KAPALI Egr ve dpf ağrızası MK6 Golf 1.6 tdi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

onurcicek

Profesör
399


Arkadaşlar aracında 1 hafta önce birden kızdırma bujisinin lambası yanıp sönmeye başladı motor lambası da yandı ve araba 2 bin devri geçmedi, kontağı açtım kapadım düzeldi ve ertesi gün tümden yanmaya başladı, gösterdim egr valfi tıkanmış ya değişecek yada iptal etceksiniz dediler, bende uygun olduğu için mecburiyetten iptal ettirdim, aradan 2 gün geçti dpf ışığı yandı, güçten düşüş olmadı dedim temizlerim 4. Viteste demeye kalmadı ertesi günü yolda normal giderken gene kızdırma bujisi yanıp sönmeye başladı ve motor ışığı yandı, kontak kapadım açtım aynı, hiç gitmiyor bu sefer arıza, kontağı açıyım araba çalışmıyoken bile yanıp sönüyor sanki kazındı beyine, sizce napmalıyım durum nedir?
 
Son düzenleme:
Şu benzinliklerde satılan mesela Würth marka dizel motor temizleyiciler bir işe yarıyor mu? düzenli kullansak bu tür arızaları önler mi?
 
Aman ha. Arkadaşım memlekete giderken iyi olur diye deposu dolu araca kattırmış yolun yarısında enjektörler çuf çuf tabi. Depo bitmek üzereyken katman lazım ve katındaca da dip gaz gezip atıkları attırman lazım yoksa başına iş alırsın
 
Dizellerde DPF doluyor zaten.Arada devir çevirerek kullanmazsan tıkanıyor.Zaten DPF'nin çalıştığını hissediyorsun rölanti devri artıyor.Arada hafif devirmek lazım:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tam garaja girecekken yanıp sönmeye başlayan ve beni 15 dakika yüksek devirde gezdirip sinirlerimi bozan, 2 defa rejenerasyon yapılmasına rağmen 300 km de bir kendini temizlemeye çalışan, kötü kokular yayan ve performansı düşüren dizel partikül filtresini önce yazılımsal, sonra da söktürme yoluyla iptal ettirdim.Partikül filtresine hasar vermeden yerinden alındı ve yerine düz boru eklendi.Egzost ustası sensör deliklerini orijinal açısında açıp aynen yerleştirdi ve yaklaşık 130 km kullandım.Şimdilik hiçbir sıkıntı yok, aracın performansı hissedilir biçimde arttı.İlerleyen kilometrelerde memnun kalmazsam veya yoğun siyah dumanla karşılaşırsam özel makinesinde temizletip tekrar takarım diye düşünüyorum.250 Tl yazılımla sildirme işlemi, 80 Tl de mekanik olarak sökme ve yeni parça takma.Toplamda 330 Tl tuttu.Ayrıca araca performans yazılımı da attırdım, oldukça farkettiğini söyleyebilirim.dpf söküldükten sonra performans biraz daha arttı ve tüketim şimdilik 1 litre civarı düştü.Yazılım 700 Tl tuttu.Hard yazılım olmadığı için sıkıntı çıkmayacağını okudum ve gözümü kararttım açıkçası.Bakalım neler olacak :)

Aracım 2011 model captiva 2.0 dizel
 
Tam garaja girecekken yanıp sönmeye başlayan ve beni 15 dakika yüksek devirde gezdirip sinirlerimi bozan, 2 defa rejenerasyon yapılmasına rağmen 300 km de bir kendini temizlemeye çalışan, kötü kokular yayan ve performansı düşüren dizel partikül filtresini önce yazılımsal, sonra da söktürme yoluyla iptal ettirdim.Partikül filtresine hasar vermeden yerinden alındı ve yerine düz boru eklendi.Egzost ustası sensör deliklerini orijinal açısında açıp aynen yerleştirdi ve yaklaşık 130 km kullandım.Şimdilik hiçbir sıkıntı yok, aracın performansı hissedilir biçimde arttı.İlerleyen kilometrelerde memnun kalmazsam veya yoğun siyah dumanla karşılaşırsam özel makinesinde temizletip tekrar takarım diye düşünüyorum.250 Tl yazılımla sildirme işlemi, 80 Tl de mekanik olarak sökme ve yeni parça takma.Toplamda 330 Tl tuttu.Ayrıca araca performans yazılımı da attırdım, oldukça farkettiğini söyleyebilirim.dpf söküldükten sonra performans biraz daha arttı ve tüketim şimdilik 1 litre civarı düştü.Yazılım 700 Tl tuttu.Hard yazılım olmadığı için sıkıntı çıkmayacağını okudum ve gözümü kararttım açıkçası.Bakalım neler olacak :)

Aracım 2011 model captiva 2.0 dizel
Düz boru koymuşsunuz egzoz sesinde artış oldumu?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...