Egzoz Patırdaması Nasıl Ve Neden Oluyor? (BMW M4 CS)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Batuhan1104

Asfalt Kurutucu
7
Yeni BMW M4 CS'de gördüğüm gazı bırakınca olan egzoz patırdaması nasıl oluyor bilen var mı?
Bu sesin aracın turbo olmasıyla bir bağlantısı var mı yoksa E92 M3'te de modifiye ile yapılabilir mi?
Örnek:
 
Silindirden çıkıp egzoza giden yanmayan benzinin egzoz sıcaklığından dolayı yanmasıyla oluşan bir ses diye biliyorum. Eskiden teknolojisizlikten oluyordu, şimdi yazılım sayesinde gazdan ayağı çeksen de birkaç milisaniye daha silindir odasına benzin püskürtülmesiyle elde ediliyor genelde. Coldstart sonrası daha çok olmasının sebebiyse de yine zengin karışımdan ötürü.
 
Zengin karışımla çalışan arabanın egzoz gazındaki çiğ benzinin sıcak egzozda patlaması, turbo olmasıyla bir ilgisi yok.
 
Cold start'ta henüz egzoz soğuk değil mi? Yoksa egzoz o kadar çabuk ısınıyor mu?
Şöyle bir durum da var; silindir içindeki patlamadan sonra silindir içinde fazladan yakıt damlacıkları kalıyorsa egzoz valfi açıldığı sıralarda gerçekleşen istenmeyen bir yanma da bu sese olanak sağlar, zira silindir içindeki sıcaklık çok çok çok kısa süreden çok üst seviyelere çıkıyor.

Bu tarz otomobillerde egzoz sisteminin de etkisi büyük. Genelde performans açısından iyi ve yüksek hızlı akış sağlayabilen egzozlar dizayn edilir. Bu da motor devri yükselirken egzozdan çıkan gaz hızının da oldukça yükselmesine olanak sağlar. Bir anda ayağın pedaldan çekilmesi gaz akışının bozulmasına, gaz dalgalarının birbirlerine çarpmasına, dolayısıyla egzozdaki o gurultu, daha doğrusu çatırtı patırtıya sebebiyet veriyor. Ses dalgalarının iç içe geçmesi gibi düşünülebilir.

Kat iptali, susturucu iptali falan yapıldıktan sonra çıkanlar yanmayan yakıtın egzozda yanması oluyor daha çok.

Olay çok karışık. İşin içinde yakıt hava karışımından tutun da, ne bileyim silindir içindeki yanma hızına, egzoz backpressureına, egzoz manifold ve egzoz dizaynına kadar birçok sebebi var. Ama bildiğim kadarıyla bu tarz spor otomobillerde olmasının sebebi egzoz gazı akışının aniden kesilip gaz akışının bozulması.
 
Son düzenleme:
Egzoz sistemi değiştirilerek bu ses elde edilebilir. Turboya gerek olduğunu sanmıyorum eski C63'ün egzoz sesi de buna yakın.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...