Ekspertiz raporunda beygir neden az çıkar?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Arabamı satmadan önce Bosch servise götürdüm. Bana göre en güveniliri. Adamlar baktı inceledi en ince detayına kadar söyleyip motorun da normalde 105 beygir olduğunu şuanda 90-95 beygir ürettiğini söylediler. 2 hafta sonra alacak kişi kendi başka bir yere götürmeyi tercih etti. Çalışanlar arabayı gazdayken test etmeye kalktılar o derece bilgi kişiler. Bir de gaz ayarlarını benden önceki sahibinin kıstırdığını bundan dolayı arabanın gaza geçerken teklediğini söylememe rağmen inatla araba gaza geçmeden arabayı yüke bindirip eksoz felan patlattılar ve bunları sorun saydılar. Dyno sonucunda arabamın verdiği güç 65 beygir civarında çıktı. 90-95 beygir güç veren araba 2 hafta sonra nasıl oldu da 65 beygire düştü diye başka bir yere gittim. Nasıl olduysa orda da 90-95 beygir civarı güç çıktı ortaya. Kısaca her söylenene inanıp da iş yapmamak gerek. En güzeli sanayide bir motor ustasına götürmek :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve HAKANBURSA
Muhtelif yağ kaçaklarından kasıt hemen her araçta görülmesi muhtemel yerlerde kaçaklar var ama bunun seviyesinin ve tehlike boyutunu servisten öğrenin biz hiçbirşeyin içini açıp bakmıyoruz demişler doğruda söylemişler. Yani yağ kaçağı karterden olur krank keçelerinden olur. Bir yere kadar da normaldir. 103 yazılan şey belliki kw cinsinden yazılmış. Fotmat attırdık dedikleri olayda yazılımın sildirilmesinden ibaret. Özetle alınmaz bir araç değil ama bu aracı detaylıca serviste gösterip öyle almakta yarar var.
 
Eskperler genelde paket paket oluyor. 150tl-200tl-250tl. Ben genelde ekspere boya-değişen durumu için gidiyorum. Boya-değişen-motor durumunu en düşük pakette bile yapıyorlar. Fakat benim orda ilgilendiğim boya değişen kısmı. Motor için kendi ustama gösteriyorum genelde. Yağ kaçağı mevzusuna gelecek olursak. Nereden ne dozda kaçırdığı önemli her yağ kaçağı arabanın durumunun kötü olduğuna işaret falan değildir. Bir de en önemlisi alacağın araba içine sinmeli. En önce boya değişen ve tramere bakılır. Sonra binilip kullanılır. En son almaya niyetlendiysen ustana motorunu ve genel hatlarını gösterirsin. Pazarlığını yapar alırsın.
 
Ekspertizlerin çoğunda cihazların kalibrasyonu bozuk. Bu cihazlarla yapılan dyno testi ile motorun ürettiği gücü doğru bir şekilde ölçmek kolay değil.

Diyelim motor 100 beygir güç üretiyor ancak bunu yola aktarmak için araya şanzıman girince yere aktarılan güç ve tork değişiyor. Bazı araçlardaki şanzıman oranları çok uzunken bazı araçlarda tam tersi çok kısa oluyor. Bu durumda ölçümler hatalı çıkabiliyor.

Serviste yapılan testte %95 civarı güç ürettiği söylenen aracım bosch yetkili serviste %80 civarı güç ürettiği ölçüldü. Ekspertizde çalışan eleman gayet tecrübeliydi de şanzıman oranları nedeniyle motorun gücünü doğru ölçemiyoruz bu araç en az %90 güç üretiyor demişti.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...