesafeler... Geçmiş olsun.
 
Duman atıyorsa jenerasyonda kalmış olabilir araç beyaz duman kollayın araçta özellikle ilk çalıştırmada ve motor ideal sıcaklığa gelince olabiliyor , start-stop bir çok sebebe bağlı çalışıp çalışmamak konusunda kendisi karar veriyor ama ekranda iptal yazıyorsa o problem zaten yada tuşun ışığı yanıyorsa... E6 motor kurcalamak her kişinin haddi değil arada böyle araçlar çıkıyor yakın olsaydık kesinlikle yardım ederdim ama maalesef mesafeler... Geçmiş olsun.
Beyaz duman hiç yok. Hep siyah duman.
E6 motorla ilgili Hakan Egzoz Ikitelli'yi onerdiler. Yarin oraya gidip gorusecegim. Umarim yeniden yazilim icin ekstra cok maliyet olusmaz. Diger yere zaten 3.000₺ bayıldım.
Desteklerin icin cok tesekkur ederim.
 
Beyaz duman hiç yok. Hep siyah duman.
E6 motorla ilgili Hakan Egzoz Ikitelli'yi onerdiler. Yarin oraya gidip gorusecegim. Umarim yeniden yazilim icin ekstra cok maliyet olusmaz. Diger yere zaten 3.000₺ bayıldım.
Desteklerin icin cok tesekkur ederim.
Gidip şikayetinizi belirtin çözemiyorlarsa sizden aldıkları dosyayı yüklesinler paranızı geri alın boşa para vermeyin yoksa bu işin sonu yok , kaldı ki önce test edip sonra sizden para almaları lazım yapmamışlar.
 
İşte siz böyle dediğiniz için millette 10000 kmde 10 litre Add blue 150 tl vermekten kaçınmak için iptal ediyor. Sonrada dpf tıkandı diye üzülüyor.
 
Gidip şikayetinizi belirtin çözemiyorlarsa sizden aldıkları dosyayı yüklesinler paranızı geri alın boşa para vermeyin yoksa bu işin sonu yok , kaldı ki önce test edip sonra sizden para almaları lazım yapmamışlar.
Euro 6 motorlarla ilgili güncel yazılım hizmeti sunan ve önerilen bir egzozcuya gittim.
Yeni yazılım yüklendi ve gaz kelebeğinde oluşan problemden sebep beyinden iptali gerçekleşti. Şuan için rölanti titremesi ve çiğ yakıt kokusu %60 oranında azaldı. Daha da azalacağını düşünüyorum. Start&stop için ortalama 48 saat içerisinde devreye gireceğini, adaptasyon sürecinde olduğunu söylediler. 48 saat sonra devreye girmemesi durumunda tekrar gidip yeni yazılım yazabileceklerini söylediler. 2.000₺ para verdim ama en azından kafamın rahat olduğunu düşünüyorum. Diğer yeri Allah'a havale ettim. İnsan dolandırmaya ve kazıklamaya devam edebilirler.
İşte siz böyle dediğiniz için millette 10000 kmde 10 litre Add blue 150 tl vermekten kaçınmak için iptal ediyor. Sonrada dpf tıkandı diye üzülüyor.
Hocam bu işle ilgili bence yeteri kadar bilginiz olmadığını düşünüyorum.
Partikül filtresi emisyonu düşürmek için araç tarafından üretilen azot oksit gazını adblue sayesinde katalizörün içerisine hapsediyor. Filtreye takılan azot oksit gazı su + azot olarak dışarı atılıyor. Yoğun trafik koşullarında yani şehir içinde kullanılan araçlar azot oksit gazını normalden daha fazla ürettiği için filtre içerinde hapsedilen azot oksit gazı bazı durumlarda su olarak atılıyor. Bu nedenle de katalizör belli bir süre sonra rejenerasyon yapamıyor araç arızaya geçiyor. Yani uzun lafın kısası DPF iptal edilmeden Adblue iptal edilmiyor. Adblue iptal edilip DPF bırakılırsa zaten araç bir süre sonra yürümemeye başlar.
 
Konudan bağımsız 2016 model 1.3 mjet (95hp) egea ile bursa otobanında uzun yokuş aşağı 206yı geçemedim ben motor devri 4500rpm civarında oluyor. Siz nasıl 220 yaptınız?

Ek olarak aynı araç 70.000kmde egr dpf iptal edildi . Yüklenince Hafif bi kara duman atıyor . Çiğ yakıt kokusu multijetlerde yaygın bir durum fabrikadan sıfır aldığınızda bile araç çalışırken yanında durulmuyor.
 
Son düzenleme:
Konudan bağımsız 2016 model 1.3 mjet (95hp) egea ile bursa otobanında uzun yokuş aşağı 206yı geçemedim ben motor devri 4500rpm civarında oluyor. Siz nasıl 220 yaptınız?

Ek olarak aynı araç 70.000kmde egr dpf iptal edildi . Yüklenince Hafif bi kara duman atıyor . Çiğ yakıt kokusu multijetlerde yaygın bir durum fabrikadan sıfır aldığınızda bile araç çalışırken yanında durulmuyor.

Ben de merak ettim, zira Egea'nın kendisinde Fiorino şanzımanı oranı olduğu için 180'lerde 4000 rpm çeviriyor. O devirlerden sonra güç üretimi oldukça düşen bir motor için 220'yi bırakın 180 bile oldukça yüksek bir hız. Saçma sapan şanzıman oranıyla motoru öldürmüşler resmen.