Cold start'ta henüz egzoz soğuk değil mi? Yoksa egzoz o kadar çabuk ısınıyor mu?
Şöyle bir durum da var; silindir içindeki patlamadan sonra silindir içinde fazladan yakıt damlacıkları kalıyorsa egzoz valfi açıldığı sıralarda gerçekleşen istenmeyen bir yanma da bu sese olanak sağlar, zira silindir içindeki sıcaklık çok çok çok kısa süreden çok üst seviyelere çıkıyor.
Bu tarz otomobillerde egzoz sisteminin de etkisi büyük. Genelde performans açısından iyi ve yüksek hızlı akış sağlayabilen egzozlar dizayn edilir. Bu da motor devri yükselirken egzozdan çıkan gaz hızının da oldukça yükselmesine olanak sağlar. Bir anda ayağın pedaldan çekilmesi gaz akışının bozulmasına, gaz dalgalarının birbirlerine çarpmasına, dolayısıyla egzozdaki o gurultu, daha doğrusu çatırtı patırtıya sebebiyet veriyor. Ses dalgalarının iç içe geçmesi gibi düşünülebilir.
Kat iptali, susturucu iptali falan yapıldıktan sonra çıkanlar yanmayan yakıtın egzozda yanması oluyor daha çok.
Olay çok karışık. İşin içinde yakıt hava karışımından tutun da, ne bileyim silindir içindeki yanma hızına, egzoz backpressureına, egzoz manifold ve egzoz dizaynına kadar birçok sebebi var. Ama bildiğim kadarıyla bu tarz spor otomobillerde olmasının sebebi egzoz gazı akışının aniden kesilip gaz akışının bozulması.