AÇIK Egea DPF iptali sonrası yaşanan sorunlar

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
8 Eyl 2016
111
58
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Merhaba iyi forumlar.
120.000KM'de bulunan 2021 model 1.3 dizel Egea aracımın partikül filtresini bayramdan önce iptal ettirdim. Şehir içi yoğun trafik kullanımımdan sebep 120.000KM boyunca 10 defa partikülü temizlettim ve rejenarasyon uyarılarından sebep oluşan devirsizlikten artık yoruldum. Daha fazla dayanamadığım için iptal ettirdiğim aracımda şuan çiğ yakıt kokusu ve kara duman sorunu yaşıyorum. Devirli/devirsiz fark etmeksizin araç sürekli çiğ yakıt ve kara duman atıyor. Bu normal bir durum mu yoksa anormal bir durum mu? Başka marka araçlarda iptal ettirip kullanan arkadaşlarda böyle bir sorun olmadığını fark ettim. İptal ettirenler varsa yardımcı olabilirler mi bana?
 

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
8 Eyl 2016
111
58
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Konudan bağımsız 2016 model 1.3 mjet (95hp) egea ile bursa otobanında uzun yokuş aşağı 206yı geçemedim ben motor devri 4500rpm civarında oluyor. Siz nasıl 220 yaptınız?

Ek olarak aynı araç 70.000kmde egr dpf iptal edildi . Yüklenince Hafif bi kara duman atıyor . Çiğ yakıt kokusu multijetlerde yaygın bir durum fabrikadan sıfır aldığınızda bile araç çalışırken yanında durulmuyor.
Ben de merak ettim, zira Egea'nın kendisinde Fiorino şanzımanı oranı olduğu için 180'lerde 4000 rpm çeviriyor. O devirlerden sonra güç üretimi oldukça düşen bir motor için 220'yi bırakın 180 bile oldukça yüksek bir hız. Saçma sapan şanzıman oranıyla motoru öldürmüşler resmen.
Ekstra her hangi bir işlem yaptırmadım. Anadolu Otobanı Çekmeköy tünel çıkışındaki rampada yapmıştım ve aşırı şaşırtmıştı. Sonrasında internette baktım 215'e kadar çıkanlar oluyormuş. Ben motorla ilgili olduğunu düşünüyorum. Final motorlar görürken eski motorlar görmüyor.
Şanzıman aralıkları gerçekten çok kötü. Allah'tan debriyajı hafif arabanın. Yoksa çekilmezdi.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,673
1
5,190
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
İşte siz böyle dediğiniz için millette 10000 kmde 10 litre Add blue 150 tl vermekten kaçınmak için iptal ediyor. Sonrada dpf tıkandı diye üzülüyor.
DPF'i açan Adblue değildir. Adblue'nun bazı araçlarda DPF'ten önce püskürtülmesinin sebebi, DPF'in etrafında SCR amaçlı kaplama da olması, aynı zamanda adblue'yu buharlaştırıp karıştırarak SCR'a homojen şekilde gitmesini sağlamak.

Geçmişte az sayıda Peugeot'larda kullanılan DEF - Eolys, Adblue değildir. Onlar da zaten 150 lira değildir.

DPF partikül emisyonunu düşürür, Adblue püskürtülerek SCR ünitesi NOx düşürür. Birbirinden bağımsız şeyler. NOx de DPF'te birikmez. SCR'dan geçerken elimine olur. (LNT kısmına hiç girmiyorum, allak bullak olacak)

Düzelteyim de, başka bir yerde falan anlatınca sıkıntılı bir duruma düşmeyin..
 

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,613
1,945
2,570
26
Sayın panpa, haritanda bi sıkıntı var, hangi firmaya yaptırdın bilmiyorum ama enjektörlerin sağlıklıysa Revo ile çalışan bi yazılımcıyla ya da instagramda @lvl.performance ile iletişime geç. Partekürl iptali kötü bi olay değil ama m-jet 2 teknolojisi malum tek ateşlemede 8 püskürtme yapan bi olay. Muhtemelen siz ''çok güç istemyorum sadece ne gerekiyorsa onu yapın'' deyince çalıştığınız yazılım şirketi hazır paket bi dpf li stage1 bi yazılımı yüklemişler, ama dpf iptal olunca alt devirler biraz daha 3cü ve 4cü püskürtmelerde zengin tutulmalı, hani enazından bi stage2+... Bizzat 350k km dir bi m-jet kullanıcısıyım 320 binde mecburen dpf yi iptal ettik (yakmışım)(280. Her ışıktan eğer öndeysem ilk 3 vitesi doldurarak kalkan biriyim, ve aile işi gereği bahtsız 2013 doblo 1.6m-jet premio black arkadaş dağ yollarına oldukça sık gidiyor (tabiki her gidişimde frene basmam gerekmediği sürece gaz dipte oluyor) turboya çok yük binmeyecek bi şekilde bi yazılım istedim, sonucunda stage1+ diye bi dosya geldi mail'e (Revo'dan). Ve mazotu sadece opetin tek şubesinden aldığımız için ve 3 depoda bir enjektör temizleyici attığımız için sıfırdan beri hala aynı enjektörleri sorunsuz kullanıyoruz 400 bine gidiyoruz...
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım