KAPALI Egr ve dpf ağrızası MK6 Golf 1.6 tdi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

onurcicek

Profesör
399


Arkadaşlar aracında 1 hafta önce birden kızdırma bujisinin lambası yanıp sönmeye başladı motor lambası da yandı ve araba 2 bin devri geçmedi, kontağı açtım kapadım düzeldi ve ertesi gün tümden yanmaya başladı, gösterdim egr valfi tıkanmış ya değişecek yada iptal etceksiniz dediler, bende uygun olduğu için mecburiyetten iptal ettirdim, aradan 2 gün geçti dpf ışığı yandı, güçten düşüş olmadı dedim temizlerim 4. Viteste demeye kalmadı ertesi günü yolda normal giderken gene kızdırma bujisi yanıp sönmeye başladı ve motor ışığı yandı, kontak kapadım açtım aynı, hiç gitmiyor bu sefer arıza, kontağı açıyım araba çalışmıyoken bile yanıp sönüyor sanki kazındı beyine, sizce napmalıyım durum nedir?
 
Son düzenleme:
EGR yi iptal ettirmek motorun canını okumaktır, keşke değişim yapsaydınız
arıza için cihaza bağlanıp bakılması gerekli
Bende değiştirmek isterdim ama 3 katı pahalı olunca mecbur kaldık, yoksa orijinal herzaman iyidir, dpf de büyük ihtimal ömrünü doldurdu araç gitmiyor hiç şimdi ona da 4 bin fiyat çekerler söktürmeyip napıyım bilmiyorum
 
EGR yi iptal ettirmek motorun canını okumaktır, keşke değişim yapsaydınız
arıza için cihaza bağlanıp bakılması gerekli
Bende değiştirmek isterdim ama 3 katı pahalı olunca mecbur kaldık, yoksa orijinal herzaman iyidir, dpf de büyük ihtimal ömrünü doldurdu araç gitmiyor hiç şimdi ona da 4bin fiyat çekerler söktürmeyip napıyım bilmiyorum
 
2 sene önce babamın 2.0 TDI motorlu aracında da EGR sorunu oldu parçayı aldım sanayi de değiştirdim 900 lira civarı tutmuştu valeo marka
Ya ülkemizdeki mazotlar hem çok kaliteli hemde eçok ucuz olduğundan bu sorunlarla karşılaşıyoruz, bana 1500 lira fiyat çektiler hocam egr için malesef, içleri demekki hep kurum bağlamış ikiside ömrünü tamamladı, dpf yide bi müddetçe sonra temizlemede fayda etmiyormuş duyduğuma göre
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Yanma odasının içine pis eksoz gazı basmak, hele ki mazot kalitesinin bu kadar düşük olduğu bir ülkede. Bence esas budur motorun canına okumak.
sanılan kadar egsoz gazı basılmıyor Aydın abi :) çok ufak bir hortumdan çok ufak zerreciklerle basılıyor + her devirde değil, yüksek devirlerde 4000 civarı.
Bu egsoz gazı gönderilmezse yanma derecesi artacağı için motor piston eritecektir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...