HABER En Düşük Güvenlik Puanlarını Alan Otomobiller

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Herkese Merhaba,

Otomobil satın alırken kuşkusuz ki baktığımız en önemli unsurlardan birisi aracın güvenli olup olmadığı. Geçmişten günümüze bu konuyu test etmek için birçok yöntem kullanıldı. Bu yöntemler sayesinde kullanıcılar otomobil satın almadan önce onlar hakkında fikir edinebiliyorlar.

Kullanıcılara anketler, mailler, ve telefon görüşmeleri ile sınıflarındaki araçları değerlendirmeli istenmiş. Cevapların da anonim olarak verildiğini hatırlatalım.

Otomobilin marka imajı, sorunsuzluk, servis güvelirliği, kaza güvenilirliği, teknoloji ve kaza testi sonuçları sorulan önemli başlıklar arasında.

Bugün Amerika’da kullancı yorumlarına ve geri dönüşlerine göre güvenlik konusunda en düşük puanı alan otomobillere göz atıyoruz.​

1- Mini Sınıf

Mitsubishi Mirage​

cc_2017MIC070001_01_640_X08.jpg

2- Küçük Sınıf

Fiat 500L​

img.jpg

3- Orta Sınıf Sedan

Chrysler 200​

USC60CRC211A021001.jpg

4- Küçük Sınıf Lüks Sedanlar

Mercedes-Benz CLA 250​

2018-CLA-CLA250-COUPE-077-MCFO.jpg

5- Orta Sınıf Lüks Sedanlar

Lincoln MKS​

260965.jpg

6- SUV

Dodge Journey​

CAC50DOS041A021001.jpg

7- Lüks SUV

Land Rover Discovery Sport​

bb2e7f967046462faf4d971f5e096ae2.jpg

8- Büyük SUV

Cadillac Escalade​

HPE800-Escalade-2016-Supercharged-8-crop-1.jpg

9- Minivan

Chrysler Town & Country​

USC60CRV081A021001.jpg

10- Elektrikli

Mitsubishi i-MiEV​

2009-174531-mitsubishi-i-miev-production-version1.jpg


Kaynak: consumerreports

Türkiye’de böyle bir araştırma yapılsa, kullanıcıların gözünde en güvensiz araçlar hangileri olurdu ?

Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozkokelii
Tanıtılıp piyasaya ilk çıkışı 90'lardan önce olan bütün arabalar yürüyen tabut. Bu kriterde bir sürü araba var. Başta Kuş Serisi, Tipo&Tempra jenerasyonu, Renault'nun rakamlı modellerinin tümü bu kapsama girer. Bunlar dışında 6. nesil ve efsane olarak anılan 7. nesil Corolla'lar, 4. ve 5. nesil Honda Civic (Tr'de üretilen 6. nesil de güvenlik konusunda çok parlak değildi.), 1990 yılından 2003'e kadar aynı şasiyle satılan Suzuki Swift, Admire kasası da dahil, Era'ya kadarki Hyundai Accent jenerasyonları, 94 öncesi Ford Escort'lar hep bu güvensiz araçlara örneklerdir.
 
Tanıtılıp piyasaya ilk çıkışı 90'lardan önce olan bütün arabalar yürüyen tabut. Bu kriterde bir sürü araba var. Başta Kuş Serisi, Tipo&Tempra jenerasyonu, Renault'nun rakamlı modellerinin tümü bu kapsama girer. Bunlar dışında 6. nesil ve efsane olarak anılan 7. nesil Corolla'lar, 4. ve 5. nesil Honda Civic (Tr'de üretilen 6. nesil de güvenlik konusunda çok parlak değildi.), 1990 yılından 2003'e kadar aynı şasiyle satılan Suzuki Swift, Admire kasası da dahil, Era'ya kadarki Hyundai Accent jenerasyonları, 94 öncesi Ford Escort'lar hep bu güvensiz araçlara örneklerdir.
teşekkürler <3
Tofaslar, symbol, linea, taksi çıkması arabalar özellikle albea ve era :( @Iskender™ özür dilerim
Bi güvensiz araba daha var unuttum söylemeyi accent era:D:p @Iskender™
...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Tanıtılıp piyasaya ilk çıkışı 90'lardan önce olan bütün arabalar yürüyen tabut. Bu kriterde bir sürü araba var. Başta Kuş Serisi, Tipo&Tempra jenerasyonu, Renault'nun rakamlı modellerinin tümü bu kapsama girer. Bunlar dışında 6. nesil ve efsane olarak anılan 7. nesil Corolla'lar, 4. ve 5. nesil Honda Civic (Tr'de üretilen 6. nesil de güvenlik konusunda çok parlak değildi.), 1990 yılından 2003'e kadar aynı şasiyle satılan Suzuki Swift, Admire kasası da dahil, Era'ya kadarki Hyundai Accent jenerasyonları, 94 öncesi Ford Escort'lar hep bu güvensiz araçlara örneklerdir.
Bizim taunus ne kadar guvenli abi sence :D
 
En basitinden A sütunlarının kalınlığına bak, anlarsın :)

Bu arada 90'lardaki Ford Festiva ile aynı platformda üretilen 2000-2001 model Kia Pride'ları da Swift gibi bu listeye ekleyebilirim. İçi dışı bir arabalar :)
Abi on gogusun altı resmen çelik. Kaplama falan yok yani döküm demir. Dizimi vurdum bir kere aman aman nasıl ağrıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve bt
Tanıtılıp piyasaya ilk çıkışı 90'lardan önce olan bütün arabalar yürüyen tabut. Bu kriterde bir sürü araba var. Başta Kuş Serisi, Tipo&Tempra jenerasyonu, Renault'nun rakamlı modellerinin tümü bu kapsama girer. Bunlar dışında 6. nesil ve efsane olarak anılan 7. nesil Corolla'lar, 4. ve 5. nesil Honda Civic (Tr'de üretilen 6. nesil de güvenlik konusunda çok parlak değildi.), 1990 yılından 2003'e kadar aynı şasiyle satılan Suzuki Swift, Admire kasası da dahil, Era'ya kadarki Hyundai Accent jenerasyonları, 94 öncesi Ford Escort'lar hep bu güvensiz araçlara örneklerdir.
Eski araba deyince aklıma direk bu video geldi. Durumu olmayanlar var ama durumu olanlar ellerinden geldiğince modern arabalara binmeliler.
Ayrıca bazı markalara (özellikle de Ford'a) bir eleştirim var: Sene olmuş 2018, hala 2 hava yastıklı arabalar satmaya utanmıyorlar. Misal Fiesta. Son kasayı bilmiyorum ama ondan öncesi hep 2 hava yastıklıydı. Aynı zamanda focus da titanium almadıkça 4 hava yastığıyla geliyor. Örneğin Almanya'da falan satılan trend focuslarda eminim 6 hava yastığı standarttır. Ama trdeki trend x de 4 tane var.
 
Eski araba deyince aklıma direk bu video geldi. Durumu olmayanlar var ama durumu olanlar ellerinden geldiğince modern arabalara binmeliler.
Ayrıca bazı markalara (özellikle de Ford'a) bir eleştirim var: Sene olmuş 2018, hala 2 hava yastıklı arabalar satmaya utanmıyorlar. Misal Fiesta. Son kasayı bilmiyorum ama ondan öncesi hep 2 hava yastıklıydı. Aynı zamanda focus da titanium almadıkça 4 hava yastığıyla geliyor. Örneğin Almanya'da falan satılan trend focuslarda eminim 6 hava yastığı standarttır. Ama trdeki trend x de 4 tane var.
Bu video benim de aklıma geldi. Arabaların güvenlik standartlarındaki devrimi arabaların görüş açılarının azalmasıyla anlayabiliriz. Özellikle A sütununu iyice kalınlaştırdılar artık. Eski arabalar akvaryum gibi kalıyor şimdikilerin yanında.

Bizim Ford Fiesta'yı az önce sattığımıza göre rahatça sallayabilirim:D: Yeni Fiesta da baz donanımda hala 2 havayastığı. Halihazırda satılan Focus ise sadece baz donanımda 4 havayastığı, bir tık üste çıkılsa bile 6'ya çıkıyor. Diz havayastığı filan da belki opsiyonda vardır. Fiesta'da güvenlik paketiyle geliyordu eski kasada. Çoğu marka da böyle bir satış politikası izliyor. Sanırım baz donanımlı filo satışlarından daha çok para kazanmanın peşindeler. Pek çok şeyine çok fazla salladığım Volkswagen'i etsem etsem bu yönüyle takdir ederim. En boş paketlerde bile güvenlik donanımlarını eksiksiz sunuyorlar.